Migraine: deel2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 00:11

Natuurlijk mag je een vraag stellen.
Wie weet kunnen we je helpen met een antwoord.

Hoe was het bij de dokter?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:10

Dank je wel :)

Ik heb een stukje gekopieërd ik ben namelijk benieuwd of jullie ook deze manier van migraine kennen/hebben.
Ik ben gisteren bij de dokter geweest en hij heeft ook even 'gegoogled' en we zagen beiden dat uitval van bepaalde lichaamsdelen voorkwam.

S_uus schreef:
Nee voel me ook niet helemaal goed haha.
Vorig jaar zomer was dat voor het eerst, had ik net les gehad, en na mij lesten ook altijd nog een paar mensen van mn instructrice, ik zat op een stoel die lessen te kijken , en ineens begon mn rechterhand te slapen, beetje het gevoel erbij alsof ie niet bij me hoorde.

Bovenste deel van mn zicht, zag ik golfjes, alsof je op een hele warme dag over het asvalt rijd, dan zie je ook 'water' , dat zag ik dus ook.
Ik kon niet op de naam van mn stalgenoot komen, en sloeg wartaal uit.
Mijn mond hing aan de linkerkant ook scheef.

Ik ben toen naar huis gebracht, en mijn vader vloog met mij naar de HAP.
Daar werden ze boos dat we niet eerst hadden gebeld, maar ze vonden niet dat ik een tia kon hebben.
Volgende dag HA die zei migraine, ik kreeg tabletten mee , die ik als dit weer gebeurde moest laten smelten op mijn tong en dan zou alles weer weg zijn.

Ik heb het daarna nooit meer gehad, maar vorige week ineens weer.
Ik had al 2 dagen last van een spier in mijn nek die verkrampte en dat trok door naar mn hoofd.
Dus weer een paracetamol, toen ik achter de pc zat wou ik met mn rechterarm naar de linkerkant van mijn lichaam en dat leek heel raar.

Toen weer die golfjes, dus zo'n tablet genomen, ik probeerde een tweet voor te lezen over een ongeluk aan de oldenzaalsestraat , ik kon oldenzaal niet eens voorlezen..

Vind het maar eng.

Herkennen jullie dit?

simodi

Re: Migraine: deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:22

Die 'golfjes' zijn een aura, dat komt heel veel voor bij een migraine aanval. Anderen herkennen het als vlekjes of sterretjes. Trekt meestal na 30 a 45 minuten weer weg.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:22

Klopt maar ik bedoel meer het wegvallen van mijn spraak/mond/arm dat soort dingen.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:38

:j komt mij inderdaad zeer bekend voor. Lam, tintelend gevoel in arm en nek (rond de atlas).

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:24

Jaa! Precies, in mijn hand heb ik slapend gevoel en mijn mond werkt totaal niet zoals ik wil dat ie werkt, woorden uitspreken gaat niet , heel irritant.
Ik dacht altijd dat migraine koppijn, zere nek, misselijk/overgeven was.
Maar misselijk ben ik niet en overgeven hoef ik al helemaal niet (gelukkig).
Maar migraine gaat dus veel verder dan dat..

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:44

Mijn linkeroog gaat vaak dichthangen, en mijn mond staat scheef.
Is voor mensen die mij niet kennen, ook een best eng gezicht.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:52

S_uus schreef:
Klopt maar ik bedoel meer het wegvallen van mijn spraak/mond/arm dat soort dingen.

Ik heb dat ook al een paar keer gehad, heel eng he?
Je moet het maar gewoon "laten gebeuren". Het is inderdaad een migraine aanval.
Ik weet hoe eng en raar het is om woorden helemaal verkeerd te zeggen of er niet op te komen.
Mn vriend moest er wel om lachen :')

Bij mij begint het ook met een tintelende hand, verlamde tong en aura's in mn oog.
Welkom bij de club!

(ik ben al maanden migraine-vrij *\o/* , wel af en toe wat spanningshoofdpijn, maar ach...)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:51

Ja echt eng als je niet weet wat het is waar het vandaan komt en waarom haha.
Oh velamde tong niet gemerkt dus zal ook niet gebeurt zijn.

Gelukkig ben je al een tijd migraine vrij! Ik heb het ook nog maar 2 x gehad nu :j blij van.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:16

Al een hele maand radiostilte hier.
Hopelijk betekent dat, dat het goed gaat met de hoofden hier.

Mijne vandaag helaas niet :n . Maar goed, gaat weer over gelukkig.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:21

hier gaat het goed, al een hele poos alweer geen aanvallen gehad...
@laurabram: sterkte!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:33

Goed nieuws Lammie!!!
En thanx.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:56

@Laurabram :(:) :(:)

Hier al ruim drie maanden geen migraine meer, dus eigenlijk vanaf het moment dat ik helemaal gestopt ben met alle hormonen en weer aux naturel ben :) Voel me veel beter, fysiek en geestelijk. Veel evenwichtiger en rustiger in mijn hoofd. Ook mijn gezin vaart er wel bij want als ik + hoofdpijn = niet leuk :n

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:59

Ook voor jou goed nieuws Remy.
Fijn dat het werkt. Moeder + hoofdpijn = ook hier geen goeie combi. Ik schiet dan soms gewoon onterecht te snel uit m'n slof en alles lijkt gewoon sneller te mislukken (lees: eten koken enzo).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:05

Ook hier geen noemenswaardige aanvallen meer gehad! Al stond ik vorige week echt op het punt om mijn neusspray te pakken, maar heb het uiteindelijk uit kunnen zingen zonder. Als ze me dit 2 jaar geleden hadden verteld, had ik het nooit geloofd ;)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:06

Laurabram schreef:
Ook voor jou goed nieuws Remy.
Fijn dat het werkt. Moeder + hoofdpijn = ook hier geen goeie combi. Ik schiet dan soms gewoon onterecht te snel uit m'n slof en alles lijkt gewoon sneller te mislukken (lees: eten koken enzo).

Yep, als het koppie pijn doet dan is het hele lichaam niks waard...Ik waarschuwde ze altijd als het weer zo ver was maar dan ben je weer zo'n "zeurmoeder" (niet dat ze dat zeggen, ze zijn juist heel lief maar ik voel dat zelf zo)...

Ik las een paar pagina's terug dat jij ook van de anticonceptie af bent, slik je helemaal geen hormonen meer?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:07

Nee, helemaal hormoonvrij. Heeft helaas niet geholpen om de migraine helemaal weg te krijgen.

Joyce, komt het bij jou nou door dit Vit D pillen dat het weg blijft?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:46

Ik weet het niet, ik denk zelf van wel! Maar ik slik ook al een tijdje propranolol en ik ben niet meer aan de pil. Dus het kan ook een combinatie van factoren zijn!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:57

Remy schreef:
Hier al ruim drie maanden geen migraine meer, dus eigenlijk vanaf het moment dat ik helemaal gestopt ben met alle hormonen en weer aux naturel ben :) Voel me veel beter, fysiek en geestelijk. Veel evenwichtiger en rustiger in mijn hoofd. Ook mijn gezin vaart er wel bij want als ik + hoofdpijn = niet leuk :n

Ik heb dus precies hetzelfde. Ik slik de pil niet meer en ik voel me zoveel beter, en niet alleen wat betreft hoofdpijn (wat ik elke dag had, niet elke dag migraine hoor). Had ook vaak last van wat obstipatie/buikpijn na het eten dat is ook een stuk verbeterd. Zit eigenlijk veel beter in mijn vel. Kan ook veel beter tegen zonlicht, normaal had ik meteen hoofdpijn zodra ik zonder zonnebril buiten was geweest.

Vind het alleen wel echt een groot nadeel dat ik nu mijn ongesteldheid niet meer kan regelen en niet meer beschermd ben tegen zwangerschap... zit nog te denken om eens een Nuvaring te proberen, maar daar heb ik ook wisselende ervaringen over gehoord (wel hoofdpijn/geen hoofdpijn).

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 17:11

Bij mij werd het al heel snel goed regelmatig hoor Spirit, misschien valt het best mee.
En dat andere tsja.... daar moet je inderdaad even een oplossing voor zoeken.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 18:49

LB beterschap nog!

Hier gaat het ook redelijk goed (afkloppen!) en als ik het aan voel komen neem ik heel gauw wat in! ;)

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:34

Fijn dat het allemaal redelijk met jullie gaat. Hier ook redelijk en ga binnenkort ook beginnen met proponolol.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:27

Hij doet het weer geloof ik.
Gelukkig maar, want ik had zitles vanavond. Nu nog even afwachten of het ook echt wegblijft.
Vanmorgen was ik optimistisch, maar rond de middag kwam het in alle hevigheid terug en heb ik weer wat ingenomen. Even duimen dat het nu wel wel wegblijft.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 23:32

Gister nog een behoorlijke aanval gehad.
Linkeroog en mondhoek hingen scheef.
Gelukkig met medicijnen een beetje kunnen functioneren.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 15:07

Eindelijk ook weer eens een berichtje van mij. Heb een ontzettend enerverende winter achter de rug met heel erg veel spanningen maar ook veel goede momenten. Heel veel in de natuur geweest.
Heb heel erg veel hoofdpijnen gehad, vooral spanningshoofdpijnen een paar echt heel erge migraineaanvallen en door mijn driedubbele rughernia (onderste 3 wervels) raakte opeens een zenuw bekneld en had ik van de één op de andere dag heupjicht, gevolg 2 maanden lang met een stok gelopen en me nauwelijks kunnen bewegen. Ik blijf maar hoofdpijnen houden , maar we zijn er achter gekomen dat het vooral door onbewuste spanningen komt, zonder het te weten trek ik mijn nek/lichaam in spanning ook als ik slaap en ik ben nu heel bewust bezig goed te lopen, goed te zitten en vooral veel ontspanningsoefeningen. Ook ben ik met vitamines begonnen, vitamine D moet ik nog even checken bij HA, vooral omdat Joyce daar zo veel baat bij heeft.
Ik ben nu weer begonnen met werken en ik hoop dat het wat beter gaat.
Ik ben blij te lezen dat het redelijk gaat met iedereen.
Ikkeniet, enge ervaringen zijn dat he??