Welke fobie/angst heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: Welke fobie/angst heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 20:21

spinnen vind ik echt doodeng... het is zelfs zo erg dat ik laatst bij de buurman heb aangebeld of hij een spin wilde vermoorden :o

ook trappen waar je door heen kan kijken vind ik heel erg eng. al moet ik dat nu wel want op mijn werk hebben ze er daar behoorlijk wat van.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 12:01

Muizen/ratten.

Erg handig als je de paarden als hobby hebt, vreselijk nu het weer winter wordt. Ik weet echt niet wat ik er aan kan doen. Ik begon net zover te komen dat ik die kleine zwarte muisjes kon handelen, maar nu zag ik gisteren iets groter, bruinigs in z'n stal.

Help. |(

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 14:08

Ik heb een dierenfobie, een medische fobie en claustrofobie.

(en daar komen nog een posttraumatische stressstoornis en ADHD bovenop :+ )

Dit is allemaal officieel bevestigd dmv verschillende tests.

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 14:10

Clowns en kanalen... :S

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:27

joyfordogs schreef:
apart dat ik bij bokt, lotgenoten tegenkom.
Tegenwoordig betrap ik me erop dat ik er soms niet meer mee bezig ben.
Kinderen wil ik ook niet, maar niet om die reden, ik maak mezelf gerust wijs dat ik niet ziek word van zwanger zijn, haha.
Mijn man en ik hebben geen kinderwens. MoriMann,ik herken wel wat je schrijft, mijn neefje van 4 is soms hier, en dan zorg ik wel dat hij niet zoveel snoept, bang dat hij er ziek van word, bizar ergens, maar zo werkt het blijkbaar wel.
Ik heb ook bewondering voor sommige mensen, die na het eten van een flinke bord friet en fricandel, gewoon gaan paardrijden, sinds een paar maanden rijd ik savonds weer paard, maar dan eet ik 1 of 2 boterhammen, gewoon warm eten en dan paardrijden, no way!
Bizar dat zoiets je leven kan beheersen. Ik kan er soms erg kwaad om worden, als ik er niet echt last van heb, dan denk ik, jeetje, wat stel ik me aan, wat is er nu erg aan overgeven, maar ik denk dat mijn lijf daar niet voor gemaakt is ofzo, ik heb vriendinnen die lopen gerust naar de WC als ze niet lekker zijn en zijn dan blij dat ze het kwijt zijn, soms snap ik ze niet, en soms ben ik gewoon jaloers.
Ik hoef in ieder geval niet bang te zijn dat ik boulimia krijg.

Ik ken het gevoel compleet. Ik verklaar mezelf voor gek maar ben er wel panisch mee bezig. Kan het gelukkig de laatste maanden erg goed loslaten. Zelf overgeven durf ik niet, maar ik reageer wel minder hysterisch als het iemand anders gebeurt of ik er iets over hoor.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:57

Spinnen
Mijn schoonfamilie... :o

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:29

Oh help een dierenfobie... vind ik heel lastig te begrijpen. ;) Ik vind muisjes en ratjes enzo ook leuk.

Hee maar wacht eens, wat doe je dan op Bokt?

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:34

Verlatingsangst mag ook wel bij mijn lijstje. :\

Ik vroeg me trouwens ook al hoe dat dan zit met de dierenfobie en paarden..

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:35

Dikke zwarte kelderspinnen, ik kan er echt nooit aan wennen............... :+

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:40

Naalden, als ik die zie krijg ik al helemaal de rillingen terwijl ik vroeger nergens last van had..ik ben 3 keer mis geprikt in mn hand toen ik een infuus moest en sindsdien is het echt heel erg geworden. deze week voor het eerst een gaatje gehad en ik heb als een klein kind liggen huilen!

Caiitliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:44

ik heb een kotsfobie,
niet vastgesteld, maar ik wordt er echt doodmoe van,
gelukkig kan ik mezelf steed smeer onder controle houden, maar eerst werd ik helemaal panisch als ik zelf dacht aan kotsen of het woord kotsen hoorde, gek wordt je ervan. :(

Kus

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:52

Is achtervolgingswaanbeeldenfobie ook een fobie? :P
Ik vind het doodeng om 's avonds in het donker de paarden eten te moeten geven (woon tegen bos aan, paarden staan net amper 30 meter van huis af :P ) en dan weer terug naar binnen te lopen.. dan ga ik echt half rennen, steeds achterom kijken.
Ook zo met snachts naar de wc, die 5 stappen van mn kamer is, al ik lampje uitdoe doe ik gauw andere aan en loop ik zo snel als ik kan terug naar mn kamer, omdraaien snel, lamp uit en heel snel deur dicht. :o

En hoogtevrees, niet echt erg hoor, maar brr bijv dit jaar gingen we met school naar zweden dus moesten op zo'n veerboot, en hij was echt wel hoog vond ik.
Al mn vriendinnen gingen bij de rand staan om foto's te maken, en foto's van zichzelf.
Nou ik durfde er geen 2 meter bij in de buurt te komen, bah. :o

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:53

Vue schreef:
joyfordogs schreef:
apart dat ik bij bokt, lotgenoten tegenkom.
Tegenwoordig betrap ik me erop dat ik er soms niet meer mee bezig ben.
Kinderen wil ik ook niet, maar niet om die reden, ik maak mezelf gerust wijs dat ik niet ziek word van zwanger zijn, haha.
Mijn man en ik hebben geen kinderwens. MoriMann,ik herken wel wat je schrijft, mijn neefje van 4 is soms hier, en dan zorg ik wel dat hij niet zoveel snoept, bang dat hij er ziek van word, bizar ergens, maar zo werkt het blijkbaar wel.
Ik heb ook bewondering voor sommige mensen, die na het eten van een flinke bord friet en fricandel, gewoon gaan paardrijden, sinds een paar maanden rijd ik savonds weer paard, maar dan eet ik 1 of 2 boterhammen, gewoon warm eten en dan paardrijden, no way!
Bizar dat zoiets je leven kan beheersen. Ik kan er soms erg kwaad om worden, als ik er niet echt last van heb, dan denk ik, jeetje, wat stel ik me aan, wat is er nu erg aan overgeven, maar ik denk dat mijn lijf daar niet voor gemaakt is ofzo, ik heb vriendinnen die lopen gerust naar de WC als ze niet lekker zijn en zijn dan blij dat ze het kwijt zijn, soms snap ik ze niet, en soms ben ik gewoon jaloers.
Ik hoef in ieder geval niet bang te zijn dat ik boulimia krijg.

Ik ken het gevoel compleet. Ik verklaar mezelf voor gek maar ben er wel panisch mee bezig. Kan het gelukkig de laatste maanden erg goed loslaten. Zelf overgeven durf ik niet, maar ik reageer wel minder hysterisch als het iemand anders gebeurt of ik er iets over hoor.

Ik besefte dinsdag weer hoe erg ik dit heb. Bij mezelf heb ik het trouwens ook heel erg. Mijn vader kwam me op de manege halen dinsdagavond en stonden met nog iemand buiten. En m'n vader was al niet lekker, loopt hij weg dus ik dacht onee hij gaat toch niet kotsen hè!Gaat hij daar gewoon over z'n nek..
Ik stond dus met ogen en oren dicht in een hoekje, tranen in m'n ogen O:) .
Onderweg naar de auto alleen al bij de gedachte aan de weg terug al huilen..
En thuis vertelde ik het aan m'n moeder, toen barstte ik toch in tranen uit. Was gelijk de hele avond van slag := .

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:00

joyfordogs schreef:
Ik heb ook bewondering voor sommige mensen, die na het eten van een flinke bord friet en fricandel, gewoon gaan paardrijden.

Oh ja, tijdje terug nog zo'n voorbeeld. Was 's avonds mee met iemand op concours, ze zat al op haar paard, losrijden voor de dressuur. Moesten we een broodje kroket gaan halen en sinas, at ze gewoon vlak voor haar proef (dus ff snel tussen het losrijden door, ze bleef gewoon op d'r paard zitten) op. En hoppa, gewoon gaan. :)) Ik was trouwens niet de enige die dat bewonderenswaardig vond. Er stonden meer mensen te kijken van: 'wow, dat je maag dat aankan'. (want ze ging na d'r eten/drinken ook echt weer gewoon in galop verder bij wijze van spreke :=)

Eigenlijk wel grappig, dat mensen het 'eng' vinden om te eten en daarna iets te doen waardoor je misselijk kunt worden. Ik zou het zelf alleen nooit doen als ik zou rijden als mensen kijken. In mijn eentje zou ik 't wel gewoon kunnen. :)

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:03

ik heb niet niet echt een fobie, maar heb wel aantal dingen die ik echt niet prettig vind.
zoals: in kleine ruimtens, soort of claustrofobie.
ogen, daar kan ik ook echt niet tegen.
in het donker of alleen thuis zijn vind ik ook echt niet prettig. op mijn studentenkamer valt het wel mee maar in een groot huis voel me echt niet prettig dan.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:16

Had er dit weekend ook last van, mijn broertje was blijkbaar de ochtend over zijn nek gegaan. En mijn oma/tante/moeder het er aan tafel bij het middageten toen ik net weer thuis was "gezellig" over hebben.
Hoe kunnen ze dat nou gezellig vinden?!

Dus ik heb ze heel beleefd gevraagd of ze het er aub niet over wilden hebben of in ieder geval niet tijdens het eten dat ik me er niet voor kan afsluiten.
Mijn moeder weet wel dat ik het heb maar ze vindt ook maar gewoon dat ik me moet vermannen, en dat kan ik tegenwoordig heel goed maar aub niet tijdens het eten verdorie. :+

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:17

Krioelende beestjes...

Spinnen, wormen, wespen, mieren, noem ze maar op... Zolang het er 2 of 3 zijn is er niets aan de hand, maar zodra het gaat 'krioelen' lopen de rillingen over mijn lijf, dan moet ik echt wegwezen!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:20

Ik ben bang dat anderen vies zijn, voornamelijk hun handen :=

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:24

Dode vis. De lucht, de aanblik, het idee bah ! Ik eet geen vis of iest waar het inzit. Dat doe ik al niet meer sinds ik 5 ben en mijn ouders eten heel graag vis. Toen ik nog thuis woonde en ik wist dat er vis in de koelkast lag of mijn ouders hadden vis gegeten dan pakte ik alles met een doekje vast. Maakte alles 10 keer schoon en at of dronk niks meer uit de koelkast. Ik koop en eet dus nu ik niet thuis meer woon geen vis, maar op elke verjaardag of feestje altijd weer iemand die voor de grap een toastje paling of wat ook onder mijn neus moet douwen. Ik heb echt moeite om dan niet heel gauw naar huis te gaan. Mensen die vis hebben gegeten ga ik ook echt geen zoen geven. Klinkt kinderachtig, maar dat is echt mijn fobie. :wow:

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:26

Toegegeven, de lucht van vis is niet echt alles... En als de kop er nog op zit vind ik het ook wel luguber. Aan de andere kant studeer ik diergeneeskunde en kan ik qua aanblik overal tegen - en qua geur straks ook waarschijnlijk - dus... maar ik kan het me goed voorstellen hoor Yrsa_karlijn. :)

(Al hou ik zelf erg veel van vis. Jamjam.)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:27

donker, alleen in de badkamer savonds zijn brrrrrr....
of voetballen.....die bal zou maar eens keihard tegen je gezicht komen??

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:30

Ik werd er van de week ook heel erg op afgestraft, mijn kat had 4 vissen (geen idee waar vandaan, denk uit de sloot achter het huis) in de gang naast mijn slaapkamer gelegt. Toen ik 's ochtends wakker werd was dat het eerste wat iik tegen kwam. meestal is het resten uit de kattenbak die de hond weer is heeft uitgemest en een overhoop gehaalde vuilniszak. Maar die vissen Ieuwwww ! Overal schubben en die zaten natuurlijk ook alweer aan de vloer vast gedroogt en 1 van de vissen was half opgegeten door de kat. Heb echt kokkend alles opgeruimd en doekjes, dweil daarna hoppa in de kliko gemikt. :o

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:31

Falbala schreef:
Muizen/ratten.

Erg handig als je de paarden als hobby hebt, vreselijk nu het weer winter wordt. Ik weet echt niet wat ik er aan kan doen. Ik begon net zover te komen dat ik die kleine zwarte muisjes kon handelen, maar nu zag ik gisteren iets groter, bruinigs in z'n stal.

Help. |(

Ze zijn banger voor jou, dan andersom. :(:) Zo probeer ik dan maar te denken, weet niet of het echt helpt. ;)

Ik vind het zelf heel erg naar als er een zoembeest rond je oren vliegt, daar kan ik echt kippenvel van krijgen en van oorwurmen, brrrrr. %)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:35

_Bitje_ schreef:
donker, alleen in de badkamer savonds zijn brrrrrr....
of voetballen.....die bal zou maar eens keihard tegen je gezicht komen??

Vreemd genoeg heb ik daar geen last van, die angst, en dat terwijl zo'n bal altijd als een magneet op mijn neus af leek te willen bij gym enzo vroeger.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 22:05

Ik heb een te-laat-kom-fobie. Ik ben echt heeel bang om ergens te laat te komen, bijv. school ofzo. Klinkt best erg, maarja, heb er last van haha!