Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 10:59

Wat een mooie woorden, ik ben er stil van....

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 11:01

Hieruit blijkt hoe ontzettend hard jij vooruit gegaan bent. Nog harder dan je hier hebt laten blijken. Echt petje af. Ik doe het je niet na..

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 11:26

Wat een mooie woorden :) Helemaal met de kerstgedachte in het achterhoofd ;)

Ik heb even een dipje. Gewoon een negatief gevoel, ben veel te druk met veel te veel dingen en ook weer ziek. Hapto zei ook dat ik veel te hard over mn grenzen aan het gaan was en gewoon domweg niet goed voor mezelf zorg.. Even weer goed opletten dus dat ik niet verder weg blijf zakken. Heb ook weer medicatie gepakt, heb nu pittige stageweek en kan niet functioneren in die stress in de klas.. Nog 2 dagen..

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 11:30

Mag ik me hier ook aanmelden?
Er is bij mij ook een burnout geconstateerd
Nog niet zolang geleden en nu zit ik nog in de fase, van hoe nu verder!

Ik heb niet de puf om alles door te lezen dus misschien kunnen jullie een klein stukje schrijven, wat voor verdere stappen jullie hebben genomen?
Hoe nu met werk enzo?
En hoe lang kan dit duren ?

Greets

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 11:49

Petulan dat klinkt niet goed! Pas goed op jezelf meid en probeer niet teveel te willen. Sterkte!!

Welkom Backup, natuurlijk mag je je hier ook melden. Logisch dat je niet het hele topic gaat doorspitten. Lees maar gewoon vanaf hier lekker mee ;)

Wat voor werk doe je / deed je? En zit je nu volledig thuis?
Ik ben bijna twee jaar geleden thuis komen te zitten met een burnout. Via de huisarts werd ik doorgestuurd naar maatschappelijkwerk, maar uiteindelijk ben ik bij bedrijfsmaatschappelijk werk terecht gekomen. Toen dat na ruim een half jaar niet voldoende bleek ben ik doorgestuurd naar de psycholoog. Inmiddels zit ik sinds juni dit jaar in dagbehandeling.

Krijg jij al hulp?
Hulp is wel belangrijk. Op die manier kun je gaan kijken naar de oorzaken van je burnout. Die blijken vaak toch wel iets anders te liggen dan je in eerste instantie zelf denkt. Het helpt je te kijken naar de dingen die je zelf in de toekomst anders aan kan pakken zodat herhaling in de toekomst voorkomen kan worden.

Hoe lang het duurt is niet echt te zeggen. Dat is per persoon heel verschillend. Ik ben dus al bijna twee jaar onderweg, maar dat komt omdat de problemen behoorlijk diep bleken te zitten en niet alleen werkgerelateerd waren. Je kan er veel eerder bovenop zijn hoor! Laat je dus niet leiden door mijn 'doemscenario'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:36

Pollewoppy schreef:
Hieruit blijkt hoe ontzettend hard jij vooruit gegaan bent. Nog harder dan je hier hebt laten blijken. Echt petje af. Ik doe het je niet na..

Tuurlijk wel PW, ik denk dat jij ook op dit punt gaat aankomen. Hoeft niet snel, maar je komt er zeker wel!

Welkom Backup, ik reageer strakjes even uitgebreid!

Ik ben best gespannen, vandaag zou ik een uitslag krijgen. Ik wil gewoon weten wat het is geworden, of ik het nu ben geworden of niet, ik ben heel nieuwsgierig..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:41

OWW HET IS DE 16e!!!!
HELEMAAL VERGETEN

SPANNENDDDDDDDDDDD

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:42

en nu weer even normaal: krijg je post of word je gebeld?

Enne, ik bedoel ook idd niet zo snel. Ik ben al een tijdje onderweg en nog niet zo ver als jij bent. Kijk soms best tegen je op!! Je bent gewoon een kanjer!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:45

VRESELIJK!!!!!!!

Hieraan merk ik wel dat ik echt niet met spanning om kan gaan. Bah, ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben. En het ergste is dat ik vanmorgen om 9 uur al een mailtje heb verstuurd naar hun. Dit was dus met de vraag hoe ik een uitslag krijg..

Ik ben net op stal geweest, en daar moest ik na iedere stal ik had gemest op mijn telefoon kijken en de mail kijken.

Thanks voor je lieve woorden.. Ik word er verlegen van.. :o

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:46

Het is gewoon zo ;)

Kan me je spanning heel goed voorstellen!
Ik duim voor je!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:53

Duim maar flink, hahaha! Ik ga zo de kerstboom opzetten, en mijn cavia's verzorgen en dan moet ik ook nog oliebollen bakken.

Ik heb voor iedereen uit mijn therapie groep een kaartje met een tekstje van Blof erop die ik bij hun vond passen. Ik heb deze nummers gebruikt:

Voor diegene die mij uit mijn depressie heeft getrokken en waar ik ontzettend veel aan heb: In het volle licht.

Voor een heel gesloten iemand met masker: Binnenste buiten

Voor iemand met angsten en onzekerheid: Monsters slapen nooit

Voor iemand die de hoop bijna verliest: Omdat het anders wordt.

Voor iemand die er eigenlijk al is, en zo'n warm persoon is: Blijf zoals nu.

Voor iemand die erg fel is op zijn mening: je gelijk is geen geluk.

Voor iemand die niks meer kan, door de warboel in haar hoofd: Blauwe ruis.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:16

Ik draai ze ook voor je ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:17

Angela: Wauw mooi gevonden!!
Helemaal top

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:18

Geeft wel weer aan wat voor lief en betrokken persoon je bent!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:55

Pffff....

Ik heb een reactie... Ik hoor 11 januari meer... Nog een maand wachten, vind ik echt niet tof!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:07

Jeetje, dat is zeker niet tof. Maar het is in ieder geval geen nee!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 09:09

Zo jongens.. Zwaar dagje vandaag. Wish me luck!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:39

Mooie nummers die je hebt geselecteerd, Angela :) Ik heb dat met een aantal liedjes van de 3js. Eigenlijk nooit echt naar geluisterd omdat ik het t zoveelste bandje uit Volendam vond, maar dit is minder palingsound dan ik dacht ;) Vooral hou van mij is te mooi :+:
Oja en uiteraard Marco Borsato, maar daar heb ik geloof ik al wel vaker over getypt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:19

Hoe is het gegaan Angela?
Sterkte, je zult de emoties nog niet meteen kwijt zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:34

De emotionele rollercoaster meld zich. Het was zwaar, heel zwaar... Ben er nog steeds van onder de indruk, en zit nog steeds met waterlanders. Poeh, dat je je zo kunt hechten aan een groep. Ik zal ze echt missen! ;(

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:40

Angela even een knuffel voor jou :(:) deze groepsgenoten zijn er nog altijd voor je!

Voor de andere die het nodig hebben ook even een knuffel :(:) probeer vanavond even bij te lezen. Waren drukke dagen maar nu fijn een weekje vakantie :D (:)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:50

Angela, was het gezellig een dagje met Pascal, is de boom mooi geworden? (:) Wat een mooie evaluatie, daar kun je trots op zijn, zie je zelf ook hoeveel je vooruit bent gegaan? Mooie tekst ook op het kaartje. Spanning voor zo'n brief is normaal, dat hebben we allemaal maar dan denken we weleens dat het extreem is wat we voelen maar iedereen heeft er last van. Mooie teksten Angela. Wat vervelend dat je nu nog een maand moet wachten, wat was de reden van uitstel? Laat die traantjes maar komen meid :(:) je hebt toch een band met ze opgebouwd maar sommige blijf je nog zien en wel uit het oog maar niet uit het hart. Waren de oliebollen nog geslaagd?

PW, wat fijn dat je zusje jullie toch in de kerstsfeer weet te brengen (:) Zie je nog mensen uit die therapie nu het klaar is? Hoe is het verder met je?

Petulan, nog 1 dag en dan heb je lekker vakantie, ga je rustig aan doen?

Welkom hier Backup, het is hier een fijne plek om steun en begrip te vinden. :(:)

Hier alles wel goed, was een drukke week en dat voelde ik wel maar nu gelukkig vakantie, was er aantoe. Gisteravond etentje van mn werk gehad, had af en toe nog wel last van spanningen maar het is goed verlopen. Ben met vlagen wel wat grieperig maar het zet (gelukkig) niet echt door. Vanavond even de kerstkaartjes geschreven en nu lekker bankhangen. We willen er misschien toch nog een hondje bij maar dan een ShibaInu, weet iemand een goed adres hiervoor? Ze zijn niet zo makkelijk te vinden. ps ben niet zwanger, advertentie is niet voor mezelf ;) kreeg hier al wat reacties op dus even ophelderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:11

Gaat nog steeds niet lekker, ik reageer morgen weer inhoudelijk. De tranen blijven komen. Het spijt me meiden!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:28

CIV: Mooi ras de Shiba Inu. Ik weet geen adres voor je. Misschien via de rasvereniging? Blij om te lezen dat je de week goed bent door gekomen. Geniet van je vakantie, je hebt het verdient! Één iemand uit de therapiegroep heb ik nog wel emailcontact mee. Verder ben ik niet zo contacterig zeg maar ;)

Angela: Hoe heb je geslapen? En hoe voel je je nu? Ik vind het niet raar dat je je zo kan hechten aan een groep. Zeker zo'n groep. Je deelt toch heel veel persoonlijke dingen met elkaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:28

Ik heb echt prut geslapen, vreemde dromen gehad.

Ik ga nu even naar stal..