Abortus

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:57

Blue_Eyes schreef:
Ga je niet verdedigen alsjeblieft. Iedereen bepaalt zelf op wat voor leeftijd hij kinderen krijgt en daar heeft een ander niets mee te maken. Ik was 24 en werd ook aangekeken alsof ik gek was - er is me zelfs meermaals gevraagd of het geen ongelukje was.

Ik neem aan dat je het positief naar mij bedoelt ;) ? Misschien moet ik me inderdaad niet verdedigen, maar wil even laten zien dat het niet altijd zo hoeft te zijn. Ik vind het jammer dat je tegenwoordig raar aangekeken wordt als je op je 23/24e moeder wordt. Maar goed dit is off topic :D .... sorry hier voor

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:58

Vroeger kregen de meeste vrouwen rond de leeftijd van 23 hun kind. Waarom zou dat nu niet meer kunnen of goed kunnen gaan?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:58

Ayasha schreef:
Uitzonderingen bepalen de regel niet, ik wil jou absoluut niet beledigen en je hoeft je echt niet te verdedigen. Want ik wil echt zonder problemen aan nemen dat jij gewoon goed bent met je kind, een goede opvoeding geeft en het goed voor mekaar hebt... Maar ik zie helaas wel vaak anders bij jonge moeders... En ik denk dat zeker niet iedereen dit zou kunnen op 23, voor jou dus enkel complimenten dat jij het wel gewoon voor mekaar hebt! :)

Voel me absoluut niet beledigd hoor, wilde even laten zien dat het inderdaad ook anders kan ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:59

Op wie is dat maikeltje? :o (van mening onderbouwen)

Delphi; snap ik, ik hoopte enkel dat het niet verkeerd overgekomen was! :) Echt helemaal super dat het zo kan en je mag een voorbeeld zijn van mij hoor... Echt :) Ik zie te vaak jonge moeders (van mijn leeftijd vaak) die de kleine bij hun moeder dumpen en er verder niet naar om kijken...
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 04-03-10 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:00

Rienn schreef:
MamboBeach schreef:
Sterillisatie wil men ook niet, want dat is toch weer te... Dat snap ik dan niet, zoveel mensen die nooit een kind willen maar dat willen ze niet!
Oh nee, met condoom vrijen is niet lekker dus als het zo zou zijn doen we maar een abortus.

Sterillisatie is gelijk definitief, stel je denkt er over een jaar of 5 anders over, en dan? Als je de pil gewoon slikt zoals hij bedoelt is, kan er weinig mis gaan. Oke, er is een kans, maar die is nihil.

Maar Rienn, waarom gebeurt het dan nog zo vaak? Echt... Dat begrijp ik niet!

Ayasha
Blogger

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:00

Kunnen ze sterilisatie niet zo doen dat het te herstellen is? (al geeft dat geloof ik geen garanties)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:01

Ayasha schreef:
Kunnen ze sterilisatie niet zo doen dat het te herstellen is? (al geeft dat geloof ik geen garanties)

Is dat niet bij mannen zo?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:01

En zou het dan 100% veilig zijn? Of net als de pil: je kan er beter nog een condoom bij gebruiken..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:03

Rienn schreef:
Ayasha schreef:

Ik dácht dat het bij vrouwen ook kon maar ik weet dat niet zeker... Meende dan wel dat het zo was dat het of terug aan kon groeien (dus geen garantie op sterilisatie) en als ze het wilde herstellen... Dat dat ook kon mislukken.. Dus eigenlijk gaf het van twee kanten weinig zekerheid, vandaar dat ik niet weet of ze dat doen...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:03

MamboBeach schreef:
Rienn schreef:

Sterillisatie is gelijk definitief, stel je denkt er over een jaar of 5 anders over, en dan? Als je de pil gewoon slikt zoals hij bedoelt is, kan er weinig mis gaan. Oke, er is een kans, maar die is nihil.

Maar Rienn, waarom gebeurt het dan nog zo vaak? Echt... Dat begrijp ik niet!

Als ik dat wist dan zou ik er voor zorgen dat het niet meer nodig is.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:05

Sterillisatie bieden ze niet aan, om het even zo te zeggen, dat je het later weer kunt herstellen. Het is dus een blijvend iets! Kijk, in sommige gevallen, bijvoorbeeld als mensen een kindje hebben verloren en weer graag een kindje willen zullen ze hun best doen om het weer goed te krijgen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:05

Ayasha schreef:
Rienn schreef:

Ik dácht dat het bij vrouwen ook kon maar ik weet dat niet zeker... Meende dan wel dat het zo was dat het of terug aan kon groeien (dus geen garantie op sterilisatie) en als ze het wilde herstellen... Dat dat ook kon mislukken.. Dus eigenlijk gaf het van twee kanten weinig zekerheid, vandaar dat ik niet weet of ze dat doen...

Oh oké! Nee, geen zekerheid, eigenlijk heb je er nog niet zo veel aan.

Ik dacht bij mannen een knoop er in en als ze dan klaar zijn voor kinderen de knoop er weer uit..
Laatst bijgewerkt door Rienn op 04-03-10 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:06

Ayasha schreef:
Op wie is dat maikeltje? :o (van mening onderbouwen)

..

Dat was bedoeld als aanvulling op een eerdere post van Delphi waarin ze schreef dat het misschien handig was om eerst te lezen voor iemand beschuldigd wordt van het gebruiken van het woordh=je moordenaar.

Was dus in het algemeen bedoeld als aanvulling. Wanneer een mening ook onderbouwd wordt met argumenten dan praat dat wat makkelijker en heb je meer kans op wederzijds begrip. That's all ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:07

Bij mannen worden de zaadleiders doorgeknipt en er kan geprobeerd worden die weer aan elkaar te zetten. Bij vrouwen wordt de eileider afgesloten, op moment meestal door er een soort kunststof kurk in te zetten. Als je dit ongedaan laat maken heb je heel veel kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap omdat het littekenweefsel het moeilijk maakt voor het bevruchte eitje om te passeren.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:08

Blue_Eyes schreef:
Bij mannen worden de zaadleiders doorgeknipt en er kan geprobeerd worden die weer aan elkaar te zetten. Bij vrouwen wordt de eileider afgesloten, op moment meestal door er een soort kunststof kurk in te zetten. Als je dit ongedaan laat maken heb je heel veel kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap omdat het littekenweefsel het moeilijk maakt voor het bevruchte eitje om te passeren.

Dank je voor de uitleg. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:09

Sterilliatie is zo goed als veilig, bij een vrouw wordt er een klem opgezet en bij de man snijden ze de zaadleiders door. Een man moet hiervoor ook weer op controle komen ivm dat het weer aan elkaar kan groeien wat sporadisch voorkomt maar daar zijn ze erg voorzichtig mee!

B_E was me voor! :)
Laatst bijgewerkt door MamboBeach op 04-03-10 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:09

Ik vind de leeftijd maar gelu*!
Mijn docher was 17 toen ze haar zoontje kreeg, en ja een ongelukje, maar er kunnen er nog heel veel een voorbeeld aan nemen, ook de oudere moeders!
Haar inmiddels twee kinderen zijn/worden netjes opgevoed en zijn schoon en heel beleefd, gaan ook netjes naar school en op tijd naar bed.
Ze werkt en volgt een opleiding maar het is waar je voor kiest en ik denk ook dat je eigen opvoeding er veel mee te maken heeft.
Wij hebben haar de keuze gelaten toen we hoorden dat ze zwanger was, en geloof me dat was geen makkelijke periode, maar ook gezegd dat als ze er voor koos om het te laten komen ze er voor 200% voor moesten gaan.
Ik ben zelf tegen abortus omdat er veel meisjes zijn die daar makkelijk over denken, en er genoeg voorbehoedsmiddelen zijn, maar in bepaalde gevallen heb ik er geen moeite mee.
Ik ben zeer zeker wel tegen een late abortus, mensen moeten zich eens verdiepen in hoe zo'n kindje er dan al uitziet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:10

Bij een vriendin van me was het overigens net wat anders... haar man heeft zich 3x (!) moeten laten opereren voor zijn sterilisatie gelukt was.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:12

Blue_Eyes schreef:
Ik was 24 en werd ook aangekeken alsof ik gek was - er is me zelfs meermaals gevraagd of het geen ongelukje was.

Die vraag heb ik ook meermaals gehad en ik ben niet eens meer 24.

Ayasha schreef:

Een spiraal geeft volgens mij dezelfde zekerheid en je hebt er geen omkijken naar.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:12

MB, het is maar internet. Neem aan dat je het je niet persoonlijk aantrekt. ;)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:15

Blue_Eyes schreef:
Bij een vriendin van me was het overigens net wat anders... haar man heeft zich 3x (!) moeten laten opereren voor zijn sterilisatie gelukt was.

Oeehhh dit ga ik mijn mannetje maar even niet laten lezen }> Groeide de zaadleiders dan weer aan elkaar ofzo?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:17

Ja, op de een of andere manier groeiden die weer vast... Zo stom! Dat hadden ze in het zkh nog nooit gezien.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:44

Rienn, nee hoor, dat trek ik me persoonlijk niet aan, zo denk ik nu eenmaal en zo blijf ik erover denken.
Zelf vind ik het jammer dat iemand de woorden verdraait, ik heb niemand voor moordenaar uitgescholden.
Ik begrijp ook dat mensen er anders over kunnen denken, alleen deel ik die mening dan niet.
Ieder zijn ding dan maar.

Er zijn hier mensen met de meest grote mond die je nu niet meer hoort. Of als je iets opschrijft ze dan maar niet meer reageren...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:51

Hm in principe heeft iedereen die abortus pleegt een moord gepleegt volgens jou MB... Dan is die persoon toch een moordenaar lijkt me? :=

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:55

Ik vind het woord moord erg ver gezocht. Wel grappig, dan lopen er heel wat moordenaars rond in Nederland en over de hele wereld.