Een bloemetje voor Ayasha... *update op p60!*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Een bloemetje voor Ayasha... *update op p30*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 18:13

HUMF!!!!
ruim twee uur bij die dokter gezeten. Weer een boel testjes die ik welliswaar ken maar die gewoon beetje confronterend zijn. Ik weet het eigenlijk wel maar toch als je dan weer "en plein public" het voelt/ziet mis gaan is toch weer... BLEGH!

Hij heeft gebeld met de verzekeringsmaatschappij omdat hij niet akkoord gaat met de aangestelde dokter gezin dat blijkbaar een "vriendje" is van de dokter die beweerd dat ik weer gewoon fulltime kan gaan werken... Ja da's ook niet echt eerlijk... En nu weet ik wel dat het leven niet altijd eerlijk is maar nu gaat het dus wel over best wat centjes en ja, in zekere zin, ook mijn toekomst. Welk bedrijf gaat me aan nemen met een operatie in het vooruitzicht?
Sowieso zei hij dat het niet bepaalt de meest eerlijke dokter was.. (alsin: je bijt de hand die je voert niet)
Ja ook tussen de geneesheren is er een roddel-circuit. _O-

'kheb wel foto's meegekregen van 'm waar het "dode stuk" op staat. :+ Is zo eens iets anders om te zien... _O-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 19:10

:(:)
Wat goed dat hij voor een andere arts gebeld heeft!! Geven ze er daar ook wel gehoor aan??
Ik herken dat heel erg hoor, dat confronterend!! Ik leef het liefst als een struisvogel, kop in het zand.... Als je het er niet over hebt, is het er niet..... Maar als je dan weer een keer in het ziekenhuis komt, is het toch weer even 'echt' -O-

Kun/wil je hier zo'n foto laten zien??

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 19:38

'kheb je een PB'tje gezonden. :j
Ik leef wb beperkingen ook als struisvogel. "Nee joh ik heb er niks aan over gehouden" :+
Waarmee ik het mezelf eigenlijk gruwelijk moeilijk maak maar ja he..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 19:41

GOH.................. Dat snap ik helemaal niet..............
Als iemand vraagt hoe het gaat, geeft m'n vriend al gauw antwoord 'O GOED HOOR!'......

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 19:42

Hier maakte vriendlief onlangs een slipper die ik hem nog steeds niet vergeven heb. :o

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:34

Is het al weer een beetje goed??

:')
Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:43

Alles weer goed gekomen met vriend lief??

En hoe gaat het met de gesteldheid? :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:09

Oei was het topic even uit het oog verloren! Tis ook zo hectisch geweest!! Ben met vanalles bezig!! :)
Met vriendlief is het goed gekomen. :j We kunnen eigenlijk ook gewoon nooit lang boos zijn op elkaar. :+

Ik kreeg ook te horen dat mijn merrie tóch drachtig is! Over 9 maanden zou er een kleine Pretty moeten komen!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:30

Gefeliciteerd!! Is dat haar eerste kleine??

En een goed teken dat je zo druk bent, dan gaat het in het ieder geval (redelijk) goed :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:41

Voor zover ik weet is het haar eerste veulen.. :) Het eerste veulen voor mij ook overigens. :D

Ja, ik heb wel veel hoofdpijn de laatste dagen, maar over het algemeen loop ik daar "gewoon" doorheen. :) Dan kruip ik 's avonds wel wat vroeger in bed... :) Ik heb wel nieuwe medicatie gekregen maar de apotheker zei dat ik de bijsluiter moest lezen en dat heb ik gedaan en ik ben eigenlijk een beetje bang om ze te nemen... :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:57

Wat spannend zeg!

Ik lees nooit bijsluiters, want dan durf ik het bij voorbaat al niet te nemen..... Wordt jou bloed wel extra gecontroleerd nu je op andere medicijnen gaat??
M'n vriend moest lange tijd terug ook aan de medicijnen. Wat een bijwerkingen kon je daar van krijgen... Hij moest steeds bloed laten prikken. Het eerste medicijn gaf geen bijwerkingen, maar deed ook niets :P Het tweede moest hij binnen 2 weken mee stoppen, omdat hart, nieren en lever afwijkende waardes gaven.....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:21

Er is nog maar net bloed getrokken maar nog geen uitslagen van terug gekregen. :)

Mja dit is Zaldiar en volgens de apotheker krijg je er een beetje en stoned gevoel van als je pech hebt.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:23

's avonds proberen. Als je er last van hebt slaap je er lekker op.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:28

Het heeft er niet echt mee te maken maar omdat ik hier ook nog mee zat tussen nu en oktober...)

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Mijn tand is gemaakt!!!!

Ik ben trots dat ik flink naar de tandarts geweest ben... (ja geloof het of niet, ik ben bang voor de tandarts, panisch is een beter woord... Ben voor maar heel weinig onderzoeken bang maar de tandarts is een regelrechte ramp voor mij...)

Ik liep al maanden te klommelen met een tand. De tandarts zei dat ik een tandvleescorrectie moest doen maar de andere zei van niet en bovendien is dat grapje helemaal niet terug betaald. Alsof ik nog niet genoeg ziektekosten heb zonder dergelijke dingen. Ik ga daar op controle en die man zegt dat ie minstens een uur werk heeft en dan 10 dagen wachten en dan pas kon het gevuld worden enz... Maar ik had geen pijn aan die tand dus ik stond er een beetje weigerachtig tegenover wat tandvlees er uit en dan 10 dagen zonder... Hoewel dat tandvlees niet in dat gaatje had mogen zitten, had het nú wel een "beschermende" laag gevormd over de zenuwen natuurlijk... En ik zag er zo tegen op om dat óók nog eens te moeten doen tussen al die onderzoeken door.... En dan liep het niet met die afspraken en kon het pas in september terwijl ik in oktober geopereerd wordt en nou ja... Jullie snappen het vast wel...
Vriend zei "ga er eens mee naar mijn tandarts" dus nadat ik de moed uit mijn schoenen gehaald had heb ik gisteren gebeld en ik kon meteen vandaag terecht! Ik lag letterlijk te bibberen op die stoel. _O- Tandarts had medelijden met me. :') Enfin ik legde hem het probleem uit en hij ging aan de slag. Verdovingsspuitje deed geen pijn maar ik weet uit ervaring helaas ook dat verdoving bij mij maar half werkt... Het wordt wel dat "doof" en stijf maar het werkt nooit 100% (geen enkele trouwens, narcose voor 2 uur deed ik amper een uur mee en dan moeten ze haasten met bijspuiten. Mijn chirurg kwam toen binnen met "je was weer in een mum van tijd door de narcose heen... >;) " Blijkbaar had ik dat de 1e operatie ook al gedaan... :+ Anyhow. Na een vrij korte tijd werken zei ie "zo, het tandvlees is er al uit. Spoel maar even en dan ga ik verder.."
Dus ik spoel en bedacht me dat ik nog geen centje pijn gehad had maar had wel een eigenaardige brandlucht geroken maar in mijn stress-toestand heb ik verder geen verbanden gelegd, ik was nl nog niet klaar! _O- Tand klaar maken voor herstel was wel gevoelig maar zoals ik al zei: die verdovingen werken ten eerste nooit 100% en ten tweede zijn ze in een mum van tijd uitgewerkt dus kan best zijn dat het al aan het uitwerken was, alsnog niet echt pijn, gewoon gevoelig... En na een uurtje zei ie "zo. Tis hersteld!" Ik kijk 'm stomverbaast aan... "jamaar tandvlees correctie?" "Ik heb het er al uit gehaald. Dat kunnen we alleen doen de meeste het liever niet omdat het wat bloed... " *en ineens viel me binnen wat die brandlucht was, hij heeft het natuurlijk dicht gebrand* "Bovendien had je tussen die kies en de volgende nog een groot gat die heb ik ook hersteld"
*daar had mijn tandarts niets van gezegd maar ik had 'm wel gevoeld en wilde hem dat inderdaad ook nog vragen als hij er niets van gezegd had. Mijn andere kies voelde ook heel gek, scherp en het gevoel klopte niet met links*
Net in de spiegel gekeken ( :') ) En jáwel!!! Ik heb weer 2 mooie kiezen ipv 2 halve!!!!! *\o/* *\o/* *\o/*
*doet vreugdedansje*

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 14:42

Da's superfijn! Ik ben ook al een schijterd bij de tandarts :o heb alleen nooit verdovingen (dan maar even *figuurlijk* kiezen op elkaar) omdat ik weer panisch ben voor naalden :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:52

Mja ze moesten tot bijna op de wortel boren. Dan wil je toch wel verdoving hoor. :j :') En met naalden heb ik dus echt geen probleem. _O- Vind de verdoving ook nooit pijn doen. Gewoon wat "drukken" maar pijn? Nee, Op je wang of tong bijten doet meer pijn.
Imiddels weer 100% verdovingsvrij. _O- Gek, dat gat weg.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:42

Lang geleden alweer..
Weer in het ziekenhuis geweest... Ik kan jullie denk ik geen echt helder verhaal geven want het is grotendeels een zwart gat in mijn geheugen... Ik heb S vanmorgen gestuurd of we echt naar het ziekenhuis gegaan waren of ik dat gedroomd had...

Ik weet dat ik op "het eind van mijn latijn" ben stilaan en dat ik gisteren de hond ging uit laten, mijn bloedverdunner nam en dacht "nog even wat drinken want heb wat suiker nodig" en mijn mond was droog maar daar ben ik niet aan toe gekomen, toen ik uit de badkamer ben voelde ik me ineens zo beroerd..

Mijn hartslag ging veel en veel te snel, ik had het benauwd, kreeg amper adem, draaide weg, op een gegeven moment begon ik dingen te zien die er niet waren (geen logische dingen, ook geen roze olifantjes maar ik zag lettertjes en cijfertjes allemaal door elkaar. S vermoed dat ik in mijn gsm gekeken heb voor het een of ander en dat mijn hersenen dat beeld hebben op gerakeld oid.. Ik zag iig niet de reële omgeving. Misselijk, echt het idee dat iemand mijn keel toe kneep...

S heeft me op de zetel gelegd, de 112 gebeld, mijn broek aan gedaan (want dat kon ik niet meer zelf) en me beneden in de relax zetel gezet (er kan nog meer gebeurt zijn in tussen tijd maar dit is wat ik me nog vaag herinner, stukjes en beetjes want er moeten nog dingen tussen gebeurt zijn want het beelden-verloop is niet logisch)
S heeft langs me gezeten dat ik moest blijven ademen en wakker moest blijven. In de ambulance zei die man dat ik op de goede stoel mocht en hij zou op de grond gaan zitten en dan ben ik weer een heel stuk kwijt. Ohja ik heb nog een dekentje gekregen want had het benauwd en ijskoud tegelijk, zat helemaal te trillen.

Op spoed herinner ik me alleen dat S bleef zeggen "ogen open!" en per keer dat hij dat zei ik geantwoord heb; "maar ik ben moe! Ik wil slapen!" en ik denk niet dat het op één hand te tellen is hoe vaak ik herhaald heb dat ik moe was. _O-

Ik herinner me dat ik zo helder mogelijk probeerde te reageren omdat ik niet wilde daar blijven... := maar hoewel ik helder genoeg over kwam om naar huis te mogen was ik blijkbaar niet helder genoeg om het "op te slaan" want ik herinner me echt maar momenten.. Ik denk écht enkel de momenten dat ik mezelf heb moeten dwingen om helder te reageren dat ik me die herinner..
De dokter daar vermoed dat het een extreme hyperventilatie/paniekaanval oid is.. Omdat ik na ongeveer een half uurtje me weer 'goed' voel. Moe en niet 100% fit natuurlijk maar wel beter. Heb een flinke tijd geleden in een drukke periode waarin ik eigenlijk al een week of twee voelde dat ik "op het eind van mijn latijn" was ook iets gelijkaardigs gehad.. Zo ben ik toen bij mijn huidige neurologe terecht gekomen... Arm vriendje helemaal in paniek... :(:)

En nu een EMG gehad vandaag, ging die dokter eerst de verzekering verdedigen terwijl hij onafhankelijk zou moeten zijn, maar heb de fut niet, ben moe en heb hoofdpijn en ga zo even een uurtje slapen, heb iig op een gegeven moment geantwoord "ik denk niet dat wie gelijk heeft hier ter discussie moet staan, de zaak die Dr K (doorverwijzende arts) voor mij behandeld is tussen mij en hem. Sorry dat ik zo reageer maar volgens mij zijn we er geen van beide wat mee met dit te bespreken. Komen we allebei niets mee verder lijkt me."
Hij keek me aan alsof hij water zag branden en heeft toen de standaard uitleg over het onderzoek gegeven en heeft het onderzoek gedaan, daarbij was hij wel heel sympathiek en legde hij alles fijn uit. Maar dat eerste deel... :x Heb even overwogen om te zeggen "als u het niet wilt doen, we zijn even snel terug thuis als dat we hier geraakt zijn. Is voor mij even goed" maar mijn verstand koos dan toch maar om de discussie te proberen beëindigen.. :')
Onderzoek gedaan, was geen leuk onderzoek. elektrische schokjes en naaldjes enzo... Geen uitslag...
En nu ga ik een uurtje mijn bed in.... Ik ben op...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:26

Tjee, :(:) :(:) :(:) :(:) , "hopelijk" idd even "kortsluiting" doordat het allemaal even te veel is :(:) , zorg goed voor jezelf :(:) en even flink rust nemen...
*weet verder niks te zeggen :o *

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:39

heftig

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:45

Ik maak me in feite meer zorgen om mijn falende geheugen dan om het voorval zelf...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:47

Ayasha schreef:
Ik maak me in feite meer zorgen om mijn falende geheugen dan om het voorval zelf...

Lijkt me ook erg "akelig"... :(:) :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:48

Ik kan me er iets bij voorstellen Kath.. :(:) ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen :(:)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:19

is ook erg akelig. Ik ben de drie weken dat ik in 1996 op ic gelegen heb zo goed als kwijt. Soms zie ik iets in een ziekenhuis of op tv en dan zie ik weer een stukje van de puzzel

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:50

%) Wat een bericht...........................
Kan me ook zo goed voorstellen dat vriendlief zo in paniek was!!
Hoop dat ze een heel logische en eenvoudige reden vinden hiervoor!!
Sterkte hoor!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:36

vooralsnog niet. Het lijkt niets te maken te hebben met het infarct behalve dat ik minder stressbestendig ben en dus sneller in de stress schiet.. Blijkbaar reageerde ik amper/heel laat als ze me wat vroegen enz. :=