[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:23

Vandaag gebabbeld met de HA. Eerst de Nuvaring om uit te proberen (dúúr! moest €20,- bijbetalen :oo ), maar spiraal (door haarzelf te zetten in de praktijk) is nog altijd een overweging. Vervelende is alleen dat je op inet vaker de enge/slechte verhalen hoort dan de goede. En als ik die verhalen lees krijg ik het al een beetje benauwd :Y). Moeilijkmoeilijk...

Ben alleen naderhand direct de katten bij mijn ouders gaan verzorgen, en nu ben ik het pakketje daar vergeten, ligt in de koelkast... Geen idee of de andere kattenoppas of mijn broer de koelkast nog gaat opentrekken :+

_Tara_

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:24

Je hoeft ze niet in de koelkast te bewaren he. Alleen als je ze langer dan 3 maanden wilt bewaren, maar dat hoeft normaal niet omdat je ze dan al gebruikt hebt :P

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:51

_Tara_ schreef:
Je hoeft ze niet in de koelkast te bewaren he. Alleen als je ze langer dan 3 maanden wilt bewaren, maar dat hoeft normaal niet omdat je ze dan al gebruikt hebt :P

Ik wíst dat ik iets maar half gelezen had! :')
Ach mezelf kennende zal ik ook wel laks zijn met beginnen :o
En volgens mij zijn reacties op zoiets in je koelkast nog best hilarisch :=

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:58

Ik heb niet het hele topic doorgelezen :o
Maar ik zit al een tijdje met een nare gedachte in mn hoofd.
Ik heb ruim een jaar geleden een spiraaltje laten zetten. Die moet iedere 5 jaar vervangen worden.
Aangezien ze dat ding hebben ingebracht en daarna de ''touwtjes'' hebben afgeknipt vraag ik me dus af of die ''touwtjes'' zijn opgenomen door je bindweefsel. Oftewel, of het uiteinde van de spiraal aan je bindweefsel vast zit? Als dat namelijk zo is... zou het betekenen dat ze over 4 jaar dat los moeten trekken of knippen of weet ik veel wat... Heeft iemand hier ervaringen mee? Dus met het wisselen van de spiraal.

Alvast bedankt voor de reactie!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 00:02

Creatas schreef:
_Tara_ schreef:

Ik wíst dat ik iets maar half gelezen had! :')
Ach mezelf kennende zal ik ook wel laks zijn met beginnen :o
En volgens mij zijn reacties op zoiets in je koelkast nog best hilarisch :=

Ach joh :P Kunt 't maar beter gebruiken dan dat je plots zwanger bent toch ;)

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 00:03

Ik krijg binnenkort (moet bellen als ik ongesteld ben) een Mirena spiraaltje.
Maar... Ik heb inderdaad ontzettend veel negatieve verhalen gehoord, dat het ontzettend veel pijn doet om hem in te laten brengen enz...

Mensen hier ervaring met Mirena spiraal?

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 00:10

nienke1208 schreef:
Maar... Ik heb inderdaad ontzettend veel negatieve verhalen gehoord, dat het ontzettend veel pijn doet om hem in te laten brengen enz...

Dat is de reden dat ik nu eerst de nuva ga proberen.. Ben benieuwd naar reacties op je post (hoewel het altijd per vrouw verschilt natuurlijk, overigens ook veel góéde verhalen gehoord/gelezen hoor).
Wel lijkt het me wijs om de dag van te voren (in overleg met ha) te beginnen met het opbouwen van een 'spiegel' door al 2x pijnstiller te pakken + voor de behandeling nog een keer.

Wat ik me vooral afvraag: het is toch een bloody mess (haha) omdat te doen als je ongesteld bent!?

@ _Tara_: daar ben ik op het moment niet zo bang voor :Y)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 00:17

Ik had niet zoveel pijn, eerder ongemak maar echt pijn nee.
Heb niks op voorhand ingenomen, hier zeggen ze ook niks van en hoe minder gedoe in mijn lijf hoe beter.

Nee alleen de condoom om de echo ziet rood, voor de rest is het niet vuil

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 00:19

nienke1208 schreef:

Ik heb m dus ruim een jaar geleden laten zetten. Moest inderdaad ongesteld zijn.
De klem was echt NIET fijn.
Verder de ochtend wat buikkramp gehad. Heb een ibuprofen op en 's middags zat ik alweer te paard :Y)

Edit:
Ik ben sinds die tijd niet meer ongesteld geweest, hoef geen pil meer te slikken, hoef geen condooms te gebruiken (waar ik overigens niet eens tegen kan). Ideaal.
Laatst bijgewerkt door Vicky_88 op 19-08-10 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 00:20

ja de eendenbek is nooit fijn hahah

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 00:21

lesilla schreef:

ach, alles went :Y)
:')

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 00:28

Vicky_88 schreef:
lesilla schreef:

ach, alles went :Y)
:')

Feit! Maar ik pas toch voor een eendenbek training

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 00:32

:') ik doe mee.

Maar moet wel zeggen dat het feit dat ik nu al ruim een jaar niet meer ongesteld ben wel de pijn van die stomme klem waard is geweest :j

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 00:32

Vicky_88 schreef:
:') ik doe mee.

Maar moet wel zeggen dat het feit dat ik nu al ruim een jaar niet meer ongesteld ben wel de pijn van die stomme klem waard is geweest :j

Hoelang heeft dat geduurd bij jou?

Ik ben nu een 3 maand verder en heb ze nog altijd serieus :(
Alhoewel ik één keer overgeslagen heb, dus heb nog hoop ;(

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 00:46

uhm, ik bloedde de dag erna nog en toen was het over :Y)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 08:12

Vicky_88 schreef:
uhm, ik bloedde de dag erna nog en toen was het over :Y)

ik heb een maand en half gebloed daarna, en nog lekker bloedarmoede door gekregen :(

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:55

Yessy schreef:
Ja, en als ze moeilijk doen zou ik gewoon zeggen dat je last hebt van bijwerkingen... maar volgens mij betaal jij gewoon het verschil (sowieso eigen risico) en verdient de apotheker er meer geld aan, dus die zal niet moeilijk doen!

Nopes die verdient er niets meer aan. De zorgverzekering verdient meer op de Bversie als op het Merk geneesmiddel.
Het is een besluit van je zorgverzekering om je over te zetten op de goedkopere variant. Daar heeft de apotheek weinig mee te maken, die moeten alleen de orders van de zorgverzekering uitvoeren.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:59

Creatas schreef:
Vandaag gebabbeld met de HA. Eerst de Nuvaring om uit te proberen (dúúr! moest €20,- bijbetalen :oo ), maar spiraal (door haarzelf te zetten in de praktijk) is nog altijd een overweging. Vervelende is alleen dat je op inet vaker de enge/slechte verhalen hoort dan de goede. En als ik die verhalen lees krijg ik het al een beetje benauwd :Y). Moeilijkmoeilijk...

Ben alleen naderhand direct de katten bij mijn ouders gaan verzorgen, en nu ben ik het pakketje daar vergeten, ligt in de koelkast... Geen idee of de andere kattenoppas of mijn broer de koelkast nog gaat opentrekken :+

als je een spiraal laat zetten laat het dan gewoon niet bij de HA doen maar vraag om een doorverwijzing naar de gyno, daar heb je alle recht toe :)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:22

Creatas schreef:
nienke1208 schreef:

Dat is de reden dat ik nu eerst de nuva ga proberen..

Dat had ik ook afgesproken met de HA, eerst nuva proberen want mirena kan altijd nog. En nu ben ik al meer dan een jaar tevreden nuva-gebruikster! Ik vind het ideaal!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:33

Hoe zit het met de hormonale oprispingen Ilsemarie?

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:41

xDramaQueen schreef:
Creatas schreef:

als je een spiraal laat zetten laat het dan gewoon niet bij de HA doen maar vraag om een doorverwijzing naar de gyno, daar heb je alle recht toe :)

Ik heb m ook in het ziekenhuis laten zetten. tussen alle dikke buiken! :+

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:48

Pff wat gebruiken veel mensen de nuvaring zeg !
Is dat niet vervelend tijdens de seks? Ik kan me voorstellen dat zo'n ring niet verder zit dan de penis kan komen , wel ?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:52

Ik heb er geen last van tijdens sex en m'n vriend ook niet. Maar die ring zit inderdaad niet verder dan een penis kan komen, het is geen oneindig gat :P

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:00

ja nee dat snap ik! :+
Maar ik ga me dan weer van alles voorstellen dat hij tijdens het vrijen dat ding voelt zitten. OF dat hij hem verschuift o.i.d

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:05

Vicky_88 schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen :o
Maar ik zit al een tijdje met een nare gedachte in mn hoofd.
Ik heb ruim een jaar geleden een spiraaltje laten zetten. Die moet iedere 5 jaar vervangen worden.
Aangezien ze dat ding hebben ingebracht en daarna de ''touwtjes'' hebben afgeknipt vraag ik me dus af of die ''touwtjes'' zijn opgenomen door je bindweefsel. Oftewel, of het uiteinde van de spiraal aan je bindweefsel vast zit? Als dat namelijk zo is... zou het betekenen dat ze over 4 jaar dat los moeten trekken of knippen of weet ik veel wat... Heeft iemand hier ervaringen mee? Dus met het wisselen van de spiraal.

Alvast bedankt voor de reactie!

Het groeit echt niet vast. :) Dat is ook de reden dat je zelf nooit aan de touwtjes mag trekken, dan bestaat de kans dat je hem eruit trekt.

Wat plaatsen betreft, ik vond het heel pijnlijk. Daarna heb ik er ook nog ellende mee gehad (veel pijn en bloedverlies). Nu lijkt het beter te gaan. *klopt af*