Zwangerschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:05

Vanaf wanneer zijn jullie gaan kijken voor het geboorte kaartje?

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:21

wij 32 weken volgens mij.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:23

LB, Gelukkig maar dat je lief mee gaat het is natuurlijk ook zijn kind en ook leuker voor jou. Ik woon in het prachtige Hoorn ;)

@ Thirty, Rommelt in je hoofd en rent heel de dag achter de pups aan. Leuke bezigheid en je beweegt er ook nog eens bij :D

Thnx voor de lieve reacties op de foto's ;) , is het al aan de hand van de foto's gezien te hebben al gaan rommelen? :+ :D

Wbt voorweeën daarover als ik heel eerlijk moet zijn heb ik geen flauw idee hoe dat voelt, voorweeën heb ik overgeslagen blijkbaar. Ook heb ik niet echt de gewone weeën gevoeld, ja ik had nadat ik ingeleid was wat pijntjes en op gegeven moment een beetje moeite met wegpuffen :o . Wbt persweeën ''wat zijn dat?'' dat ken ik niet want na ff 4x te hebben zitten persen (alsof ik aan het p**pen was) lag Jayden al op mijn buik :D . Wat bevalling betreft heb ik niks te klagen gehad :D

Geboortekaartjes hebben wij enkel kaartjes blanco besteld toen ik een 38.5 week zwanger was, tekst en het afdrukken deed lief zelf vanuit huis.

Als ik iemand vergeten ben of over het hoofd gezien heb dan zal ik daar later nog even op terug komen om netjes te reageren.

Hier net half uurtje terug van het boodschappen doen met ons menneke samen, en echt pfffft wat een hel die peuter puberteit mn menneke vond het geloof ik erg leuk om plat op de grond te gaan liggen, en keihard NEEEEEEEEEEE te schreeuwen :') .

Hier heerlijk hutsspot stamppot met lekkere gekruide kipwings erbij :9

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:26

Thirty schreef:
Yel schreef:
Restless legs; vreselijk, ik heb dat dus altijd al, en nu met mn zwangerschap nog meer dan normaal en ook overdag :s

Ach ja, ik ben het gewend :)

Als het hier echt heel erg is ga ik onder de douche staan en dan met massage straal een wisseldouche op de benen. Gaf mij wel iets verbetering

Word je daar niet gillend gek van? Ik kan dat uurtje per dag al niet uitstaan (vanaf het moment dat ik in bed lig- en het moment dat ik in slaap val).
Denk dat ik het nog erger vind dan de misselijkheid en alle andere kwaaltjes :7

Haha ja het is soms heeel vervelend, al vind mijn omgeving en vooral mn partner het pas echt irritant dat ik nooit mn benen stil heb en zelfs in mn slaap mn benen nog beweeg :)

Geboortekaartjes; hoewel ik pas 15 weken ben (althans, morgen dan :) ) heb ik al wel een hoop sites bekeken en heb ik wel een basis idee van wat ik graag wil. Over een paar weken ga ik bij de drukkerij zo'n voorbeeldboek halen voor wat ideeen.
Ik wil hem zelf ontwerpen met hulp van mn schoonzus, dus dat ga ik rond 30w wel doen :)

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:31

Geboortekaartjes: hier ongeveer met 26 week geregeld. Vrij vroeg in ieder geval. Maar het is iets waar je op een gegeven moment gewoon aan toe bent. En dan zou ik zeggen: gewoon lekker doen!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:51

Ja leuk, geboortekaartjes! Ik heb voor een jongen al wel wat in mn hoofd, maar voor een meisje nog helemaal niet. Heb ik het gevoel alsof ik het kaartje van mn dochter moet evenaren of overtreffen en met die van een jongen lukt dat helemaal! Maar we wachten eerst de 20 weken echo af, dan gaan we ons daar serieus mee bezig houden. En dan ook nog een leuke tekst voor in het kaartje verzinnen!

Voorweeen heb ik ook nooit gehad, maar dat kreeg ik bij de bevalling dubbel en dwars terug: weeen in buik, rug en bovenbenen. Dat wens ik niemand toe!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:53

Restless leggs: bij de drogist kun je tabletjes kopen van Sleepz die heel goed werken.
Zit ook oa magnesium in.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:06

Wat gaan jullie hard, ben een kleine week weg niet op het forum geweest... Vorig week donderdag eerste echo gehad, wat wonderlijk eigenlijk dat iets binnen mij groeit en dat je het hartje al ziet kloppen... Op 20 oktober, 07 november en 27 december zijn mijn volgende echo's.... 27 december (20 weken) vind ik toch het meest spannend, dat is in het ziekenhuis voor screening in verband met aan mijn zijde dood geboren kind (22 wkn bij moeder) en mijn schoonfamilie met hartkwalen...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:12

Sefanja: dat herken ik! Heb er nog steeds last van! :D Vind het zo raar dat er in mijn 2 harten kloppen! En dat er zo iets in mij aan het groeien is! Vind dat echt raar...

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:14

Ik besef dat helemaal niet....heel raar misschien. Maar zie van alles bewegen ook (buik gaat op en neer), echo's natuurlijk, de hele baby uitzet is er...en nog heb ik niet het gevoel dat die opgeblazen buik een baby bevat.
Ik had graag iets meer op een roze wolk gezeten, wat dat betreft is de zwangerschap wel erg tegengevallen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:18

Thirty: wat is dat herkenbaar! Als mensen praten over dat ik zwanger ben, lijkt het dat ze het niet over mij hebben. Dat is zoooo raar

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:21

Ik heb me tot nu toe al weken zwanger gevoeld. :P
De laatste weken 24-7. Tot vandaag, ik ging wandelen met een collega van me (in de pauze) en we kwamen langs grote spiegels. Dus ikke: YOOOOO, ik ben wel vadsig!! :wow: En toen: Ow nee, ik ben zwanger! :o Collega pieste bijna in dr broek. :D

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:24

Ben benieuwd hoe het met latnahc2 gaat,
hoop dat ze jullie gerust zal stellen dat de bevalling een makkie was haah.
wie is de eerst volgende na latnahc2 eigenlijk?
edit zie dat het BlackZelda is. maar die moet nog even, of ben je er al klaar voor BlackZelda?
ondanks dat ik nog helemaal niet zwanger ben vind ik het toch leuk met jullie mee te lezen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:26

bo0tjeee schreef:
Citaat:
2011
Latnah2c - 02 oktober 2011 (meisje, overtijd)
BlackZelda - 31 oktober 2011 (meisje)
Thirty - 01 november 2011 (jongetje)
CarinaR - 02 november 2011 (voor jullie een verrassing)
Lisch – 05 november 2011 (jongetje)
Jankawijnsma - 05 november 2011 (meisje)
Meloen – 06 november 2011 (meisje)
nouksjens - 09 november 2011
Tijn - 09 november 2011 (jongetje)
Oxer - 10 november 2011
Lovebonney - 16 november 2011 (verassing, ook voor ons)
Kimbaie - 22 november 2011 (meisje)
Coboclo - 28 november 2011
Mistic - 28 november 2011
SanTi4ever - 05 december 2011 (verassing, ook voor ons)
MiekeB - 13 december 2011 (meisje)
Williejanne – 22 december 2011

2012
Piewie - 11 januari 2012
Orchidee21 - 15 januari 2012
Jana79 - 21 januari 2012
Marjoleine89 - 23 januari 2012
Bo0tjeeee - 24 januari 2012 (meisje)
Pubelia - 02 februari 2012 (verrassing, ook voor ons)
Iris82 - 18 februari 2012 (verrassing, ook voor ons)
Knoopje - 22 februari 2012 (jongetje)
Ninita (+Sypheron) – 25 februari 2012 (meisje)
Iorrr - 26 februari 2012
Wardie - 01 maart 2012 (verrassing, ook voor ons)
Sannert - 08 maart 2012
Zamora - 16 maart 2012 (meisje)
Nojoukus - 18 maart 2012
Hanny_jelke - 23 maart 2012
noviceh - 31 maart 2012
Yel - 03 april 2012
Tweetty - 03 april 2012
Dovish - 10 april 2012
Boncho - 16 april 2012
Beccy - 22 april 2012
Sefanja- 12 mei 2012
Tequilaatje - 16 mei 2012

Sannert en Tequilaatje toegevoegd

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:28

Sjonge jonge, heb van het weekend nachtdienst gehad en niet veel meegelezen en hups, weer tig pagina's erbij!!
Vandaag 20 weken echo gehad en alles zag er gelukkig goed uit. Het ligt wel in stuit, maar dat kan nog wel veranderen..

@latnach2: zet hem op!!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:29

Wardie schreef:
Sjonge jonge, heb van het weekend nachtdienst gehad en niet veel meegelezen en hups, weer tig pagina's erbij!!
Vandaag 20 weken echo gehad en alles zag er gelukkig goed uit. Het ligt wel in stuit, maar dat kan nog wel veranderen..

@latnach2: zet hem op!!

Gelukkig alles goed *\o/*

Ik wil ook weten hoe het met latnach2 is! Spannend. Hopelijk is alles goed (gegaan).

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:30

Joh, het maakt helemaal niet uit hoe ze liggen. Mijne lag op zn rug met de 20 weken echo en toen de echoscopiste zei: nou het zou wel handig zijn als ie zou draaien zodat ik nog even goed zn rugje kan zien, ging ze m duwen en hoppa hij draaide zo een half rondje. :D En daarna weer terug.

Ze kunnen nog maanden draaien.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:32

Wat heerlijk, zo'n meewerkende baby al zo vroeg :D

Hier ligt meneer al goed. Voor zover ik begrepen heb. Doc draait er graag omheen en roept alleen maar 'alles is goed, geen problemen. DAG tot volgende week'.

Bij de 20 weken echo konden ze alleen via een inwendige echo zien of het een jongetje of meisje was. Meneer was helemaal opgerold als een bal, en weigerde ook maar iets te bewegen. Zijn gezicht hebben we dan ook nog steeds niet gezien..
Zulke plaatjes krijg je dan. Het was iig errug duidelijk :+
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CWT83S3P.jpg
Laatst bijgewerkt door Thirty op 10-10-11 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:33

Hey meiden hier weer terug van het strand. De hondjes vonden het heerlijk en wij ook..
Zag dat er nog geen beeb nieuws was..hoop dat het allemaal goed gaat daar.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:44

Thirty schreef:
Ik besef dat helemaal niet....heel raar misschien. Maar zie van alles bewegen ook (buik gaat op en neer), echo's natuurlijk, de hele baby uitzet is er...en nog heb ik niet het gevoel dat die opgeblazen buik een baby bevat.
Ik had graag iets meer op een roze wolk gezeten, wat dat betreft is de zwangerschap wel erg tegengevallen.

Zo herkenbaar! De roze wolk...wat nou roze wolk? 9 maanden ongemakkelijk en klachten.
Natuurlijk is het allemaal wel bijzonder, en je geniet ook wel, maar sommigen kunnen het zo romantiseren.
Maar misschien ben ik, en zover ik lees in jouw posts Thirty, wel te nuchter?

Beccy: lekker genoten? Heerlijk joh zo over het strand. Ik zou ook wel graag een hele lange wandeling willen maken met doggies. Maar da's nu echt geen optie meer. Is het niet de bekken/heupen of wat dan ook wat pijn doet, dan is het wel de gemis van een wc :+

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:47

Idd, zeeeer herkenbaar die foto!! Ik heb even de andere kant opgekeken want wil het nog niet weten wat het wordt/is.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:47

Oh wow, heb nog niet gehoord dat mensen hetzelfde voelden als ik haha! Idd te nuchter misschien...Aan de andere kant heb ik ook zoiets van...'een probleemloze zwangerschap is mij niet gegund, zoveel mazzel heb ik niet, dus met de bevalling gaat straks iets mis, of ze hebben iets met de kleine over het hoofd gezien'.

Nee, zwanger voel ik me niet. Zelfs niet met 37 weken. Heel af en toe en vleugje, maar dat is binnen een minuut weer weg. Hopelijk draait dat straks bij, maar nu voel ik me net zo'n ontaarde moeder-in-spe.

Genieten van het zwanger zijn heb ik ook nog niet echt gedaan :P Ik ben er echt wel blij mee hoor! Had het me allemaal alleen heeeel anders voorgesteld.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:49

Jeeee! *\o/* een lotgenoot :D

BlackZelda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:59

Mariposa, officieel nog 3 weken, maar mag wat mij betreft komen. Ben eigenlijk wel beetje zat nu :o
Ik ben moe, huilerig (vandaag tenminste, weet alleen niet waarom |( ) en wil zo graag weer rijden!

Herkend iemand dat huilerige? Had het nog niet gehad, maar moest er vandaag blijkbaar uit. Was absoluut geen aanleiding of reden voor. Vond het zo stom, potje janken om niets

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:00

haha.. ik besef het wel erg goed en moet zeggen dat ik wel op die roze wolk zit..Maar ik mag dan ook niet klagen heb haast niks van klachten. Kan het wel geloven dat als je veel klachten hebt dat die zwangerschap dan heeeel snel over mag zijn.