Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:31

IK ga hem wel halen.

sethlover

Re: Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:32

ikke niet :P ik heb echt goed nagedacht, kan me niet schelen of tie werkt.. Ik moet er niet slechter van worden

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:33

Tuurlijk ga ik, voel me er alleen maar goed bij..
Ben toch niet bang voor naalden enzo. Ook ben ik niet bang voor die gekke verhalen over dat je dood gaat ofzo en dat er rattengif is in verwerkt. Geloof het niet zo.
Aangezien er ook wel eens doden kunne valle bij het halen van de griepprik.( en ik moet omde 3 maanden ) Maar goed heb niet het hele topic gelezen, wou er net een topic over openen maar zag het ineens staan :')

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:48

Maar denken jullie nu echt dat half nederland een prik krijgt als er geen goed onderzoek naar gedaan is?

6 jaar hebben ze eraan gewerkt. lijkt me niet dat ze 'de toekomst' omzeep gaan helpen wel..

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:51

trouwens,,,
voor het geval ik hem toch wel ga halen..
een vriendin had het erover dat er iets van een zalfje was, die je op je arm kan smeren, waardoor dat stuk 'verdoofd'
maar ze wist niet of dat alleen voor bloedprikken was, of ook hiervoor...
weet een van jullie meer hierover?

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:52

dat is gewoon dat je huid verdoofd wordt zodat je de naald niet voeld. of je de vloeistof daardoor wel voelt weet ik niet

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:52

want dat leek me namelijk wel wat...
maar ik weet dus niet of het hiervoor ook wel kan/mag...

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:53

dat vloeistof gebruiken ze ook bij bijvoorbeeld moedervlekken weg halen ;)

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:55

Jesser schreef:
_helga_ schreef:

ik vind daat de voordelen zwaarder wegen dan de nadelen.baarmoederhalskanker is niet niks volgens mij overlijden de helft van de passienten En dat er dan een paar mensen zijn die bijwerkingen van de prik overdrijven(beetje sterk uitgedrukt) daar trek ik me niets van aan.
hoe groot is de kans dat je dat krijgt en hoe weten ze dat het daardoor komt?
ik ga even kijken op de site van de GGD (ik denk trouwens dat zij echt geen prik voorschotelen als het niet voldoende veilig verklaard is.

En diezelfde ggd 'verloot' een I-pod, dat is MEDISCH ONETISCH.. de ggd, maakt niet bekend, dat er meisje in Spanje zeer ziek er van geworden zijn.. Maakt ook niet bekend dat er zelfs meisjes aan dood gegaan zijn...

Omdat een schaap over de dam loopt, hoeft de rest toch nog niet te volgen??

Denk je dat je nu dan geen baarmoeder halskanker meer kunt krijgen??? Gewoon nog steeds hoor, hier zit geen verschil in.. Maar waar heb je je dan tegen ingeent, PREVENTIEF nog wel...????? Om de rest van je leven een proefkonijn te zijn..want dat ben je gewoon..

Nogmaals, er zijn 30 type baarmoederhalskanker, en twee van die type zitten in het stofje wat je ingespoten hebt gekregen.. Dit houdt in dat je twee je niet tegen die andere 28 kunnen beschermen..

Daarnaast, het aantal vrouwen wat baarmoederhalskanker krijgt is heel laag.. Maar wat doen ze nu dan??? Ze maken jullie bang! Dat is wat er gebeurt, je denkt.. ik wil dat niet krijgen.. dus hup die spuit erin.. maar het kan het niet voorkomen dat je het alsnog zou KUNNEN krijgen..

Bij niemand staat het vast wat je eventueel aan ziektes kunt krijgen.. Jullie zijn jonge meiden.. je leven staat nog open.. jullie willen later zelf ws ook kinderen krijgen.. wat als blijkt dat dit toch niet zulk lekker spul is..

Denk je nu dan echt, dat de overheid de nadelen zullen vertellen?? Welneeee...... Die hebben een dealtje gesloten met de pharmaceutische industrie. En dat is een hele rijke machtige industrie waar een hoop geld in rond gaat.. Waar mensenlevens niet zo belangrijk zijn... dus...denk eerst heel goed na voor je het doet!!

Is dit nu wat je echt wilt voor de rest van je leven?????
[/quote]

Ik blijf het quoten..

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:16

Goedzo Jesser! Zeker blijven doen. Ik ga de prik ook niet halen.Ik volg de meute tenminste niet! Jezelf iets inspuiten waarvan de lange termijn gevolgen nog niet bekend zijn zegt voor mij al genoeg.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:23

KvE schreef:
Maar denken jullie nu echt dat half nederland een prik krijgt als er geen goed onderzoek naar gedaan is?

6 jaar hebben ze eraan gewerkt. lijkt me niet dat ze 'de toekomst' omzeep gaan helpen wel..

hahah, ik bedenk net :P
het zou een ideale manier zijn om van de overbevolking af te komen :')

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:31

Ik ben nog steeds van plan hem te halen :j ( en ja ik volg het topic. )

Prikken die je vroeger kreeg, als baby/peuter/etc. voor inentingen, daar zijn ook al kinderen aan dood aan gegaan..

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:40

een meisje uit mn klas is vanochtend ook geweest.
3x verkeerd geprikt , en alle 3 de keren vloeistof ingespoten.
niet echt gezond lijkt mij....?
ik neem hem iig niet!
ben geen proefkonijn , en heb ook gehoord dat er rattegif oid in zit :n :n ?

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:44

Silfanoo schreef:
Ik ben nog steeds van plan hem te halen :j ( en ja ik volg het topic. )

Prikken die je vroeger kreeg, als baby/peuter/etc. voor inentingen, daar zijn ook al kinderen aan dood aan gegaan..

KvE schreef:

idd ik snap niet waarom iedereen zo reageert

missblondie schreef:
trouwens,,,
voor het geval ik hem toch wel ga halen..
een vriendin had het erover dat er iets van een zalfje was, die je op je arm kan smeren, waardoor dat stuk 'verdoofd'
maar ze wist niet of dat alleen voor bloedprikken was, of ook hiervoor...
weet een van jullie meer hierover?

volgens mij hebben ze dat alleen in het ziekenhuis

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:01

KvE schreef:

Bij een normaal vaccin is dit meestal rond de 20 jaar ;) :)
En overigens, een paar pagina's terug was het nog maar 4 jaar.

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:02

Moon schreef:
KvE schreef:

hahah, ik bedenk net :P
het zou een ideale manier zijn om van de overbevolking af te komen :')

haha ja, maar dan krijg je weer het probleem dat er dadelijk alleen maar niet-productieven zijn en zit nederland met de enorme druk over de pensioen uitkeringen :P

Ik ga hem niet halen. Van mijn vader moet het, maar van mijn moeder mag het bijna gewoonniet. En zelf vind ik het veeeeels te eng.

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:08

Jesser schreef:
_helga_ schreef:

ik vind daat de voordelen zwaarder wegen dan de nadelen.baarmoederhalskanker is niet niks volgens mij overlijden de helft van de passienten En dat er dan een paar mensen zijn die bijwerkingen van de prik overdrijven(beetje sterk uitgedrukt) daar trek ik me niets van aan.
hoe groot is de kans dat je dat krijgt en hoe weten ze dat het daardoor komt?
ik ga even kijken op de site van de GGD (ik denk trouwens dat zij echt geen prik voorschotelen als het niet voldoende veilig verklaard is.

En diezelfde ggd 'verloot' een I-pod, dat is MEDISCH ONETISCH.. de ggd, maakt niet bekend, dat er meisje in Spanje zeer ziek er van geworden zijn.. Maakt ook niet bekend dat er zelfs meisjes aan dood gegaan zijn...

Omdat een schaap over de dam loopt, hoeft de rest toch nog niet te volgen??

Denk je dat je nu dan geen baarmoeder halskanker meer kunt krijgen??? Gewoon nog steeds hoor, hier zit geen verschil in.. Maar waar heb je je dan tegen ingeent, PREVENTIEF nog wel...????? Om de rest van je leven een proefkonijn te zijn..want dat ben je gewoon..

Nogmaals, er zijn 30 type baarmoederhalskanker, en twee van die type zitten in het stofje wat je ingespoten hebt gekregen.. Dit houdt in dat je twee je niet tegen die andere 28 kunnen beschermen..

Daarnaast, het aantal vrouwen wat baarmoederhalskanker krijgt is heel laag.. Maar wat doen ze nu dan??? Ze maken jullie bang! Dat is wat er gebeurt, je denkt.. ik wil dat niet krijgen.. dus hup die spuit erin.. maar het kan het niet voorkomen dat je het alsnog zou KUNNEN krijgen..

Bij niemand staat het vast wat je eventueel aan ziektes kunt krijgen.. Jullie zijn jonge meiden.. je leven staat nog open.. jullie willen later zelf ws ook kinderen krijgen.. wat als blijkt dat dit toch niet zulk lekker spul is..

Denk je nu dan echt, dat de overheid de nadelen zullen vertellen?? Welneeee...... Die hebben een dealtje gesloten met de pharmaceutische industrie. En dat is een hele rijke machtige industrie waar een hoop geld in rond gaat.. Waar mensenlevens niet zo belangrijk zijn... dus...denk eerst heel goed na voor je het doet!!

Is dit nu wat je echt wilt voor de rest van je leven?????
[/quote]
Oke, dat die GGD een I-pod verloot vind ik ook niet kunnen,
maar die meisjes die overleden zijn, dat was een andere entstof hoor.
Er overlijden jaarlijks zo'n 200 vrouwen, ik weet niet of ik dit reden genoeg vind.
Ik heb ook een uitnodiging gekregen, en ik weet nog steeds niet of ik ga,
omdat ik de gevolgen niet weet..
Deels ben ik het wel met je eens.. maar aan de andere kant denk ik ook wel; het zou toch wel nut hebben?

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:09

jeslivito schreef:
een meisje uit mn klas is vanochtend ook geweest.
3x verkeerd geprikt , en alle 3 de keren vloeistof ingespoten.
niet echt gezond lijkt mij....?
ik neem hem iig niet!
ben geen proefkonijn , en heb ook gehoord dat er rattegif oid in zit :n :n ?

dat rattengif is gewoon iets wat iemand bedacht heeft, dat klopt echt niet..

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:22

Ik heb bijna heel het topic doorgelezen maar ik twijfel nog steeds of ik hem ga halen of niet! Ik moet wel van me ouders
maar als ik sommige dingen hierzo lees.. :=

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:28

Tja het blijft een moeilijke keus. net als de keus of je donor wil worden eigenlijk. alleen heb je daar geen last van. maar goed ik ga niet. wat iemand ook zegt. mijn ouders laten mij daar gelukkig helemaal vrij in. hun vinden dat ze het iemand niet kunnen verplichten ;)

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:32

Weetje wat het probleem hier is.. iedereen verzint dingen en heeft zijn eigen mening en waarheid erover van de ggd komt geen duidelijkheid, dus zo naait iedereen elkaar lekker op :)

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:40

ggd liegt alles bij elkaar, die vertrouw ik echt niet, heb geen goede ervaringen met ggd.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:41

GGD zegt toch alleen maar dat het goed is, als ze het moeten prikken gaan ze toch niet zeggen dat het gevaarlijk is?

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:44

ik zeg al ggd geeft geen duidelijkheid

youreperfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 01:08

Ik heb gisteren mijn laatste prikje gehad. Ik kan niet zeggen dat het volledig pijnloos gebeurde want telkens met zo'n prikje had ik toch wel tranen in mijn ogen, hoewel ik er normaal toch wel best goed tegen kan. Heb nu nog wel last van een stijve arm, maar verder geen bijwerkingen ofzo ;)