[Centraal] Piercings.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:13

ow das minder zeg! heb je wel reserve staafjes en bolletjes??

En ik heb deze ook echt alleen gekocht voor Decibel morgen :D

Dinniej

Re: [Centraal] Piercings.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:15

Stop daarom altijd reserve piercings in je portemonnee. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:15

Ja ik heb wel reserve staafje's en heeel veel bolletje's alleen niet meer van deze bolletje's (met groen steentje erin zelfde kleur als mn MD) en vind het een beetje zonde om een nieuwe te moeten kopen alleen omdat ik dat stomme staafje er nie uit krijg..

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 00:13

hoi hoi ik kom even binnen vallen in jullie piercing topic zal me eigen even voorstellen

ben kim ben 21 en denk er over om een neuspiercing te willen laten zetten

nu vroeg ik me af wat jullie ervaringen waren daar mee
en wat jullie er voor betaald hebben ik zie dat de kosten nogal oplopen namelijk tussen verschillende winkels

en weten jullie nog goede te zitten in de buurt van zevenbergschenhoek

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 00:15

volgens mijn schoonzusje was het zetten ff pijnlijk maar daar na had ze er geen last meer van.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 09:44

Ik denk dat er erg veel verschil in zit.
Zowel in prijs, kwaliteit, en of het gaat ontsteken/je er veel last van hebt.
Over het algemeen kun je toch wel zeggen dat de wat duurdere piercers vaak toch de beste zijn. Ik ben voorheen wel eens naar een goedkopere piercer gegaan (niet voor een neuspiercing overigens) en daar hebben ze m'n piercing heel slecht gezet. Toen ik verwachtte dat er een stipje getekend zou worden, zat er ineens al een naald door. En achteraf gezien was het niet eens steriel.
Let er dus goed op of de naald uit een gesloten verpakking mét zegel wordt gehaald (het zegel moet dus verbroken worden als de piercer jou gaat piercen).
De prijzen varieren voorzover ik weet van 35 tot 70 euro.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 11:43

Mijn neuspiercing is enkele jaren geleden in de piercingshop geschoten.Het was ff gemeen toen ie geschoten werdt.Ik heb alleen nog 2 weken als 'rudolf the red nose reindeer' rondgelopen.Toen er een ander sieraadje inzat was het goed.
Ik geloof dat dat toen € 12,- was

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 12:58

12 euro :oo man, ik zou direct weer naar buiten lopen als ik zo een bedrag zou horen :P

ik ga binnenkort echt eens kijken voor een antitragus. Wie heeft daar ervaring mee? zou geen ringetje willen, dus dan wordt het zo een gebogen staafje waarschijnlijk he?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 14:01

Dinniej schreef:
Ik denk dat er erg veel verschil in zit.
Zowel in prijs, kwaliteit, en of het gaat ontsteken/je er veel last van hebt.
Over het algemeen kun je toch wel zeggen dat de wat duurdere piercers vaak toch de beste zijn. Ik ben voorheen wel eens naar een goedkopere piercer gegaan (niet voor een neuspiercing overigens) en daar hebben ze m'n piercing heel slecht gezet. Toen ik verwachtte dat er een stipje getekend zou worden, zat er ineens al een naald door. En achteraf gezien was het niet eens steriel.
Let er dus goed op of de naald uit een gesloten verpakking mét zegel wordt gehaald (het zegel moet dus verbroken worden als de piercer jou gaat piercen).
De prijzen varieren voorzover ik weet van 35 tot 70 euro.

da's onzin. Ken een hele dure piercer waar er weinigen een goed woord over kunnen zeggen. Je moet je gewoon goed informeren. Je kan ook redeneren: slechte piercers moeten wel duur zijn, je gaat er maar een keer. Een piercer die 70 euro vraagt voor een navel of neus piercing, daar wandel ik net zo rustig weer buiten. Mag hij zo goed zijn als hij wil.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 14:11

Hier in Nederland word tegenwoordig een keuring gedaan bij de shops. En als ze goedgekeurd worden krijgen ze een certificaat wat 1 jaar geldig is. Als een piercer zn certifcaat heeft mag je vanuit gaan dat er steriel en professioneel gewerkt word.

Mijn piercer heeft zn certificaat, mijn tatoeerder helaas niet meer. Dit houdt in dat ik nog wel gepierced word door mijn eigen piercer en opzoek ben naar een andere tatoeerder, helaas..

Duur-goedkoop. Ik denk dat je een hoop zelf in de hand hebt. Met name op het gebied van steriel werken, elke leek weet dat als een piercer de spullen al klaar heeft liggen uit de verpakking je daar niet mee gestoken moet willen worden. Als ik vind dat iets niets steriel meer is, lees; een naald ligt voor mij net iets te lang op het werkblad dan wil ik dat hij een nieuwe naald pakt, anders geen piercing. Ik ben klant en ik betaal. Gelukkig hebben we een goede band, hij zal hierover niet met mij in discussie gaan. Ook heb ik zelf een keer besloten dat hij beter een ander staafje had kunnen gebruiken; ''jij weet het toch altijd beter ei!'. Ik heb toen 2 handschoenen gepakt en alsnog verwisseld waar de piercer bijstond.

Dit soort dingen bedoel ik met je hebt een hoop zelf in de hand los van de prijzen die gehanteerd worden. Ik sluit me dan ook aan bij Pharagirlke, duurder betekend bij lange na niet beter. En ik spreek helaas uit ervaring...

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 22:32

Dat is niet waar, ik kan zo al twee piercers opnoemen die dat certificaat hebben, maar niet steriel werken.
Dat ze steriel werken op het moment dat ze gecontroleerd worden, wil niet zeggen dat ze dat altijd doen.

De 12 euro van Paljassofie is heel logisch te verklaren; de "piercing" is geschoten.. :\

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:14

ah, daar had ik overheen gelezen, jah, als ze schieten dan loop je ook standaard naar buiten toch? :+

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:18

Ik in ieder geval wel.
Ik laat m'n oren niet eens meer schieten. Vroeger wel, en die gaatjes zijn mooi genezen, maar de laatste keer dat ik iets heb laten schieten zijn ze aan beide kanten lelijk gaan ontsteken.
Nu heb ik op dezelfde plek iets laten piercen en is het na drie weken al genezen. :D
Okay, ik overdrijf. Eigenlijk waren het 5 weken. But still weet je. :P

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:27

toen ik mijn eerste gaatjes in mijn oorlellen liet schieten was ik 7 jaar ofzo, dus mij ook van geen kwaad bewust :+ heb er toen ook helemaal geen last van gehad trouwens. ( denk ik := :P )

ik heb ook nog maar 1x iets laten piercen nu, mijn tragus, en binnenkort mss wel een antitragus.

zit hier momenteel trouwens net met een pijnlijk oorlelletje want ben nu naar 5 mm aan het gaan rechts ( links zit ik al een klein jaar ofzo op 8mm)

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:30

Hmm, hoe snel stretch je dan?
Het hoort niet echt pijn te doen ofzo.
Niet dat ik wil beweren dat je het verkeerd doet, want bij mij deed het ook pijn.
Ik ben gewoon benieuwd. :)

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:39

helemaal niet zo snel ofzo, stretchen zonder pijn dat gaat gewoon niet bij mij hoor ;)

nu ga ik van 4 naar 5 en die 4 zit er ongeveer 5 weken in...

mijn andere stretch heb ik heel vaak zelf bij de piercer laten doen, na soms zelf 2 maand, en nog deed het pijn, dus die pijn, daar maak ik mij geen zorgen meer over :D

maar ik begrijp het hoor, je hoort overal iedereen altijd zeggen dat het geen pijn hoort te doen :P maar euh, je rekt je oor uit, natuurlijk doet dat wat pijn :D

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:42

Hmmnouja, het kán geen pijn doen.
Van 1.6 naar 2 en naar 2.5 ging bij mij toch wel pijnloos.
Maar toen begon de ellende.. :P

Ik wachtte voorheen altijd een maand, maar nu probeer ik het maar eens met 3 maanden ertussen. En met "tussenmaten". Dus 3.5 en 4.5mm. Tenminste, dat is m'n plan.
Nu zit m'n oor ik denk een ruime 4 maanden op 2.5mm. Het zat op 4mm, maar dat was heel pijnlijk en pussig en beurs en vies en ontstoken, achteraf een blowout.
Dus ik heb toen gedownsized.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:43

Mijn moeder heeft in ieder oor 7 gaatjes (gehad) en alles is bij haar geschoten. Ze heeft er nooit problemen mee gehad en inmiddels is alles ook weer netjes dicht gegroeid. Ze ging nooit naar een winkel om iets te verwisselen, maar deed alles altijd zelf.

Ik doe dus nooit iets zelf, laat braaf piercen, maar op de één of andere manier gaat het bij mij dus altijd mis, haha. Dus daarom vind ik ook dat je op zich geen vooroordelen moet trekken over schieten vs. piercen. Ik denk wel dat i.v.m. versplinteren het beter is om kraakbeen te laten piercen, maar bijv. je eerste paar oorbellen kan je prima laten schieten en ook je neus kan je prima laten schieten. Er is tegenwoordig een heel nieuw systeem op de markt gebracht wat hygiënischer is.

Mijn neuspiercing is een jaar geleden ook geschoten en ik heb er werkelijk nog nooit problemen mee gehad. Hij zit precies mooi, op de plek waar ik hem wilde hebben. En het deed geen pijn. Ja, je voelt even het 'tjak' gevoel wat je ook in je oren hebt bij het schieten, maar daarna helemaal niks meer. Volgens een vriendin die mee was, kneep ik harder in haar hand vóórdat de piercing werd geschoten dan toen de piercing werd geschoten (ik was dan ook erg zenuwachtig, haha).

Mijn helix daarentegen heb ik zo'n 3/4 maanden geleden laten piercen bij een door jullie aangeraden piercingshop in A'dam en daar heb ik tot nu toe eigenlijk alleen maar problemen mee gehad. Het sieraad dat er was in gedaan bevatte waarschijnlijk sporen van nikkel, zal wel CS zijn geweest, want in het begin genas hij best aardig, maar opeens begon mijn oor ontzettend te zweren. Ik braaf ontsmetten en volhouden tot er op een dag gewoon echt geel pus uit stroomde (en dan overdrijf ik niet) waarop ik direct naar de piercingshop ben gegaan waar ik ook mijn neus heb laten doen en daar ben ik toen heel goed geholpen. Alles is schoon gemaakt en er moest een heel lang staafje in omdat mijn oor zo dik was. Inmiddels is mijn oor geslonken en heb ik er een korter staafje in laten zetten omdat ik met die lange overal aan bleef hangen. Nu begint het genezingsproces pas echt en mijn nieuwe piercer had verwacht dat het wat zou gaan vervelen, maar het ziet er echt hartstikke netjes uit en ik heb nergens last van. Echt complimenten. (Terwijl het wel ging bloeden toen hij mijn vorige piercing er uit haalde.)

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:47

sjoew, nog nooit een blowout oid gehad... gelukkig.

ik ga wel telkens per 1 mm :j neem de pijn er dan wel bij :P
moet wel toegeven dat ik zo van het begin tot 4 mm behoorlijk snel ga telkens, dat vind ik gewoon zooo saai :+ en had daar ook geen juweeltjes meer voor, en was te gierig om die nog te kopen :+

ik ga dan wel weer niet groter dan 8mm, dat vind ik mooi genoeg :j

(hoewel... toen we op reis een piercingshop tegenkwamen met daar zoooo een mooie tunnel die ze enkel en alleen maar hadden in 10mm heb ik toch heel hard staan twijfelen :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:47

Mijn piercer pierct niet eens gewoon in het oorlel (1e gaatje) :+

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:48

Mijn einddoel is ook 8mm, maar ik ben er al zo lang mee bezig en het is al zo vaak mislukt, dat ik er nu best veel geld aan wil uitgeven en alle tijd ervoor neem.
Ik bedoel, sieraden van 3.5 en 4.5mm zijn érg moeilijk te vinden, en zeker niet voor minder dan 20€ per stuk (scheelt dat ik maar één kant wil stretchen).

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:49

Shanna schreef:
Mijn piercer pierct niet eens gewoon in het oorlel (1e gaatje) :+

Wat doet hij dan?
Schieten of wil hij daar helemaal niets zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:50

Nee als iemand een e gaatje wilt laten piercen stuurt hij ze door naar een juwelier :')

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:52

ik wou ook eerst maar 1 kant... maar vond het dan toch echt zo assymetrisch :+ vandaar nu toch ook rechts naar 8

Ik ben begin december 2007 begonnen met stretchen en was op 8mm in juli of augustus 2008 en eigenlijk geen grote problemen gehad. Zo zie je maar weer hoe persoonlijk die dingen allemaal zijn :j

juweliers mogen die dingen volgens mij niet eens meer zetten? of had ik dat nu verkeerd gehoord? :=

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:52

Ja en dat vind ik ook terecht. Oorlelletjes kun je gewoon prima laten schieten, dat is gewoon zacht vlees, daar kan bijna niets mis gaan! Met piercen misschien nog wel meer!

Ik weet niet hoe het zit met juweliers, maar piercers mogen wel schieten. Juweliers volgens mij niet meer inderdaad i.v.m. hygiëne.