Stoppen met de pil, wie ook?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:36

Nicolletje schreef:
Ik vraag me alleen af, wat voor invloed de pil heeft gehad op mijn leven, in 20 jaar. Heb toch wel last gehad van depressieve klachten en negatieviteit.

Dat had ik dus ook... zat regelmatig tegen een depressie aan, heb een eetprobleem opgelopen etc...

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:44

Vraagje:

Tivoli ging zonder verdoving oid en ponyzotje helemaal onder narcose.. Waarom de een wel en de ander niet???

Ik wordt voortaan steeds ongesteld tijdens mijn pil gebruik, wil nu ook overstappen naar een ander anticonceptie middel..

Misschien een wat persoonlijke vraag, maar ik heb gehoord dat het kan zijn dat je vriend m tijdens de sex voelt.. Heeft iemand hier ervaring mee??

:)

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:49

Ik ben net gestopt met de Nuvaring na 1 maand proberen...

Kreeg erg veel last van pukkels, dat had ik al met de pil, maar bij de ring nog erger... Had eigenlijk gehoopt dat het minder zo worden.

Nu weer even een maandje niks. Heb geen zin meer in de pil of ring.
Zijn er nog andere oplossingen zonder hormonen? En wat zijn de ervaringen hiermee?

Tivoli

Re: Stoppen met de pil, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:10

@ _Lola_
Ik ben niet verdoofd o.i.d , heb daar ook niet om gevraagt.Is volgens mij ook niet gebruikelijk?

En tijdens de sex voel je niks,partner ook niet.
Met je vingers kan je het ook niet voelen.
Het enige dat je kan voelen met je vingers is een paar mm van een touwtje (soort visdraad).Maar,partner voelt dit niet.

Gewoon even langs je arts gaan en de mogelijke opties bespreken.

nicolientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:27

Ik merkte er niets van tijdens de sex, mijn vriend loopt momenteel co-schappen gynocologie en daar is het normaal dat het allemaal zonder narcose of iets gebeurd!

nicolientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:30

En malibu, zonder hormonen heb je alleen barriere middelen (condooms etc), koperspiraal en onthouding :P Daarnaast bevatten niet alle middelen dezelfde soort hormonen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:06

nicolientje schreef:
Ik merkte er niets van tijdens de sex, mijn vriend loopt momenteel co-schappen gynocologie en daar is het normaal dat het allemaal zonder narcose of iets gebeurd!

Ja, want vrouwen moeten vooral veel pijn lijden hier in nederland :j

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:09

Wendy schreef:
nicolientje schreef:

Ja, want vrouwen moeten vooral veel pijn lijden hier in nederland :j

haha nou k geloof ik ook!! Al gebeurd het in duitsland ook veel geloof ik. Mijn gynea was blijkbaar vrouw vriendelijk, want die heeft me naar het ziekenhuis gestuurd om hem volgende week dinsdag te laten zetten :j :D

nicolientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:46

pijn valt heel erg mee hoor, de huisarts heeft hem bij mij geplaatst! Maar pijn verschilt per persoon denk ik!

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:20

Ja dat denk ik ook idd. Ik had er totaal geen moeite mee gehad als het zonder was hoor.. Maar ja

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:25

nicolientje schreef:
pijn valt heel erg mee hoor, de huisarts heeft hem bij mij geplaatst! Maar pijn verschilt per persoon denk ik!

Dat het per persoon verschilt lijkt me wel duidelijk ja :j
Ik heb een hoge pijngrens normaal gesproken (voel wondjes vaak niet eerder dan dat het echt te laat is) maar het plaatsen van het spiraaltje deed echt veel pijn. Dus als ik er nog een neem, dan wil ik wel iets hebben tegen de pijn,. minstens.
Maar ik snap dus niet goed dat het 'standaard' zonder verdoving oid gedaan wordt, als toch wel heel veel mensen het nogal pijnlijk vinden.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:27

Wendy dat is heel raar! Ik heb ook een hoge pijngrens (en ik ken er meer zoals ik) maar als er 'daar beneden' iets is, doet het gewoon heel veel zeer!!
En ik ken zoals ik al zei meer 'bikkels' die dit hebben.
Terwijl mensen die ik ken die al trillend bij de tandarts zitten bij wijze van, zeggen: ooh het valt best mee.
Heel raar :?

*edit*

Ik heb laatst de uitleg gekregen dat een hoop vrouwen wel 'jammeren' en bang zijn maar het achteraf mee vinden vallen ofzo :?
Van mijn zusje die haar vriendin is net arts geworden. En dan is het zonde (en belastend) om iedereen maar te verdoven.
Als je dus bang bent moet je GOED duidelijk maken: ik ben ECHT bang.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:36

Hihi, ik ben niet bang, ik heb alleen ervaring :+
Idd, de tandarts kan me niet deren, maar dingen die in mijn baarmoeder komen blijkbaar wel.
Verder bevalt het spiraaltje zo goed dat ik het toch wel weer overnieuw laat doen... maar mannen worden toch ook niet gecastreerd zonder verdoving? :P

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:26

Ik hang gewoon nu nog steeds een beetje tussen dat wel/niet ongestelt zijn in! Ik ga morgen de huisarts maar eens bellen. Hoe is het nu bij de beginnende minera gebruikers?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:33

Nouja bang... bang... ik denk dat je begrijpt wat ik bedoel ;)

(op je strepen blijven staan)

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:46

Ik ben niet bang oid, maar ze kwamen er zelf mee om dat te doen. Naja ik vind het wel prima. Ben er alleen een halve dag voor kwijt. :')

@ Plagom: Volgende week weet ik meer :Y)

nicolientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:35

Heeft hier iemand implanon, op internet lees ik alleen maar horrorverhalen!

moika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:57

Citaat:
Mag ik vragen welke pil jij gebruikte?ik gebruikte altijd de marvelon voelde me er niet goed bij,menstrueerde weinig,hoodpijn,gevoelssloos,enz nou ga ik vanavond met een andere pil beginnen de yasmin...hopelijk gaat met deze beter,had ook nooit geen zin,niet leuk voor mijn vriend,de marvelon heb ik geslikt vanaf mijn 15de tot nu 32 e

ik heb ook marvelon, van m'n 18 tot nu 30... heb eigenlijk weinig last ;) menstrueer idd weinig, 2 dagen max, maar voor de pil was dat een week, kreeg ik halve bloedarmoede dus ben daar best blij mee :j hoofdpijn heb ik ook wel, maar nu niet van die migraine aanvallen, en heb ik al van als ik kind was(kleine sinussen die rap verstoppen)
dus ja , weet niet of dit nu door de marvelon komt of niet...ben wel mega vies de dag voor ik m'n regels krijg, dan moet er echt niet veel gezegd worden of gebeuren of ik ontplof }:)
in elk geval: nog 2 maand de pil...ga niet overstappen naar iets anders, gewoon kindjes maken :j

vriendinnen van mij hebben spiraaltje, al jaren, en zijn er toch ook heel tevreden over, behalve dat bij hen de maandstonden veeel heviger zijn en ook echt zeer doen....

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:22

nicolientje schreef:
En malibu, zonder hormonen heb je alleen barriere middelen (condooms etc), koperspiraal en onthouding :P Daarnaast bevatten niet alle middelen dezelfde soort hormonen.

Ok, thanks voor de informatie. :)

Condooms weet ik, dat gebruiken we nu maar niet met enthousiasme :D Laat ik het zo zeggen 'voel toch een afstand'.... ;)
Maar ja, we zijn nog even niet toe aan kinderen helaas... :n

Ik ga even googlen voor informatie over de spiraal. Heb daar best wel wat 'horror'verhalen over gehoord namelijk... (dat het pijnlijk is en hevige mensturatie pijnen etc)...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:37

Het koperspiraal?
Het plaatsen is het zelfde als bij en mirena,en die heb ik zelf.
Behalve 1 dagje buikpijn heb ik nergens last van gehad.

Ik geloof wel dat ze een koperspiraal niet zoveel meer zetten,maar dat weet ik niet zeker.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:39

Nou gister contact gehad met de dokter.. Ga volgende maand eind van mijn mensturatie de mirena laten zetten...!!!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 14:04

Nou na 4 a 5 maandjes gestopt te zijn met de pil ben ik net vandaag begonnen aan de nuvaring en ik ben heel erg benieuwd.

Wel heb ik een vraag, ik ben namelijk niet begonnen zoals gebruikelijk staat in de beschrijving.
Volgens de beschrijving kan je beginnen op dag van je menstruatie, of tussen de 2 de en 5 de dag.
Alleen ik ben net ongesteld geweest en vandaag begonnen. Ik heb met de huisarts gebeld of ik ook een willekeurige dag mocht kiezen ipv wat in de bijsluiter staat. Dit heb ik dus nu gedaan ik zit al over die 5 dagen heen. Volgens de huisarts kon dit gewoon, alleen ik blijf wat onzeker.
Mijn vraag dus of meedere mensen dit hebben gedaan? In de bijsluiter staat bv na zwangerschap adviseren ze je te wachten op je eerste menstruatie maar in sommige gevallen wordt ook eerder begonnen. Hieruit maak ik op dat dat dus gewoon kan.
Ik weet dat ik nu niet beschermd ben en zal zo wie zo de eerste maand wat extra's gebruiken.
Ik hoop op een antwoord.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 14:39

Dat kan inderdaad gewoon, alleen heb je dan dus kans dat je minder goed beschermt bent tegen zwangerschap. Dus deze periode extra bescherming gebruiken. Verder kan het zo zijn, als je al wat langer geleden ongesteld bent geweest, dat je wat eerder een doorbraakbloeding krijgt. Maar in principe levert het verder geen probleem op hoor!

Succes er mee, hij beviel mij erg goed!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:16

Malibu schreef:
Zijn er nog andere oplossingen zonder hormonen? En wat zijn de ervaringen hiermee?

Vonnie84 schreef:
Over spiraaltjes, ik heb er nog een gevonden zonder hormonen. Het is geen koperen (die ook geen hormonen bevatten), maar er zit wel wat koper in. Hij heet: GyneFix
Hier kun je op googlen. Het enigste wat me er niet aan bevalt, is dat ze em vasthaken in je baarmoeder wand.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:40

Lalidan schreef:
Dat kan inderdaad gewoon, alleen heb je dan dus kans dat je minder goed beschermt bent tegen zwangerschap. Dus deze periode extra bescherming gebruiken. Verder kan het zo zijn, als je al wat langer geleden ongesteld bent geweest, dat je wat eerder een doorbraakbloeding krijgt. Maar in principe levert het verder geen probleem op hoor!

Succes er mee, hij beviel mij erg goed!

Heel erg bedankt voor je reactie!!
Ik ben nu begonnen op de dag dat ik normaal weer zou beginnen met de pil. ( 5 maand geleden dan he )In de hoop dus dat mijn cyclus blijft zoals die is/was. Maar dat zien we dan wel :D
Ga ervanuit dat die nu 7 dagen niet veilig is. Maar ik neem het zekere voor het onzekere en ga nu uit van 1 maand hopelijk is dat dan voldoende.