Mexicaanse Griep - Pandemie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:40

Daphna schreef:
Vandaag vertelde een hoog leraar virologie dit op bnr nieuws radio dit. Ik heb het even voor je op gezocht:
http://www.bnr.nl/static/jspx/play.jspx ... itel=Titel

Als je het erg vind ga ik niet 29 minuten luisteren. Tot nu toe heb ik er alleen uitgehaald dat is gebleken dat het virus op bepaalde plekken resistent is bevonden op Tamiflu, maar dat is al oud nieuws.

Zelfs een hoogleraar virologie kan niet voorspellen dat het zeker is dat het virus gaat muteren in een gevaarlijke mutatie. Hij kan hooguit zeggen dat het een mogelijkheid is. ;)

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:40

Daphna schreef:
Jetje1985 schreef:
Kennis van mij werkt in het z' huis..zo'n mondkapje helpt hoogstens een halfuur....

Ik heb er 2000 klaar liggen :P

succes

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:51

ThePast03 schreef:
Daphna schreef:
Vandaag vertelde een hoog leraar virologie dit op bnr nieuws radio dit. Ik heb het even voor je op gezocht:
http://www.bnr.nl/static/jspx/play.jspx ... itel=Titel

Als je het erg vind ga ik niet 29 minuten luisteren. Tot nu toe heb ik er alleen uitgehaald dat is gebleken dat het virus op bepaalde plekken resistent is bevonden op Tamiflu, maar dat is al oud nieuws.

Zelfs een hoogleraar virologie kan niet voorspellen dat het zeker is dat het virus gaat muteren in een gevaarlijke mutatie. Hij kan hooguit zeggen dat het een mogelijkheid is. ;)

Dat klopt, ik heb de hele uitzending beluisterd, maar vooral het stukje over dat het onderschat wordt en dat er gemuteerde varianten zijn blijft mij bij.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:53

Ach, dood gaan we allemaal.
En daarbij is de mexicaanse griep tot nu toe amper dodelijk, dus ik zie weinig reden tot zorgen en mondkapjes :+

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:53

Daphna schreef:
Dat klopt, ik heb de hele uitzending beluisterd, maar vooral het stukje over dat het onderschat wordt en dat er gemuteerde varianten zijn blijft mij bij.

Dan denk ik dat je selectief luistert en er zelf wat bij verzint. Het staat helemaal niet vast dat het virus gaat muteren in een gevaarlijke variant. De kans bestaat, maar die bestaan altijd bij virussen.
Voorlopig helemaal niets om je druk over te maken.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:00

Ik luister inderdaad selectief maar het is al gemuteerd, stond dinsdag al in de krant. http://www.telegraaf.nl/buitenland/4542 ... html?p=4,1

Citaat:
LA JOLLA - Amerikaanse gezondheidsdiensten hebben een mutatie van de Mexicaanse griep aangetroffen die resistent is voor virusremmer Tamiflu. Een aantal patiënten op de grens tussen Mexico en de VS, waar het H1N1-virus ook voor het eerst opdook, reageerde niet op de medicijnen. Dat meldde de regionale gezondheidsorganisatie PAHO maandagavond laat.

Volgens de kenners van PAHO komt de resistentie doordat Tamilflu te veel gebruikt wordt. „In de VS moet Tamiflu worden voorgeschreven door een arts. Maar in Mexico en Canada is het vrij verkrijgbaar en wordt het ingenomen bij de eerste nies. Als het dan echt nodig is, werkt het niet meer”, aldus een woordvoerder van PAHO. Andere medicijnen zouden nog wel geholpen hebben tegen de Mexicaanse griep.

Het griepvirus staat erom bekend snel te muteren.
Dat is vooral vervelend voor de makers van een vaccin tegen het virus, omdat de werking daarvan kan verminderen als het virus zich aanpast.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:04

Daphna schreef:
Ik luister inderdaad selectief maar het is al gemuteerd, stond dinsdag al in de krant. http://www.telegraaf.nl/buitenland/4542 ... html?p=4,1

Dat zeg ik, dat is al oud nieuws en hier al besproken.

Het is in bepaalde gebieden resistent gebleken tegen Tamiflu, maar dat is verder niet gevaarlijk omdat er ook nog een ander medicijn is wat goed werkt tegen dit virus.

Hiermee zaai je dus paniek, je begrijpt iets niet goed en gaat dan vertellen dat je gehoord hebt dat het zeker is dat het virus zich in het najaar muteert naar een levensgevaarlijk virus.
Gewoon iets beter luisteren of je beter inlezen en je zult zien dat het vroeg genoeg is om je hierover zorgen te maken als dat daadwerkelijk zou gebeuren. ;)

Daphna

Re: Mexicaanse Griep - Pandemie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:28

Ik spreek ook voor mijzelf, zoals ik in mijn eerste post aangaf, heb ik een dilemma. Ik zit er mee, ik heb mij ingelezen, en maak mij zorgen. Maargoed, mijn zorgen zal ik voor mij houden.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:50

Waar kun je mondkapjes kopen.
Daphna: 2000 mondkapjes dat kost heel wat.
Ik dacht eerst, dat ze wel ongeveer € 25 per stuk kosten.
Of heb ik dat helemaal mis.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:52

Daphna schreef:
Ik spreek ook voor mijzelf, zoals ik in mijn eerste post aangaf, heb ik een dilemma. Ik zit er mee, ik heb mij ingelezen, en maak mij zorgen. Maargoed, mijn zorgen zal ik voor mij houden.

Je hoeft je zorgen niet voor je te houden. Maar zeggen dat het zeker is dat het virus in het najaar muteert in een gevaarlijke vorm gaat net iets te ver.

Elsskippy: Mondkapjes kun je gewoon bij de bouwmarkten kopen. Maar je hebt er weinig tot niets aan tenzij je zelf de Mexicaanse griep hebt.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:18

Katja schreef:
Het verschil tussen dit virus en een normale griep is dat dit eigenlijk een dierenvirus is waardoor wij er geen weerstand tegen hebben en dus veel zieker worden dan bij een normale griep. De kans bestaat ook dat het virus zal muteren en daarmee misschien nog dodelijker wordt.

Katja ook al op de vingers getikt?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:26

Daphna schreef:
Katja schreef:
Het verschil tussen dit virus en een normale griep is dat dit eigenlijk een dierenvirus is waardoor wij er geen weerstand tegen hebben en dus veel zieker worden dan bij een normale griep. De kans bestaat ook dat het virus zal muteren en daarmee misschien nog dodelijker wordt.

Jij gaat er al bijna vanuit dat het binnen 2 dagen gemuteerd is oid...

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:27

Daphna schreef:
Tja, ik heb nu ook een dilemma. Op zich zou ik het nu ook graag willen krijgen in plaats van over een paar maanden de gevaarlijke gemuteerde variant..

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:28

Ik maak mezelf tog ook wel een beetje druk!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:29

Dat bedoel ik, jij gaat er al vanuit dat die er over een paar maanden is.
Katja geeft aan dat er een KANS bestaat.

Maar je moet vooral lezen wat je wilt lezen hoor, jaag jezelf vooral op de kast ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:41

Daphna schreef:

Katja zegt zoals het is: dat de kans bestaat. Jij zei dat het virus in het najaar muteert naar een gevaarlijk virus, daar zit wel een groot verschil in. ;)
Sorry als jij het op de vingers tikken noemt, maar onnodig paniek zaaien helpt niemand.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:43

Daphna schreef:
Tja, ik heb nu ook een dilemma. Op zich zou ik het nu ook graag willen krijgen in plaats van over een paar maanden de gevaarlijke gemuteerde variant..

Geef dan eens een serieuze bron voor wat je beweert. Ik wil wel zien waar staat dat over een paar maanden het virus muteert naar een gevaarlijke variant. ;)
Dat die kans bestaat weet iedereen wel, maar dat is het "worst case scenario".
De kans dat we betrokken raken in een verkeersongeluk is vele malen groter.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:55

Ik heb geen bron, maar ik ga uit van een serieus te nemen kans van het zo genoemde ‘worst case scenario’.

Maargoed jij noemt het ‘complottheoriën’ ik zie het ‘worst case scenario wellicht anders..

Dit is geen ziekte zoals de spaanse griep, pokken of weet ik veel wat.. Deze ziekte komt van dieren, waar genetisch mee geknoeid is, zodat deze dieren nog productiever worden en wij voor minder geld meer kunnen eten. Hoe komt anders een industriële varkens ziekte samen met een industriële kippen ziekte samen tot een humane ziekte? Nature strikes back! De mensheid put alles uit, en dat denken wij zo maar te kunnen doen. Mijn complot theorie is dat de natuur ons een lesje zal komen leren. Misschien is het niet met deze mexicaanse griep, we zullen zien.

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:57

ze zijn toch ook bezig te regelen dat de zomervakantie langer word ivb mg ?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 00:01

Kan me niet voorstellen dat ze de zomervakantie langer gaan maken, maar van mij mag het. :D
Mijn dochter moet over ruim anderhalve week alweer naar school, hoor. ;)
Ik vind het uitslapen, niet zo op de klok kijken, lekker genieten van het mooie weer en buiten met haar, heel erg prettig, dus...... Kom maar op met die verlengde vakantie!!! :j

Maar ik zie het niet gebeuren......

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 00:06

Laat ik nou net een vriendje hebben die zondag terug komt uit Blanes en op de camping veel gevallen van mexicaanse griep zijn.. Grote kans dat ik de pineut wordt dan met erge astma en zeer lage weerstand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 07:16

Daphna schreef:
Ik heb geen bron, maar ik ga uit van een serieus te nemen kans van het zo genoemde ‘worst case scenario’.

Niet alleen worst case scenario je sensationele berichten komen op mij over als paniekzaaierij, en dat is dus echt helemaal nergens voor nodig maar goed dat is mijn bescheiden mening.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 07:21

Ik weet niet wat jullie hier allemaal moeilijk over doen, maar ze geeft gewoon haar mening! Ik noem dit niet onnodig paniek zaaien want ze zegt toch niet dat het zeker is dat over een paar maanden de erge variant komt?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 07:24

Kyrseltje schreef:
Laat ik nou net een vriendje hebben die zondag terug komt uit Blanes en op de camping veel gevallen van mexicaanse griep zijn.. Grote kans dat ik de pineut wordt dan met erge astma en zeer lage weerstand.

Dan zou ik toch even een paar dagen/week wachten tot de incubatietijd voorbij is en je vriendje zeker griepvrij is...

Idd met astma heb je door de gevoelige slijmvliezen in de luchtwegen veel meer kans op een griep.

Wat mij betrefd gooien ze iedereen een week in quarantaine die terugkomt van een verdacht land :')

Ik ga niet op vakantie. Ik zal in elk geval dus geen besmetting meenemen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 07:25

Dus jij noemt je mening geven omdat het niet klopt 'moeilijk' doen?