Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 21:50

Ik heb een blauw interieur en probeer kleuren als rood etc zover mogelijk uit de buurt te houden maar ik kom erachter dat dat niet echt gelukt is :')
Vriendlief wilde een woezel en pip kist en die heeft een rood deksel :x

Ga in het voorjaar wel zo'n blauwe Ikea tafel en stoeltjes halen, kan daar wat speelgoed op en langs staan.

Kan het anders al niet meer kwijt man :oo

Vraagje voor de ik-maak-de-voeding-zelf-mama's: Hoe bereiden jullie vlees in de potjes?
Mag niet gebakken worden toch?
En welk vlees gebruik je zoal?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:55

ik wil het eea ook in kleur houden hoor. heb een paars boxkleed, zilveren box en zilveren kinderstoel.
verder een paars/grijs speelkleed voor op de grond haha.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:01

nu we het toch over meubels hebben, ik heb vandaag een soort stretcher gekocht en op daelyn dr kamer gezet om haar daarop te voeden, ze werd iets te lang voor de stoel en bovendien zit dat ook niet erg lekker.

vlees voor in potjes, ik neem aan dat je alles gewoon kunt koken? blij dat ik daar niet mee zit

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:46

MiniMouse schreef:
Hoeveel flesjes om op te slaan heb ik nodig dan?
Ik moet kolven voor max 4 dagen, maandag,dinsdag, vrijdag en misschien de donderdag.
En hoe is het makkelijkste op melk op te warmen, ik lees dat het niet perse hoeft maar dat je het bijv.
gewoon even onder de warme kraan kan houden?

Oh als je vier dagen moet kolven ehhhmmmm even denken, dus je hebt je eerste voorraadje in de vriezer, die geef je op de eerste maandag. Dan kolf je op maandag bijvoorbeeld drie keer, dat zet je in de flesjes voor dinsdag. Die zijn dan dinsdag op. Dinsdag kolf je ook drie keer, dus dan heb je flesjes nodig om uit te voeden op dinsdag en om in te kolven voor donderdag. De flesjes van de dinsdagkolfbeurten zet je in de koelkast voor de donderdagvoedingen, dan zijn die van de dinsdagvoedingen weer schoon om donderdag in te kolven etc. Máár je kolft niet altijd keurig 150 cc. Je kan ook een megakolfbeurt hebben en dan ineens 250 ml per beurt kolven (zodat je teveel hebt voor de voedingen) óf te weinig, zodat er wat bij in moet... Ik zou het met je flesjes niet precies gaan afpassen. Op de Medela schijnen ook gewone Kruidvat-flesjes te passen (ik heb zelf een PISA gebruikt), die zijn goedkoper (en groter) dan de "echte" flesjes. Handig om in te bewaren bijvoorbeeld.

En je kunt het onder de kraan doen, maar dat is eigenlijk alleen als je het snel wilt ontdooien. Opwarmen kan ook in de waterkoker in niet-kokend water, als een flessenwarmer dus. Maar als je dus echt over alles info zoekt, kan je echt heel goed op borstvoedingsforum terecht, alles waar je mee zit hebben daar al honderd andere moeders gehad ;-)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:49

Cyntje schreef:
Vraagje voor de ik-maak-de-voeding-zelf-mama's: Hoe bereiden jullie vlees in de potjes?

Kip en gehakt tot nu toe. En vis. Ik kook het altijd gewoon mee. Ik zet een pannetje met groente, aardappelen en vlees/vis op het vuur. Klein scheutje vloeibare margarine erbij (ik heb altijd geleerd dat ze ook die vetten nodig hebben). Ik pureer nog alles en dat gaat prima met dat vlees erbij.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 11:31

Dus kipfilet gewoon in een pan water koken?
Lijkt me niet slim om kip bij ander eten te koken, wel?

Groenten & fruit stoom ik, aardappelen kook ik.
Heb nog kipfilet liggen dus zal het van de week eens proberen :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:50

je stoomt je fruit cyn? waarom?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:15

benangelique schreef:
wat zijn jullie ervaringen met wipstoeltjes? heb de nuna leaf gezien maar die is 150 euro. nou kijk ik rond en zijn ze of relatief goedkoop (rond de 40 euro) of reteduur (vanaf 120 euro).

Ik heb ook een chicco van marktplaats. Helemaal super. Ik zou echt 2e hands gaan kijken, want vaak gebruik je het maar even..

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:16

benangelique schreef:
haha, dat staat dan idd in geen verhouding met die leaf.
maar ja, oog wil ook wat en die dingen van fisher price of chico vind ik spuuglelijk...

Ik heb een licht bruine (camel) met een blauw randje. Echt een hele nette :j (was ook maar 5 euro, en zo goed als nieuw)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:17

benangelique schreef:
dat heb ik dus ook. ik WEET dat kinderen van herrie en kleur houden, maar dat past helemaal niet in ons strakke interieur :+
los van dat vind ik dat kinderen zich ook met simpel speelgoed moeten kunnen vermaken.

Zo ben ik ook hoor :D

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:19

Cyntje schreef:

Ik bak het wel. Vers vlees kopen, bakken en mengen en dan invriezen. Gaat super. Ik heb ook nergens iets gelezen dat het niet zou mogen, en ook in de boekjes staat dat ik deze mengelingen wel mag invriezen. Wel snel laten afkoelen (ik zet het dus warm in de koelkast, en na een half uurtje in de vriezer)

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:21

Hier nog een voorstander van borstvoeding.
Mijn zoontje is nu bijna 4 maanden en het gaat heel goed.
In het begin veel last gehad van netelroos door de borstvoeding kon ik geen medicijnen nemen.
Ik vind het zeker de moeite waard en vind het ook leuk om te doen.

Angela

Oja, ik bak trouwens alleen gehakt. De rest (kip, vis) stoom ik ook. Ook fruit en groenten. Zo gaan er minder voedingstoffen verloren. Fruit stoom ik alleen als het ook anders te hard is, zoals bijv. peer en appel. Het wordt ook aangeraden om deze eerst te koken/stomen voor het invriezen ivm verkleuren.

Angela

rozahorse schreef:
Hier nog een voorstander van borstvoeding.
Mijn zoontje is nu bijna 4 maanden en het gaat heel goed.
In het begin veel last gehad van netelroos door de borstvoeding kon ik geen medicijnen nemen.
Ik vind het zeker de moeite waard en vind het ook leuk om te doen.

Hoi Rozehorse!

Welkom :j

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:23

Mijn borstvoeding is steeds verder aan het teruglopen. Ik geef nu meestal nog maar 1 keer per dag. Vaker wil Laelia niet meer. De avondvoeding slaat ze steeds vaker af en dan is het "die" en wil ze flesje. Ik vind het jammer, maar heb er wel vrede mee. Ik voed haar nu bijna 13 maanden, en dat is meer dan ik in eerste instantie voor ogen had. Nu ze zelf gaat afslaan, lijkt me dat een prima manier om af te bouwen tot niets.

zo... einde heel veel reacties van mij op 1 pagina :+

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:24

dank je wel.
Is wel een gezellig topic geloof ik .

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 20:50

Angela schreef:
Oja, ik bak trouwens alleen gehakt. De rest (kip, vis) stoom ik ook. Ook fruit en groenten. Zo gaan er minder voedingstoffen verloren. Fruit stoom ik alleen als het ook anders te hard is, zoals bijv. peer en appel. Het wordt ook aangeraden om deze eerst te koken/stomen voor het invriezen ivm verkleuren.

@BA: idd,... ivm bovenstaande ;)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:52

Angela schreef:
Mijn borstvoeding is steeds verder aan het teruglopen. Ik geef nu meestal nog maar 1 keer per dag. Vaker wil Laelia niet meer. De avondvoeding slaat ze steeds vaker af en dan is het "die" en wil ze flesje. Ik vind het jammer, maar heb er wel vrede mee. Ik voed haar nu bijna 13 maanden, en dat is meer dan ik in eerste instantie voor ogen had. Nu ze zelf gaat afslaan, lijkt me dat een prima manier om af te bouwen tot niets.

zo... einde heel veel reacties van mij op 1 pagina :+

Jeetje, ik heb echt respect hoor! Ik vind het echt top gegaan! En als ze zelf niet meer willen, is dat toch een mooi moment om af te bouwen?

Ik zit nu op bijna 10 maanden, maar gisteravond ging mevrouw alleen maar bijten. >;) Dus heb ik haar op bed gelegd terwijl ze niet zo heel veel had gedronken. Ik was de rest van de avond bij een concert en ze kwam dus idd al rond 23:00h weer. Dus hubbie tuitbeker gegeven en zowaar, ze pikte dat! :D Dus toen kwam ze pas rond 5:00h weer. :z
Vanavond ook beker gegeven ipv BV. Ik ben nu wel huiverig geworden omdat het bijten steeds erger wordt. Durf bijna geen borst meer aan te bieden. Ze doet het overigens alleen bij de avondvoeding vlak na het eten. Ik kijk wel even hoe het loopt. Als ze toch de beker accepteert 's avonds wil ik dit eigenlijk wel doorzetten. Ze moet toch leren meer te drinken uit de tuitbeker.

Cyntje schreef:
Dus kipfilet gewoon in een pan water koken?
Lijkt me niet slim om kip bij ander eten te koken, wel?

Waarom niet? Waarom zou je kip niet bij ander eten mogen koken? Als je alles goed kookt kan dat absoluut geen kwaad hoor.

Als je kippensoep maakt, doe je ook de kipfilet er rauw bij en dat wordt gaar door het koken. En als je bang bent voor besmettingen met één of ander: alle bacteriën worden gedood tijdens het koken. ;)

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:55

merla heeft mij één keer tot bloedens toe gebeten, van schrik heb ik dr heel hard in haar wang geknepen zodat ze direct losliet :o ze heeft het nooit weer gedaan.
daelyn heeft gelukkig nog geen tandjes (lekker laat :D )
maar die flikt het wel vaker en dat doet toch best nog wel pijn, ik knijp dr welliswaar lang zo hard niet als ik die keer per ongeluk bij merla heb gedaan maar ik pik het ook niet dat ze bijt, dus dan die ik het net hard genoeg dat het bij haar ook niet prettig voelt en dan is het ook weer klaar.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:55

nu niet allemaal gaan denken dat ik ze mishandel oid he :+

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:01

En dat werkt? Mijn tante zei dat ik gewoon op een strenge toon moet zeggen: "Auw! Niet doen! Dat doet zeer!" Maar goed.... dan gaat ze alleen maar lachen. :roll: Dus dat werkt ook niet.
Misschien toch ook zoiets proberen?

Tot bloedens toe joh? Zover is het nog niet gekomen, maar zo voelt het wel af en toe...

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:05

ik zeg uiteraard vooraf op een boze toon eeh niet bijten, maar het lijkt idd te werken :j

die keer met merla bloedde het goed ja, ze beet nooit en toen in een keer keihard, vond ze lollig :( poeh wat deed het voeden een aantal dagen daarna nog pijn zeg.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 22:06

Ik duw gelijk mijn vinger tussen de kaken :j

Niet wegtrekken met je borst, doet au :')

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:07

_O- ja dat had ik van te voren gelukkig al bedacht

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 22:10

Ik doe het soms uit reflex omdat ik er van schrik :=
Maar snappen dat het zeer doet begrijp ik wel hoor :')