Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 13:22

Wendy_Komen schreef:
Silvia, hoe is het er nu mee? Gaat het allemaal een beetje?

Melanie, nog een paar nachtjes!!! Ben gewoon beetje zenuwachtig voor jou... moet toch niet gekker worden ;-)

Ik mag echt niet mopperen! Vanochtend heeft vriendlief mijn haren gewassen en dat voelde toch wel lekker fris.
Ik slik sinds donderdagavond geen pijnstillers meer. Het enige minpuntje is het slapen op de rug maar daar heeft iedereen last van.
Ik zit de meeste tijd van de dag in de tuin. Boekjes lezen enzo. en bezoek ontvangen die ik op tijd weg stuur als ik moe word. ;)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 14:08

lesilla schreef:
tamaramt schreef:
@silvia; bij mij was het idd voornamelijk medisch; al vond ik het zelf wel verschrikkelijk en droeg ik zelden een topje of wat dan ook.
maar bv een collega van me heeft nu een vergroting gehad omdat ze helemaal niks maar dan ook niks had;gewoon plat; dat ziet de zorgeverzekering als een verminking vh lichaam en dus heeft zij de vergroting gewoon vergoed gekregen en zit zij eveneens 6 weken in de ziektewet

Wat een gelukzak, vind spijtig dat sommige ziekteverzekeraars zo moeilijk doen.
Zoals nu, ik heb veel pijn, psychisch leed en dan moet je maar 5000 euro ophoesten, en zeker als je het al eens gedaan hebt is dat bedrag maal twee erg veel.

Leslilla, ik vind dat als je er psychisch onder gebukt gaat een vergoeding door de zorgverzekeraar mogelijk moet zijn. Maar het probleem is denk ik dat (teveel) mensen zich laten leiden door schoonheidsidealen en vinden dat ze psychisch lijden. Ze verpesten het voor anderen. En probeer als zorgverzekeraar maar eens het kaf van het koren te scheiden...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 15:02

Wendy_Komen schreef:
Melanie, nog een paar nachtjes!!! Ben gewoon beetje zenuwachtig voor jou... moet toch niet gekker worden ;-)

:):) Haha, ik nog niet maar dat komt wel..
Morgen nog lekker een laatste wedstrijd dus en maandag nog even buitenrijden en dan een hele tijd niet rijden -O-

Ik word om half 12 opgenomen dacht ik, mag dus om 7 uur nog wat eten... fijn, dan heb ik tegen die tijd juist honger :')

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 17:47

MelanieB schreef:
Wendy_Komen schreef:

:):) Haha, ik nog niet maar dat komt wel..
Morgen nog lekker een laatste wedstrijd dus en maandag nog even buitenrijden en dan een hele tijd niet rijden -O-

Ik word om half 12 opgenomen dacht ik, mag dus om 7 uur nog wat eten... fijn, dan heb ik tegen die tijd juist honger :')

dit had ik ook!
echt wel even nog wat eten hoor, dat zal je goeddoen!

lesilla

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 17:53

Spannend en wat fijn dat je mag eten, ik moet om twaalf uur al stoppen met eten en drinken. Maar moet gelukkig om zeven uur binnen en ben de eerste

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:14

hier alles wel ok ; al zijn de littekens nog steeds lelijk rood en gevoelig en gaan die wat jeuken en irriteren sinds ik sinds donderdag enkele uren per dag een beugelbh draag

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 19:21

Wat vervelend dat die littekens maar niet mee werken Tamaramt!!

Mooi dat je nog niet zenuwachtig bent, en je 's ochtends nog even wat kan eten Melanie!!

Lesilla, heb ik het goed onthouden, en liet jij nu een bodylift doen? Wanneer ben je aan de beurt? (Gezien je de tijd al weet ;-) )

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 10:19

tamaramt, wel balen zeg dat je littekens niet mee werken inderdaad.. pfff. Hoop echt voor je dat het mooi uitpakt!

lesilla, als eerste geholpen worden vind ik ook wel een fijn idee inderdaad :P

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 10:53

Wendy_Komen schreef:
Wat vervelend dat die littekens maar niet mee werken Tamaramt!!

Mooi dat je nog niet zenuwachtig bent, en je 's ochtends nog even wat kan eten Melanie!!

Lesilla, heb ik het goed onthouden, en liet jij nu een bodylift doen? Wanneer ben je aan de beurt? (Gezien je de tijd al weet ;-) )

16 juni :D :D :D

yes bodylift en dan de borsten binnen een jaar

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 11:50

Leslilla, wat houdt een bodylift in? Word je buik onder handen genomen of zo?

Melanie, je zult versteld staan wat je allemaal zelf kunt na de operatie als je maar de tijd neemt. Met je voeten en tenen kun je een heleboel: sokken uittrekken, stoel bijschuiven, deur dicht klatsen enz.
Oja, infuuspalen zijn eigenwijze krengen die je met je voeten prima de kant opkrijgt die jij wilt. ;)
Gebruik desnoods beide handen om bijv. een deur te openen of iets te dragen als je je niet zeker voelt.

En als je na de operatie wakker wordt en je voelt je misselijk dan moet je dat acuut melden: ze spuiten via de infuusingang wat in je bloed en ben je binnen een paar seconden niet meer misselijk. Ik weet niet wat voor spul het is maar het werkt als een tierelier.

Heel veel sterkte en succes komende week!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 12:59

silvia dat klopt dat werkte bij mij ook super goed!
ik was ook echt heeeeeeeeeeeeeel ziek na de operatie!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:28

Die tip qua misselijk ga ik wel even onthouden!! (Alhoewel ik 4 jaar geleden niet misselijk uit de narcose kwam, maar met 3 liter bloedverlies is dat natuurlijk niet te vergelijken ;-) )

Melanie, morgen zover voor jou??

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:53

Ik weet niet of jullie ook een morfine pomp krijgen die je zelf kunt bedienen? Maar uit mijn ervaring in het ziekenhuis kun je daar ook enorm misselijk van worden. Mocht je hem niet nodig hebben.. dus niet gebruiken :P

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:55

Ja ik krijg zo'n pomp, was ook niet van plan die veel te gebruiken als t niet hoeft :))

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:56

misschien word jij er niet misselijk van hoor, maar heb menig patiënt gezien die na een keer drukken meteen moest overgeven, dus als ik zelf onder het mes ga raak ik dat ding niet aan :P

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:06

Heb nog nooit zo een pomp gehad, en eigenlijk nog nooit gezien bij een bvk in belgië op de afdeling.
Hier krijgen mensen gewoon normale pijnstilling in de vorm van perfusalgan.
Eigenlijk schrik ik wel een beetje morfinepompen bij bvk's wel serieus :=

Perfusalgan is equivalent van paracetamol en dat komt niet eens dicht bij morfine... En ik heb al op drie verschillende ziekenhuizen afdelingen gestaan die plastische deden. Echt raar belgie nederland verschil ook met geneestijd haha

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:37

ik heb alleen bij de uitslaapkamer morfine gehad.
op mijn eigen kamer echt niet hoor

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:57

Lesilla, wij hebben ook perfalgan(zo heet het dan weer bij ons) inderdaad, hier de vloeibare variant van pcm.
Die morfine pomp is zo ingesteld dat je maar 1 mg per 7 min kan geven. 9 van de 10 verkleiningen gebruikt hem hier niet eens, hebben allemaal genoeg aan de paracetamol. tegenwoordig zit er ook ketanest bij in, dat zou tegen de misselijkheid werken. Dat was een eis van de PC's hier, of een pomp zonder misselijkheid of geen pomp.
Maar ook de pompen met ketanest vind ik kotspompen, dus ik doe het niet :P

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:25

Misschien dat ik tijdens de operatie morfine heb gehad maar na die tijd echt niet hoor! Alleen Dyclofenac met iets erbij samen dmv een infuus. Dinsdagavond heb ik mijn laatste Dyclofenac pilletje genomen en donderdagmorgen de laatste paracetamol. Dus ik schrik samen met Leslilla over morfinepompen bij een bvk...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:26

Kadanzlover schreef:
Lesilla, wij hebben ook perfalgan(zo heet het dan weer bij ons) inderdaad, hier de vloeibare variant van pcm.
Die morfine pomp is zo ingesteld dat je maar 1 mg per 7 min kan geven. 9 van de 10 verkleiningen gebruikt hem hier niet eens, hebben allemaal genoeg aan de paracetamol. tegenwoordig zit er ook ketanest bij in, dat zou tegen de misselijkheid werken. Dat was een eis van de PC's hier, of een pomp zonder misselijkheid of geen pomp.
Maar ook de pompen met ketanest vind ik kotspompen, dus ik doe het niet :P

Ooh erg interessant! En inderdaad kotspompen zijn niks. Die druk kan je na zo een operatie ook wel missen

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:01

die pomp heb ik ook niet gehad; 3 dagen diclofenac en paracetemol en maagbeschermer vd diclofenac

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 10:30

Nou zat vanmorgen om half 7 al aan mn eten :)) nu onderweg naar ziekenhuis :j

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 10:35

Wat spannend! veel succes!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 11:08

succes melanie!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 11:34

Lees je waarschijnlijk niet meer, maar heel veel succes Melanie!!! Hoop dat alles voorspoedig gaat!!!

Zit op dit moment ook in het ZH, maar dan voor me oor ;-)