Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:05

Och, ik kan er best van genieten hoor, eens in de zoveel tijd een nachtje stappen. En dat op mijn leeftijd :oo en dan zijn er ook nog dames van mijn leeftijd (of ouder) bij die thuis kinderen hebben. :oo

Ik denk niet dat het in het voorbeeld hierboven alleen om die nachten doorhalen gaat. Zo te horen is het een optelsommetje.

Fijn dat het kind iig bij één ouder terecht kan waar het (hopelijk) gewenst is! Ik zie trouwens ook niet waarom een kind na een scheiding per se bij de moeder moet blijven. Als de vader meer met het kind heeft dan de moeder (om dat even zo te noemen), dan is het wat mij betreft prima dat het bij de vader woont.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:06

Chiqa schreef:
_sparta_ schreef:
Helaas gebeurd dat ook. Maar daar rust een taboe op. Wat ik ook wel kan begrijpen. Maar je leest het wel eens. Anoniem. In een blad bij de kapper. :)

Ik heb een vriendin waarvan ik wist dat kinderen niets voor haar was, en toch is er een gekomen. Ze is gescheiden en toen merkte ze dat haar leven toch wel verdiekwart werd bepaald doro het kind, kon niet meer nachten doorhalen, uren zwerven in kroegen of door steden, eten wanneer ze wilde, en thuiskomen wanneer zij wilde.
Ze stond er alleen voor....Ze raakte in een hele diepe depressie, werd ernstig ziek en kwam tot de verschrikkelijke ontdekking dat ze spijt had van haar dochtertje....Ze kon haar niet bieden wat een moeder hoort te bieden en is nog dieper in de put gezakt.
Later zware operatie ondergaan en toen heeft zij de knoop doorgehakt; dochter woont inmiddels bij haar ex.
Gaat gelukkig goed, ze hebben een bezoekingsregeling, alleen wanneer zij dat op kan brengen.
Zij is voor mij toch wel een bewezen voorbeeld dat je hier heel goed over na moet denken.
Dus de verhalen van spijt, ze zijn er wel degelijk.

vooropgesteld dat Sanne de liefde van mijn leven is en ik nog nooit een moment spijt heb gehad haar in mijn leven te mogen verwelkomen...........

maar mijn keuzes in het leven zijn wel beperkt omdat ik mijn kind heb, en daar het beste voor moet doen.......... en dat is niet altijd wat ik als KIM wil doen..........

Ik hou van mijn kind, mijn kind is mijn alles...... maar ik denk wel dat mijn leven er heel anders uit had gezien zonder Sanne.... ik zeg niet beter, ik zeg niet slechter...... ik zeg slechts anders........

Ik had dan andere keuzes gemaakt de afgelopen 11 jaar........... en voor hetzelfde geld hadden die keuzes slechter uitgepakt.........

Ik weet het dus niet :) ik weet wel een ding heel zeker :D ........... ik hou van mijn "ongelukje" :D met alles wat ik in me heb, en dat zal ik ook altijd doen......... en mijn keuzes worden inderdaad beinvloed door haar welbevinden........

Over 10 jaar is ze het huis uit, en dan is ze een geweldige sterke meid die op haar eigen benen kan staan, en dan zit mijn "baan" erop, dan kan ik weer mijn keuzes maken ........ die slechts mijn leven beinvloeden............

maar voorlopig is het Sanne en ik............... en daar ga ik voor.........

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:08

Karin schreef:
Fijn dat het kind iig bij één ouder terecht kan waar het (hopelijk) gewenst is! Ik zie trouwens ook niet waarom een kind na een scheiding per se bij de moeder moet blijven. Als de vader meer met het kind heeft dan de moeder (om dat even zo te noemen), dan is het wat mij betreft prima dat het bij de vader woont.

Ik heb een co-ouderschapsregeling met de vader van mijn meiden. Week om week. Gaat goed zolang zij het goed vinden gaan. Het gaat nu al jaren goed. Maar als ze aangeven het niet meer zo te willen, moeten we om de tafel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:12

Karin schreef:
en dan zijn er ook nog dames van mijn leeftijd (of ouder) bij die thuis kinderen hebben. :oo

Neem aan geen kleintjes? Dan moet je toch al weer een oppas regelen (Wat een gedoe gaat je spontaniteit)

Anyway in dit verhaal is dit meisje idd beter af bij de vader, alhoewel die er in eerste instantie ook niet naar omkeek. (Jíj wilde kinderen?) maar gelukkig is dit door zijn ouders ook weer goed opgevangen, en is het toch nog op zijn pootjes terecht gekomen.
Desalniettemin vond ik deze vriendin dus wel een echte moeder typje, ze aten samen, samen douchen, spelen. Ik kon de energie dr niet voor opbrengen enthousiast mee te doen, maar ze leken gelukkig dat was het belangrijkste.

Totdat dit dus een complete omslag kreeg, ik heb aan de ene kant wel bewondering voor haar dat ze zo eerlijk is en het kind niet verwaarloosd. Ze ziet haar erg weinig, maar het is goed zo, zij is net als ik gewoon niet geschikt voor die rol.

Kiwiko; ik denk dat wij allemaal wel weten dat jij geen doorsnee moeder bent, je zult wss wel veel weerstand hebben ondervonden om je heen.
Maar als jij zo duidelijk weet wat je wilt dan denk ik dat je het helemaal zo gek nog niet doet.
Denk dat jou dochter zich helemaal aangepast heeft aan jou en daar is niets mis mee.

Wil jij in de toekomst nog een kind? :+

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:14

Ja hoor, ook kleintjes. :j

Maar ik ga eigenlijk nooit spontaan uit, hooguit een keer met vriendje de stad in omdat hij op loopafstand van de kroegen woont. Dingen die ik afspreek met moeders worden minstens een week van tevoren geregeld, zo niet langer. En dat vind ik helemaal niet erg, ik heb ook een druk leven.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:16

Kind kost gemiddeld 17-19% van je netto-inkomen (samen, dus inkomen van jou en je partner samen. Alleenstaanden hebben ze het niet over).

Dat zou betekenen dat (mocht ik weer een baan vinden en daar ga ik wel van uit) mijn eventueel toekomstige kindje gemiddeld 600,- per maand zal kosten.

Dat is best veel! Volgens mij is dat erg ruim genomen?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:16

Karin schreef:
Ja hoor, ook kleintjes. :j

Maar ik ga eigenlijk nooit spontaan uit, hooguit een keer met vriendje de stad in omdat hij op loopafstand van de kroegen woont. Dingen die ik afspreek met moeders worden minstens een week van tevoren geregeld, zo niet langer. En dat vind ik helemaal niet erg, ik heb ook een druk leven.

Zo werkt het hier ook... net nog met een paar oud-collega's afgesproken om volgende week te gaan eten en wellicht iets drinken. Ik kan ook niet altijd zomaar, en zij ook niet, ook al hebben ze beide geen kinderen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:18

IK........... nope...... ik heb me laten sterreliseren :D :D

ben blij met mijn Sanne............. in alles wat ze is, een tweede zal nooit kunnen tippen aan haar.......... en haar fouten :D :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:18

laetitia schreef:
Kind kost gemiddeld 17-19% van je netto-inkomen (samen, dus inkomen van jou en je partner samen. Alleenstaanden hebben ze het niet over).

Dat zou betekenen dat (mocht ik weer een baan vinden en daar ga ik wel van uit) mijn eventueel toekomstige kindje gemiddeld 600,- per maand zal kosten.

Dat is best veel! Volgens mij is dat erg ruim genomen?

600 per maand als minder dan een vijfde van jouw of jullie netto inkomen? Dat betekent dat je ruim 3000 netto per maand hebt, dat is toch niet heel weinig?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:21

Al mijn vriendinnen hebben inmiddels jonge kindjes en echt wel dat zij nog gezellig mee uit eten gaan (zonder kids) of mee de kroeg in gaan! Niet meer elke week (en ik met mijn 33 jaar heb daar ook totaal geen behoefte meer aan)

Dat ligt dan echt aan je vriendinnen dan Chiqa...

Vriendin die 2 maanden geleden bevallen is riep zaterdag tegen mij "binnenkort weer een meidenavond he!"
Weer gezellig bijkletsen en drankjes drinken en lol maken met de meiden en haar vent past dan gewoon op hun baby.
Het ligt er maar net aan hoe iemand zelf in het leven staat.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:21

Ik geloof niet dat mijn reden om geen kinderen te willen ooit iets met 'vrijheid' te maken heeft gehad. Ik ben geen kroegtijger, hoef geen hele nachten door te kunnen halen, hoef niet over 24 uur in Parijs te zitten - en toch wilde ik geen kinderen. Die eierstokken hebben gewoon echt nooit gerammeld. En nu ik bijna 50 ben is het echt wel te laat :D

En hoewel mijn vader altijd al zei: "heel verstandig meisje, dit is ook geen wereld meer om kinderen in te zetten" is ook dat nooit een argument geweest.

Heel simpel gezegd heb ik niet op rationele maar op emotionele gronden geen kinderen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:24

@ wendy: als ik weer werk inderdaad. Dan ga ik uit van 1600 netto voor beiden dus samen 3200.
Nu moet ik met 1100 euro rond komen (WW) en dat is echt niet te doen (heb 800 aan vaste lasten en ik doe echt niet gek. Mijn hypotheek is 400,- bijvoorbeeld. Maar dan moet je nog je verzekeringen betalen, de belastingen, gas, water, licht).

Als je kinderen hebt en de een verliest zijn of haar baan dan wordt het denk ik wel erg krap.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:26

Over geld gesproken: ik sta ook wel eens voor raadselen hoe gezinnen met een modaal inkomen, moeders die niet of nauwelijks werken met twee-drie koters eens in de drie jaar een nieuwe auto, en jaarlijks 3 weken Spanje en twee weken skieën kunnen bekostigen.

Anderzijds heb ik me ook altijd verbaasd over collega DINKs (double income no kids) die klaagden over een stukje maand over aan het eind van hun salaris.

Maar ja, ik kan straks daadwerkelijk ook zonder AOW en kinderen die m'n billen komen afvegen overleven :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:32

Ibbel schreef:
Over geld gesproken: ik sta ook wel eens voor raadselen hoe gezinnen met een modaal inkomen, moeders die niet of nauwelijks werken met twee-drie koters eens in de drie jaar een nieuwe auto, en jaarlijks 3 weken Spanje en twee weken skieën kunnen bekostigen.

Over die groep vertellen programma's als 'een dubbeltje op zijn kant' veel :j

@laetitia: natuurlijk is het krap met kinderen en 1 inkomen :j Maar ik denk dat het voor jullie niet heel krap wordt als jullie samen wonen (en das toch wel handig met kids) want dan zit je ineens niet meer met dubbele vaste lasten bijvoorbeeld. Maar goed, ik heb dit soort antwoorden niet echt, want ik ben gewoon niet bezig met kinderen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:35

Dus die hele 'hobbie' geven ze ook nog eens niet weg :wow: Kriesus dat zijn nog eens bedragen, nooit bij stil gestaan eigenlijk.

Wendy schreef:
Zo werkt het hier ook... net nog met een paar oud-collega's afgesproken om volgende week te gaan eten en wellicht iets drinken. Ik kan ook niet altijd zomaar, en zij ook niet, ook al hebben ze beide geen kinderen.

Ben ik niet geschikt voor, ik ben een typje van de zoete inval, graag of traag, komt bij mij opzetten als kakken. Als ik ga plannen krijg ik de kriebels, weer een reden dat het echt NIETS maar dan ook NIETS voor mij is, ik zou het er maar druk mee hebben alles weer af te moeten zeggen omdat ik oververmoeid ben.

Kiwiko; dat gaat mij een stapje te ver, maar begrijp dat dit een weloverwogen keus is?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:36

@Ibbel
Mijn vriendin is ook zo'n iemand (vaker op vakantie/redelijk nieuwe caravan ed), maar zij hebben/hadden heel veel gespaard (kunnen sparen) voordat ze kinderen kregen.
Voor die tijd hadden ze al een nieuwe auto en nu ruilen ze hem elke 2 a 3 jaar in (dan hoef je minder bij te betalen).

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:36

Ik ben nu 20 en ik kost mijn ouders toch een dikke 1000 euro/maand, goedkoop ben ik niet nee :D

Wat betreft het kroegen: Een kind betekent niet meteen een einde aan je uitgangsleven.. mijn ouders bijvoorbeeld die gingen lekker door en regelden een oppas, het kan dus zeker :)
En ik als studente zijnde met combinatie kot en weinig les zou helemaal mijn uitgangsleven niet kunnen missen :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:39

Chiqa schreef:
Ben ik niet geschikt voor, ik ben een typje van de zoete inval, graag of traag, komt bij mij opzetten als kakken. Als ik ga plannen krijg ik de kriebels, weer een reden dat het echt NIETS maar dan ook NIETS voor mij is, ik zou het er maar druk mee hebben alles weer af te moeten zeggen omdat ik oververmoeid ben.

Ik houd juist van plannen, anders wordt de chaos in mijn hoofd veel te groot :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:42

Ja die mensen moeten er ook zijn Wendy :j anders zou het maar saai zijn.
Ik had gehoopt dat het ook beter zou gaan naarmate ik ouder zou worden,
maar helaas het tegendeel wordt zelfs erger.

unicorn_kiss schreef:
het kan dus zeker :)

O laat de de baby dan maar gewoon alleen thuis, want ja ik wil nú weg en heb voorlopig nog geen zin om thuis te komen wordt mss wel over twee dagen, en dan?
Nee dat gaat hier echt niet lukken.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:43

Als ik de kroeg in ga, dan is dat meestal na of in combinatie met een concert of theatervoorstelling.

Dat zijn dingen die je vaak wel móet plannen, het kan zomaar uitverkocht zijn. ;)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:43

Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik iets van mijn vrijheid heb moeten inleveren. Nu ben ik best een huismus, dat scheelt wel natuurlijk. Tot ik moeder werd, gingen we niet meer op stap, maar nog wel regelmatig naar concerten. Dat doen we nu een paar keer per jaar, dat is ook prima. Ik heb nooit tot niet vaak het gevoel gehad dat ik dingen moest laten omdat we een kind hebben, gelukkig maar!
Als we naar vrienden gaan, gaat onze dochter daar naar bed, dat doen we eigenlijk al vanaf dat ze geboren is. Met een kind ben je dan best mobiel en vrij flexibel vind ik. Tel daar dan nog een netwerk met logeeradresjes en een flexibele BSO bij (handig als je een keer op een andere dag moet/kan werken), en dan gaat dat allemaal prima.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:44

@Chiqa
Maar dat kan ook niet zomaar als je moet werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:45

O daar zal je mij om die reden dus ook nooit zien :D
Vind van 8 tot 1 al een hele opgave om verplicht aanwezig te zijn bij een werkgever.

Brainless; mijn baan staat dat wel toe :j

Alet74

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:46

Ik doe het het best met een regelmatig en gestructureerd leven ;) Heerlijk!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:07

Chiqa schreef:
Ja die mensen moeten er ook zijn Wendy :j anders zou het maar saai zijn.
Ik had gehoopt dat het ook beter zou gaan naarmate ik ouder zou worden,
maar helaas het tegendeel wordt zelfs erger.

unicorn_kiss schreef:
het kan dus zeker :)

O laat de de baby dan maar gewoon alleen thuis, want ja ik wil nú weg en heb voorlopig nog geen zin om thuis te komen wordt mss wel over twee dagen, en dan?
Nee dat gaat hier echt niet lukken.

Velen kunnen dat ook niet redden zonder kind hoor :D