MiniMouse schreef:Hoeveel flesjes om op te slaan heb ik nodig dan?
Ik moet kolven voor max 4 dagen, maandag,dinsdag, vrijdag en misschien de donderdag.
En hoe is het makkelijkste op melk op te warmen, ik lees dat het niet perse hoeft maar dat je het bijv.
gewoon even onder de warme kraan kan houden?
Oh als je vier dagen moet kolven ehhhmmmm even denken, dus je hebt je eerste voorraadje in de vriezer, die geef je op de eerste maandag. Dan kolf je op maandag bijvoorbeeld drie keer, dat zet je in de flesjes voor dinsdag. Die zijn dan dinsdag op. Dinsdag kolf je ook drie keer, dus dan heb je flesjes nodig om uit te voeden op dinsdag en om in te kolven voor donderdag. De flesjes van de dinsdagkolfbeurten zet je in de koelkast voor de donderdagvoedingen, dan zijn die van de dinsdagvoedingen weer schoon om donderdag in te kolven etc. Máár je kolft niet altijd keurig 150 cc. Je kan ook een megakolfbeurt hebben en dan ineens 250 ml per beurt kolven (zodat je teveel hebt voor de voedingen) óf te weinig, zodat er wat bij in moet... Ik zou het met je flesjes niet precies gaan afpassen. Op de Medela schijnen ook gewone Kruidvat-flesjes te passen (ik heb zelf een PISA gebruikt), die zijn goedkoper (en groter) dan de "echte" flesjes. Handig om in te bewaren bijvoorbeeld.
En je kunt het onder de kraan doen, maar dat is eigenlijk alleen als je het snel wilt ontdooien. Opwarmen kan ook in de waterkoker in niet-kokend water, als een flessenwarmer dus. Maar als je dus echt over alles info zoekt, kan je echt heel goed op borstvoedingsforum terecht, alles waar je mee zit hebben daar al honderd andere moeders gehad