hyperventilatie wie nog meer??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Deeday

Re: hyperventilatie wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:34

Ik drink ook vrijwel geen cola meer maar dat komt meer omdat ik daar buikpijn van krijg. Alle dranken met prik krijg ik buikpijn van.. dus dat scheelt al ;)

Morgen voor het eerst cesar therapie. Ben benieuwd

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:17

ik heb morgen een gesprek voor een cursus bij mediant! Ben benieuwd. :)

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 07:37

Nou hier is het ook weer feest. En moet zo werken. Vind dit zo ondertussen niet grappig meer. Het ging zo goed en nu...

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:21

:(:)

ik heb wel eens een lijst gezien waar vanalles opstond wat je eigenlijk niet meer mocht eten/drinken. Maar je bent op kamp, je bent jong je wilt wat :') :o. Cola stond erop en chocola ook. Zeker chocola kan ik gewoon niet laten liggen... cola drink ik al nauwelijks meer, maarjaa af en toe is het wel eens lekker..
Ik word er trouwens niet onrustig ofzo van, vind het gewoon lekker.

iedereen succes vandaag met de nieuwe therapieën.

claudiaaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:09

Hallo allemaal :) sinds kort weet ik dat ik ook hyperventilatie heb. Ik heb altijd al klachten zoals dode vingers/tenen, veel kramp, kortademend, snelle hartslag, slecht slapen enzovoort.
Een tijdje terug heb ik een epeleptische aanval gehad. Toen zijn we naar het ziekenhuis geweest en die wist uiteindelijk het antwoord te geven: Hyperventilatie. Er werd aangegeven dat dit met een paar x naar fysio gaan opgelost kon worden.
Maar ik heb ook nog nooit goed door mijn neus kunnen ademen. het lijkt alsof ik door een rietje adem en soms komt er helemaal geen lucht door. Hiervoor ben ik naar de KNO arts gegaan en over 4 weken krijg ik een ssc septumcorrectie waarbij mijn neus iets breder wordt gemaakt zodat er wél lucht doorheen kan.

Ik heb eigenlijk (op die ene x na) nooit aanvallen. Het zijn echt puur alleen de klachten die ik al mijn hele leven heb. Ik hoop dat alles beter gaat na me operatie en ik eindelijk normaal kan sporten zonder na een paar minuten te moeten stoppen omdat ik geen lucht krijg, mijn hoofd knalrood uitslaat en ik duizelig word e.d. En na de operatie krijg ik begeleiding met het "leren ademhalen", omdat ik altijd heel snel door mijn mond adem, en dit straks allemaal rustig via mijn neus moet gaan doen :)

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:45

zo ik ben net terug van het gesprek bij mediant.. het ging super goed! Ik ga eerst een cursus volgen "realistisch denken" want het zit puur tussen je oren de angsten etc.. ik denk dat ik er veel baat bij ga hebben! dat hoop ik iig! want ik word er soms echt moedeloos van.. ;( Maar dit 1e gesprek heeft mij al veel opluchting gegeven..dus ben benieuwd :)

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:59

Ik ben weer terug van mijn cesar therapeut. Fijne mevrouw nu maandag weer. Dus ben benieuwd!

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:50

Fijn dat het beviel :)

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:00

Eerst nog even afwachten of het mij helpt. Nu soort intake gesprek gehad. Mot morgen na me psycholoog toe. Die heb ik al een poosje, fijne meneer. Hopen dat die de angst voor een aanval mij kan helpen verminderen

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:06

Hoop ik ook voor je! :) De cursus die ik ga doen is ook gericht voor angsten voor dingen het leert je weer realistisch denken etc.. :) hoop dat ik er wat aan heb!

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:19

Hoi Claudia, welkom :)
ik hoop dat die operatie je gaat helpen! Super dat je dan gelijk begeleid word met leren ademhalen!

ik hoop van harte dat de therapieën voor jullie gaan werken liezel en deeday, maar een goed gevoel over de therapie doet al veel.

Ben ik nou trouwens een van de weinige die er totaal niet bang voor is, maar er toch last van houd? :o
ik ben niet bang om in mijn eentje te zijn (sterker nog, vind ik afentoe best lekker), ook niet bang dat ik doodga of iets dergelijks, het enige wat ik denk als het weer toeslaat is ; onee daar gaan we weer :roll:.

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:25

Ik wek het heel erg op door mezelf op te fokken van ik wil niet ik wil niet en ik wil niet hyperventileren en daardoor komt he weer opzetten.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:54

Oei wat kletsen jullie veel zeg, dat kan ik niet bij houden hoor!

Dank je voor de tips. Nu het ineens een naampie heeft, magik gaan op/uitzoeken wat te doen, want dat weet ik allemaal niet.
Als ik er zo eens over na denk, denk ik dat ik het al vrij lang heb, want zo'n 8 jaar geleden ben ik bijvoorbeeld snachts nog naar de huisartsenpost geweest omdat mijn hart op hol sloeg.

Wat ik nu wel merk, ineens moet alles anders. Ik moet ineens tijd nemen om effe te gaan zitten. Moeilijk hoor, want daar heb ik eigenlijk geen tijd voor. Mmmm ik moet er nog even aan wennen hoor.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:03

Tja dat is meteen ook de oorzaak hè , als je altijd gehaast bent en geen rust in je kont (hoofd ;) ) hebt dan ga je ook wat gespannen doen met je spieren en je ademhaling... en heb je vaak ook last van zere nek / schouders / hoofdpijn enzo , gewoon vanwege die spierspanning :P

Ik heb het volgens mij al mijn hele leven.... paar jaar terug was ik ineens weer wagenziek (alleen met meerijden gelukkig) en ik zweer je dat dat ook door verkeerd ademhalen kwam !!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 08:57

Nou pmarena, ik ben inderdaad "mien doe alles tegelijk" maar juist dan heb ik nergens last van. Wel als ik ga zitten niks doen, of heeeeuuuul boos ergens om wordt. Op die momenten is het alsof ik niet voldoende lucht naar binnen krijg.

Toevallig vorige week enkele dagen "kortademig" geweest, maar normaal gesproken gebeurt het maar zo heel af en toe. Als ik hier dan zo lees dat sommige er echt heel vaak en veel last van hebben, dan mag ik van geluk spreken.

EsmeexRoosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 09:45

Zo, ik heb even alles bijgelezen hoor. :+
Ik ben vorige week naar de psycholoog geweest in het ziekenhuis.
Ze ging heel veel vragen stellen, ook aan mijn ouders.
Nu word ik binnenkort gebeld om terug te komen dan moet ik een vragenlijst in gaan vullen omdat ze zeker willen weten dat ik echt niks heb behalve hyperventilatie.
Ik heb er de laatste tijd al wel iets minder last van, als ik weer iets 'heb' ga ik naar mijn moeder toe die dan even kijkt.
Zo dacht ik dat ik een blindedarmontsteking had terwijl het gewoon zere spieren waren. :Y)
Ik heb nu vooral nog last van hoofdpijn, buikpijn en misselijkheid. Maar ik ben ook een beetje verkouden en ik denk dat het heerst.
Alleen wel lastig als je neus dicht zit dan lijkt het ook alsof je geen lucht krijgt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 13:37

holly schreef:
Nou pmarena, ik ben inderdaad "mien doe alles tegelijk" maar juist dan heb ik nergens last van. Wel als ik ga zitten niks doen, of heeeeuuuul boos ergens om wordt. Op die momenten is het alsof ik niet voldoende lucht naar binnen krijg.

Toevallig vorige week enkele dagen "kortademig" geweest, maar normaal gesproken gebeurt het maar zo heel af en toe. Als ik hier dan zo lees dat sommige er echt heel vaak en veel last van hebben, dan mag ik van geluk spreken.

Maar dat is juist het typische eraan , dat klopt namelijk precies met wat het is :D : als je bezig bent dan heb je meer zuurstof nodig , dus dan gaat het goed , maar als je probeert te ontspannen BLIJF je dus in die "bezig zijn" ademhaling zitten , terwijl je dat op dat moment niet nodig hebt...en dan krijg je dus problemen omdat er van die te grote hoeveelheid zuurstof die je inademt , uiteindelijk niet genoeg bij je organen komt waardoor je het gevoel hebt dat je te weinig lucht krijgt , dat is nu juist het paradoxale er van :)

En daarom gebeurt het vaak dat mensen er na een drukke , stressvolle periode ineens last van krijgen als het juist rustiger wordt , naar genoeg :(:)

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 13:49

Herkennen jullie ook dat je een soort schokje in je hoofd krijgt ? Kan het niet echt uitleggen wat ik bedoel hihi. En ik merk de laatste tijd dat als ik half hyperventileer dat ik dan gevoelig ben voor geluiden. Halve schrikreaktie-tje krijg.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 15:28

ja hoor dat herken ik. haha

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 15:54

Dan is het net of er een schok door je hoofd gaat en gevolgd word door het gevoel dat je knock out gaat maar dat gebeurt nie. Ow eigenlijk zitten we best wel raar in elkaar. Ben de laatste tijd echt onwijs moe. Slaap heel veel om me energie weer beetje op peil te krijgen..

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 17:40

veel slapen is heel goed!! Je moet goed uitgerust zijn. Als je moe of vermoeid bent krijg je gauw hyperventilatie

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:43

Slapen? Mmm ik heb wel weinig slaap maar kan het daar aan liggen dan?

Ik heb verschillende aanvallen gehad, 1 keer bij de shuttlerun test kwam ik zo ver (was als enigste meisje over van me klas) maar zakte op een gegeven moment door me benen heen en was sowieso al moe van 't rennen, maar ik raakte in paniek doordat ik op de grond lag en toen kreeg ik een aanval (je snapt dat ik echt bang was), toen hebben ze me naar de ehbo moeten dragen. :+

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 17:50

ja hoor als je slaap te kort of vermoeid bent krijg je eerder hyper. Tenminste werd mij altijd verteld

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:53

Deeday schreef:
Herkennen jullie ook dat je een soort schokje in je hoofd krijgt ? Kan het niet echt uitleggen wat ik bedoel hihi. En ik merk de laatste tijd dat als ik half hyperventileer dat ik dan gevoelig ben voor geluiden. Halve schrikreaktie-tje krijg.

Alles komt gewoon keihard binnen; geluid, licht en drukte. Wat dan weer maakt dat je nog harder gaat stuiteren ^)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 18:00

Heel herkenbaar ja :D