Puisten deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MaartPaard

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:04

Nee ik doe wel ietsje meer dan een leemmasker :o

Ik eet extreem gezond, drink veel water en kruidenthee. Ontbijt met de meest ranzige papjes.. Alles voor een mooie huid he ;)

Maar ikh eb een inwendige leem kuur gedaan. Eerst 3 dagen 1 tl per dag, 5 dagen niks, dan 10 dagen 1 tl per dag. Kuur is bijna afgelopen :) Doe soms ook nog wat etherische olien erbij, had ik eigenlijk nog nooit gedaan. Maar dat gaat ook eigenlijk maar om zo'n 2 druppels per dag. Enige wat nog behoorlijk speelt is dat ik een vrij hoog stressniveau heb. Komt in de avkantie hopelijk wel weer goed :)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:05

Oja en ik gebruik hele natuurlijke cremes enzo, ben echt tegen chemische rotzooi zoals de meeste van jullie misschien al gemerkt hadden

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:56

Ik gebruik ook nog een soort reinigingszeep van Vichy, maar misschien doet dat meer kwaad dan goed?
Gezonder eten kan ik wel doen, maar daar ligt het bij mij niet aan denk ik...

Ik ga toch maar eens beginnen snuffelen in dit topic wat jullie er nog allemaal tegen gedaan hebben. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:48

Ik eet ook heel gezond maar bij mij heeft dat ook niet echt invloed..

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:58

Ok ik ben nu ook op de gezonde toer :). Natuurlijke cremes, veeeel drinken, vitamine B pillen ( werken supergoed!!) niet te veel zuivel. Maar sinds vandaag wordt t weer een beetje erger. Tjaaa de periode in de maand he?? ;)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:02

Wat eten jullie dan zoal?

Volgens mijn osteopaat is het zo dat de hormonen in de pubertijd de darm en leverbalans verstoren. Deze moet je dus zelf gezond zien te houden. Vandaar mijn groene leem kuur want die reinigt de boel dan mooi. In dat geval ligt het dus zeker wel aan voeding. Maar wat is gezond? In mijn ogen is brood 's morgens ook niet gezond. En ook dat heeft bijvoorbeeld vrij veel invloed..

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:55

Brood 's morgens niet gezond?
Dan is mijn ontbijt een ramp want ik eet 's morgens enkel boterhammen met choco of speculoospasta. :')

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 14:16

Brood zit vol koolhydraten en pasta al helemaal. Slechte suikers zijn echt killing voor je gezondheid. Je kan beter verse granen nemen in yoghurt ;)

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 14:42

Maar is dat cruesli en brinta enzo?????dat eet ik nl ook paar x in de week:p

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 14:45

naja is een lang verhaal, daar moet je je echt in verdiepen. Maar daarom bedoel ik ook het is niet zo simpel, gezond eten.

Cruesli is ook teveel suiker en brinta ook..

Ik bedoel gewoon spelt, havermout, boekweit etc dat zijn granen. Beter is nog noten/zaden als lijnzaad, chiazaad, sesamzaat, amandelen, pecanoten etc..

Nu ontbijt ik bijv ook een paar keer met week met gierstpap van rijstmelk en gierstvlokken ;)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 14:45

Crusli is ook een en al suiker :=

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 14:47

Precies

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 14:47

Maar goed dit is allemaal even niet zo 1 2 3 toe te passen.. Het is echt een leefstijl zeg maar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:45

MaartPaard schreef:
Brood zit vol koolhydraten en pasta al helemaal. Slechte suikers zijn echt killing voor je gezondheid. Je kan beter verse granen nemen in yoghurt ;)

Ja en zuivel is voor mij dan weer echt killing ;)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:55

melk en kaas is heel slecht maar kwark/yoghurt meot in principe wel kunnen hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:55

Ik word altijd zo moe van mensen die zeggen 'X is troep, A is een wondermiddel!!'. Seriously, iedereen heeft een andere huid en reageert er weer anders op. :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:05

Ja precies Anthea. Want ook al eet ik yoghurt of kwark, mijn huid die reageert er gelijk op ;). Ik weet dat zelf denk ik wel beter lijkt me dan jij van achter je computertje!? Brood reageer ik nauwelijks op. Ja, aan m'n broodbeleg wel. Maar daar moet je dan gewoon bij na blijven denken lijkt mij.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:07

het zijn maar tips die hier besproken worden hoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:08

Ja maar jij zegt zo zeker te weten met zo'n ' ;) ' dat kwark en yoghurt wel moet kunnen. Zo enorm zeker van jezelf, terwijl het dus helemaal niet zo is voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:12

Je noemt het 'chemische rotzooi' en brood is slecht en pasta is slecht en melk is slecht en kaas is slecht en... :P
Iedereen reageert er anders op en ik doe dalijk nog een lekker hamkaas croissantje in de oven :')

Net zoals dat mensen altijd zeggen dat zout water en de zon heeeel goed is voor je huid, nah. Ik ben pas 3 weken op vakantie geweest waar het lekker 25 graden was overdag en ik heb uren in het water gelegen ivm duiken, mijn huid was een hel na die vakantie :') Nu begint het langzaamaan weer bij te trekken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:16

Ja en mijn huid reageert dus mega goed op zon en zout water! Heb dan echt 0 puistjes meer na een week. Gek he dat dat zo kan verschillen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:19

Ik zat echt helemaal onder die pijnlijke bulten, nog nooit zo erg gehad _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:20

Haha oeh dat is wel lastig.. Mijn huid was super bruin en helemaal puistjes vrij! Wel een beetje vettig, maar verder echt nergens last van :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:22

Ik word nooit bruin, op z'n hoogst rood :P Heb een hele witte huid, misschien dat het daar aan ligt, geen idee :')

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:23

Ik kom ook nog eens even langs. :wave:

Mijn huid ziet er momenteel echt heeel goed uit!
Zal wellicht deels ook wel komen omdat ik geen stress meer hoef te hebben wat betreft mijn laatste relatie. :=

Hier werkt het 'zelfverwarmend masker' van Garnier echt heel goed voor mijn velletje.
En een stoombadje doet ook goed. :j