Morgen voor het eerst cesar therapie. Ben benieuwd
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

. Cola stond erop en chocola ook. Zeker chocola kan ik gewoon niet laten liggen... cola drink ik al nauwelijks meer, maarjaa af en toe is het wel eens lekker..
sinds kort weet ik dat ik ook hyperventilatie heb. Ik heb altijd al klachten zoals dode vingers/tenen, veel kramp, kortademend, snelle hartslag, slecht slapen enzovoort.
Maar dit 1e gesprek heeft mij al veel opluchting gegeven..dus ben benieuwd
De cursus die ik ga doen is ook gericht voor angsten voor dingen het leert je weer realistisch denken etc..
hoop dat ik er wat aan heb! 

.
) hebt dan ga je ook wat gespannen doen met je spieren en je ademhaling... en heb je vaak ook last van zere nek / schouders / hoofdpijn enzo , gewoon vanwege die spierspanning 

holly schreef:Nou pmarena, ik ben inderdaad "mien doe alles tegelijk" maar juist dan heb ik nergens last van. Wel als ik ga zitten niks doen, of heeeeuuuul boos ergens om wordt. Op die momenten is het alsof ik niet voldoende lucht naar binnen krijg.
Toevallig vorige week enkele dagen "kortademig" geweest, maar normaal gesproken gebeurt het maar zo heel af en toe. Als ik hier dan zo lees dat sommige er echt heel vaak en veel last van hebben, dan mag ik van geluk spreken.
: als je bezig bent dan heb je meer zuurstof nodig , dus dan gaat het goed , maar als je probeert te ontspannen BLIJF je dus in die "bezig zijn" ademhaling zitten , terwijl je dat op dat moment niet nodig hebt...en dan krijg je dus problemen omdat er van die te grote hoeveelheid zuurstof die je inademt , uiteindelijk niet genoeg bij je organen komt waardoor je het gevoel hebt dat je te weinig lucht krijgt , dat is nu juist het paradoxale er van 
Deeday schreef:Herkennen jullie ook dat je een soort schokje in je hoofd krijgt ? Kan het niet echt uitleggen wat ik bedoel hihi. En ik merk de laatste tijd dat als ik half hyperventileer dat ik dan gevoelig ben voor geluiden. Halve schrikreaktie-tje krijg.