wie ook te trage schildklier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:39

Net gebeld met de assistente en alles wat gecontroleerd was is goed: vit B12, vit D, glucose, TSH, ft4, ft3, cortisol, lyme ziekte, anti-tpo, BSE en leukocyten. Moet nog even wachten op de uitslag van de ziekte van pfeiffer, maar verwacht niet dat daar wat uitkomt. Zodra ook die binnen is wil ik graag een uitdraai van alle waardes, maar wat ik begreep van de assistente lag alles mooi in het midden.

Moet wel zeggen dat ik me na het bloedprikken de hele week veel beter voelde. :j Volgens m'n vriend komt dat omdat ik nieuw bloed moest aanmaken (er werden ongeveer 6-8 buisjes bloed getrokken) en moet ik nu bloeddonor worden, haha. Zal misschien wel zo zijn, maar moet er voorlopig niet aan denken.

Ben een tijdje geleden al begonnen met het minderen van m'n suikeropname, maar wil er nu echt werk van maken om gezond te eten om zo mijn energielevels op te krikken. Zoveel mogelijk puur natuur, geen geraffineerde suikers of snelle koolhydraten, geen verkeerde vetten. Baat het niet, schaadt het niet. :)

Ik hoop alleen wel dat m'n opgezette schildklier ooit weer terug gaat naar z'n originele maat. :\

Adin

Re: wie ook te trage schildklier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:01

Ik heb bloedonderzoek gehad ivm zwangerschap en omdat mijn moeder een trage schildklier had hebben ze bij mij ook onderzoek gedaan.
Nu blijkt een van de waardes te laag te zijn aldus de assistente van de verloskundige. Ze hebben overlegd met de gyneacoloog en die wil dat ik naar de internist ga . Moet nu wachten op de oproep voor de internist. Vind het wel wat spannend allemaal, weeet ook nog zo weinig.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:16

Adin,

Weet je ook welke waarde niet goed was?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:14

Nee nog niet, dat hoor ik donderdag pas als ik naar de verloskundige ga...

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:19

ik heb ook een veel te trage schildklier.
nu moet ik blijvend medicijnen slikken en moet komende week weer voor controle
ben nu wel binnen de net binnen de norm maar prore heb in de midden te krijgen.

voordeel is wel ben nu 18 kilo al kwijt sinds de medicatie

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:39

Lekker dribbelkont! Dan weet je waarschijnlijk ook waarom je nogal aan het gewicht was.
Die 18 kilo zal je wel al goed merken.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:40

Adin, Tip! Schrijf de waardes op of vraag om een uitdraai!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:01

Ik kan me eigenlijk nooit zo druk maken om de waardes.
Het gaat mij er om dat ik weer normaal kan functioneren. Ik sta nu te hoog ingesteld, maar ik voel me er lekkerder bij.
In principe slik ik nu dus te veel thyrax. Als het te gek word merk ik het ook. Het gebeurd dan dat ik genoeg heb aan vier uur slaap per nacht en ik lijk dan wel een ADHD -er. Dan ga ik weeer minder slikken en zakt het weer af. Als ik te lang de dosis slik die ' normaal' zou zijn stort ik weer helemaal in. In overleg met de huisarts mag ik het nu zelf gaan doseren .

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:27

Ik kom even binnen vallen.. weet iemand zo wat de normaalwaarde is?
En bloed prikken nuchter, of hoeft dat niet?

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 06:09

ja denk dat het er mede wel mee te maken heeft.

Ik ben gelukkig een actief iemand en dat hield het nog beetje normaal maar toen is stil kwam te zitten i.v.m. gebroken arm was het mis. want deed niks meer en ja uit frustratie ging ik eten. en moest ook nog eens stoppen met roken.
ben toen gegroeid van 80 naar 96.5 in 22 weken ongeveer!
nu ben ik een 6 maanden normaal aan het eten. let wel dat ik niet te veel suikers binnenkrijg.
ben nu van 96.5 naar 77.5
ben inderdaad super trots op me en ja ben nog te zwaar maar voel me best slank nu.
moet nog 9 kilo voordat ik uit de overgewicht zone kom.
dus ga rustig zo verder.
ik heb met zin niet meer gereden omdat zelfs mijn pony er last van kreeg van mijn gewicht.
2 nov komt zadelpasser dus hoop dat ik er nog een kilo af kan krijgen voordat ze komt.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 08:48

Nanda schreef:
Referentie waarde TSH = 0,4-3
Referentiewaarde T4 = 10-23

Met de opmerking erbij dat bekend is dat de meeste schildklierpatienten zich het prettigs voelen met een TSH onder de 1 en dat de T4 bij voorkeur hoog-gemiddeld is 16 of hoger. Omdat de omzetting naar T3 dan beter is.

Over nuchter prikken verschillen de meningen. Wat wel belangrijk is dat je altijd hetzelfde doet. Of je prikt altijd nuchter of altijd niet. Dus niet de ene keer wel en de andere keer niet. Anders kun je niet goed vergelijken.
Laatst bijgewerkt door Nanda op 24-10-13 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 08:50

Wat toevallig dat dit topic nu omhoog komt.
Ik heb eergisteren bloed geprikt of ik het ook heb, ik hoor het vanmiddag of morgen..

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 08:55

Miesje! schrijf de waarden op of vraag een uitdraai. Met een waarde die binnen de referentiewaarden valt kun je jezelf toch knap beroerd voelen. Medicatie kan dan toch helpen de klachten te verminderen Niet elke huisarts weet dat ( of is bereid toch medicatie voor te schrijven). Iedereen heeft zijn persoonlijke optimale waarden. En dat maakt schildklierproblemen in sommige zaken ook zo lastig.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 09:03

Oke! bedank voor de handige tip!!! ik zal vanmiddag even bellen of ze het binnen hebben :)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:15

Mijn tsh waarde was 0,12 de ander was normaal, weet ff niet meer hoe die heet, iets met t4 ofzo?
Oproep internist komt vandaag of morgen als het goed is.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 14:33

Tsh is aan de lage kant. Heb je last van hartkloppingen, dat je jezelf gejaagd voelt oid? Jouw Tsh zou kunnen aangeven dat je schildklier wat te hard werkt maar het kan ook jouw persoonlijke goede waarde kunnen zijn. Dan is er dus niks aan de hand. Wat zijn jouw klachten?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 14:53

Ben zwanger dus heb allerlei klachten :)
Heb een hartritmestoornis dus ook dat zegt niets. Zou mooi zijjn als het meevalt. Ben nu getest omdat mijn moeder het ook had en ik zwanger ben.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 14:55

Ahh, op die fiets. Dan vermoed ik ( maar ik ben geen arts :) ) dat er niets aan de hand is. Als je zwanger bent moet je schildklier wat harder werken. Je schildklier weerkt in ieder geval niet te langzaam. Eerder wat te hard.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:04

Laten we het hopen :) eendezer dagen nr de internist.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:33

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:09

Ik was weer moe dus weer geprikt.
Ik voel me t beste bij n tsh van 0.20 maar hij staat nu op 0.11 dus eigenlijk te laag.
Zal de overgang van t weer wel zijn heb ik meestal wel last van rond deze tijd.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:53

Ja, vermoedelijk komt het zoals jij ook al zei gewoon doordat ik zwanger ben. Aangezien ik verder geen klachten heb die passen bij een te snel werkende schildklier. Om het zeker te weten moet ik over 6 weken weer bloedprikken, dan zou de waarde ivm met de zwangerschapsduur weer normaal moeten zijn. Zo niet dan verder onderzoek naar antistoffen er .
18 dec laat hij me via email weten of de uitslag goed was.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:11

Mando, ik heb ook altijd meer last van moeheid en overdreven koud rond deze tijd.
Ik slik dan wat meer en dat gaat eigenlijk wel goed. Als ik er van de zomer weer helemaal hyper van word slik ik wel weer minder.
Het irritante is dat je er wel weer met je neus opgedrukt wordt dat je chronisch ziek bent. :(

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:25

yup... klopt.
Ik ben ook alweer onder de zonnebank geweest gisteren heb ik toch het idee dat dat wel wat helpt hoor
Ik mocht niet meer slikken van de HA _O- .. hij zei... je moet eigenlijk minder slikken.
Nouuuuuuu .. echt niet.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:31

Oh ja...een zonnebankje is ook nog een optie :D