Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
judith_irene schreef:De revalidatie richt zich op het "willen" en "kunnen" weer in balans te brengen. Door de pijn ga je dingen anders doen of niet meer doen en dat kan een negatief spiraal worden, zowel lichamelijk en geestelijk. Teveel willen en te weinig kunnen. Er gaat gekeken worden of ik dingen anders kan doen waardoor ik ze wel weer kan en of er dingen zijn die ik moet gaan accepteren dat ik die niet meer kan. Hoe hiermee om te gaan ed.
Leren mijn grenzen te bewaken en kijken welke mogelijkheden ik nu nog onbenut heb laten liggen.
De revalidatie bestaat uit fysiotherapie, ergotherapie, hydrotherapie, maatschappelijk werk, conditietraining, haptonomie en psychologie. Dit allemaal onder toezicht en begeleiding van de revalidatiearts, en dit 15 weken lang.
judith_irene schreef:Ik heb nog nooit gehoord van PEPT. Ik kan je er niet mee helpen.
DDDM: succes vanmiddag! ik ben benieuwd.
Vanmorgen was de kramp in mijn been nog steeds niet weg en ook niet minder geworden. Zo eigenwijs als ik ben wel gaan werken(ik kon geen schoen aan zo opgezwollen was mijn voet en lopen ging ook nog niet). Bij mijn leidinggevende gevraagd of de bedrijfsfysiotherapeut vandaag even tijd voor mij kon maken aangezien ik die kramp meer dan zat ben. Gelukkig kon er een gaatje gemaakt worden om 9.30u. Ik kende hem niet, was er voor het eerst, maar hij is goed! Ik kan nu mijn schoen weer aan en ook weer een beetje lopen. De kramp is eruit. Hij wist precies hoe hij de dystrofie moest benaderen. Heel erg fijn. Enige irritante is dat hij mijn kuit ingetaped heeft omdat de spier rust nodig heeft. Moet een week blijven zitten.
DDDMakkink schreef:kaatje muts ik kan ook niet langer dan 10 minuten staan of lopen want dan begint het al goed zeer te doen
rolstoel heb ik gelukkig niet maar krukken helaas wel.
ik begin niet aan expirimenten ben geen proefkonijn heb al genoeg aan mijn voet laten klooien
heb al 3 operaties erop zitten en wat ijzerwerk
heb dan nu dat infuus spul gehad wat niet werkte dus benieuwd wat ze nu willen doen
ik ben al 4,5 jaar bezig en weet pas sinds 2 maanden dat het dystrofie is
judith_irene schreef:Aha, een nieuwe naam voor de macedonie-marteling. Die heb ik ook gehad. Totaal geen verbetering en heel veel pijn gehad tijdens en na de behandelingen. Er gaan goede verhalen over in de ronde, alleen ik ben ze persoonlijk nog niet tegen gekomen.
Qua kramp is lang maar nog niet mijn record verbroken (= 3 dagen). gelukkig issie eruit en ik ben voorzichtig weer een beetje aan het lopen. Vanmiddag ook maar weer eens naar mijn paard, die heb ik ook hierdoor een paar dagen niet kunnen zien.