Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
__Leonie schreef:Ruby1995 schreef:Ik ben (nog) geen donor. Ik ben nu 16 jaar.. Ik heb laatst een werkstuk moeten maken over donorschap. Ik weet nog niet of ik donor wil worden. Maar wat ik me afvraag, ik lees dat veel mensenn hun hoornvliezen niet afstaan... maar wat is daar eng aan, heb d'r eigenlijk helemaal geen voorstel bij!
Dat vraag ik me ook af!
Ben net donor geworden voor alles
NWDynamite schreef:Ik laat de beslissing over aan mijn nabestaanden. Mijn moeder is er bijvoorbeeld nogal tegen en vind het luguber dat ze mijn lichaam 'leeghalen'. Mijn vriend staat er juist positief tegenover en vind organen doneren erg mooi omdat je er iemand mee kan 'redden' of een betere levenskwaliteit geven.
tienus63 schreef:Ondanks een ziekte kun je, als je dat wilt donor zijn.
Het kan wel zijn dat bepaalde onderdelen niet bruikbaar zijn, maar huid en botten blijven meestal in ieder geval bruikbaar.
Shadow0 schreef:tienus63 schreef:Ondanks een ziekte kun je, als je dat wilt donor zijn.
Het kan wel zijn dat bepaalde onderdelen niet bruikbaar zijn, maar huid en botten blijven meestal in ieder geval bruikbaar.
Zou kunnen inderdaad. Wel is het zo dat bepaalde ziekten nauwelijks erkend worden (en dus ook niet als uitsluitingsgrond, bv Lyme, ME, Q-koorts denk ik ook) terwijl je daar toch niet zomaar iemand anders mee wilt opzadelen. Ik weet niet precies wat dan veilig en niet veilig zou zijn, en ik kan me goed voorstellen dat je dan zegt dat ze niet mogen gebruiken.