Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:31

Groene poep is feitelijk gezien niet goed...
Of ze krijgt te weinig binnen of misschien produceer je te veel voormelk.
Chiara heeft het ook weleens gehad maar dat was meestal na 1 of 2 dagen wel over en vaak lag dat aan het warme weer of een wisseling in schema/drukte/verjaardag etc dan had ze de rust niet om goed te kunnen drinken :)

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:47

Op het bv-forum las ik dat het niet uitmaakt wat voor kleur het is, zolang je kind er geen last van heeft. Ik denk echt dat ze teveel binnenkrijgt nu, maar hoe?? Daar ben ik nog niet helemaal uit. Het is iig zeker niet te weinig.
Ze heeft het nu sinds een dag, ben benieuwd hoe het morgen is. Vandaag was ze lekker op dreef poeptechnisch....;-)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:52

Susan dat heb ik dus van de week geprobeert. Maar ze maakte zichzelf 2 keer heel kort achter elkaar wakker. Dus in slaap, binnen 3 minuten wakker, weer in slaap, 1 minuut later weer wakker....
Maar ik denk dat ik het binnenkort toch eens snachts probeer... Wie weet als ze toch vaster slaapt enzo, dat het wel beter gaat?
Aan de andere kant.... met de andere puckababy kan ze met haar handjes in haar gezicht en wordt ze dus nog vaker wakker...
Moeilijk hoor.

Am13, Yasemin heeft altijd veel moeite gehad met poepen, 1 x in de week was al veel! Maar sinds een week poept ze 2 x per dag, en ja ze is nu dinsdag 16 weken!
Toeval of misschien normaal voor deze leeftijd...?
Hoe groen is het? Groen-gelig mag he, maar knalgroen zou ik me ook niet prettig bij voelen, kan nl zijn dat ze teveel voormelk binnen krijgt.

Hier was de voeding vanavond weer een ramp! Ze heeft wel wat gedronken, maar was weer doodmoe en ging dus telkens huilen.
Heb er nog 80 cc in gekregen met een flesje en nu slaapt ze.
Ik merk nu dus dat het een ramp is zodra ze moe is. Als mijn borsten dan 'leger' raken, lijkt het echt alsof ze de kracht niet heeft om de melk er nog uit te krijgen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:41

am, tessa heeft dat ook een dag of 2/3 soms en dan is het weer over. erg vervelend voor jezelf omdat je haar iedere keer moet omkleden en de wasmachine overuren maakt, maar over het algemeen hebben ze er zelf geen last van.

nathalie, probeer het vermoeide voor te zijn. ik weet dat tessa altijd tussen 20.00 en 20.15 in slaap valt en ga dus al om 19.30 voeden...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 23:04

Helaas is het hier altijd verschillend hoelaat ze moe wordt. De ene keer is dat om 19.30 al en de andere keer pas om 22.30....

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 08:48

goeiemorgen!

@nathalie: en hoe is vannacht gegaan?

@am: hier altijd gelige poep, soms wel een week niet en dan weer een paar keer op een dag (kan je elke keer lekker alles verschonen, is goed voor de was!), dus ik heb geen idee!

@BA: en al zin om te gaan werken? Ga jij tessa wakker maken voor haar ochtendvoeding voordat je gaat werken of hoe ga je dat doen?

Hier weer een fijne nacht gehad. Hij ging om half 11 slapen en werd vanochtend om kwart voor 7 pas weer wakker, heerlijk! :D Gisteravond was hij alleen erg aan het huilen, gewoon ontzettend vermoeid, maar slapen ho maar :n . Het nadeel is dan dat hij tijdens mijn laatste voeding ook erg veel moeite heeft om nog door te drinken, dan geef ik hem altijd maar alle tijd en dan drinkt hij meestal nog wel voldoende. Nu slaapt weer vanaf kwart over 7. Meestal moet ik hem 's ochtends wakker maken voor zijn 2e voeding, want dan slaapt hij na 4 uren nog! :wow: (ook niet echt voeden op verzoek maar goed)
Vanavond weer lekker paardrijden, dan komt mijn moeder oppassen en flesje geven, ben benieuwd!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:12

Linda: is wel voeden op verzoek hoor, maar dan het verzoek van de moeder :D ik doe het sinds kort ook, geheel tegen mijn principes. Ik maak haar namelijk sinds een week of 2 wakker laat op de avond, voor de laatste voeding. Nou ja, wakker...ze slaapt nog half als ik haar uit bed haal en ze drinkt slapend verder. Lekker, paardrijden! Veel plezier!

Nathalie: met een beetje geluk krijgt ze snel door dat ze kan duimen. Toen Marinde dat kon scheelde het mij ook tig keer op en neer lopen naar haar kamertje, ik hoefde namelijk geen speentje terug te stoppen. Marinde was net 3 maanden toen ze dat doorkreeg, dus wie weet lukt het bij Yasemin ook.

Marinde poept nu 1 keer per dag en soms om de dag, maar gelukkig blijft het sinds een tijdje allemaal "binnenboord".

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:19

LH fijne nacht gehad dus! Fijn hoor. :) Ben jaloers hahaha.

Susan Yasemin zuigt graag op haar vingertjes maar dat gaat nu dus niet met de puckababy. En als ze wakker wordt doet ze het ook niet helaas.

Hier nog nooit gehad dat de kleertjes onder de poep zaten, gelukkig, haha.
Ow wacht 1 keertje, in de kraamweek.

Hier echt weer een slechte nacht gehad. Het begin goed, ze kwam om 03.30 voor een voeding dus ik was 'blij' dat ik niet eerder wakker geweest was.
Echter haalde ze dat daarna wel weer in, precies elke 40 minuten werd ze weer wakker.... heb op een gegeven moment mijn man maar wakker gemaakt, want ik kon niet meer.
Ik weet t ook niet hoor. Misschien dat ik haar vannacht dan inderdaad maar eens zonder puckababy leg. Ik weet t niet.
Ik weet wel dat ik dit niet al te lang meer volhoud zo. Maar je doet er niks aan!
Ik denk dat ik haar maar bij ons in bed ga leggen.... dit hebbenw we vorige week ook 1 nachtje gedaan en dan slaap je toch beter omdat je niet elke keer je bed uit moet.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:19

@susan: hier slaapt Nick dan ook nog half, maar ja ik vind overdag 4 uren meer dan genoeg tussen de voedingen! ´s Avonds maak ik hem idd ook weleens wakker voor de laatste voeding, anders komt hij midden inde nacht en nu slaapt hij door! En Nick heeft ook door dat hij lekker op zijn handjes kan sabbelen, dat hoor ik hem regelmatig doen. Ach ja, beter dan een speentje wat je elke keer voor hem moet pakken..

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:27

Ik maak me niet zo zeer druk over de kleur en de frequentie van de inhoud van de luiers hoor :D
Het is meer dat het erg opvallend is dat het ineens weer veel vaker is dan eerst, maar lees hier dat dat wel vaker voorkomt rond deze leeftijd!
Ze heeft vannacht weer lekker 11u getukt! En ligt nu ook alweer lekker een uurtje te snurken!
Een laatste voeding rond 23u doe ik nooit, dan haar ik haar uit haar diepe slaap en verpest ik het voor de nacht. Ze gaat nu echt om max. 20u naar bed en dan redt ze het dus prima tot de volgende ochtend, meestal tot een u of 6.

Hebben jullie ook dat je zo moeilijk je bed uit kunt komen 's ochtends?
Ik slaap echt prima nachten nu, maar lijkt of alle vermoeidheid van bevalling en slapeloze nachten in de eerste maanden er nu pas uitkomt!
Overdag slapen ben ik dol op maar lukt met die kleine niet echt...
Mijn dochter slaapt nu ze 15 weken is meer dan ooit. Lijkt ook aan een inhaalslag begonnen te zijn, ze sliep de eerste twee maanden echt veel te weinig en al helemaal niet overdag. Het LUKTE gewoon NIET.
Nu durft ze zich er veel beter aan over te geven, fijn voor haar en voor mij!
Ze huilt ook echt nauwelijks meer, soms wat gemekker, maar geen hysterisch gebrul.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:28

Dat is ook de reden dat ik haar wakker maak Linda, anders maakt ze mij namelijk op een heel beroerde tijd wakker, dan slaap ik net heel vast en kom ik moeilijk weer in slaap na de voeding. Marinde slaapt nog niet altijd door, de ene keer wel, en dan een paar nachten weer niet.

Am: rond die tijd kreeg Marinde ook door dat ze overdag lekker kon slapen ja.

Nathalie: daar begon het met Marinde ook mee hoor (sabbelen tussendoor), en ineens was haar duimpje zo lekker dat ze zelfs boos werd als ik met een speentje aankwam. Nu zie ik gelijk als ze gaat duimen dat ze moe is en kan ik haar in bed leggen, slaapt ze ook gelijk.

Wbt de nachten, kunnen jullie als het nu even zo zwaar is niet om en om doen? Dat jij er de ene nacht uit gaat en je man de andere? Kun je iig om de nacht je slaap pakken allebei. Dit is ook niks zo. Kan me voorstellen dat je gesloopt bent. Maar puck a baby uitdoen zou ik echt overdag oefenen, omdat je er dan steeds heen kan en er meer zicht op hebt. Pas als dat goed gaat zou ik het 's nachts proberen. Ik zou zelf namelijk geen oog dichtdoen als ik niet zeker wist dat het goed zou gaan, dat zou ik eerst zeker willen weten. Haar bij jullie in bed leggen is ook een goed idee hoor, misschien ligt ze dan ook wel rustiger?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:30

Ik word gewoon jaloers van jullie goede nachten..... ;(

Susan ik wil eigenlijk mijn man er niet uit halen snachts; hij moet namelijk 6 dagen in de week werken en ik ben de hele dag thuis. Ik kan als het moet smiddags ook plat.

We gaan idd oefenen zonder puckababy. Sowieso vandaag begin ik er mee overdag en dan zie ik wel. Ik heb gelukkig een babyfoon met camera dus dat is wel prettig.
Ik weet het anders ook niet meer hoor. *zucht*
Echt een keer eruit snachts vind ik helemaal prima, geniet zelfs extra van de nachtvoeding, lekker knuffelmomentje. Maar die andere keren nee dankje.
Over 6 weken gaan we op vakantie, ik hoop toch dat het dan niet meer zo is....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:39

Nathalie: is niet gek hoor dat je het even niet meer weet, de vermoeidheid gaat ook een rol spelen. Is er niemand anders die af en toe een nachtje op wil passen? Zodat je in ieder geval af en toe een nachtje door kan slapen?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:42

Nee eigenlijk niet.... Wil ook eigenlijk niemand daarmee belasten.... En vind dat zelf ook helemaal nog niet prettig. :? (ja ik ben een zeur denk ik :o haha)

We hebben afgesproken haar vandaag de hele dag zonder puckababy in bed te leggen, zal wel even heavy worden denk ik. Vannacht nog wel met puckababy en dan bij ons in bed.
12 augustus moeten we naar t CB, als het dan nog niet beter is vraag ik daar wel tips.

Het meest vervelende vind ik gewoon dat ik niet snap waarom dit nu zo is! Ze sliep zooooo goed!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:46

Er valt denk ik ook niks aan te snappen. Het is gewoon zoals het is, al is dat wel heel vervelend en lastig voor jullie. Enne, cb kan je ook tussendoor bellen als je vragen hebt of gewoon je verhaal kwijt wilt. Hoef je niet tot 12 augustus te wachten.

Ik hoor trouwens iemand wakker worden, dus ik ga wieberen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:47

Ja weet dat ik wel nu ook kan bellen. Misschien doe ik dat ook wel als het echt zo doorgaat. Eerst dit proberen, zonder puckababy.
Ze is nu wel in slaap gevallen dus dat is al geen probleem zonder pucka.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:49

Dat is alvast positief! Succes vandaag en vannacht!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:56

Ze slaapt al 10 minuten. 8-)
De vorige keer was ze binnen 3 minuten al wakker. Haar armpjes liggen mooi stil naast haar.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:16

En nu dus al een half uur! Wordt er helemaal blij van.....
Ze beweegt wel meer, maar ogen blijven dicht!

Even ge-edit, want 3 reacties van mezelf achter elkaar wordt wel heel erg. :o
Uiteindelijk 47 minuten geslapen! Ze is wel wakker geworden van haar handjes, maar haar ochtend slaapje is meestal maar 3 kwartier-een uurtje. Dus denk dat ze anders ook wel al wakker geworden was.
Daarna vond ze haar vingers!! <3 Maar na een tijdje ging ze toch zeuren dat ze eruit wilde, prima.
Maar eerste slaapie zonder puckababy is wat mij betreft een succes!!! :D Gek dat dat zo ineens anders kan zijn dan vorige week.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 12:51

Is niet zo gek hoor, ze krijgt gewoon steeds meer controle over haar eigen bewegingen, logisch gevolg is dat ze ook minder snel wakker zal worden van haar eigen handjes omdat ze ze zelf in haar mond kan stoppen. Die ontwikkeling kan ineens heel snel gaan. Goed dat het slapen gelukt is!

Ik heb trouwens een melkoverschot hier...ik was bang dat ik op mijn werk te weinig zou kolven en nou heb ik de hele la van de vriezer vol zitten. En nu zijn de bewaarbakjes bijna op := . Mijn man vroeg van de week al wanneer ik ging leveren aan Campina....geen leuk grapje vond ik.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 12:55

Wat ga je nu doen? Daar ben ik nu dus ook een beetje bang voor hahaha. Het kolven gaat nu wel super goed maar wat nu als de vriezer dalijk vol zit??

Het slapen gaat nu weer minder goed. Iig, wel weer 3 kwartier ongeveer geslapen, maar toen werd ze wakker van de handjes door haar gezicht en nu ligt ze wakker in bed. Normaal slaapt ze rond dit tijdstip wel een uurtje of 3. Maargoed we zien het wel, nu even doorzetten.
Ze zocht haar handjes wel op trouwens en viel daarmee bijna in slaap, maar toen schoten haar vingers uit haar mond en was het huilen. Dus heb toch maar de speen gegeven.

Wat ze nu wel doet is haar projector zelf aanzetten! Daar zit een grote knop op met een beer en daar duwt ze op en dan gaat dat ding aan haahah. Heb hem nu maar uit gezet want anders valt ze natuurlijk niet meer in slaap.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:08

Heb nog geen oplossing voor ons "probleempje".

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 14:15

Vervelend. Misschien toch minder gaan kolven dan loopt de productie terug denk ik?

Ze ligt al iets langer dan een uur te slapen! Zonder te bewegen! :D
Kostte even wat moeite, vaak speentje geven etc. Want ze maakte zich toch telkens wakker. Maar nu gaat het goed. Ik heb goede hoop dat ze snel van de puckababy af is. :j
Alleen zonde dat ik dus de Mini heb liggen en ze die eigenlijk amper gebruikt heeft. Maarja daar hebben we marktplaats voor. ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 14:46

SusanH schreef:
Ik heb trouwens een melkoverschot hier...ik was bang dat ik op mijn werk te weinig zou kolven en nou heb ik de hele la van de vriezer vol zitten. En nu zijn de bewaarbakjes bijna op := . Mijn man vroeg van de week al wanneer ik ging leveren aan Campina....geen leuk grapje vond ik.

Nee zeg, wat een vervelende kerel heb jij :(

Ik voel me ook al net zo'n koe als ik aan het kolven ben, ik zei gister nog tegen Anne; ik voel met net een koe, het is toch eigenlijk gewoon melken wat je doet, gelukkig houd Anne wijselijk zijn mond haha!

Nathalie schreef:
Am13, Yasemin heeft altijd veel moeite gehad met poepen, 1 x in de week was al veel! Maar sinds een week poept ze 2 x per dag, en ja ze is nu dinsdag 16 weken!
Toeval of misschien normaal voor deze leeftijd...?

Elize poept eens in de 3 dagen zo'n beetje maar dan ook liefst 3-4 keer op een dag, ook groengelig trouwens, soms met stukjes :j
Geef jij haar al fruit bij? Nu mag het toch?

Hier gaat het nu wel beter, mijn productie is aardig omhoog gegaan. Ik kolf nu 's avonds laat ook weer en dan haal ik er ook weer 100cc uit dus dat is best aardig. Elize krijgt ook duidelijk meer, ze slaapt sinds 2 nachten ook weer 'netjes' 8-9 uur door en gisterochtend zelfs 11 uur, toen moest ze ook 4x happen om mijn tepel te pakken te krijgen :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:10

Nathalie, ik kolf al minimaal op mijn werk, 'officieel", dus als ik de voedingstijden aan zou houden, zou ik per dienst gemiddeld nog 1 keer vaker moeten kolven dan ik nu doe. Omdat dit ivm mijn werk niet handig is doe ik dat niet. Ik vind het niet echt een probleem hoor, is alleen wel apart dat de voorraad aangroeit ipv stabiliseert, omdat je in principe alleen kolft wanneer er niet "live" gedronken wordt. Maar ik vind het niet erg een buffertje te hebben hoor, want nu gaat het kolven heel goed, maar als het om wat voor reden dan ook een tijdje minder goed zou gaan heb ik iig genoeg te eten voor haar als ik niet in de buurt ben en dat is wel een fijn idee. En ach, dat mijn man daar flauwe grapjes over maakt...stiekem is hij volgens mij toch best trots op ons.