Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:59

jeetje wat een heftig topic is dit geworden zeg!
TS ik begrijp waarom je het doet..ik zou het persoonlijk ook niet kunnen denk ik..maar als jij je bij deze keuze goed voelt moet je er voor gaan..
iedereen hier op bokt heeft zijn eigen mening,maar jij vroeg om hulp en steun,niet om een discussie..jammer dat sommige mensen zich behoorlijk opdringen..ik ben blij dat je vriend 100% achter je staat en ik hoop voor jou dat je nog veel steun bij hem kan vinden..
ik wil je heel veel sterkte en succes wensen met de ingreep en de verwerking..

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:07

ik vind het heel knap van je maar vind wel dat je je vriend er moet informeren!!1 Het is niet eerlijk als hij later hoort dat jij zwanger bent geweest. Hij zal dan misschien super kwaad op je omdat je niet eerlijk tegen hem bent geweest. En had hij er over mee willen beslissen.

Karin

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:08

Appiesjappie, heb jij dit topic wel goed gelezen of heb je alleen de eerste post gelezen?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:20

Nou TS je hebt wel heel wat los gemaakt op bokt! Ik hoop dat je de dagen een beetje doorkomt.. Duurt vast heel lang voor je gevoel, die vijf dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:58

Zoals wel vaker gemeld is het algemene forumetiquette om minstens de laatste vijf pagina's nog even terug te lezen. Ook heeft bokt een heel mooie functie; als je op 'geplaatst door de topicstarter' (rechter bovenhoek van de openingspost) klikt krijg je alles wat de TS heeft gezegd op een rijtje. Zo ben je in ieder geval 'bij' :)

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:05

Ik wens TS veel sterkte en wijsheid toe.
Ik kan je wel begrijpen, dat je tot deze keuze bent gekomen.En zelfs respecteren. Denk er wel heel goed over na!!!
Zodat je later geen spijt krijgt.
Wel heb ik moeite met de 17,5 weken.
Maar wie zijn wij om hierover te oordelen, Het is jouw leven en jouw keuze.
Ik wens je succes als je terug gaat voor de ingreep!!
Sterkte

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:14

Ik heb wel degelijk het hele topic gelezen en ik wil de TS een hart onder de riem steken! Een verschrikkelijk moeilijke beslissing, maar als dit voor jou de beste oplossing is: so be it. :(:)

Ik hoop dat de ingreep volgende week goed gaat en heel veel sterkte toegewenst voor de komende periode! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:20

TS heel veel sterkte volgende week.

Voor het idee is dit 17 weken.

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... CA0Q9QEwAg

De artsen zullen je alles uitleggen en nog voor je de OK in gaat kan je je bedenken.

Het is jouw beslissing, maar soms kan een kind ook wel je leven heel positief veranderen, jouw relatie met je vriend sterken en jouwzelf een goed gevoel geven, al is het maar door de hormonen. Als je dan iets van je zelf hebt waar je goed voor kan zijn en mag zijn, kan voor jouw wel eens een meaning in Life geven, ipv dat het alleen maar sucks.

Voor mij is dat mijn paard, die houd mij bij mij zelf, maar voor anderen is dat juist die baby, dat kind en straks als volwassene de band.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:24

LifeSucks schreef:
Bermuda: Dat is geen onzin, er is niks wat ik een kind kan bieden.
En dat weet ik zelf het beste.
Bovendien heb ik zelf ook (het eerste) recht op een leven vol kansen en geluk.
Een kind staat dat in de weg.
Het valt hoe dan ook onder mijn verantwoordelijkheid, en onder mijn lichaam en ik kies dat het hier stopt.

Dat meerendeel van de kinderen ongewenst is, ga ik maar niet op in...zou een mooie boel zijn!
bovendien ben ik geen 4 maanden zwanger.

Ik ben het helemaal met deze post eens TS. Veel sterkte met alles en gezien jouw gedachtegang denk ik dat je zeker de goede keuze maakt.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:25

Ik heb respect voor je keuze TS, ook al zou ik hem, in mijn eigen situatie, nooit kunnen maken, zeker niet als ik al 17 weken zwanger zou zijn.

Toch vind ik het heel knap dat je voor jezelf heel helder hebt dat jij dit kindje niets kan bieden. Niet nu tenminste, met jouw gesteldheid en financiele situatie.

Ik heb ze helaas meer dan eens gezien op mijn stages in het basisonderwijs en nu bij mijn bijbaan in de kinderopvang, de kinderen die je zóveel meer zou gunnen. De kinderen die om 06.30 gedropt worden en, tegen heug en meug, om 18.30 opgehaald worden door moeder die de halve dag laveloos op bed ligt, psyschische problemen heeft. Kinderen die 5 dagen in de week dezelfde kleding dragen, iedere dag weer zonder eten naar school worden gestuurd. En meer dan eens heb ik, in gesprekken met de ouders, of veelal alleenstaande, jonge moeders, gehoord dat ze het zwaar, heel zwaar vonden. En meer dan eens heb ik wel eens gedacht: meisje toch, wie weet heb je de keuze toen overwogen en niet dúrven kiezen voor wat toen misschien beter was...

Jij bent heel duidelijk: ik kán nu geen kind grootbrengen.
Je weet zelf dondersgoed dat je zelf de fout in bent gegaan wat betreft pilgebruik, maar zo'n les heb je maar één keer nodig en hier neem je, vind ik, de volle verantwoordelijkheid voor door weloverwogen deze keus te maken.

Het zal niet makkelijk zijn, maar ik hoop dat je goed hersteld :(:)

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:26

op dat plaatje moet toch een 10 weken oude foetus voorstellen?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:27

Zaina schreef:
op dat plaatje moet toch een 10 weken oude foetus voorstellen?

Idd dat las ik er ook uit...

En TS veel sterkte...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:28

Ik tikte 17 in en kreeg, dit, maar dan is het al eens stukje groter en dus geen klompje cellen en dat wilde ik er mee laten zien.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:30

LifeSucks schreef:
en mijn baas geeft me vrije dagen (weekenddagen) voor de dagen dat ik in de kliniek verblijf.
Vind dit eigenlijk wel vreemd, want volgens mij geld dit gewoon als ziekte??
Ga het er dus ook morgen over hebben dat ik dat vreemd vind.

Volgens mij valt dit gewoon onder ziektewet hoor.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:31

Ayasha schreef:
Cyntje schreef:
Voor alles is een oplossing, snap alleen niet dat mensen denken dat zodra je een kind hebt dat je leven voorbij is :=

Snap je echt niet dat dat voor sommige mensen wel zo kan zijn?
Voor mij is mijn leven voorbij als er een kind zou komen.

Ik weet wel zeker dat mijn leven voorbij zou zijn als ik een kind zou krijgen!
Ongewenste kinderen wel geboren laten worden. Dat is een goede oplossing.....
Ik vind het fijn voor de mensen die hun kind het allermooiste vinden op de wereld, maar bedenk ook eens wat de consequenties zijn als een kind niet gewenst is.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:31

russel schreef:
Ik tikte 17 in en kreeg, dit, maar dan is het al eens stukje groter en dus geen klompje cellen en dat wilde ik er mee laten zien.

Uhm

dit staat er

Citaat:
Anti-abortusclub gaat in heel Nederland plastic foetussen door de brievenbus doen Het is weer eens wat anders dan een huis-aan-huisfolder: een plastic foetus door de brievenbus. De anti-abortusclub Schreeuw om Leven wil volgend jaar bij alle Nederlanders poppetjes van tien weken oude embryo's bezorgen. Op deze manier willen ze laten zien hoe compleet de embryo's al zijn.

Handjes en voetjes
De organisatie zegt dat een model van een ongeboren baby van 10 weken laat zien dat het een kindje is met handjes, voetjes en een neus. Door de poppetjes te bezorgen, hopen ze vrouwen die een abortus overwegen ervan te overtuigen dat ze dat niet moeten doen.

Miskraam
De Nederlandse vereniging van abortusartsen vindt het een slechte actie. Zij vinden dat je mensen niet ongevraagd moet lastigvallen. "Vrouwen die abortus overwegen, worstelen al genoeg met die beslissing. Bovendien is het voor mensen die net een miskraam hebben gehad natuurlijk verschrikkelijk om zo'n foetus ongevraagd op de deurmat te krijgen." Bovendien zegt de vereniging dat het popje niet klopt: "Een foetus van 10 weken is kleiner dan het popje dat nu wordt verspreid."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:34

Nou dan is het duidelijk, dan is 17 weken iig wel zo al..

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:35

gewoon geen plaatjes plaatsen over hoe de foetus er nu uitziet. TS is niet van gedachten te veranderen en als je je goed in haar situatie verplaatst dan is dat een goede keuze voor haar. Ze vraagt hier om steun en niet om verwijten. Ik zie plaatjes (linken) ook als verwijt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:37

Het is geen verwijt, dat maak jij er van. Maar het is wel goed om je goed te beramen over het hoe en wat.

Beter mee verlegen dan om verlegen. Als ze achteraf gedachten krijgt als ik had geweten dat het zo zou zijn, dan is het te laat.

Je zelf iets voorhouden en toch op een moment te weten komen dat je niet alles wist, is veel zuurder.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:40

Waarom TS gestopt is met de pil precies, weet alleen zij. Wat mensen hier volgens mij niet allemaal willen begrijpen is dat een echte depressie echt NIET leuk is. Veel mensen denken soms dat ze depressief zijn als ze zich al een beetje somber voelen. Echt depressief gaat veel verder. Misschien was de TS wel bang om van alles kwijt te raken wat ze net met keihard werken weer had opgebouwd toen ze die terugval kreeg. En is ze mede daarom gestopt met de pil. En ja, dat was stom en dat heeft ze zelf al toegegeven. Daar mag ook best wat meer respect voor worden opgebracht.
TS heeft nu keihard gewerkt, leven weer redelijk op de rail en ik kan haar volkomen begrijpen dat een kind op dit moment haar leven weer onstabiel kan maken. Als ze zelf het gevoel heeft dat ze dat niet aankan, dat ook voor het kind niet fijn zal zijn, dan vind ik het een dappere keuze om voor abortus te kiezen. De TS ziet namelijk ook in dat abortus niet een simpele ingreep is die totaal geen effect op haar zal hebben, anders zou ze dit topic niet geopend hebben. Alleen de keuze abortus is voor haar de beste (ik zie haar ook nergens zeggen dat het de superoplossing is, dat het haar niks boeit of wat dan ook, nee ze kiest het beste uit een moeilijke keuze).

Iedereen hier geeft zijn reacties op basis van wat ze nu lezen en wat hun gevoel daarbij is (ik ook). Ze missen alleen het allerbelangrijkste en dat is dat ze jou niet kennen. Doe dus wat volgens jou het beste is, jij moet er per slot van rekening de rest van je leven mee verder. Laat je niet gek maken door anderen.

Ik wil je in ieder geval nog heel veel sterkte wensen voor de komende tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:41

Dat is inderdaad wat ik ook zei russel. Je kan je beter nu voor de volle 100% realiseren waar je aan begint en wat je doet, dan dat je later dat gevoel krijgt van 'als ik het had geweten'...

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:42

Volgens mij gaf de TS ergens aan dat ze dat juist niet wil en dan willen jullie plaatjes posten hoe het er nu uit ziet?? Walgelijk..gewoon walgelijk vind ik het hoe sommige mensen zich hier gedragen. Het is de TS haar lichaam, haar leven, zij weet als geen ander of dat zij wel of niet dit kind zou kunnen opvoeden. En zij geeft aan dat dat in deze situatie niet dan, dan geef ik haar maar een hand voor haar reeële denkwijze en dat ze dus OOK aan het leven in haar buik denkt. Wat als zij inderdaad terug valt of wat dan ook..Nou, ik denk, dat als zij zo'n verhaal zou posten over een paar jaar en als ze het kind had gehouden, met de mededeling dat het niet goed maar haar gaat enzo, dat heel veel van jullie die nu zo walgelijk reageren dan zouden zeggen: Had dan een abortus genomen..

Billy: Ik krijg echt hele nare gevoelens bij jou post :( Man man wat kan ik me daar kwaad om maken.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:43

Goede reactie 2005, ik kan niet anders dan het volledig eens met je zijn.
Ik wens TS in ieder geval heel veel sterkte.

@ Billy: Bah, bah, bah, wat een walgelijke opmerking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:44

Maar Frozenstar, TS kan dat wel zeggen, maar ik vraag me dan af of ze zich realiseert welke gevolgen het kan hebben om dat níet te weten.

Foto's worden overigens netjes in links geplaatst voor zover ik heb gezien?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:45

Ik denk dat de TS dat wel heel goed weet en dat zij ook inmiddels wel is voorgelicht. Ze heeft ook een echo gehad.