Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:31

btw: ik drink gewoon light producten. 's avonds op stal neem ik vaak een gewone cola.. Heel slecht :o
Afgewisseld door op mijn stage met thee en water :)

in het weekend drink ik nog gewoon een wijntje, maar ben wel overgeschakeld van wit naar rosé, omdat daar minder caloriën/suikers in zit :)

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:34

Cola drink ik nooit. Af en toe in het weekend maar dan weer de light variant.

Bij de dubbel fris scheelt het wel. de gewone is 65 kcal en de light 15 uit mijn hoofd :D.
Dus ja ik vergelijk ook alles met elkaar :j

Loesss

Re: Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:39

Ik eet ok echt 4 a 5 boterhammen per dag hoor! Ook om het feit dat als ik straks weer stop met lijnen en stabiliseer niet meteen aankom als ik weer brood ga eten! Ik heb dus tijdens het lijnen een normaal eetpatroon zonder tussendoortjes!

Geen zin om een echte jojo te zijn!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:41

ik eet wel tussendoortjes, maar dan wel gezonde!
ik volg geen dieet oid..
Ik probeer 6 maaltijden op een dag te hebben..
Dus de 3 hoofdmaaltijden + 3 gezonde tussendoortjes..
En dan wat extra sporten, en meer drinken..

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:47

nee ik heb dus ook geen zin meer om te jojoën..
Daarom eet ik gewoon verder eigenlijk normaal, maar probeer ik iets meer te sporten en dat eigenlijk aan te houden en wel een beetje gezonder te eten..

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:48

gelukkig is het bijna etenstijd heb echt trek/honger

van sommige dingen neem ik ook light maar van andere niet dus ja ik kijk ook op de etiketen.

en ik drink in het weekend ook een glaasje rode wijn (mag van sonja ook dus haha)

ook ik heb geen zin in dat jojoen dus probeer ook zoveel mogelijk te stabiliseren

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:48

Cola drink ik ook niet zo veel, eerder 7up. ( erg slecht, maar drink geen alcohol met uitgaan dus je moet iets )

Net mijn middag etenop, 2 crackers + appel & beker melk.
En dadelyk naar school fietsen :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:49

Olle schreef:
ik kan crackers wel vervangen een keer voor brood, maar crackers vullen bij mij gewoon veel minder. Zeker die cracottes dingen, dus als ik crackers neem zijn het de volkoren van Wasa.

ik heb ook de volkoren van wasa met sesam saadjes :P mjam

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:50

Oooh ik bedoel ik eet ook wel tussendoortjes hoor, maar bedoel geen koek en snoep zeg maar enzo.... geen slechte extras zeg maar!

Ik doe hetzelfde patricia!

Ja normaal eetpatroon is denk ik wel noodzakelijk, gezien de het kans op jojo. Daarom geloof ik ook niet in van die specifieke dieeten!

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:52

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:52

ik ben ook redelijk stabiel in mijn eten, maar let wel wat meer op :)
de crackers doen het bij mij eigenlijk even goed als een boterham, als ik maar af en toe wat lekkers dr op doe met wat meer callo want anders dan raak ik in een vreselijke dip en ga ik snaaien. ( vaak tegen 4e kom ik in zo een periode van ik MOET iets zoets hebben anders wordt ik shaggereinig ) vaak neem ik dan gewoon wat lekkers op mn cracker :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:53

oeh leuk von dutch :D

dan moeten we dat maar doen ipv bokken haha :D

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:56

Haha ja eigenlijk wel he ;)
Is wel makkelijke site, ze doen alles voor enzo.
Ik dacht misschien wel handig voor jullie, ik heb er veel aan iig.

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:32

Oei, de buikspieroefeningen even bekeken.... Ze willen dat je dat 12 tot 20 keer doet!!!!! Dat wordt nog wat... hihi.

Ik gebruik eigenlijk zo weinig mogelijk light producten. Mij is verteld dat de zoetstoffen die daarin zitten nog slechter voor je zijn dat gewone suiker. Zal wel beetje overdreven zijn maar toch. Ik houd het dan liever op iets wat ik wel lekker vind en dan maar wat minder... Ik let er op dat ik gezonde dingen neem maar probeer ook genoeg goede vetten enzo binnen te krijgen. Soms dus pindakaas, halfvolle melk, plantaardige boter om mn vlees in te bakken, etc. Alles met mate natuurlijk.

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:43

Ja in de meeste light producten zit aspartaam en dat is best een slecht stofje. Het zit ook in zoetjes.

Citaat:
WAT IS ASPARTAAM?

Aspartaam is een kunstmatige zoetstof, tegenwoordig in meer dan 6000 voedingsproducten verwerkt en dit aantal stijgt nog altijd. Aspartaam wordt gebruikt in dieet ('light') producten zoals frisdrank en tafelzoetjes, maar ook in producten als ranja, yogi, dubbeldrank, yoghurt, kwark, yakult, snoep, taart, kauwgom, vitaminepreparaten, peutertandpasta, enz.

Aspartaam blijkt niet alleen al kankerverwekkend te zijn bij doseringen vanaf 20 mg/kg per dag, een hoop mensen schijnen er ook nog eens behoorlijk ziek van te worden.

Bron: http://www.aspartaam.com

Niet dat ik het er minder op gebruik, hoor...

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:45

15 tot 20 keer is voor mij een peulenschilletje :)
komt waars omdat ik er al een tijd mee bezig ben Hihi

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:13

Oregon schreef:
Oei, de buikspieroefeningen even bekeken.... Ze willen dat je dat 12 tot 20 keer doet!!!!! Dat wordt nog wat... hihi.

Kom op zeg dat is toch een eitje?beetje vertrouwen in je buikspiere :(:)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:17

Hee die site is handig Von Dutch! Ik ga er een paar uitzoeken en kijken of ik daar een soort van programma'tje van kan samenstellen :) Volgende punt is dan om het proberen elke dag even te doen!

Ik drink eigenlijk bijna geen frisdrank o.i.d meer.. en door maagklachten helemaal geen alcohol meer. Dat scheelt alweer ;) Verder drink ik overdag eigenlijk thee, drinkyoghurt (0%vet) en suikervrije ranja :) Eten: brood of crackers, soms ontbijten met 0%vet vanilleyoghurt met ontbijtgranen en normaal avondeten :) Verder eet ik vaak iets van een soepje (cupasoup, opkikker oid) en rijstwafels of fruit/wortels/komkommer/tomaatjes etc :) Snoepen probeer ik minimaal te doen!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:25

Ik meld me ook maar even.. Ben al vanaf mn tiende aan het lijnen, maar komen altijd weer meer kilo's bij als er vanaf gingen.. Ben nu weer 9 kg kwijt, maar moeten nog 15 ofzo. Doe nu even weer een crashdieet om op gang te komen, heel slecht maar wel motiverend. In het weekend beloon ik mezelf met een stukje chocola. Als ik zondig, zondig ik nu gezond.. Met knackebrod met slankiekaas, heel lekker.. Veel water en wandelen. En rij dagelijks sowieso 2 uur, dus dat scheelt ook. Heb genoeg begweging, alleen moet stoppen met terugvallen in mn oude gewoonte van snoepen..

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:43

vanaf je tiende :oo
Dat vind ik nou niet echt gezond :oo hoe komt dat zo?

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:57

Iemand de nieuwe Allerhande van de AH al? Thema deze maand is: Heerlijk op gewicht. Staan wel een aantal hele lekkere recepten in!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:19

Oregon schreef:

hahahaha dan ben jij blij dat je mijn nieuwe fitness programma niet hoeft te volgen :=

Be net geweest, en ben echt he le maal bekaf :=

ben eerst een kwartier gaan fietsen voor een test (ja degene die ik afgelope donderdag ook heb gedaan, nu bleek dus dat ik eigenlijk helemaal niet zo achteruit ben gegaan! maar dat het gewoon lag aan dat ik die hele dag al had gelopen en dat het hele andere omstandigheden waren als de 1e keer dat ik de test deed.. )
maargoed..
Daarna dus mn nieuwe programma gemaakt, waarbij ik mijn benen erg ga trainen..
Eerst 30 x een oefening met de bal, daarna nog 30x een andere oefening met de bal..
linkerbeen wegdrukken met gewicht 30x, rechterbeen hetzelfde
nog vanalles ook 30x :')

150 x de buikspieroefening :')
en nog 5 min fietsen als warmingup, en 15min nog iets dat goed is voor mn benen (weet ff niet uit te leggen wat precies, maar ook cardio :') ) als afsluiting..

nou, ik heb nu echt spierpijn waar je u tegen zegt :')

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:20

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:23

Erg veel respect voor je Patricia!! Petje af! Ik heb zon slechte conditie dat ik blij ben wanneer ik nog energie over heb als ik een stukje heb gefietst.... Ben nu wel al een stuk fitter sinds ik alles wat ik in het dorp doe of lopend of op de fiets doe en daarnaast zoveel mogelijk naar de supermarkt aan de andere kant van het dorp ga. Ook ga ik minimaal 1 x per dag een half uur wandelen oid. Als ik dan bedenk dat ik ooit ook een gigantische conditie had, niet stuk te krijgen was....

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:24

Oregon schreef:
Iemand de nieuwe Allerhande van de AH al? Thema deze maand is: Heerlijk op gewicht. Staan wel een aantal hele lekkere recepten in!

Ow, die ga ik eens bekijken!

weet je wat ook heerlijk is, stukjes komkommer of wortel met een celderij dip :9
Zal het recept wel eens opzoeken :P