Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:37

Daarom zei ik al dat je het beter even op valtaf.nl zelf kunt uitrekenen, die site kom ik op mijn werk niet op.
Dan kun je ook je runderdinges goed invoeren en zul je met je vet een stuk lager uitkomen denk ik.
Hoewel je daar geen vetpercentages krijgt trouwens hoor.

Ja je moet wel een beetje meer eten op de dagen dat je zoveel gaat sporten en bewegen. Trouwens als jezoveel beweegt is iets te veel vet ook helemaal niet erg hoor ;)

Val je wel af met dit schema ?
Ik zou trouwens je ontbijt een beetje groter maken nog :j Start je beter op en zullen je darmen ook beter opstarten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:45

Mijn eetschema:

o: 2 volkoren boterhammen met muisjes en blueband goede start, 1 flesje yakult light, en een glas water.
t: glas water
l: 2 volkoren boterhammen met 40+ kaas en appelstroop en een volkoren boterham met sandwichspread en een glas water
t: 2 plakken volkoren ontbijtkoek met minder suiker met daarop blueband goede start en een kop thee (zonder melk en suiker)
a: 2 tortilla wraps gevuld met kip en roerbakgroente in oostere saus. Kip en groente roergebakken in olijfolie. 1 glas cola light
t: 1 glas cola light en een bakje activia en een glas water.

Totaal aantal calorieën: 1593
gram verzadigd vet: 10
grammen vet: 39

De hoeveelheid vet in je eten is prima: niet te veel en niet te weinig.

Je krijgt niet te veel verzadigd (=verkeerd) vet binnen. Meestal kies je voor producten met weinig verzadigd vet. Dat is een goede keus, want daardoor verklein je de kans op hart- en vaatziekten

Beweging: half uurtje rustig hardlopen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:46

Jouw dag ziet er echt heel erg goed uit hoor :j

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:48

_Rosa schreef:
@smart: we gaan echt gelijk op :j ik moet eigenlijk vandaag les 11, maar dat wordt morgen dus ;)
en nog gefeliciteerd natuurlijk!

Ik loop ook gelijk op, gister les 11 gelopen.
Hebben jullie al het idee dat je conditie vooruit gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:48

Ik kwam iedere keer veel te laag uit, nu eigenlijk ook nog. Maar ik heb nu eens alles erbij geteld dus ook de boter enzo waarin het gebakken is. En dan kom ik zo uit.

Ik eet wel te weinig fruit, maar ik hou er gewoon niet zo van. Meestal eet ik een appel samen met mijn paard.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:51

Ik reken ook alles mee :j En vaak kun je ook kiezen voor bereid of niet bereid ;) Zoals bij mijn gehaktbal, ja dan ga ik ook niet nog eenkeer de boter er bij doen waar ik het in gebakken heb, dat zou dan dubbel op zijn ;)
maar wel weer de jus over mijn aardappels :j
Ik kom trouwens ook te laag uit voor vandaag hoor, in totaal krijg ik te weinig vet binnen en dat geeft het ook aan :j

Maar hoezo krijg jij nu te weinig dan? Ik vind dat je aardig goed schema hebt hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:53

Ik krijg te weinig calorieen binnen. Volgens dat ding moet ik tussen de 2000 en 2400 zitten. Daar zit ik ver onder.

Maar goed, meer krijg ik gewoon echt niet op. Hoogstens nog een boterham extra, maar qua avond eten echt niet.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:59

Dat moet ik ook, maar ik wil graag nog een paar kilo afvallen dus het is niet zo erg als ik er een beetje onder zit.
Ik luister heel erg goed naar mijn lichaam en geloof me ik heb ook vele dieten gevolgd met als gevolg dat ik stond te tollen op mijn benen en het altijd koud had. Dit is voor mi jal veel meer dan ik anders af en ik stond keihard in de spaarstand en de laatste 2 weken ben ik 2 kilo afgevallen omdat ik meer en verantwoorder ben gaan eten :j
Ik eet nog steeds elke week patat, maar ik eet er geen frikandel of kroket meer bij maar een stukje vis en ik eet er sla of andere groente bij. Daardoor eet ik minder patat en toch veel groente en vis (wat natuurlijk heel gezond is)
Door de week drink ik geen alcohol (alleen op maandagavond dan want dan drink ik altijd een glaasje met mijn ouders) en mag ik geen chips e.d.
In het weekend eet ik vaak noten, snoeptomaatjes, komkommer en druiven om doelloos voor de tv op te eten :j
Ik eet heus nogweleens chips maar helemaal niet vaak meer. En ik ben er wel blij om, ik voel me namelijk heel erg goed de laatste tijd :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:09

@sakkia ik weet niet of ik afval ik zou dan eigenlijk mijn zomerkleding moeten pakken want mijn linnenbroeken zaten alle te strak maar daar wacht ik nog ff mee

Ik begon met wegen ergens week 10 met 62.7 kilo naakt ochtend
Ik viel zeer traag af en toen werden de katten ziek (zijn nog steeds ziek hoor)dus woog en sportte ik niet meer
Sinds 3 mei loop ik weer 4x in de weeg hard en toen woog ik 62.0...nu weeg ik 61.5 en ik heb mijn rode periode dus ik hoop volgende week zaterdag 60.8 ofzo te wegen....

Maar ik kan niet meer afvallen want benen en kont blijven aanwezig maar mijn taille is nu 69cm in de ochtend (avond rond de 71-72) en dat moet echt niet dunner worden als ik op een zaterdag weinig eet dan zie je mijn ribben door mijn sport-shirt heen komen en daar onder zo'n afrika-buikje

Maar mijn trainingen worden deze maand moeilijker dus ik ga er vanuit dat ik nu wel licht ga afvallen...hoewel ik vind ook dat ik meer mag eten := achja ik ben ook al 33

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:13

ZOu proberen in kcal omhoog te gaan, maar laag te blijven in verzadigd vet ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:13

Zou trouwens willen dat ik dat gewicht had :o
Hoe groot ben je dan?

Ik ben nu 1,73 en weeg 68,9

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:25

1.68cm klein dus ik wil weer graag mijn kleren passen dus gewicht maakt niet uit.

kalo's omhoog tja dat wordt dus fruit en daar begin ik niet aan :) ik probeer het nog ff zo...als ik over maand nog niet in de 60.nogwatweeg dan moet ik iets anders doen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:31

dat hoeft niet, je kan tussendoor ook een extra boterham eten met bijv appelstroop, dat geeft je helemaal geen extra verzadigd vet maar wel kcal :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:42

Ik ben 1.70 en ik schommel tussen de 63 en 64 in. Ik denk dat als ik nog meer af ga vallen, dat het dan niet meer mooi is dus ik wil graag op gewicht blijven.

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:28

Jeetje ik vind het echt een kunst van jullie dat jullie het allemaal zo
goed bij houden kwa eten en dan de calorien enzovoorts.
Ben zelf ook 4 a 5 kilo aangekomen verdeeld over de 9 maanden dat ik
gestopt ben met roken en cola drinken. En daarbij ga ik richting de 30 dus tja alles
zit me een beetje tegen. Ben wel sinds een half jaar bewust biologisch
gaan eten en geen varken meer. Probeer de dag te starten
met fruit en biogarde.. en gemiddeld 2 a 1,5 liter water te drinken.

Waar zitten vooral verzadigde vetten in de dan?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:43

verzadigde vetten blijkbaar in dingen die ik lekker vind :') zou het niet weten zuivel ofzo en vette zuivel?

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:46

Ja haha idd ik ben bang dat dat in alle lekkere dingen zit, zoals boursin! daar ben ik verslaafd aan..
Ik ga is even google'n...
Edit:

Gegoogled:

Verzadigde vetten worden vooral gevonden in dierlijke producten. Hierbij moet je denken aan roomboter, kaas en melkproducten, vet rundvlees en chocola. Ook in sommige plantaardige vetten komen veel verzadigde vetten voor, zoals cacaoboter, palmolie en kokosvet
Bron: http://www.hoewerktmijnlichaam.nl/antwo ... gde-vetten

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:02

Oh BOURSIN... hier nog een verslaafde. Mjammie.
Bij de AH heb je van die italiaanse crackers en daar doen wij het altijd op. Zooo slecht! haha

Ik mag vanavond weer naar de fitness, maar ik ben nog steeds snipverkouden met prikogen kriebel in mijn luchtpijp en een zere keel, bah. En nog ongi geworden ook :(

Succes iedereen die nog gaat lopen! Het is hier iig droog, maar lekker is anders.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:13

Bedankt voor de felicitaties... :D

Mijn dag:

O: 350 gram magere kwark met geraspte kokos
T: 250 gram cherrytomaatjes
L: 4 crackers met smeerkaas
T: 1 peen + stukje komkommer
M: 200 gram kipfilet met salade met fetakaas en olijven
T: 1 cracker met smeerkaas

Beweging: hardlopen les 11

Ik heb geen idee hoeveel vet ik dan eet... Kan het hier op mijn werk niet zien dus als iemand zich verveelt of geroepen voelt..!! ;)

Rosa en amoebje, wat leuk joh, dan gaan we echt gelijk op..!!! Ja, ik heb dat idee wel hoor, ik loop het al een stuk makkelijker. Natuurlijk scheelt het wanneer je gaat lopen of wat je die dag al gedaan hebt.. Ik ga vanavond dus dan zal ik iets meer moeite hebben, heb het nu al heel de dag heel druk en ik loop liever in de ochtend...

SAKKIA, ik weeg 66 bij dezelfde lengte...
Jeannine, het is niet te hopen dat je ziek word hoor... :(

Edit: Kcal ligt volgens mij een beetje laag vandaag maar het is weekend is nogal, tja hoe zal ik het zeggen, rond geweest.... :P :Y)

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:16

@ Smart dat is wel een beetje weinig volgens mij, maar wel gezond verder. Je krijgt meer dan genoeg groenten binnen ;-)
Maar wel heel weinig cal. denk ik. Balansdagje zeker hihi

Ik ben al ziek ;-) Wil nu weer beter worden :-)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:19

Oh nou ja ik wil graag voor de 64 kilo en ik hoop dat het me lukt voor 28 juli :D
Das is nog een dikke 4 kilo en met een beetje discipline moet dat dus wel haalbaar zijn :j

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:31

Jeannine, hahaha idd een balansdag, normaal eet ik wel wat meer hoor haha... Naja, eens in de zoveel tijd kan dat geen kwaad... :P

SAKKIA, ik wil naar de 63 kilo ( kom ik ook vandaan maar heb teveel gesnoept ) en voor 21 juli ( ga ik naar bali ) dus dat moet ook wel gaan lukken... :j

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:41

Hé Sakkia, zondag is er volgens mij ook koopzondag in de stad! :j

Ik heb nieuwe zooltjes in mijn schoenen gekregen. Volgens die verkoopster waren mijn blaren niet echt normaal (ze zijn ook erg groot!). Dit uitproberen en kijken of het beter wordt. Ik ben benieuwd!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:46

Dat dacht ik ook al, eerste zondag van de maand, maar we rennen dwars door het centrum incl. Herestraat, benbenieuwt hoe ze dat doen, zonder boze winkeliers :+
Wel goede gelegenheid om nog even te shoppen :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:54

Haha ik heb me wel kapot gelachen trouwens :')
Gisteren was hier bedrijvenloop en mijn stagebedrijf deed ook mee. Mijn stagebegeleider is volgens zijn woorden een getrainde hardloper, maar hij werd eruit gelopen door de andere stagiaire die er helemaal niet voor traint :')
Dat was wel leuk :=