[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:43

heel raar ik heb een aantal weken geleden nog gewoon stediril gehaald en ook gekregen.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:52

Weet niet of het hier hoort, maarja. :o
Ik neem ongeveer een half jaar de pil, heb ze deze keer gewoon doorgepakt, maar nou word ik toch ongesteld.
Wel minder als anders, maar is wel lastig. :\
Weet iemand hoe dat komt, of het normaal is en kan ik het op één of andere manier stoppen?

1_Daphne_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:33

@ lieffiefie

Ik gebruikte ook jaren Microgynon 30 en ben sinds ruim een half jaar over gegaan naar Yasmin op advies van de gyn.
Deze pil is iets minder zwaar als de Microgynon dus misschien wel een betere pil voor jou. Vervelend dat je hem niet meer kunt krijgen in de apotheek bij jou.
Hier in ieder geval geen problemen om hem te krijgen.

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:30

Ik heb eigelijk een vraagje:
Ik ga volgende maand op ponykamp, en word dan wss precies in die week ongesteld. Nou vind ik dat niet zo fijn, dus wil dat liever niet. Zou ik dan voor 1 maandje aan de pil kunnen en dan daarna weer stoppen?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:43

Dat kun je overleggen met de huisarts, maar het lijkt me niet verstandig. Je lichaam moet behoorlijk wennen aan die hormonen en dan zou je na één maandje alweer stoppen.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 23:39

Er zijn speciale pillen om de menstruatie uit te stellen, vraag hier anders een keer naar bij je huisarts!

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:48

Ik slik nu de Yaz 24+4. En ben bijna door mijn eerste strip heen. Heb nog 2 werkzame tabletten en 4 placebo tabletten. Nu ben ik vannacht ongesteld geworden, en heb ik vanochtend wel gewoon de pil geslikt. Moet ik nu gewoon de strip afmaken?

Edit: Typfouten.
Laatst bijgewerkt door Kim14 op 06-08-09 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:50

ja. Ik zou hem wel doorslikken.

Is dit ook je echte eerste strip?

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:04

Lieffiefi schreef:
ja. Ik zou hem wel doorslikken.

Is dit ook je echte eerste strip?

Ja dit is mijn allereerste strip,
Dankje :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:05

Ik slik ook nog gewoon Stediril? Kan ook nergens vinden dat hij uit de handel is genomen oid, vind het een fijne pil, ik voel me er nog steeds prima bij :j

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:36

microgynon was toch juist uit de handel genomen (of werd niet meer vergoed) ? Daardoor ben ik Stediril gaan slikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:37

Stediril wordt inderdaad ook gewoon nog gegeven en zelfs boven de 21 nog vergoed, althans ik betaal er nog niets voor :)

crazylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:52

Vraagje:

Van de week moest ik ongestled worden maar er kwam niets.
Of mega weinig.
Voel me niet echt beroerd maar wel pijn in mn buik en een beetje licht in mn hoofd.
(Ben wel flink aan de diarree geweest in mn pil periode.)

Weet iemand of dit er mee te maken kan hebben?

Ik heb al jaren microgynon30

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:25

Nu heb ik mijn huisarts gevraagd naar de Yaz 24+4, kan hem wel krijgen, maar ze zeggen dat er nog niks bekend is over bijwerkingen op langere termijn...
Hij is toch ook al flink wat jaren in de handel als ik zo lees, maar bijwerkingen schijnen geen tests voor gedaan te zijn ???

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:34

crazylady, zou je zwanger kunnen zijn?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:16

Volgens mij is de 24+4 uitgebreid getest in amerika....... heb nog ergens een rapport staan volgens mij ik zal eens zoeken.

crazylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:43

MandyR schreef:
crazylady, zou je zwanger kunnen zijn?

In principe niet... Ben vriendloos al zn 4 maanden :o

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:28

Ik heb ook de Stediril ben er erg tevreden over slik m nu bijna een jaar, slik m altijd door, ook met de huisarts over gehad i.v.m meningsverschillen met mn ouders, huisarts gevraagd die zei dat het geen kwaad kon, aangezien ik altijd erg veel last had van mn menstruatie, veel buikkrampen enzo. Ik heb eigenlijk nooit last gehad van bijwerkingen toen ik met de pil begon.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 16:26

Wietsje92 schreef:
Ik heb ook de Stediril ben er erg tevreden over slik m nu bijna een jaar, slik m altijd door, ook met de huisarts over gehad i.v.m meningsverschillen met mn ouders, huisarts gevraagd die zei dat het geen kwaad kon, aangezien ik altijd erg veel last had van mn menstruatie, veel buikkrampen enzo. Ik heb eigenlijk nooit last gehad van bijwerkingen toen ik met de pil begon.

Ik heb de Diane en slik die ook al 5maanden? door. Van de een hoor je dat het slecht is en blabla en de ander zegt dat het absoluut geen kwaad kan,omdat de menstruatie tog 'nep'is als je de pil gebruikt..
Ik heb verder nergens last van..
En slik m door met de dezelfde reden als jou!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:33

Niwla schreef:
microgynon was toch juist uit de handel genomen (of werd niet meer vergoed) ? Daardoor ben ik Stediril gaan slikken.

Ik slik(te, tot vorige week) Microgynon, en die werd nog steeds vergoed, hoewel ik toch al een aantal jaar boven de 21 ben.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 23:38

Ja dat klopt van die vergoeding, ligt aan je zorgverzekeraar! Er zijn verzekeringen die het wel vergoeden en de andere niet!
Ik betaal een deel van mijn pil zelf......... krijg ik weer terug van de zorgverzekering als het goed is. Ik heb nu voor de eerste keer gedeclareerd, ben benieuwd wanneer ik iets hoor!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:15

Even quote van ander topic, iemand die dit weet?
Mientjeuh schreef:
Omdat ik met mijn vorige pil (was een hele lichte) vaak last had van doorbraakbloedingen midden in mijn strip, heeft mijn HA me een weekje terug een sterkere pil voorgeschreven. Op dat moment zat ik nog halverwege de strip van mijn vorige pil, maar ik mocht gewoon meteen de dag zelf met een nieuwe strip van mijn nieuwe pil beginnen. Het enige wat ik ben vergeten te vragen (en HA is deze week op verlof :+ ) en dus nog altijd niet uit ben: werkt die nieuwe pil meteen? Want na een weekje zijn mijn tussenbloedingen wel opgehouden, maar daarmee weet ik nog niet of 'ie werkt. Of is het zoals wanneer je voor het eerst met de pil begint, dat 't een maand duurt voor hij werkt?

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:29

Iemand ervaring met de prikpil?
Ben door Microgynon50 enorm aangekomen, heb er zowat elke dag hoofdpijn van en zit niet lekker in mijn vel.
Is een prikpil een optie of gewoon een andere pil?
Wie kan mij wat meer info over de prikpil geven?

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:36

Hee, ik slik microgynon20, maar als ik wil doorslikken (omdat ik vakantie ga) lukt dat niet. De dag nadat ik eigenlijk mijn laatste pil heb genomen, wordt ik meteen ongesteld, en dat is elke keer dat ik probeer door te slikken.

Het bloedverlies is toegenomen (ik dacht dat ik niet nóg meer bloed kon verliezen, wel dus) en de buikpijn ook.
Ook ben ik sinds ik ben begonnen met de pil niet meer vrolijk geweest en altijd down eigenlijk. Nu ben ik 4 maanden geleden begonnen met de pil, en ik heb dat al 4 maanden dus ik neem maar aan dat het met de pil te maken heeft?

Is dit normaal?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:43

Waarschijnlijk is je pil te licht gewoon even aangeven bij de huisarts waarschijnlijk krijg je dan iets gelijks aan microgynon 30.