Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 09:21

Hoi,

Ik ben even een tijdje niet op bokt geweest en waarom ..geen idee.. :D

Zelf ben ik weer aan het snotteren en hoesten dus wat betreft kentaro lijken we wel wat op elkaar ;) , ook steeds bloedneuzen, maar ik lijk het nu zelf op te lossen heb er 4 weken geleden namelijk ook al een kuur voor gehad en dat wilde de huisarts weer geven maar ik heb geweigerd ik wilde eerst mijn lichaam het laten oplossen wie weet maak ik nu antistoffen aan tegen dat gesnotter..
Voor de rest loop ik nog bij de fysio voor de slijbeurs in de schouder dat gaat langzaam maar wel steeds beter.

Met mijn vader is het nog het zelfde ..hij praat er niet over...krijgt nu hormoonprikken in de hoop dat de psa waarde hetzelfde blijft.

Voor de rest schommel ik zoals altijd met de suikers maar o wat ben ik nog steeds blij dat ik weer terug ben op de pen.

:o wel vergeet ik af en toe te spuiten..stom stom..

@ valeria spannende tijden dus denk wel om je zelf hoor .

@ irritantje heb je de canule nu alleen links op je buik ?

irritantje

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:20

tootje eerst wel nu niet. heb toch gisteren rechts geplaatst
en sterkte met je vader trouwens

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 15:10

He tootje, nou ik hoop niet precies hetzelfde, kan me niet herinneren dat ik zo ziek ben geweest.... :P Ik houd ook ábsoluut niet van medicijnen, maar dit gehoest was niet vol te houden!
Kan me je vader ook wel een beetje voorstellen. Ik zelf ben vaak zo, als ik het er niet over heb, is het er niet...

De suikers zijn maar lastig hoor met die prednison... Gisteravond voor het naar bed gaan ruim 26.. Vanmorgen toen ik opstond 9?!
Tussen de middag was ie 3,4..... Ben benieuwd wat het vanavond weer is.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 15:57

tjonge jonge wat een nare verhalen hier!
Ben gelukkig zelf nooit zo ziek geweest, maar wens Kentaro, Tootje en Valeria sterkte!
En irritantje, kun je al wennen aan de pomp?
Hier ook onregelmatige suikers, maar ik weet vaak wel waar het vandaan komt, maar daar kan ik soms weinig aan veranderen vanwege de omstandigheden......
Zo eten we 's avonds weleens later (rond half 9) en dan zit ik vaak te hoog, omdat ik dan om half 1 voor het laatst heb gespoten. Dan spuit ik meer, ga ik slapen met goede suikers, maar dan heb ik 's nachts weer hypo's.... Pffff vermoeiend hoor!
Hoe doen jullie dat op onregelmatige dagen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:21

Wij eten eigenlijk nooit later dan 6 uur! (dat is een van de weinige dingen waar ik me goed aan houd :P )
Maar dat is dan weer een voordeel van de pomp. Dan zou je bijvoorbeeld om 5 uur iets kunnen bolussen en eten en dan voor het 'echte' avondeten!?

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 17:27

Hallo Mensen

Tootje fijn om te horen dat het met de slijmbeurs in je schouder iets beter gaat.en sterkte met je vader! hopen dat nu door die hormoonprikken die waarde stabiel/hetzelfde blijft.

ik moet zeggen dat ik vandaag weer een betere dag gehad met betrekking de pijn, vanacht ook weer redelijk geslapen en vanmorgen lekker aangerommeld hier in huis.
helaas had ik na de lunch wel 2 hypo's wat ervoor zorgde dat ik me nu zo beroerd als een bakvis voel.
maargoed morgen een mijlpijl dan ben ik 30 weken zwanger!!!! *\o/* nog 8 te gaan voordat ons friemeltje geboren wordt.
ben nu wel aan het aftellen want het wort wel steeds zwaarder....

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:26

irritantje, jij heb een omnipod toch? kan je ook achter op plakken in je zij of op je bovenarm of bv net onder je borsten op je bovenbeen.

meikemarieke ,regelmaat is idd een goed advies. Al is het maar even een boterhammetje.en willem moet bv iets eten voordat ie gaat slapen als hij goed is anders komt ie ook te laag.

hee fijn dat de pijn iets minder is Valeria, en dan doe je gelijk weer teveel ;)

eigenlijk is het een K ziekte.. je moet altijd op je hoede zijn bij alles wat je doet. Het hoeft niet je leven te verwoesten maar, je loopt er wel dagelijks tegenaan zelfs als je "keurig"je best doet. bv door een infectie of iets.

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:30

ja heb omnipod.. nouja op me been lijk me niet lekker ik sterf van aderen in me benen met prikken los meide ik het al. ik heb nu ruim 2 weken dus nog niet zo lang.. ik ga nog wel op me arm proberen...
elke 3 dagen plak ik hem elders

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:28

vanaf januarie is hij kleiner (zo'n 30%) scheelt heel veel.
Enne als je s 1 tegenkomt die het niet goed doet er met 2 dagen uitscheidt of zo,gelijk melden (pod bewaren als je belt en nummer doorgeven wat erop staat anders krijg je problemen met je verzekering. (ipsomed stuurt dan nieuwe op)heb je dat nummer? Willem had er gister 1 die niet wou activeren.. wel insuline erin maar starten ho maar. nieuwe pod gepakt maar kauwe insuline... brrr

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:10

Pipo weet ik, ik had met me allereerste.. ging alarm af men.. kreeg netjes een nieuwe.
en niks gedoe met verzekering.. zeker in je starters piriode kan welleens wat misgaan. dan geven ze gewoon extra verklaring af (wat ik begrepen heb)
had later 1 die links zat die heb ik maar 2 van 3 dagen kunne dragen omdat ik mega grove blauwe plek van kreeg. diabetesverpleegkundige zei dat.

das nadeel van die dingen als hij nie doet werkt/of niet goed zit dan moet je nieuwe..

ik weet ook dat ze kleiner worden, de man die kwam uitlegen had hem bij zich:) beter, vind deze op zich al niet groot.

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:35

Meiden ik wou even een buikfoto met jullie delen:
Afbeelding
Vandaag gemaakt 30 weken en 1 dag zwanger

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:28

zo, je hoeft niet te twijfelen of daar iets in zit.... :+ :D Mooi buikje hoor!!
Hoe gaat het met de bekken??

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:39

Haha en dan te bedenken dat ik nog 8 weken moet...
Mijn bekken gaat beter heb sinds gister een bekkenband echt een verademing. pijn is niet over maar aanzienlijk minder.. hoe gaat het met jou?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 07:11

Hihi mooi buikje!!!! Enne fijn dat zo'n band verlichting geeft!

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 09:39

mooi buikje hoor!!!
mischien idee om mooie buikfoto's te laten maken..
heb bij mij zusje toen ook gedaan:)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 15:10

Valeria schreef:
Mijn bekken gaat beter heb sinds gister een bekkenband echt een verademing. pijn is niet over maar aanzienlijk minder.. hoe gaat het met jou?

Wat fijn dat je baat hebt bij de band!! Als het maar te verdragen is zo!
Bij mij gaat het zeker een stuk beter! Merk wel dat de suikers rommelen door de prednison, maar heb er geen last van. Normaal wanneer ik te hoog zit, ga ik zeg maar donkerder plassen en heb ik ook steeds dorst. Dat heb ik nu (en dan bij een waarde van 26 :o ) helemaal niet?!
Heb vanacht aardig wat uur achter elkaar kunnen slapen en daar knap je wel van op zeg! merk wel dat als ik een stukje gelopen heb, dat je conditie helemaal weg naar 0 is.... En van binnen naar buiten leverd wel een flinke hoestbui op :P
moet dinsdag terug naar de dokter. ben benieuwd wat hij zegt.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:55

Worden julie ook sneller boos chagrijnig als julie waarde te hoog is?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:12

:j :j :D

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:27

Kentaro schreef:
Valeria schreef:

Wat fijn dat je baat hebt bij de band!! Als het maar te verdragen is zo!
Bij mij gaat het zeker een stuk beter! Merk wel dat de suikers rommelen door de prednison, maar heb er geen last van. Normaal wanneer ik te hoog zit, ga ik zeg maar donkerder plassen en heb ik ook steeds dorst. Dat heb ik nu (en dan bij een waarde van 26 :o ) helemaal niet?!
Heb vanacht aardig wat uur achter elkaar kunnen slapen en daar knap je wel van op zeg! merk wel dat als ik een stukje gelopen heb, dat je conditie helemaal weg naar 0 is.... En van binnen naar buiten leverd wel een flinke hoestbui op :P
moet dinsdag terug naar de dokter. ben benieuwd wat hij zegt.

Kentaro wat fijn om te horen dat het een stuk beter gaat!dat wanneer je gaat plassen het donkerder is heeft volgens mij te maken met het aantal eiwitten/ketonen in de urine. maar zou ook niet weten of prednison daar invloed op heeft??
veel succes bij de dokter a.s dinsdag!

Citaat:
Worden julie ook sneller boos chagrijnig als julie waarde te hoog is?

:j :j :j :j :j :j :j

waarschijnlijk moet ik nu ook snacht's gaan bijspuiten omdat ik ochtends te hoog uitkom. ze willen mijn levimir niet omhoog doen want dan kom ik overdag te laag uit omdat deze dan nog doorwerkt.vandaag gaan de waardes wel weer redelijk vandaag *\o/*

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 20:49

@ kentaro dat klinkt nog niet echt lekker allemaal maar een beetje slaap doet wonderen inderdaad , hier snotter ik ook nog maar ben er niet ziek van gelukkig..

@ valeria ..fijn dat de band je wat verlichting geeft , en wat een mooi buikje !

Ik had vrijdag avond even een terugslag ivm de slijmbeurs in de schouder.. haha ik was met mijn zoontje naar het tuincentrum geweest en we waren om half vijf weer thuis.

Ik wilde de deur open doen maar kreeg geen beweging in het slot na een kwartier klooien ik mijn man gebeld of hij al in de buurt was en die was inderdaad onderweg dus weer een kwartier wachten en daar was hij beetje lacherig zovan dat doe ik wel even maar nee hoor geen beweging in het slot ..

Ik werd pissig en moest heeeel nodig plassen dus deed ook nog een poging en toen schoot mijn sleutel terug en kreeg ik een slag in mijn schouder en sindsdien doet ie weer zeer...

Maar goed na drie kwartier heeft mijn man het slot met een slijper open geslepen en hebben we de deur met bruut geweld open gekregen... raar hoor als je je huis niet in kan... :D

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:53

valeria is pomp dan niks voor je?

tootje71 das erg vervelend.. warmte pit kussentje ertegenaan?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:43

he K*t Tootje, weer terug bij af blijkbaar. :(:) sterkte enne was er verder niks vreemds in je huis? Volgnde keer gewoon een sleutelmaker/ slotemaker bellen, kost je minder dan je schouder- nieuwe voordeur-nieuw slot en een natte broek ;) :+

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 21:59

:D haha ach de stal is 10 meter verder dus had ik daar wel gaan zitten.. :o nee verder niets vreemds ( gelukkig) ..ach nieuw slot erin en hij doet het weer !

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:40

@t Tootje:Wat vervelend dat je weer een terugslag hebt met die slijmbeurs... mischien een tip voor de volgende keer:
Een draagbare toilet op stal :') scheelt weer bij hoge nood! :') nog heel veel sterkte met je schouder!

At Irritantje: Pomp hebben ze wel overwogen, maar ik spuit veel liever. en nu in de zwangerschap gaat het eigenlijk zo mooi met de suiker dat ik echt geen pomp wil.
@t Kentaro Hoe gaat het nu met je meid?

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:05

heeft er iemand hier errvaring met sensor?
vind toch beetje en eng idee eigelijk?