Over abortus enzo.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:20

Poeltje schreef:
Voor mensen die zeggen dat bij 7 weken het kindje nog niets voorsteld, wil ik ze toch even uit hun droom helpen. Met 7 weken klopt het hartje van het kindje al. Het is dan welliswaar 1 cm, maar het hartje klopt toch.

Waarom is dat van belang? Wat zegt dat? In elk geval niets over bewustzijn. Als het erg is om iets met een kloppend hart te doden, moeten we allemaal vegetariër worden, voor zover we dat nog niet zijn. Elk door ons voor consumptie gedood zoogdier heeft meer bewustzijn dan een zeven weken oude foetus.

Foetus van zeven weken:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Isegrim op 18-06-11 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:20

@Heino, dan zouden mensen het ook niet steeds opnieuw moeten aanhalen, of wel?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:21

Isegrim schreef:
Poeltje schreef:
Voor mensen die zeggen dat bij 7 weken het kindje nog niets voorsteld, wil ik ze toch even uit hun droom helpen. Met 7 weken klopt het hartje van het kindje al. Het is dan welliswaar 1 cm, maar het hartje klopt toch.

Waarom is dat van belang? Wat zegt dat? In elk geval niets over bewustzijn. Als het erg is om iets met een kloppend hart te doden, moeten we allemaal vegetariër worden, voor zover we dat nog niet zijn. Elk door ons voor consumptie gedood zoogdier heeft meer bewustzijn dan een zeven weken oude foetus.

eens..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:22

Sees schreef:

Tja da's eigen verantwoordelijkheid, het topic goed doorlezen voor je mee gaat doen. Maar een discussie blijven herhalen vind ik niet echt nuttig. Maar als jij het wilt, prima, het zal alleen steeds dezelfde uitkomst hebben en je alleen maar frustreren denk ik ;)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:25

Het is meer frustrerend dat mensen niet lezen en de discussie dus leidt tot dingen die niet eens van toepassing zijn... (zoals dat TS gesproken zou hebben over een parasiet.. :roll: ).

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:28

IMJ schreef:
Het is meer frustrerend dat mensen niet lezen en de discussie dus leidt tot dingen die niet eens van toepassing zijn... (zoals dat TS gesproken zou hebben over een parasiet.. :roll: ).

Nee, dat was ik. Voor mij voelde dat ding in mij als een parasiet. Die paar weken dat ik zwanger was vond ik het een hel. En zo'n rare vergelijking is het niet, want een baby in de buik gedraagt zich ook als een soort parasiet. Een zwangerschap pleegt echt een aanslag op het vrouwenlichaam. Als je een kind wilt, heb je dat er voor over, maar als je absoluut geen kind wilt, is het verschrikkelijk.

IMJ

Re: Over abortus enzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:30

Snap ik hoor Isegrim. (en eerlijk is eerlijk: theoretisch helemaal waar..)
Gaat mij er meer om dat er woorden in de mond van TS gelegd worden..

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:36

Ik heb mijn bericht een beetje aangepast en genuanceerd ;).

Heino schreef:
Sees schreef:

Tja da's eigen verantwoordelijkheid, het topic goed doorlezen voor je mee gaat doen. Maar een discussie blijven herhalen vind ik niet echt nuttig. Maar als jij het wilt, prima, het zal alleen steeds dezelfde uitkomst hebben en je alleen maar frustreren denk ik ;)

Zo lang er mensen zijn die óf niet hele topic doorlezen óf die dingen blijven herhalen die al zó vaak zijn voorbij gekomen, zal ik blijven herhalen wat al veelvuldig is gezegd in dit topic. Al 36 pagina´s lang draait de discussie hier o.a. namelijk om.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:12

Isegrim schreef:
IMJ schreef:

Nee, dat was ik. Voor mij voelde dat ding in mij als een parasiet. Die paar weken dat ik zwanger was vond ik het een hel. En zo'n rare vergelijking is het niet, want een baby in de buik gedraagt zich ook als een soort parasiet. Een zwangerschap pleegt echt een aanslag op het vrouwenlichaam. Als je een kind wilt, heb je dat er voor over, maar als je absoluut geen kind wilt, is het verschrikkelijk.

Isegrim, ik vind dat je dat erg goed beschreven hebt! En ik denk dat jij als een van de weinigen onder ons echt vanuit eigen ervaring kunt vertellen, dus bedankt daarvoor!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:27

Er zijn mensen die moeite hebben met de toon van de TS, dat is hun goed recht en wellicht (gezien sommige achtergronden) nog begrijpelijk ook :j .

Wat voor mij echter onbegrijpelijk is, is dat sommige van die mensen dan vinden dat de TS haar toon had moeten matigen en/of haar en andere post(st)ers allerlei karaktereigenschappen en/of twijfelachtige kwaliteiten toedichten.

Ik heb voorbij horen komen dat:

TS en andere post(st)ers onvolwassen zijn
TS en andere post(st)ers respectloos zijn
TS en andere post(st)ers empatisch vermogen ontberen
TS en andere post(st)ers egoïstisch zijn

en ga zo maar door... :?.

Ik heb de beginpost nóg maar eens doorgelezen om er zeker van te zijn dat ik niks miste en buiten dat de toon mij opviel, is de TS heel eerlijk en duidelijk geweest in al haar posts. De smileys waar zo velen over vallen zijn een uiting van haar opluchting dat het voorbij is. That´s it, we moeten er ook niet meer van willen maken omdat de toon van de TS volgens sommigen niet sociaal wenselijk is ;).

Wat de meerderheid (en dat is in dit geval niet eens the case) vindt, maakt het nog niet per definitie waar...

Ik vind het gewoon onbegrijpelijk dat mensen, veelal, geleid door emoties, dingen ´eisen´ van de TS of haar beschuldigen van weet ik veel wat allemaal. Wie is er dan verkeerd bezig? De TS? Nou dat durf ik te betwijfelen...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:35

Sees schreef:
Er zijn mensen die moeite hebben met de toon van de TS, dat is hun goed recht en wellicht (gezien sommige achtergronden) nog begrijpelijk ook :j .

Wat voor mij echter onbegrijpelijk is, is dat sommige van die mensen dan vinden dat de TS haar toon had moeten matigen en/of haar en andere post(st)ers allerlei karaktereigenschappen en/of twijfelachtige kwaliteiten toedichten.

Ik heb voorbij horen komen dat:

TS en andere post(st)ers onvolwassen zijn
TS en andere post(st)ers respectloos zijn
TS en andere post(st)ers empatisch vermogen ontberen
TS en andere post(st)ers egoïstisch zijn

en ga zo maar door... :?.

Ik heb de beginpost nóg maar eens doorgelezen om er zeker van te zijn dat ik niks miste en buiten dat de toon mij opviel, is de TS heel eerlijk en duidelijk geweest in al haar posts. De smileys waar zo velen over vallen zijn een uiting van haar opluchting dat het voorbij is. That´s it, we moeten er ook niet meer van willen maken omdat de toon van de TS volgens sommigen niet sociaal wenselijk is ;).

Wat de meerderheid (en dat is in dit geval niet eens the case) vindt, maakt het nog niet per definitie waar...

Ik vind het gewoon onbegrijpelijk dat mensen, veelal, geleid door emoties, dingen ´eisen´ van de TS of haar beschuldigen van weet ik veel wat allemaal. Wie is er dan verkeerd bezig? De TS? Nou dat durf ik te betwijfelen...

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:41

Ik vraag me af hoe mensen die TS beschuldingen van moord tegenover euthanasie staan?

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:10

Toch ook maar een reactie,ik heb de openingspost ook goed gelezen.
Heb hetzelfde meegemaakt,en kan me er helemaal in vinden verschrikkelijk vond ik het en het was idd een opluchting,was blij dat eens van iemand anders te lezen ik had het lef niet gehad om dat neer te zetten terwijl het gewoon wel zo voelt.
Er worden altijd alleen allemaal andere dingen bijgehaald die op de openingspost niet van toepassing zijn.
Ik vind dat ieder een recht op eigen mening heeft,maar heel krom dat je direct voor moordenaar word uitgemaakt Ts respecteerd een ander zijn mening ook maar word voor alles uitgemaakt dat vind ik zeer gespectloos,maar zo zit de maatschappij helaas in inelkaar ....

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:41

stef schreef:
Ik vraag me af hoe mensen die TS beschuldingen van moord tegenover euthanasie staan?

Als ze uit religieuze overwegingen tegen abortus zijn, negatief.

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:01

euthanasie daar ben ik niet tegen, puur omdat de persoon hier zelf een beslissing over kan maken. een baby heeft er niet om gevraagd om in zijn/haar moeders buik terecht te komen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:03

Ook niet om wel op de wereld te komen. Het vraagt ook nog niets want met 7 weekjes kan het nog niet denken..
Maar snap wel wat je zegt hoor jessie..

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:12

ik ben niet voor abortus, maar als mijn dochter haar pil vergeten zou zijn ben ik niet tegen de MAP. omdat de MAP voorkomt dat de eicel zich innestelt en er dan nog geen hartje klopt, maar als ik zo de foetus van 7 weken bekijk zit alles er al op en aan, dit zou ik never nooit over mijn hart kunnen verkrijgen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:28

jessie34 schreef:
ik ben niet voor abortus, maar als mijn dochter haar pil vergeten zou zijn ben ik niet tegen de MAP. omdat de MAP voorkomt dat de eicel zich innestelt en er dan nog geen hartje klopt, maar als ik zo de foetus van 7 weken bekijk zit alles er al op en aan, dit zou ik (?) never nooit over mijn hart kunnen verkrijgen.

Gaat het dan om jou of om jouw dochter? :? Als je dochter het dan maar over je hart verkrijgt, toch?

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:34

sallandval schreef:
Zack schreef:
Dus ja "Het type mens" dus.

Dat zal inderdaad een kwestie van 'type mens' zijn; het type dat graag kinderen wilt, het type mens dat het niet weet en het type dat geen kinderen wil.

Ik doelde eigenlijk dus meer op het type mens van dingen op verschillende manieren interpreteren.

Dus buiten het feit van of mensen uberhaupt wel kids willen.

Isegrim,
Dat vind ik toch wel erg ver gaan om het zo te omschrijven, ik weet niet of jij ooit kinderen wilt.
Zo wel weet ik zeker dat je terug komt op deze "nare" omschrijving.

Ik heb het zelf ook meegemaakt en absoluut niet gewenst!
Maar om het zo te gaan omschrijven.... :n

(tevens bied ik mijn excusses aan aan ts omdat ik dus die 2 verhalen doorelkaar haalde.
Wat parasiet bewoording betreft)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:41

Krijg een beetje het idee dat er mensen zijn die redelijk makkelijk over de MAP denken, weleens zo'n ding gegeten? Enig idee hoe verschrikkelijk ongelooflijk ziek je daarvan kan worden?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:53

Ik heb het zelf nooit gehad, maar wel iemand, waarmee ik het samen opgehaald heb.
Die was er 2 dagen lang vreselijk ziek van!!!!

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:53

@Polly

Nee daar geen ervaring mee.
Alleen abortus.

Lijkt me idd vreselijk erg als je daar zo ziek van kan worden, maar idd als je dan onveilig heb gevreeen vind ik dat een beter optie dan wachten hopen dat je niet zwanger bent en het achteraf wel blijkt te zijn.

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:14

Adil schreef:
jessie34 schreef:
ik ben niet voor abortus, maar als mijn dochter haar pil vergeten zou zijn ben ik niet tegen de MAP. omdat de MAP voorkomt dat de eicel zich innestelt en er dan nog geen hartje klopt, maar als ik zo de foetus van 7 weken bekijk zit alles er al op en aan, dit zou ik (?) never nooit over mijn hart kunnen verkrijgen.

Gaat het dan om jou of om jouw dochter? :? Als je dochter het dan maar over je hart verkrijgt, toch?

haha ja goeie :D ik bedoelde eigenlijk dat als mijn dochter naar mij toe zou komen ivm vergeten vd pil, dat ik dan wel een MAP zou adviseren. ik weet dat zijzelf ook nooit een abortus zou willen, maar dat komt ook omdat wij het er over gehad hebben dat mocht het gebeuren dat wij(mijn man en ik) haar nooit zouden laten vallen, maar zo goed mogelijk zouden helpen.
nogmaals ik veroordeel niemand, zou het zelf gewoon nooit doen.
en wbt het ziek worden door een MAP, tja wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. je bent zelf verantwoordelijk voor je daden.

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:15

Polly schreef:
Krijg een beetje het idee dat er mensen zijn die redelijk makkelijk over de MAP denken, weleens zo'n ding gegeten? Enig idee hoe verschrikkelijk ongelooflijk ziek je daarvan kan worden?

ik denk helemaal niet makkelijk hierover. maar alles beter dan een foetus van 7 weken weg laten halen. en dat je er ziek van wordt...tja zelf verantwoordelijk hoor

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:17

Zack schreef:
Ik doelde eigenlijk dus meer op het type mens van dingen op verschillende manieren interpreteren.

Dus buiten het feit van of mensen uberhaupt wel kids willen.

Isegrim,
Dat vind ik toch wel erg ver gaan om het zo te omschrijven, ik weet niet of jij ooit kinderen wilt.
Zo wel weet ik zeker dat je terug komt op deze "nare" omschrijving.

Ik heb het zelf ook meegemaakt en absoluut niet gewenst!
Maar om het zo te gaan omschrijven.... :n

(tevens bied ik mijn excusses aan aan ts omdat ik dus die 2 verhalen doorelkaar haalde.
Wat parasiet bewoording betreft)

ze zegt dat het voor haar zo voelt, je kiest je gevoelens toch niet? :? Jij bent haar niet.