Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke_

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:59

Oh, dan loopt ik echt wel boven tempo denk ik. Maar ik vind het sowieso niet fijn om te praten onder het lopen, dan kan ik me niet meer concentreren op mijn ademhaling, tempo en muziek

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:19

Ik heb dat ook hoor meiden, de eerste 1,5 km gaat superzwaar, dat ik denk, hoe ga ik het volhouden? Na die 1,5 km kom ik in mijn ritme en hol ik hem lekker uit.
Wintersport geslaagd Judith? Niet te veel spierpijn gehad? Vind het stoer dat je gelijk weer gaat lopen! :j
Renskje, ik hoop voor je dat de schoenen bevallen, want prijs is kwaliteit. Het is natuurlijk heel aantrekkelijk om goedkope schoenen te kopen, zeker omdat je nog niet weet of je het lopen leuk blijft vinden. Luister heel goed naar je lichaam, sommige blessures kunnen chronisch worden, als je er mee door blijft lopen.
Hoe goedkoper, des te minder steun je hebt. Zeker met overgewicht (speak for myselve ;) ) heb je goede schoenen nodig. Zoals Tara zegt, het zou zonde zijn, als je door deze schoenen het lopen straks niet meer leuk vindt. Waarom heb je er zooltjes bijgenomen?

Manlief is nu buiten aan het hollen in zijn nieuwe outfit. Die broek kan hij niet aan wennen _O- Schat, al je mannelijke rondingen komen perfect uit in deze broek, _O- :') Ik houd vandaag nog 1 rustdagje, woensdag ga ik aan de bak. Heb er ook wel zin in, want zo verbrand ik ook niets. Mijn gewicht staat al 2 weken stil. :n

Meiden, ben jaloers op degene die vandaag gaan lopen. Have a nice day! :wave:

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:32

Haaidiehaai allemaal :D

Vanochtend 9u m'n bed uitgerold, broodje erin en naar stal. Zorro even flink in t zweet gewerkt, mezelf trouwens ook. Bak was redelijk, sommige plekken wel drassig, kon er gelukkig omheen rijden, had de hele bak voor mezelf, heerlijk :j

Daarna naar huis, loopkleding aan en les 6 vd 15 km gedaan, heerlijk loopweer met dat zonnetje, wel een fiks windje zeker op de dijk. Thuis buikspieren, biceps en triceps getraind en onder de douche gesprongen. Zo mijn watertekort aanvullen en een banaantje erin stoppen. Voel me heerlijk, ga proberen dit gevoel de hele dag vast te houden.

Scoob veel plezier op visite ennuh goed excuus ;)
Angela, is het vandaag een betere dag?
Fan, goed zo, rustig aan.
Wen, lekker gefeest?
Mambo, mijn schoenen komen bij run2day vandaan, ook zeer goede service :j
En de rest ook goed bezig.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 14:11

Petje af hoor, jij hebt al een flink workout gehad :oo

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 14:18

Zo Bom, jij hebt je caloriën van je high-tea wel verbrand! :j

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 14:29

Zo ook nog even naar de Oostvaardersplassen een wandelingetje maken. Kijken of we de paardjes kunnen zien. Zit helemaal vol energie, komt door t geweldige weer, het lijkt wel voorjaar :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 15:35

Hoi

vanmorgen ook al lekker wezen lopen, buikspiertjes en benen ook nog even extra gedaan.

Net lekker gezonde pasta gemaakt, straks nog even 30+ geraspte kaas erover en in de oven. Vriendlief gaat patat eten. Ook alweer hehaktballen gemaakt voor morgen en dinsdag en nu maar eens met een boek op de bank denk ik.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:05

Dieuwke, het was een iets te actieve dag := Ben helemaal op. Heb ook tussendoor te weinig gegeten.

Scooby, ik loop ook wel wat harder dan dat tempo. Zal er volgende keer wat meer op letten. Moet ik denk ik niet te enthousiast van start gaan :=

Fan, heeft 'ie zo'n strakke broek?

Bom, jij dus ook een drukke actieve dag gehad!

Ik kom net onder de douche vandaan. M'n nieuwe schoenen zitten wel super! Merk echt verschil. Bij die oude was de demping er echt helemaal uit. Had ook meteen hardloopsokken gekocht. Weet eigenlijk niet of dat veel scheelt met gewone hema-sokken maar goed :P Vast wel. Het voelt steviger vind ik.
Nu in ieder geval even eten maken. Honger!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:28

Eet smakelijk!
Ik wilde eigenlijk morgen nog wel een heel klein rondje lopen, les 1 of 2 even herhalen. Scheelt altijd wel met de concentratie voor mijn leerwerk. Zou dat kwaad kunnen? Woensdag lopen we les 5 pas

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:52

Dan loop je 2 dagen achter elkaar? Dat kun je beter niet doen.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:24

Zag net dat er op Dutchrunners.nl nieuwe schema's waren toegevoegd, 5 km Zandvoort Circuit en 10 km Schoorl/Groet. Leuk dacht ik, iets nieuws, zijn het gewoon de 5 en 10 km schema's die ik al gelopen heb >;) Muziek heb ik niet geluisterd, kan natuurlijk zijn dat ze weer wat recentere muziek hebben gebruikt. Toch maar lekker de 15 km blijven doortrainen :j

Woensdag mag ik weer :):)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:34

_Tara_ schreef:
Dan loop je 2 dagen achter elkaar? Dat kun je beter niet doen.

Ja dan wel. Vanochtend en dan morgen op de namiddag. Daar zit ik ook een beetje mee, zo kort achter elkaar. Maar dan gaat het leren wel beter, dus ik dacht een klein rondje?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:44

Dieuwke, ik zou het persoonlijk niet doen.

Bom, dat is ook stom. Verheug je je op iets nieuws en dan is 't hetzelfde.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:55

Toch niet hè? Dan wordt het Bkick of rondje wandelen met mams

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 01:49

Ik had dit weekend ook moeten lopen, helaas niet aan toe gekomen. Te druk met werk en was niet helemaal fit. Morgen ga ik weer een poging wagen.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 05:50

Goedenmorgen.. :O

Werkse allemaal vandaag.
Tot vanmiddag

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 08:03

goede morgen allemaal!

oké, ik ben eigenwijs... :o

gisteren les 6 door het bos gelopen. jeetje.. ik had het wel zwaar.. maar eerlijk echt waar, geen last van mn scheenbeen!!
maarrrrr... 's middags begon de pijn.. en nu helaas nog steeds.. |(
ik heb besloten toch maar naar jullie te luisteren.. voorlopig even niet lopen.. helaas.. eerst maar even sparen voor goede schoenen.. wel zonde van de nieuwe andere, maarja.. verkeerde besparing..

mn vriend moet vandaag naar onze fysio, en hij gaat gelijk even na vraag doen voor mij.

om mn conditie toch te blijven opbouwen heb ik besloten om op de crosstrainer door te gaan.
iemand enig idee of ik de lessen daarop ook kan doen? of is dit echt totaal anders?

werkse / loopse vandaag allemaal!!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:05

Goodmorning :O

Renskje, oei dat klinkt niet goed, doe het rustig aan. Ben benieuwd wat de fysio zegt. Ik weet niet of de beweging van de crosstrainer goed is. Bij een shin-splint mag je helemaal niets doen qua belasting/beweging.
Marjoleintje, jammer zeg. Hoe is het met je vriend?

Ik heb besloten, vanavond een heel klein rondje te gaan doen. Gewoon kijken hoe het gaat. Het komt er al niet veel van deze week. Donderdag feest, vrijdag uit eten, zaterdag feestje schoonmoeder, zondag Dobbelloop in Nootdorp.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:22

Ik heb vandaag een rustdagje, mag morgen weer :j maar ben dan ook jarig dus ik weet niet of het wel wat wordt. We gaan morgen ook een huis bezichtigen, echt spannend.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:29

Goedemorgen!

Bom leuke high tea gehad en gister lekker hard gelopen.

Rensje sterkte.

Fan lekker lopen vanavond?

En Sak morgen weer... :D Spannend met het huis joh!

Marjoleintje erg druk...

Gister hele dag geschreven bij de cursusleider, was erg leerzaam. Daarna naar stal, m'n 2 projectjes gereden en toen naar huis en m'n bed in... :=
Feest zaterdag was wel gezellig... :j

Vandaag weer een dagje werken (blegh) en vanavond lekker les met Lis... :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:39

Ja en we hadden juist besloten niet meer naar huizen te gaan kijken en hebben daarom allemaal nieuwe muebels gekocht voor in ons huidige huis :+ Maar goed dit kunnen natuurlijk ook gewoon mee naar een eventueel nieuw huis :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:53

Renskje, dat is wel balen zeg... Wel super dat je nu gaat wachten met hardlopen tot je betere schoenen kunt kopen!

Scooby, moet je altijd zo vroeg op? :oo

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:56

Haha alles kan mee Sak... :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:07

Ja maar dat huis is nogal wat groter, dus het is maar de vraag of de meubels daar dan ook nog mooi zijn of dat je dan voor grotere meubels moet gaan ;)
Nieuwe eethoek moeten we dan sowieso , maar die hadden we gelukkig enkel geschilderd.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:45

Sas, leuk hoor huisjes kijken :j En alvast gefeliciteerd *\o/*

Renskje, als je op internet gaat zoeken naar filmpjes met oefeningen tegen shin splits kom je ook een eind. Het is vooral de spieren van de kuit sterker maken. En wat ik heb gedaan is gewoon direct na het lopen, koelen met een ice pack. Dat heeft bij mij erg geholpen, naast oefeningen doen.

Wen, sterkte vandaag en lekker rijden vanavond. Ik ga ook rijden, hoop dat er nog een plekkie voor mij is in de bak >;) Het is altijd mega druk op ma-avond en woe-avond, helaas. Zou ook kunnen longeren, maar vind daarzelf geen bips aan :n Zit er liever op.

Scoob, uit je bed gerold????? :wow:

Pff, heb de weg naar mijn werk weer gevonden, ging moeizaam, bedje lag veel te lekker :z En het is behoorlijk druk op het werk.