Onassa schreef:Ik kom me hier ook maar eens aanmelden.
Het afgelopen half jaar weinig aan beweging kunnen doen en een operatie eind januari.
Sinds kort met andere medicijnen begonnen waarvan een nare bijwerking is dat je er van aan komt.
Nu is de maat vol en ga er echt wat aan doen.
Ik kan me hier ook al een beetje inlezen wat jullie zoal eten en tussen door gebruiken.
Ik wil minimaal 8 en maximaal 10 kg afvallen.
Zijn er onder jullie ook mensen bij die bepaalde afslank pillen gebruiken?
Ik heb dat zelf nooit gedaan omdat ik niet zo in de werking geloof, maar misschien zijn er toch mensen die dit anders hebben ervaren en dan hoor ik dat graag.
Ik geloof er ook niet in 
Wel eens die van kruidvat eigen merk geprobeerd, kreeg er alleen maar diarree van dus leek me ook niet zo'n plan, het is toch te mooi om waard te zijn
Diana_Mabel schreef:Ik heb al 4 dagen achter elkaar elke dag een tussen doortje gezondigd hmmm nu weer even strak

ben benieuwd hoeveel er maandag af is

Heb wel echt moeite om genoeg calorien binnen te krijgen. Ga toch maar eens wat vaker rekenen of ik genoeg eet.
Beweging pakken is ook lastig savonds moet hubby of ik thuis zijn voor de kids en hij heeft ook zijn sport. Wat kan ik thuis doen aan beweging zonder de deur uit te gaan?
Tamara jij hebt een zumba dvd werkt dat?
een apparaat aanschaffen, hometrainer oid?
Of inderdaad een dvd
SdaphneS schreef:Oke.
Ik meld mij hier ook weer eens, grondig gezondigd de afgelopen tijd.
Ik denk dat ik nu wel eens de motivatie heb om echt eens door te zetten. Mijn probleem is voornamelijk het gebrek aan ritme waardoor ik op veel verschillende tijden eet en dan vaak ongezond eet.
Ik ga proberen meer ritme in mijn leven te krijgen, maar dit zal niet makkelijk worden.
Om mezelf wat te stimuleren heb ik een contractje opgesteld, om me doelen zwart op wit te hebben en zo naar een doel toe te werken.
Verder wil ik een blog gaan bijhouden om mezelf gemotiveerd te houden!

Veel succes!
Angela_ schreef:Trouwens, ik kreeg me gisteren toch een partij rot opmerkingen naar mijn hoofd van mijn Oma en tante...
Ik was veel en veel te mager, ieuw wat lelijk, jij hebt ook geen tieten meer, je gezicht is helemaal ingevallen, Bah, het ziet er niet uit...

Ik kon wel janken! Gelukkig kon ik later goed met mijn vriend en moeder over praten, en nu gaat het wel weer. Maar nu gaat er weer wat achterlijks in mijn hoofd rond.. 'Zie ik dan echt niet dat ik echt zo mager ben?' 'Wat ben ik een sukkel dat ik dat niet zie' en de mooiste gedachte is 'zie je wel, ook slank ben ik lelijk'
Waarom denken sommige mensen niet eerst eens na voordat ze wat zeggen!

Wat een rotopmerkingen
kan ook jaloezie zijn
Duke schreef:Ik denk juist dat voor mensen die moeite hebben om streng voor zichzelf te zijn, SB best een uitkomst is. Je hebt gewoon een van te voren vastgesteld menu voor de hele dag. Alleen in huis halen wat je die week op het menu hebt staan. En snaaien wordt zo moeilijker. Het is makkerlijker je te houden aan een strak schema dan jezelf alleen maar voor te nemen om minder te gaan snoepen en snacken.
Ik vind het ook fijn, en het geeft goede inspiratie
en inderdaad, je hebt niks ongezonds in huis 
Diana_Mabel schreef:dan schommelt het heel veel en dat is demotiverend probeer het niet te doen maar het is inderdaad om gek van te worden

Dat moet ik ook niet doen, volgens mij is het elke dag weer anders 
Marije__ schreef:wat was zo'n goede site om calorieen te tellen?

Caloriechecker van Voedingscentrum, vul hem ook elke dag in kan ik precies zien hoeveel ik binnen heb gehad ook van vet ed