Burnout / Overspannen deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bobomelo

Re: Burnout / Overspannen deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:59

over mensen heen lopen, mss mag ik dat es wat meer gaan doen! dus wil best serieus wat tips! wie weet kan ik dan es over mijn 2 k*t collegas heen walsen!
maar lekker druk daggie gehad dus!

verder gaat ie wel goed?

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:03

En iedereen bedankt dat jullie je wel kunnen vinden in mijn stukje tekst...Vind het zelf nl heel moeilijk te verwoorden van hoe en wat! En dat het dan niet bot overkomt....want bedoel ook helemaal niet bot, maar dat als je indd al een rugzak op je rug hebt die al 10 of 20 of 30 jaar of zelfs al meer jaren, al overvol is, dan los je het indd niet ff zo 1,2,3 op!
Dat neemt niet weg dat "een sterk"iemand zonder traumas uit verleden niet ff moelijk kunnen hebben, en ben gewoon blij dat het dan met een rust pauze of vakantie oid gewoon weer een heel eind de goeie kant op gaat!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:36

Zo, hoe is het hier? Vooralsnog loop ik alweer even dipvrij rond en dat is wel fijn. geen garantie dat die er niet meer komt, maar dat moet ik dan tzt maar weer even zien te behappen.

Voor nu begin ik eindelijk gevoel te krijgen wat voro ander soort werk ik wil opzoeken. Ik durfde niet, maar begin mee ren meer er zin in te krijgen lijkt het wel.

Ik slaap ook afgelopen 1,5 week al zo goed als snel in en door. Wordt maar af en toe wakker en als ik omdraai val ik weer in slaap. Verademing, aangezien ik best veel wakker lag juist. Hopelijk houdt dat ook aan.

En last but not least, eindelijk niet langer uitgesteld maar toch die controle afspraak bij de tandarts gemaakt. Niet dat ik er graag naar toe ga, maar nu hoef ik me er niet dag na dag weer schuldig over te voelen dat ik dat nog niet heb gedaan en weer verder uitstel :)

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:21

top bienotje!!!!!!!!!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:24

Superrrrr Bienotje!
enhoe is't met jou crazyshar?
hier alles goed! jesse doet het goed, en heb nog steeds geen zin om te gaan werken!
gisteren langs 2 leuke collegas geweest, die 80km van mijn huisje wonen, dus mooi 2 in 1 klap zowat! wonen dicht bij mekaar!
was gesloopt einde van de dag, maar was wel reuze geslaagd!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:40

hihi bobomelo wel leuk dat je nog een paar fijne collega's hebt.

hier gaat het wel, heb vorige week een schop onder mijn kont gehad van de accupuntuur dat ik niet goed voor mezelf deed zorgen, moest me meer rust geven en niet zo doordraven :D
verder gaat het wel goed hoor,
snert weer. maar nog steeds happy met het werk en de verzorgpaardjes.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:50

Vandaag weer wezen werken en was meteen weer haantje de voorste haha.
Van de week zei ik al tegen me psych.... komt er uit die niet uit dat ik arrogant ben..... zegt ie, ja, maar dat ook een masker zijn. Nee, ik heb veel maskers op en muren om me heen , maar heb genoeg zelfvertrouwen en tikkie arrogant soms . Hij denkt dat er nog een ander ikje zit..... ja en daar gaan we aan werken en dan is het ineens..... stil............... vind ik doodeng> ik acht de kaand heel groot dat ik een x zomaar wegloop

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:12

@ sandeman, als weglopen op dat moment echt het enige mogelijke is dan moet je dat doen, maar ik zou het wel van te voren met je psych bespreken, en dat je dan ook niet verder loopt dan , gewoon de kamer uit en dat je daarna weer binnen komt om het te bespreken.

succes!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:31

ja, je moet indd niet met een vervelend eind je gesprek beeindigen....want dan is de kans groot dat je niet weer heengaat...en therapie is nou eenmaal niet een uur lang gezellig thee-leuten! :P
maar als je dit van te voren indd bespreekt, en er vervolgens indd ook over praat, dan moet het goedkomen!
(mag ik ook wat arrogantie van jou hebben????)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:35

en goed voor jezelf zorgen....lastig he....vind het ook moeilijk om mezelf goed rust te geven, en aan te voelen wanneer iets teveel is, maar ja, dat had ik de afgelopen 25 jaar al, dus ja, begin het nu een beetje te leren denk ik! zowel geestelijk als lichamelijk aanvoelen wanneer het genoeg is....moeilijk moeilijk

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:45

Hij zei wel.... als je een cboos wordt en weglooprt, prima, maar ik verwacht wel dat je weer terugkomt

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:18

Oke! nou is dat in elk geval duidelijk!
Maar je kan ook zeggen dat je dan boos bent...dat je even paar minuutjes nodig hebt om het te laten bezinken......(vraag je psych maar es naar de 3 minuten ademhaling, van mindfullness, dat kent hij zeker weten wel, en dat kan jou ook wel es goed doen!)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:34

Hij m mag ook boos ,,ij worden, omdat ik een muur om me me heen heb en afstand hou

S 3 minutenademhaling..... ik weert het niet , ik kan echt ontploffen, zo erg dat ik staaat ben zijn pc door het raam te gooien............. zou ik dan nog wel terug mogen komen

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:57

ben je bekend met mindfullness?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:25

Als je je deze situatie nu al voor je gaat halen, dan is de kans groot dat het gebeurt.

Als ik naar therapie ging, dan ging ik daar met zin heen. Heel tegenstrijdig, want sessies waren heftig. Maar ik kwam er altijd sterker uit. En op die manier kon ik de heftige momenten toch goed doorstaan, omdat ik wist dat het een positief iets was.
Anders denken.
Geen doom-scenario's van tevoren bedenken, maar juist positief denken.
Je gaat erheen, je gaat het zwaar krijgen, maar dat moet ook om er beter uit te komen. Het is nodig. En dat je boos wordt is niet erg, maar juist een emotie die er op dat moment uit moet.
Maar onthoud altijd dat er na die emotie een stuk opluchting en verwerking komt.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:24

IK sluit me totaal af voor gevoelens, thuis laat ik ze vaak wel de loop.

Wat is mindfullness. Ik ga er niet echt met zijn heen hoor.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:52

bobomelo schreef:
ben je bekend met mindfullness?

Even iets over mijn ervaringen met mindfulness. Mindfulness is zeer nuttig, maar alleen als aanvulling. Het lost je problemen niet op. Ik zie het als symptoombestrijding. Heb die discussie gevoerd met de mindfulnesstrainer, die het met me eens was dat je naast de mindfulness wel de oorzaak van spanning, pijn, onrust, angst, piekeren, etc moet aanpakken. We kwamen tot die discussie omdat ik aangaf tijdens de mindfulness me heerlijk gefocust en kalm te voelen, maar ik daarna weer meteen in mijn oude gevoel terugkwam. Zo sterk, dat ik niet wilde stoppen met de mindfulness-sessie, maar ook wel begreep dat je niet de hele dag door in die sessie kan blijven zitten. Je kunt het weliswaar overal inbouwen, en op elk moment. Maar als je de oorzaak van het onderliggende gevoel niet wegneemt of er in ieder geval aan werkt, kun je mindfulnessen tot je een ons neemt. Dan wordt het een uitvlucht. Zoals ook de hele dag in een bos wandelen, omdat het zo heerlijk en rustgevend is, geen structurele oplossing is omdat je uiteindelijk toch ook zal moeten functioneren buiten het bos. Mindfulness is voor mij een manier om "het gevoel van het bos mee naar andere plaatsen te nemen".

Mijn buurvrouw daarentegen meent dat ze niet gestresst kan zijn omdat ze immers iedere dag yoga doet. Dat is in mijn ogen de kop in het zand steken. Door de hele dag yoga of mindfulness toe te passen, pak je de problemen niet aan.

Maar nogmaals: het is een zeer welkome aanvulling.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:56

Sandeman schreef:
IK sluit me totaal af voor gevoelens, thuis laat ik ze vaak wel de loop.

Dat deed ik ook.
Maar zolang jij niet bereid bent om ze nu ook vrij te laten tijdens de sessies zul je er nooit aan kunnen werken.
Het klinkt misschien hard, maar je zal over de angst heen moeten stappen wil je het probleem aan kunnen pakken.
En zolang jij je af blijft sluiten en van tevoren al worst-case-scenario's gaat bedenken zal het hetzelfde blijven gaan.

mindfulness kan inderdaad helpen de scherpe randjes van je gevoel tijdelijk af te ronden.
Rust en ontspanning geven.
Waardoor je misschien wel net door het nare en pijnlijke punt kan doordringen.
Maar het is geen oplossing.

Mediteren helpt ook heel goed om je te ontspannen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:03

Ik wil iemand die in mijn buurt woont (Pernis) een Reconnective healing aan bieden,het brengt je weer in balans.Ik heb al zulke bizarre reaultaten en ervaringen mogen mee maken en die wil ik jullie niet ontzeggen.Volgende week komt er iemand van het fybro forum,en ik weet zeker dat zei er veel aan zal hebben.In de 30 minuten dat ik bezig ben komt vaak in een sneltrein vaart je leven voorbij,dat hoor ik van cliènten.Vaak zeggen ze als ik klaar ben, ik weet wat ik moet gaan doen.Bv stoppen met roken en gaan voor mijn eigen geluk.Vaak voel je je ook erg licht,veel mensen zeggen het voelt als of je veel last van mijn schouders hebt weg genomen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:22

Sandeman, ik krijg bij jouw heel sterk het gevoel dat je nog niet echt wilt? Of juist wel, maar het liefst in één keer meteen en nu gelijk ;)

Zo werkt het helaas niet, het kost gewoon tijd. Geef het dat ook en neem die tijd ook :j Probeer je overal niet te veel tegen te verzetten :) Dat je al zegt dat je een keer boos weg gaat lopen en dan niet meer terug wil lijkt me ook een vorm van verzet/ afzetten eerlijk gezegd.

Ik heb zelf wat boeken gelezen, die me wat meer inzicht gaven in het hoe en wat van de psychologie. Ook veel herkenbare stukken voor mij, maar dan vooral gelinkt aan mijn zelfbeeld. Alleen zit jij denk ik in een andere situatie, maar heeft je therapeut o.i.d. niet wat boekentips voor je?

En Crazyshar, even remindertje. Wat heb jij vandaag gedaan om voor jezelf te zorgen? ;)

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:42

Kom ook voorzichtig weer even om het hoekje koekeloeren.....

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:59

Helemaal mee eens: mindfullness is geen "oplossing van je problemen", maar indd een hele welkome aanvulling! Mindfullness staat voor: bewust worden van.....
In het geval van wegvluchten bij je psychiater, of in mijn situatie...me gelijk aangevallen voelen als iemand iets negatiefs zegt...In mijn geval, kan ik dan mooi even die 3 minuten ademhaling erbij halen, om zo even mijn 1e natuurlijke reactie wat af te zwakken, dat ik dus niet GELIJK in de verdediging vlieg...maar even laten bezinken, even na een paar minuutjes de zaak opnieuw bekijken, en dan pas handelen....

Net als medicatie: ben er ook geen voorstander van dat mensen dus AD krijgen maar zonder therapie! Met therapie leer je je probleem te erkennen, mee om te gaan, er naar te handelen, het op te lossen enz enz enz, maar de AD kan een goeie ondersteuning zijn, net als mindfullness!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:01

marleen_usar schreef:
Ik wil iemand die in mijn buurt woont (Pernis) een Reconnective healing aan bieden,het brengt je weer in balans.Ik heb al zulke bizarre reaultaten en ervaringen mogen mee maken en die wil ik jullie niet ontzeggen.Volgende week komt er iemand van het fybro forum,en ik weet zeker dat zei er veel aan zal hebben.In de 30 minuten dat ik bezig ben komt vaak in een sneltrein vaart je leven voorbij,dat hoor ik van cliènten.Vaak zeggen ze als ik klaar ben, ik weet wat ik moet gaan doen.Bv stoppen met roken en gaan voor mijn eigen geluk.Vaak voel je je ook erg licht,veel mensen zeggen het voelt als of je veel last van mijn schouders hebt weg genomen.

Heb jou geloof ik nog niet eerder gezien in de topic!
Welkom, en ben eigenlijks wel benieuwd naar wie je bent en wat je doet!
In elk geval super dat er goeie resultaten mee geboekt worden!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:06

Bienotje schreef:
Sandeman, ik krijg bij jouw heel sterk het gevoel dat je nog niet echt wilt? Of juist wel, maar het liefst in één keer meteen en nu gelijk ;)

Zo werkt het helaas niet, het kost gewoon tijd. Geef het dat ook en neem die tijd ook :j Probeer je overal niet te veel tegen te verzetten :) Dat je al zegt dat je een keer boos weg gaat lopen en dan niet meer terug wil lijkt me ook een vorm van verzet/ afzetten eerlijk gezegd.

Ik heb zelf wat boeken gelezen, die me wat meer inzicht gaven in het hoe en wat van de psychologie. Ook veel herkenbare stukken voor mij, maar dan vooral gelinkt aan mijn zelfbeeld. Alleen zit jij denk ik in een andere situatie, maar heeft je therapeut o.i.d. niet wat boekentips voor je?

En Crazyshar, even remindertje. Wat heb jij vandaag gedaan om voor jezelf te zorgen? ;)

Jij brengt het iets tactischer als ik, maar dat is wel wat ik bedoel.

Ha nektosha :wave:
Hoe is het?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:23

marleen_usar schreef:

Wat doe je dan eigenlijk in zo´n sessie als ik vragen mag? :)

:wave: Nektosha, hoe is het? :)

En Amanda, ik kon me ook heel goed in jouw post vinden dus dat kan dan wel kloppen. Sowieso lastig uitleggen, het gaat nog altijd om gevoelens :j