Abortus of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 15:25

nee nee, je begrijpt me niet Yeyo.
Er is een groot verschil tussen oude dag voorziening waar iedereen recht op heeft en de wens om kinderen te krijgen.
Zelf werk je ook al voor je pensioen en betaal je ook al geld voor WW.
Er is in mijn optiek een groot verschil tussen een recht en een wens.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:45

nobel1 schreef:
AOW,WW,Bijstand etcetc zijn rechten waar in principe iedereen gebruik van maakt.
Kinderen zijn een wens,geen recht.
Tuurlijk mag je gebruik maken van IVF, maar ik zou het beter vinden als bijvoorbeeld de eerste twee behandelingen betaald worden en de derde/vierde bijvoorbeeld voor de helft.
Maar dit is weer een heel andere discussie ;)

Pfoei echt niet alle IVF behandelingen worden betaald hoor! Na een paar pogingen mogen mensen zelf gaan betalen er zijn zelf mensen die hiervoor een lening aangaan!
Ik heb het geluk dat ik zwanger kan worden en een gezond kind heb, dat geluk gun ik iedereen dus die eerste paar pogingen mee betalen heb ik geen probleem. Betaal aan genoeg mee waar ik nooit gebruik van hoop te hoeven maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:53

nobel1 schreef:
Er is een groot verschil tussen oude dag voorziening waar iedereen recht op heeft en de wens om kinderen te krijgen.

Precies, heeft imo ook niets met het onderwerp meer te maken dus erg offtopic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:03

gr_roos schreef:
Misschien een hele kromme redenatie, want je mag mensen niet met beesten vergelijken volgens bepaalde personen.
Ik wil heel graag een veulen van mijn merrie, ik kom misschien voor een hele moeilijke beslissing te staan als blijkt dat ze niet meer beter wordt. Nu wilde dit niet lukken, ik heb hormonen geprobeerd en daar reageerde ze heel slecht op. Ik kon der ook nog naar een kliniek brengen en dan allerlei onderzoeken laten doen en behandelingen geven. Dat heb ik niet gedaan, omdat ik vind dat dat het niet waard is. imo is het een waarschuwing van de natuur dat haar lichaam nu niet in staat is om een gezond veulen te kunnenmaken.

Echter worden er ook mensen spontaan zwanger met een ernstig gehandicapt kind. Het is niet een kwestie of je lijf het op dat moment aan kan of dat het op een later tijdstip wel gaat lukken.
Dus eigenlijk gaat die vlieger niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:07

nobel1 schreef:
Ik vind persoonlijk de vergelijking tussen mensen die een abortus willen plegen en mensen die er alles aan doen om zwanger te raken maar dat niet worden als een tang op een varken slaan.
Het is natuurlijk heel jammer en vervelend als je dolgraag een kind wil maar dat niet kan krijgen, maar om daarom mensen die een abortus willen op het feit te wijzen dat anderen geen kind kunnen krijgen slaat natuurlijk nergens op.
Nogmaals, heel sneu voor de mensen die geen of met moeite kinderen kunnen krijgen, maar ieders situatie is anders.

Persoonlijk ben ik ook niet voor een gigantische medische kermis als het niet lukt om kinderen te krijgen (ook omdat dat een berg geld kost waar we allemaal aan mee moeten betalen), maar ik begrijp wel dat als je dolgraag kinderen wil en als dat je diepste wens is je er alles aan doet om zwanger te worden.
In mijn optiek is er meer in het leven dan kinderen krijgen en een gezin stichten, maar ik kan ook begrijpen dat sommige mensen daar heel anders over denken.

Het is ook geen vergelijking. Ik heb het alleen gezegd omdat er op een bepaald punt nogal laconiek over kinderen krijgen en laten aborteren gesproken werd. Een beetje zoals ivf pogingen van mensen met 'kul' wordt afgedaan. Het is heel vervelend voor personen die er alles voor over hebben een kind te krijgen, er hier in dit topic zo grof over wordt gedaan. Lees mijn betreffende post nog maar eens. Ik maak nergens een vergelijk namelijk. Ik zeg daar dat wat een drama is voor de een, als rotte vis door een ander wordt behandeld. Niet dat men een mening moet bijstellen, maar dat het wel wat netter gebracht mag worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:09

nobel1 schreef:

Vergelijk het dan maar met huursubsidie, kinderopvangtoeslag, zorgtoeslag, hypotheekrenteaftrek en noem maar op. Daar moet ik ook flink voor dokken, maar krijg ik ook niets van. Zo kan een ieder wel geld van de overheid ontvangen waar een betalende medeburger niets van krijgt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-09-09 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:10

Blue_Eyes schreef:
Ze mag haar overtuiging best hebben, dat zal je mij niet horen zeggen. Ik vind het wel vreemd dat ze daarom niet kan begrijpen dat andere mensen (zonder die overtuiging) wel alles doen om een kind te krijgen.

Je schildert me bijna af als een jehova getuige. Ik houd het naar iedereen netjes, scheld niemand uit, maar ik snap niet dat mensen niet kunnen/willen begrijpen dat er ook mensen zijn die geen kinderen willen en ten alle tijde voor abortus kiezen...
JIJ vindt het raar dat mensen voor abortus kiezen, ik niet en je geeft mij nu heel sterk het gevoel dat ik daardoor minderwaardig ben. Als iemand graag kinderen wil,ten koste van alles, ik hou ze niet tegen alleen begrijpen doe ik het niet. Zo zijn er hier ook zat mensen die niet begrijpen dat er mensen wel voor abortus kiezen. Dat mag wel, want dat is "goed" en wij die er voor zijn zijn slecht :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r

Mindin, waarom moeten wij voorstanders ons alles laten welgevallen en mogen jullie tegenstanders alles zeggen. Jullie doen net of wij een stel losgeslagen prutsmutsen zijn die de enen na de andere vent neu ken..........

Anoniem

Re: Abortus of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:15

Wat zeg ik dan wat in jouw ogen zo naar is naar mensen die pro abortus zijn? Voor de zoveelste keer, ik ben helemaal niet tegen abortus, alleen wel als het in het verlengde van anticonceptie wordt gebruikt.
Ik heb het woord vent en neu.en helemaal niet in de mond gehad en het woord prutsmutsen heb ik nog nooit van gehoord, dus waarom je dat tegen mij zegt?
Ik zeg alleen dat een lichaam niet altijd geen baby produceert omdat het het niet aan kan een gezond kind te produceren. Waarom moet ik me jouw post naar mij nu dan wel laten welgevallen? Ik ben netjes gebleven toch?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:26

Niet letterlijk misschien, maar begin het hier echt een beetje zat te worden dat de mensen die anti abortus zijn en voor kinderen krijgen alles mogen zeggen. Het liefst op een betuttelend toontje, want ja als je zwanger bent ga je het pas waarderen, kinderen zijn het meest fantastische wat een vrouw kan overkomen en je mag geen mening hebben over kinderen als je ze zelf niet hebt, vooral niet als je jonger bent, daar ben je dan nog te klein voor. Wordt een beetje zat van die moraalridders die ook genoeg vervelende kwetstende dingen zeggen, maar dat is niet erg want wij zijn moeder. H0eren is verandert in prutsmutsen, wist ook niet dat dat ook al onder censuur viel :Y) . Ik denk dat er heel weinig mensen zijn die het als verlenging zien van anti conceptie en als ze dat wel doen dan is dat hun beslissing, net als mensen die voor 5 of meer kinderen gaan. Of mensen die van ieder vent een nieuw kind nemen. Moeten ze zelf weten, maar veroordeel mij niet dat als ik zwanger mocht raken ik voor abortus kies.

Het is hier op bokt helaas zo dat je maar een mening mag hebben en dat is die van de grote groep of de mensen met de grootste mond.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:31

gr_roos schreef:
Niet letterlijk misschien, maar begin het hier echt een beetje zat te worden dat de mensen die anti abortus zijn en voor kinderen krijgen alles mogen zeggen. Het liefst op een betuttelend toontje, want ja als je zwanger bent ga je het pas waarderen, kinderen zijn het meest fantastische wat een vrouw kan overkomen en je mag geen mening hebben over kinderen als je ze zelf niet hebt, vooral niet als je jonger bent, daar ben je dan nog te klein voor. Wordt een beetje zat van die moraalridders die ook genoeg vervelende kwetstende dingen zeggen, maar dat is niet erg want wij zijn moeder. H0eren is verandert in prutsmutsen, wist ook niet dat dat ook al onder censuur viel :Y) . Ik denk dat er heel weinig mensen zijn die het als verlenging zien van anti conceptie en als ze dat wel doen dan is dat hun beslissing, net als mensen die voor 5 of meer kinderen gaan. Of mensen die van ieder vent een nieuw kind nemen. Moeten ze zelf weten, maar veroordeel mij niet dat als ik zwanger mocht raken ik voor abortus kies.

Het is hier op bokt helaas zo dat je maar een mening mag hebben en dat is die van de grote groep of de mensen met de grootste mond.

_/-\o_ geheel met je eens...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:32

gr_roos schreef:

Precies, en dr is een hulk geplaatst dus laten we weer ontopic gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:35

gr_roos schreef:
Niet letterlijk misschien, maar begin het hier echt een beetje zat te worden dat de mensen die anti abortus zijn en voor kinderen krijgen alles mogen zeggen. Het liefst op een betuttelend toontje, want ja als je zwanger bent ga je het pas waarderen, kinderen zijn het meest fantastische wat een vrouw kan overkomen en je mag geen mening hebben over kinderen als je ze zelf niet hebt, vooral niet als je jonger bent, daar ben je dan nog te klein voor. Wordt een beetje zat van die moraalridders die ook genoeg vervelende kwetstende dingen zeggen, maar dat is niet erg want wij zijn moeder.
Werkelijk, ik heb geen van die dingen genoemd.

H0eren is verandert in prutsmutsen, wist ook niet dat dat ook al onder censuur viel :Y) .
Ah dat wist ik ook niet, maar was te verwachten

Ik denk dat er heel weinig mensen zijn die het als verlenging zien van anti conceptie en als ze dat wel doen dan is dat hun beslissing, net als mensen die voor 5 of meer kinderen gaan. Of mensen die van ieder vent een nieuw kind nemen. Moeten ze zelf weten, maar veroordeel mij niet dat als ik zwanger mocht raken ik voor abortus kies.

Ieder mag zijn mening hebben, je hoeft het niet eens te zijn met een mening van een ander. Maar mensen die voor abortus zijn hoeven zich zelf niet in een verdomhoekje te zetten hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:36

pharagirlke schreef:
gr_roos schreef:

_/-\o_ geheel met je eens...

Waarom wordt iedereen nou over een kam geschoren?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:46

Wie het schoentje past, trekke het aan. :) Verder denk ik dat je er van uit mag gaan dat de pro's in dit topic het niet als verlenge anti-conceptie zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:56

Ze had het tegen mij Pharagirlke, dan mag ik er toch op reageren of niet dan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:02

Ze spreekt over "de anti abortus mensen" en ik zie nergens jouw naam in het bericht staan dus ik denk persoonlijk dat het meer in het algemeen is.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:04

Voor mij is het zo dat ik er echt alles aan doe om NIET zwanger te worden.
Overkomt het me, dan volgt zonder twijfel abortus. Ik ben niet geschikt voor een kind, wil geen kind, en er komt dus ook echt geen kind. Ook heb ik er, nu, niet de mogelijkheden voor.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik mezelf een deadline heb gesteld, mede omdat ik al die hormonentroep niet zo goed verdraag als ik had gehoopt. Als ik over 10 jaar nog steeds er hetzelfde over denk, laat ik me steriliseren en is het probleem voorgoed van de baan. Dan hoef ik me geen zorgen te maken over een eventuele ongewenste zwangerschap.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:10

Nakisha schreef:
Overkomt het me, dan volgt zonder twijfel abortus. Ik ben niet geschikt voor een kind, wil geen kind, en er komt dus ook echt geen kind. Ook heb ik er, nu, niet de mogelijkheden voor.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik mezelf een deadline heb gesteld, mede omdat ik al die hormonentroep niet zo goed verdraag als ik had gehoopt. Als ik over 10 jaar nog steeds er hetzelfde over denk, laat ik me steriliseren en is het probleem voorgoed van de baan. Dan hoef ik me geen zorgen te maken over een eventuele ongewenste zwangerschap.

Dito. :) Ik wil sowieso niet meer na mijn 30e nog kinderen krijgen. Dus denk ik er over x aantal jaar nog zo over en zit ik dicht tegen die grens, dan word ik gesteriliseerd. Het kan misschien zelfs zijn iets vroeger... Maar dat zou dan om medische redenen zijn :o :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:10

Citaat:
Mindin, waarom moeten wij voorstanders ons alles laten welgevallen en mogen jullie tegenstanders alles zeggen. Jullie doen net of wij een stel losgeslagen prutsmutsen zijn die de enen na de andere vent neu ken..........

Mijn reactie:
Citaat:
Wat zeg ik dan wat in jouw ogen zo naar is naar mensen die pro abortus zijn? Voor de zoveelste keer, ik ben helemaal niet tegen abortus, alleen wel als het in het verlengde van anticonceptie wordt gebruikt.
Ik heb het woord vent en neu.en helemaal niet in de mond gehad en het woord prutsmutsen heb ik nog nooit van gehoord, dus waarom je dat tegen mij zegt?
Ik zeg alleen dat een lichaam niet altijd geen baby produceert omdat het het niet aan kan een gezond kind te produceren. Waarom moet ik me jouw post naar mij nu dan wel laten welgevallen? Ik ben netjes gebleven toch?

Dan weer de tegenreactie:
Citaat:
Niet letterlijk misschien, maar begin het hier echt een beetje zat te worden dat de mensen die anti abortus zijn en voor kinderen krijgen alles mogen zeggen. Het liefst op een betuttelend toontje, want ja als je zwanger bent ga je het pas waarderen, kinderen zijn het meest fantastische wat een vrouw kan overkomen en je mag geen mening hebben over kinderen als je ze zelf niet hebt, vooral niet als je jonger bent, daar ben je dan nog te klein voor. Wordt een beetje zat van die moraalridders die ook genoeg vervelende kwetstende dingen zeggen, maar dat is niet erg want wij zijn moeder. H0eren is verandert in prutsmutsen, wist ook niet dat dat ook al onder censuur viel . Ik denk dat er heel weinig mensen zijn die het als verlenging zien van anti conceptie en als ze dat wel doen dan is dat hun beslissing, net als mensen die voor 5 of meer kinderen gaan. Of mensen die van ieder vent een nieuw kind nemen. Moeten ze zelf weten, maar veroordeel mij niet dat als ik zwanger mocht raken ik voor abortus kies.

en mijn reactie in de reactie van g_roos
Citaat:
Niet letterlijk misschien, maar begin het hier echt een beetje zat te worden dat de mensen die anti abortus zijn en voor kinderen krijgen alles mogen zeggen. Het liefst op een betuttelend toontje, want ja als je zwanger bent ga je het pas waarderen, kinderen zijn het meest fantastische wat een vrouw kan overkomen en je mag geen mening hebben over kinderen als je ze zelf niet hebt, vooral niet als je jonger bent, daar ben je dan nog te klein voor. Wordt een beetje zat van die moraalridders die ook genoeg vervelende kwetstende dingen zeggen, maar dat is niet erg want wij zijn moeder.
Werkelijk, ik heb geen van die dingen genoemd.

H0eren is verandert in prutsmutsen, wist ook niet dat dat ook al onder censuur viel .
Ah dat wist ik ook niet, maar was te verwachten

Ik denk dat er heel weinig mensen zijn die het als verlenging zien van anti conceptie en als ze dat wel doen dan is dat hun beslissing, net als mensen die voor 5 of meer kinderen gaan. Of mensen die van ieder vent een nieuw kind nemen. Moeten ze zelf weten, maar veroordeel mij niet dat als ik zwanger mocht raken ik voor abortus kies.

Ieder mag zijn mening hebben, je hoeft het niet eens te zijn met een mening van een ander. Maar mensen die voor abortus zijn hoeven zich zelf niet in een verdomhoekje te zetten hoor

Snap je nu mijn reactie Pharagirlke? Waarom wordt er toch zo slecht gelezen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:13

Dat vraag ik me ook af, want nogmaals denk ik dat het eerder een algemene uiting van frustratie was dan dat ze bedoelde dat jij dat echt doet. Er zijn hier veel grovere mensen voorbij gekomen die dat zeiden ;) Die brachten het echt niet zo netjes als jij.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:04

gr_roos schreef:
Blue_Eyes schreef:
Ze mag haar overtuiging best hebben, dat zal je mij niet horen zeggen. Ik vind het wel vreemd dat ze daarom niet kan begrijpen dat andere mensen (zonder die overtuiging) wel alles doen om een kind te krijgen.

Je schildert me bijna af als een jehova getuige. Ik houd het naar iedereen netjes, scheld niemand uit, maar ik snap niet dat mensen niet kunnen/willen begrijpen dat er ook mensen zijn die geen kinderen willen en ten alle tijde voor abortus kiezen...
JIJ vindt het raar dat mensen voor abortus kiezen, ik niet en je geeft mij nu heel sterk het gevoel dat ik daardoor minderwaardig ben.

Dat heb jij mij nooit horen zeggen. Ik heb zelfs in dit hele topic volgens mij nog nergens expliciet gezegd dat ik tegen abortus ben. Ik heb alleen hier en daar mijn vraagtekens bij geplaatst.
Citaat:
Als iemand graag kinderen wil,ten koste van alles, ik hou ze niet tegen alleen begrijpen doe ik het niet. Zo zijn er hier ook zat mensen die niet begrijpen dat er mensen wel voor abortus kiezen. Dat mag wel, want dat is "goed" en wij die er voor zijn zijn slecht :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r

Nee. Ik geef alleen aan dat je nou precies hetzelfde doet. Ik geef aan dat ik me niet kan voorstellen dat je op basis van die overtuiging die jij hebt, niet kunt begrijpen dat mensen alles doen om wel een kind te krijgen. Die mensen delen namelijk die overtuiging niet. Die zien niet wat jij denkt te zien, dat je lichaam blijkbaar geen kind zou moeten kunnen krijgen op moment dat het niet lukt. Die denken alleen maar: het werkt niet, maar met wat hulp werkt het wel. Nou, dan die hulp maar.

Citaat:

Ook dat heb je mij nergens horen zeggen. Ik vind het trouwens ook een beetje flauw om te zeggen dat 'jullie' (ik hou niet van dat wij/jullie gedoe) je alles maar moeten laten welgevallen. Me dunkt dat er in deze discussie ook van de pro-abortus-mensen behoorlijk harde woorden zijn gevallen naar de pro-life-mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:15

Nakisha schreef:

Wat goed zeg van jou dat je zeker weer wat je wilt :) Kan je een hoop ellende mee besparen iig :j
En zo te lezen laat je je dus niets aanpraten, en zou zou het ook eigenlijk moeten zijn.
Abortus is er niet voor niets.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:24

*Valt zo het topic binnen*

Heb zelf 2 kinderen en had er dolgraag meer gehad maar dat was om medische redenen niet nodig.

Ik zelf zou nooit een abortus willen. Maar kan me die keuze wel heel goed voorstellen van anderen.

Als je zwanger raakt en het was niet de bedoeling dan moet je heel goed nadenken over wat je wilt. Je moet er nl 200% achter staan en anders moet je er gewoon niet aan beginnen en is abortus de beste keuze.

Kan me anderszijds goed voorstellen dat mensen die dolgraag kinderen willen, hier boos om kunnen worden. Maar een kind heeft ouders nodig die het vanuit het diepste van hun hart willen.

En ja, sommige mensen weten vanaf hun kindzijn het heel zeker dat ze geen kinderen willen en blijven ook de rest van hun leven in die overtuiging en dat kunnen heel gelukkige mensen zijn hoor :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:55

gr_roos schreef:
Omdat ik vind dat mensen niet altijd alles ten koste van alles willen hebben. Klinkt nu misschien heel hard wat ik ga schrijven, maar ik denk dat het een soort bescherming is van je eigen lijf omdat het niet klaar is om kinderen te krijgen.

Dan heeft het niet zo mogen zijn..... maar dat is mijn mening en een mening is vor iedereen anders in tegenstelling tot een feit. ik ben niet gelovig, dus het heeft bij niet met een godsdienstovertuiging te maken

Misschien een hele kromme redenatie, want je mag mensen niet met beesten vergelijken volgens bepaalde personen.
Ik wil heel graag een veulen van mijn merrie, ik kom misschien voor een hele moeilijke beslissing te staan als blijkt dat ze niet meer beter wordt. Nu wilde dit niet lukken, ik heb hormonen geprobeerd en daar reageerde ze heel slecht op. Ik kon der ook nog naar een kliniek brengen en dan allerlei onderzoeken laten doen en behandelingen geven. Dat heb ik niet gedaan, omdat ik vind dat dat het niet waard is. imo is het een waarschuwing van de natuur dat haar lichaam nu niet in staat is om een gezond veulen te kunnenmaken.

Mijn nichtje heeft ook allerlei behandelingen ondergaan, heeft heel veel miskramen en vroeggeboortes (met kinderen met zware afwijkingen) gehad. Voor haar was de hoop ook op gegeven. Ze heeft het verwerkt en een paar maanden later was ze "gewoon zwanger"en heeft een probleemloze zwangerschap gehad. Haar 2de kind is iets meer dan een jaar ( 1 jaar en 2 weken) na de eerste geboren. Het was zelfs een schok dat ze een 2de kindje kreeg. Ze wilde wel een 2de, maar niet zo snel en na alle problemen wilde ze eigenlijk eerst van de eerste genieten.

Ik denk dat haar lichaam er destijds niet aan toe was, alle medische ingrepen ten spijt en toen ze hetzelf accepteerde is ze wel zwanger geraakt.
Maar ik denk dat ik nu wel weer een waterval van kritiek kan verwachten.

Even speciaal voor Robijn. Ik heb dit niet geschreven om te kwetsen, weet dat jijveel verdiet hebt en ik hoop voor jou ook dat het bij jou ook zomaar een keer spontaan lukt.

Je gaat er toch behoorlijk aan voorbij dat het niet zwanger kunnen worden ook volledig aan de man kan liggen, of ga je dan zeggen dat het 'niet zo bedoeld' was en dat ze dus niet de juiste man heeft?

Overigens worden alleen de eerste 3 IVF behandelingen per gerealiseerde zwangerschap vergoed. Wat inhoud dat als je na 3 pogingen niet minstens 12 weken zwanger bent geweest je de volgende behandelingen zelf moet betalen.
Ik snap dus de ophef daarover niet zo, er worden niet onbeperkt IVF behandelingen uitgedeeld aan iedereen die dat maar wil.
Je doet toch ook niet moeilijk omdat je belasting betaald om gehandicapten een beter leven te geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 08:34

slimmerik schreef:
*Valt zo het topic binnen*

Heb zelf 2 kinderen en had er dolgraag meer gehad maar dat was om medische redenen niet nodig.

Ik zelf zou nooit een abortus willen. Maar kan me die keuze wel heel goed voorstellen van anderen.

Als je zwanger raakt en het was niet de bedoeling dan moet je heel goed nadenken over wat je wilt. Je moet er nl 200% achter staan en anders moet je er gewoon niet aan beginnen en is abortus de beste keuze.

Kan me anderszijds goed voorstellen dat mensen die dolgraag kinderen willen, hier boos om kunnen worden. Maar een kind heeft ouders nodig die het vanuit het diepste van hun hart willen.

En ja, sommige mensen weten vanaf hun kindzijn het heel zeker dat ze geen kinderen willen en blijven ook de rest van hun leven in die overtuiging en dat kunnen heel gelukkige mensen zijn hoor :j

Ik kan me in jouw post goed vinden. Ik ben idd ook niet tegen abortus, alleen wanneer daar te lichtelijk mee wordt omgegaan of over gesproken.
Een kind is een mega verantwoordelijkheid, die niet allen kunnen dragen.

Ik heb eens een programma gezien over tienermoeders (niets op tienermoeders, maar dit programma ging daar toevallig over) daar zaten de moeders samen in een huis, om te leren hoe om te gaan met de babies. Er zat daar 1 meisje die wou niets van haar kind weten, baby huilt, meisje negeert het kind. Het werd op een gegeven moment zo erg, dat de andere tienermoeders er niet meer over uit konden. Dat kindje lag daar maar, baby wilde mama, mama wilde baby niet. Ik vond het hartverscheurend, ik heb toen gedacht, meisje had maar abortus laten plegen, want een kind moet met liefde opgroeien en heb je die niet te geven dan is dat heel erg voor een opgroeiend kind.
Ik weet niet hoe het is afgelopen met dat meisje en haar baby, misschien weet iemand anders het die het heeft gezien.