me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:38

Ik wil toch even met jullie delen dat ik vandaag een super goede dag had. Energie zoals vanouds, ik durf bijna niet te juigen, maar dit heb ik al in geen twee jaar gevoeld. Ik heb de hele dag gewerkt, daarna nog bij een vriendin wezen eten, en zit nu nog vol energie naar de Hengstenkeuring in den bosch te kijken. En nou maar hopen dat ik morgen niet weer in een dip schiet. Maar deze dag heb ik mooi binnen Yeah!!!!!!!!!!

Davinia_

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 20:39

Super Issy! Wat zal dat een heerlijk gevoel zijn zeg!! Hopelijk voel je je morgen weer zo!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:49

GO ISSY *\o/* *\o/* *\o/* binnen is binnen hoor,geniet ervan ;)

Marilla...let wel op dat je goede doppen neemt,herrie-stoppers vind ikzelf bv te hard.Hoofdpijn na 20 minuten :+

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 08:39

Ik ben nu al vreselijk moe.. Heb over de hele nacht maar iets van 5 uurtjes geslapen denk ik, dus ben nu aardig gesloopt. Ben benieuwd hoe ik de dag door kom. Vannacht beetje boos op m'n vriend en de adrenaline gierde door m'n lijf en ik had energie voor 10. Helaas had ik daar niets aan vannacht :D

Issy, hoe is het met jou?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:21

Grr ik kom echt in de knoop met school. Voor de herkansingen (2) moet je 4 weken lang een lesuur per vak volgen. Maar ze zijn voor mij echt onmogelijk qua tijd.. Het komt er op neer dat ik maandag en donderdag van kwart over 8 tot vier op school moet zitten om het te kunnen volgen. Als ik het niet volg mag ik geen herkansing maken (nu gaan we daar nog wel ff over praten, maar ik denk dat ik de lessen ook wel nodig heb wil ik mijn cijfer verbeteren).. Ik heb nu al moeite met 3 uur les per dag.. Ik houd het allemaal wel vol maar ik takel per week gewoon af zegmaar, en met 3 uur heb ik dat minimaal en dan kan ik het wel redden tot het eindexamen denk ik (met daarna een flinke dip ben ik bang :=) maar als ik nu 2 dagen per week volledig aanwezig moet zijn ben ik bang dat ik het niet ga halen :=

Net trouwens een afspraak gemaakt voor de huisarts voor een verwijzing naar een psycholoog.. Dit werkt ook niet. Gisteren halsoverkop nog naar mn vriend gegaan (kwartiertje met de trein) omdat ik er weer helemaal doorheen zat. Vanochtend heeft hij me gebracht naar huis en heef thij hier een half uur gewacht voor hij naar zn werk reed..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:44

hey, kan je geen slaapplekje regelen op je school?
Hogeschool Utrecht heeft het wel weet ik. Al maak ik daar geen gebruik van.
Mijn middelbare school had het ook. Dat weet ik van mensen met epilepsie bijv, na een aanval kunnen ze even uitrusten/ of ze kunnen erop bijkomen.

Ze hebben bijna altijd wel een plekje waar je bijv 2 uurtjes zou kunnen slapen.

Het is het vragen waard toch?
School is ook belangrijk!

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:43

me hart gaat vandaag als een gek te keer hij klopt twee keer zo veel als wat hij moet kloppen zucht

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:36

Ik baal als een wekker, ik ben bij een ruimte wezen kijken voor m,n praktijk.Ik zou het samen met iemand gaan doen, komt die persoon niet op dagen.Het is zoooooooooo mooi echt perfect,maar ja alleen de huur ophoesten is niet te doen in het begin gggggrrrrrrrrr.Heb er zo,n zin in.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:52

ben vanmiddag op gebelt dat ik eerder naar de cadioloog moet komen hij heeft me ecg s bekeken en wil dat ik zo snel mogenlijk kom ik had een afspraak voor 18 maart.zucht ga me nu toch wel zorgen maken wis al dat ze niet goed waren maar dat deze cadioloog me eerder wil zien zucht

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 19:02

Dat is wel balen Marleen! Weet je ook waarom diegene niet is op komen dagen?

Miss_kippie, pff, dat is wel even spannend! Klopt je hart nu nog zo snel of is het al minder geworden?

Ik heb vandaag m'n baan opgezegd! Had ein-de-lijk mijn baas te pakken, wel via de noodgevallen privé lijn :o Kreeg haar al dagen niet te pakken, op een gegeven moment nog keertje gebeld en kreeg ik de centrale zorglijn van die hele zorg. Ik vertelt dat ik echt m'n baan op wilde zeggen, maar m'n baas niet te pakken kreeg. Zij heeft me door verbonden met zo'n privé nummer voor dringende vragen. M'n baas was heel begripvol, vond het het beste en ik mocht per direct stoppen. Hoefde geen maand nog te werken. Erg fijn! Mijn baas wenste me succes met de toekomst en hoopte ooit nog wat van me te horen. Kreeg er echt waardering voor, voor m'n inzet en dat doet eens mens ook wel eens goed! Want het voelt toch soort als 'falen' als je op moet zeggen omdat je het niet vol houd.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:28

balen van je werk zeg nee hij maakt nu helemaal over uren

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:40

Marilla....fijn dat het nu geregeld is en dat er zo goed op is gereageerd :(:)

Marleen en miss_kippie... :(:)

MissPromiss...Hannanas heeft gelijk,school is belangrijk.Misschien kunnen ze je wel een rustplekje bieden.

Vandaag bij de internist geweest,als het goed is voor het laatst.Als laatste noodgreep heeft hij nog wat bloed laten prikken en daar krijg ik morgen de uitslag van :\
Hij kan verder niets voor mij doen -O-

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:53

@Issy; klinkt goed zeg, een dag als vanouds! Houden zo!
@Misspromiss; goed dat je daar hulp mee zoekt. Misschien kan de psycholoog nog wel wat voor je betekenen dan. :)
@Marleen; balen zeg, weet je ook waarom hij niet op is komen dagen?
@Marilla; leuke reactie van je baas! En kun jij wat rustiger aan gaan doen.
@Tinky; ben benieuwd naar je uitslag. Hopelijk íets... Heb je het inmiddels al gehoord?

Gisteren had ik een erg slechte dag, vandaag gaat het gelukkig weer wat beter. Ben wel ontzettend misselijk van de moeheid. Moet nu aan een stagewerkplan werken voor school, snap er alleen helemaal niets van, irritant. Morgen weer stage...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:56

Nee ik heb geen idee waarom die persoon niet kwam op dagen, ik heb niks meer gehoord namelijk.Ben dus nu op zoek naar iemand anders.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:15

Paula schreef:
@Tinky; ben benieuwd naar je uitslag. Hopelijk íets... Heb je het inmiddels al gehoord?

Hij heeft net gebeld...gemengde gevoelens weer :\
Uitslag was goed,geen afwijkingen *\o/* weer terug bij af dus -O-
Nu maar kijken of het RCA wat kan betekenen,mochten er nog andere problemen voordoen dan kan ik altijd bij hem terug komen.Moet zeggen dat ik het een goede internist vind.Staat open voor een hoop dingen en heeft mij werkelijk helemaal binnnste buiten gekeerd.Tot een Montoux-test aan toe,gewoon om uit te sluiten...

Paula schreef:
Gisteren had ik een erg slechte dag, vandaag gaat het gelukkig weer wat beter. Ben wel ontzettend misselijk van de moeheid. Moet nu aan een stagewerkplan werken voor school, snap er alleen helemaal niets van, irritant. Morgen weer stage...

Sterkte met je stage :(:)

Marleen...vervelend maar beter in de beginfase dan wanneer alles getekend is,succes met zoeken :(:)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:28

Oeh een meevallertje! Ik heb afgelopen zomer geprobeerd te werken en heb dat 1,5 week fulltime volgehouden.. Balen balen maar.. ik krijg nu nog wel 124 euro terug van de belasting :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:10

E124,- terug...Boffert :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:12

Zo dat is lekker zeg.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:58

@Tinky; Vervelend hoor dat je nog niets weet... Wat is RCA? Montoux test is voor lyme toch? Die zou ik ook nog graag willen.

Zie op tegen stage morgen. :\ Het lijkt wel of iedereen zich al helemaal gesetteld heeft op zijn stageplek en ik loop nog maar wat aan te rommelen. En nu moet ik ook nog eens het hele weekend werken zonder astma medicatie omdat mijn pufjes op zijn en maandag pas weer besteld kan worden.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 09:23

Dat is wel lekker MissPromiss!

Succes met je stage Paula!

Ik heb vanavond druk avondje. Ga eerst wokken met m'n vriend en hun gezin en daarna nog naar een verjaardag. We zouden eigenlijk pas om half 9 gaan wokken en dan tot half 12 en dan moest ik nog half uur naar huis rijden en naar die verjaardag. Ging hem niet echt worden voor mij denk ik. Nu gaat mijn geweldige vriendje niet mee naar het voetballen (ze moesten laat voetballen en uit, waardoor hij pas na 7 uur thuis zou zijn en hij is toch geblesseerd en doet niet mee, maar meestal moet je dan wel gewoon mee, maar hij heeft het voor mij geregeld bij de trainer dat ie niet mee hoeft) zodat we al om half 7 gaan wokken. Vervolgens heeft z'n moeder gezegd dat 2 uur ipv 3 uur wokken ook wel genoeg is. En we dan rond 9 uur al terug zijn en ik nog naar de verjaardag kan! Erg lief allemaal!
Ik voel me dan wel altijd schuldig, want dan ben ik degene die weer 'lastig doet'. Maja, dat moet ik maar even wegstoppen.

Ik zit verder te denken om met iemand te gaan praten over mezelf. Ik ben helemaal het vertrouwen kwijt geraakt in avonden weg gaan. Omdat ik de laatste 2 maanden 's avonds na het eten hartstikke misselijk word, moe word en koorts krijg, durf ik 's avonds niet meer het huis uit en maak me de hele dag druk of ik het wel kan volhouden. Resultaat is dat ik alleen maar meer moe word en 'zieker'. Maar ik kan soort de knop niet omzetten om me er niet druk om te maken, omdat ik al zovaak 's avonds ziek weg ben moeten gaan van etentjes, uit de bios of wat dan ook. En ik dan altijd bang ben dat het weer gebeurd en zo er niet meer kan van genieten en me druk loop te maken en ik daardoor 'ziek' word en dus naar huis moet.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 09:29

:(:) Denk dat het wel slim is om het er met iemand over te hebben inderdaad. Bij mij is het niet zozeer dat ik me druk maak omdat ik bang ben dat ik het niet volhoud, omdat ik altijd maar door dender zegmaar := maar ik kan het gewoon niet accepteren en denk dat ik daar even aan moet werken :0

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 09:43

Het is ook moeilijk om te accepteren dat je ziekte je beperkingen oplegt, maar het is inderdaad niet goed als je je druk maakt of je avondplannen wel gaan lukken, want je verbruikt daarmee alle energie.
Ik denk dat het goed is als je inderdaad begeleiding/ondersteuning vraagt bij een goede psycholoog (en niet zomaar bij het RIAGG ofzo) om hier e4en plekje voor te vinden. Echter moet je wel van te voren met je psycholoog bepalen dat het druk maken een gevolg is van de ME/CVS en niet een oorzaak van de ME?CVS, anders is je startpunt al verkeerd.

Ik ben gisteren hele dag in de weer geweest en zelfs op de hengstenkeuring geweest in Den Bosch. Ik was om half 1 thuis, en ben er vandaag vanuit gegaan dat ik niks zou kunnen. Maar tot mijn verbazing voel ik me wel moe maar niet volledig uitgeput. Het lijkt dat mijn reglemaat, aangepaste voeding, beweiging, en psychisch op en rij zetten, nu dan toch zijn vruchten gaat afwerpen. Echter moet ik nu uitkijken dat ik niet teveel wil, anders ben ik terug bij af. Dus vandaag en morgen ben ik thuis, doe ik rustig aan, zodat het lichaam wat kan herstellen van een late hengstenkeuring avond.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 10:04

Dat vind ik ook altijd het moeilijkste Issy, dat je nu veel energie heb en dan niet ineens te veel ga doen.Wantja, het komt niet vaak voor dat we bijna alles kunnen he. Fijn dat het zo goed gaat nu!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 16:43

Klopt het is moeilijk om niet in 1 keer al je energie te verbruiken,ik heb net lekker een potje gejankt.Ik moet gewoon aan het werk,een paard en 2 kinderen een auto en nog meer huis dieren, het tikt allemaal aan.Dus had ik voor de kids een lijstje gemaakt, dus dat ze iedere dag iets doen thuis.Alleen zie ik er weinig van,dus heb ik gezegd iritaties vreet ook aan een mens hoor.Hoe kan ik nou gaan werken als ik geen hulp in huis hoef te verwachten.Mijn man werkt al genoeg die zadel ik er niet mee op.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:28

Paula schreef:
@Tinky; Vervelend hoor dat je nog niets weet... Wat is RCA? Montoux test is voor lyme toch? Die zou ik ook nog graag willen.

Zie op tegen stage morgen. :\ Het lijkt wel of iedereen zich al helemaal gesetteld heeft op zijn stageplek en ik loop nog maar wat aan te rommelen. En nu moet ik ook nog eens het hele weekend werken zonder astma medicatie omdat mijn pufjes op zijn en maandag pas weer besteld kan worden.

RCA is Revalidatie Centrum Amsterdam en de Montoux-test is om te kijken of je tuberculose hebt (vanwege mijn werk was dit niet verkeerd om te testen)
Test voor Lyme kun je gewoon aanvragen,ik werd wel gewaarschuwd door de internist...als je negatief bent voor de test is het klaar,maar als je positief bent ga je een ander traject in.Het wil namelijk dan nog niet zeggen dat je besmet bent.Tenzij je zeker weet dat je gebeten bent door een besmette teek ;)

Belen dat je pufjes opwaren...sterkte :(:)

Marleen...irritaties kosten meer energie dan het zelf doen...arme jij,hopelijk gaat het lukken allemaal.

Marilla...fijn dat ze zo om je gedacht hebben :j super!! Niet schuldig voelen maar genieten van het moment ;)
Als je zo het vertrouwen in jezelf kwijtraakt dan is het idd goed om eens met iemand te praten,zoek wel iemand uit die bekent is met dit ziektebeeld,anders wordt je weer op de hoop "psygische aandoeningen" gegooit :P

MissPromiss....ken dat ook,doe niets anders dan op de rem trappen :+ ben ook zo'n doordenderaar met spijt achteraf :o

Issy...leuk man...even genieten en morgen dagje rust,maar dat is het dan ook wel weer waard :D

Vandaag samen met mijn vriendlief en mijn jongens een kleine wandeling gemaakt.Hebben zij ook weer een frisse neus gehad...hopelijk kan ik snel weer rijden want ze worden echt moddervet.
Toen op mijn gemakkie uitgemest,hoefde niet te kruien en dat scheeld...daarna boodschappie gedaan,gelukkig niet hoeven fietsen want anders was het niet gelukt.Nu wel klaar mee voor vandaag :+