Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:53

Hmm, ik moet zeggen dat ik juist wil gaan hardlopen om wat meer energie te gaan krijgen :D ...

Heb er net mijn eerste lesje erop zitten... DRA-MA... ik kom echt vanaf 0 hoor, lesje 1 van start to run is al te zwaar voor me. Heb hem uitgelopen hoor, daar niet van. Maar hoe. Denk dat ik hem morgen nog maar even een keertje loop voor ik aan lesje 2 begin :') ... Heb er wel al weer zin in :D

trouwens wbt zelfvertrouwen :(:) Je druk maken om wat andere van je vinden is zo nutteloos en energierovend.. niet dat je je zomaar er over heen kunt zetten, maar wel belangrijk dat je beseft dat je echt geen haar beter er van wordt als je je gaat gedragen naar hoe je wenst dat anderen je zien (volgen jullie het je nog..) .. 't is gewoon bagger. Maar komt goed, heus :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:07

Komt goed Angela. En mensen die geen begrip hebben missen zelf vaak een stuk levenservaring hoor...

Hier net ook weer gelopen, 5km over de heuveltjes in 29:17. Netjes dus. Heb maar wel ff een kort rondje gedaan, dag loopt een beetje raar. Was heel druk op werk, toen wat langer bezig geweest dan verwacht bij een horecaUZB waar ik zaterdag weer een klus voor heb (heb extra centjes nodig en dit is leuk). Daarna nog springles waarbij het nog niet zo makkelijk bleek om het paard tussen mijzelf en de grond te houden. Er stond een brede oxer, met allerlei gekke dingen en Lis komt groot, springt toch, rekt enorm en zakt in de landing door haar linkervoorbeen terwijl ze de balk die ze meenam probeerde te ontwijken. Ik ben er in een reflex toen rechts af gedoken. Hebben beiden vooralsnog nergens last van, daarna ook gewoon weer gesprongen. En dus uiteindelijk nog hardgelopen... Nu lekker douchen en zo slapen, drukke week en weekend nog voor de boeg...

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:25

WenK, dat klinkt druk en niet leuk voor jou en je paard. Hoop dat ze er niets aan overhoudt.

En meiden, dank voor jullie woordjes. Ik weet 't wel, maar mijn gevoel zegt soms wat anders. Maar er wordt aan gewerkt :j En het gaat steeds beter. Ben nu bezig in het boek: Uw brein als medicijn van D. Servan-Schreiber. Echt een aanrader!

Zit al klaar in mijn hardlooptenue, moet nog ff wachten, eten laten zakken.

Menino, zo ben ik ook begonnen, NUL conditie en inmiddels kan ik 30 min achter elkaar lopen. Dus er is nog hoop :D En als je merkt dat het steeds beter gaat, dan wordt het ook steeds leuker en ga je uitkijken naar de trainingen. En ben je verslaafd :=

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:26

En valt 1 les je zo tegen dat je hem net aan haal? Dan nnog een keer die les lopen zodat je niet meteen nog hoger gata grijpen en zo je motivatie verliest

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:30

Ik heb gisteren voor de 6de keer gelopen, ook met STR. Bevalt mij heel goed. Heb het al eerder geprobeerd, maar elke keer afgehaakt ivm mijn knie. Deze keer eigenlijk helemaal geen last!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:33

Menino, ik ben ruim 1 weken terug gestart met STR les 1. Was ook een hel, heb hm ook wel uitgelopen, maar vraag niet hoe!!
Ben gewoon doorgegaan naar de volgende les, en heb vandaag les 5 gelopen.. Ook niet dat je zegt een makkie..
Maar ik haal wel les 5!! 3x 3 minuten hardlopen, dat had ik nooit gedacht te halen, als je me dat 1,5 week geleden had gezegd!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:33

Hier ook met 0 conditie begonnen hoor en loop nu redelijk makkelijk 6,5 km...

Bom, was ook minder handig, maar we hebben daarna nog wel wat gesprongen en dat ging prima. Voel zelf na het douchen mijn schouders wel iets, die zal ik dus wel vastgezet hebben in de val (en bij hardlopen daarna ook).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:35

lauralarissa schreef:
En valt 1 les je zo tegen dat je hem net aan haal? Dan nnog een keer die les lopen zodat je niet meteen nog hoger gata grijpen en zo je motivatie verliest

ja als je het zo zegt klinkt het nog genanter _O- hahahaha...

Nouja ik heb wel echt goede motivatie om te gaan sporten, alleen faalangst ed. waardoor ik niet zo erg naar een sportschool durf. Maar hardlopen trekt me heel erg omdat je gewoon je eigen plan kunt trekken, beetje je eigen routes lopen op je eigen tijdstippen.. Heerlijk :D Ik kijk nu al uit naar de volgende training (alleen m'n schoenen.....! :') )
En ik ben wel een doorzetter (we zullen zien... :D ) Dus komt echt helemaal goed hoop ik. Ga morgen denk ik nog maar een keer dit lesje lopen. 30 minuten achter elkaar hardlopen klinkt best wel goed :D ! Hoelang heb je er over gedaan hetbommeke ?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:42

Ik zou niet meteen morgen weer gaan, gewoon de geplande dagen lopen, je lichaam moet herstellen. Loop gewoon donderdag nog eens les 1. Als dat goed gaat doe je zaterdag les 2. Dan zou ik dinsdag weer les 1 doen, en dan gewoon het schema volgen. Doe rustig asn en luister naar je lichaam in je opbouw.

Overigens vind ik het voordeel van de sportschool dat iedereen weet hoe je je voelt en hetzelfde heeft meegemaakt...

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:46

WenK, heb je SRL gelei van VSM? Dat even op de zere spieren smeren, kans dat je er morgen weinig tot geen last van hebt.

Ben me alvast geestelijk aan het voorbereiden op mijn training :D Iets van 10x 1 min op wedstrijdtempo, daartussen 1 min wandelen. Ben benieuwd.

Menino, vorig jaar juli ben ik begonnen _O- :') Maar ik ben ook een "apart" geval :o Was lekker bezig en bij lesje 15 of 17 van STR toen ik met ontstoken galblaas in het ziekenhuis belandde. Weer uit het ziekenhuis en verder opgepakt. 4 weken later geopereerd, 3 weken daarna complicaties, er lekte nog gal, weer in ziekenhuis. Al met al 16 nachten in het ziekenhuis, 3 operaties, 4 AB-kuren verder en toen was het december en leek NL wel de Noordpool. In februari weer begonnen met lopen, iets te snel van start, beenvliesontsteking in de schenen. Weer gestopt, in maart/april weer begonnen heel voorzichtig, vakantie ertussendoor niet gelopen, weer terug in schema. Bijna klaar.... hele grote bult op mijn achterhoofd en lympfeklieren opgezet. Paniek, het leek op lympfeklierkanker. UIteindelijk was het "maar" een ontsteking van 10 cm. Weggehaald en weer opnieuw trainingen opgepakt. Half augustus eindelijk die 30 min gelopen *\o/*

Niet aan te raden hoor om er zo lang over te doen :n Vandaar ook het dipje begin dit jaar, lichaam werkte niet mee en geest was ook wat van slag. Maar nu weer back on track :j

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:55

Ik was jullie al een heueueueule tijd kwijt..... :o

Ben vorige week sinds 4 weken (wel gewandeld op vakantie en paardgereden) weer eens lesje gelopen, viel me niet tegen, dus had t plan vanavond duurloopje te doen van 7,25km.
Ging echt goeoeoed! :j 45min, aant begin 5min gewandeld en int midden nog 3,5 en op t laatst weer 4min, uitgelopen.
Nú nog hopen dat de spiertjes het morgen ook nog prettuig vinden :=

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:01

Pfff herkenbaar..Ik ben ook vaak (onbewust en bewust)bezig met wat anderen van mij denken. Soms best belemmerend voor mezelf.. Mijn vriend/vlam heeft dat dus echt niet, lekker zelfverzekerd en lekker easy going :D Hoop dat ik daar veeel van kan leren haha!

Net 3kwartier gemountainbiked, leuk, had gister 5km in 30min gerend en ren liever niet twee dagen na elkaar :) . Morgen weer rennen of paardrijden, en zwemmen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:03

nou, al met al was het niet veel natuurlijk. Officieel moet er een dag tussen zitten voor je naar lesje 2 gaat... Maar ik wil lesje 1 graag nog een keer lopen.... En 't zijn maar 8 minuutjes in totaal he...? Heeft je lichaam daar echt een dag de tijd voor nodig om te herstellen :o ? Want ik ben beter in iets consequent iedere dag volhouden, dan om de dag. Ben bang dat ik dan te snel mijn motivatie verlies..

Niet dat ik je advies niet ter harte neem hoor... Maar is dat écht het beste :oo ?

jemig hetbommeke da's niet niks! Stomme galblazen, dat ding heeft mijn vakantie ook grondig weten te verzieken. En mijn cijfers op school :P Was die weg, had die een souvenir achtergelaten... >;) Had ik nog een galsteen in m'n lever ofzo. Echt de ergste pijn die ik ooit in mijn leven gevoeld heb en hopelijk zal voelen (10x erger dan de galblaasontsteking zelf := ) . En toen begon mijn operatiewond te ontsteken. Maargoed, valt allemaal in het niets bij jouw verhaal. Men, wat een gedoe :oo :oo ! Respect dat je door blijft zetten :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-08-10 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:04

Oei, nee dat heb ik niet, maar wel spiergel van de kruidvat, soort tijgerbalsem, dat werkt dan ook vast wel, goed idee!

Das wel een 'omweg' Bom... :j Niet makkelijk om met zo veel tegenslag toch je doel te behalen, goed gedaan hoor!

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:07

Ik zou echt niet elke dag gaan lopen menimo.
Doe dan een andere sport morgen, fietsen,wandelen, zwemmen.. ofzo. Ik ben wel van mening dat ook al was het maar eventjes, je lichaam moet wennen aan zowel afstanden als bewegingen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:09

okido... Dan zal ik jullie advies maar volgen :D

SAKKIA

ZO nou ik zit weer op de bank en ik heb niet gelopen :n Morgen dan maar weer :j MOrgen begint mijn nieuwe baas en dan moet ik wel even lopen denk ik, maar moest nu nog te veel doen en heb snel even bij paps en mams gegeten en vriendlief kon ik ook nog net een half uurtje zien voordat hij weer aan het werk moest en vriendlief ging toch echt even voor, aangezien hij 's nachts werkt en ik overdag, sla ik een half uurtjes even praten en elkaar zien niet af. Had toeval dat hij vanmorgen net thuis kwam toen ik de achterdeur uitstapte om naar het werk te gaan :+

Idd meiden, niet te veel van anderen aan trekken hoor, het zijn maar mensen, ze hoeven toch niet dagelijks bij je op de koffie? Ik was ook nooit zo hoor, was super onzeker maar door mijn werk ben ik heel sterk geworden en maak gewoon gezellige babbeltjes met iedereen die ik tegenkom :')

Nou ik heb de sensor, het klipje en de armband besteld, dat komt donderdag binnen dus dat ga ik dan vrijdag even proberen :j

Misschien maar beter dat ik het lopen nog even uitstel, ben er morgen geestelijk meer aan toe denk ik, heb nog wat spierpijn en zo heb ik het voor de rest van de week ook mooi verdeeld :j En kan ik afgezien van morgen ook met de Nike+ lopen :j

Jaan81

@menimo: Die dag rust heeft je lichaam juist nodig! Dan bouw je sneller en beter conditie en spier op. Dus zou er toch echt dagje tussen laten, zeker als je net begint

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:18

sjonge jonge, wil k gaan lopen... is het al donker :(
Sinds wanneer wordt het alweer om 9 uur donker? daar ben ik nog niet op ingesteld geloof ik :n

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:22

Ik ook niet eigenlijk en ik hang nu lekker op de bank NCIS kijken :j

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:24

Ik schrok er idd ook van toen t om half 9 al zo oranje was in de lucht....

@sakkia: Ben echt heeel erg benieuwd naar je nieuwe gadget!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:28

Ja ik ook :+ Kan ook bijna niet wachten, maar er zijn hier meer die er gebruik van maken hoor :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:34

:wave:

dames niet zo onzeker! Nergens voor nodig hoor!

Na mijn 2de dag stage (die ik tot nu toe nog steeds geweldig vind :D ) de volgende les erbij gepakt. Ging super lekker en alle stukken netjes uitgelopen. Zonder buiten adem te zijn of echt moe. Ik kan dus eigenlijk nog wel sneller (heb nu een dikke 6 km gelopen in pak en beet 33 minuten ofzo? := ) Waar ik wel last van krijg is dat mijn scheenbenen echt beginnen te trekken. Ik rek wel goed, maar iemand enig idee wat ik er nog meer aan kan doen?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:37

Rustiger aan doen :+ Scheenbeenvliesontsteking wil je echt niet meemaken.... Tempo iets omlaag en als je thuis bent door huis een beetje op de hakken en je tenen lopen :j

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:39

En goed opletten dat je je voeten goed afrolt, dus hakken eerst neerzetten. (iig niet op je tenen landen )