Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:15

@LauraBram, dat zou idd een goede zijn, dat mensen kunnen zien wanneer je het hebt! Voor mezelf ook wel handig hoor, dan neem ik misschien eens optijd mn medicijnen in, haha.

Trouwens, herkennen jullie dit: Ik neem nu al een tijdje Imigran en vooral in het begin werd ik hier heel erg duf van, maar de laatste tijd heb ik daar niet meer zo'n last van en het lijkt ook minder snel te werken, is dat bij jullie ook zo? zou ik "immuun" aan het worden zijn?

Edit: met een tijdje bedoel ik niet dagelijks hoor, maar ik denk zo'n 2 a 3x per maand, de ene keer neusspray (die smaak kan ik nu ook steeds beter hebben, in het begin vond ik het zooooo smerig, nu vind ik het iets minder smerig, haha) en de andere keer gebruik ik zetpillen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:34

@ joyce2: wat jij zegt over de imigran, dat duf worden heb ik eigenlijk nooit gehad. De tabletten hielpen bij mij voor geen meter en met de neusspray had ik op een gegeven moment dat ik er ibuprofen bij moest slikken (eerst 1 en later werden er dat 2 en ja tegelijk met de neusspray gebruiken) en toen dat zelfs niet meer voldoende was werd het 2 ibuprofen, 1 paracetamol met codeine (die ik ook kreeg om minder last te hebben van mijn andere stressklachten) en dan de neusspray en dat allemaal zodra ik een aanval op voelde komen. In die tijd zat ik ook aan 2 keer daags 1 tablet van 500mg depakine om aanvallen te voorkomen. Nou was dat ook wel echt op mijn diepte punt (van april 2008 tot en met eind november 2008)

joyce2

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:38

Ik pak meestal eerst 1 of 2 Aleve of 2x 500mg paracetamol en als ik binnen een half uur a uur geen verlichting voel, ga ik de imigran gebruiken.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:42

bij mij helpt paracetamol nooit dus heb ik dit allemaal gehad/gedaan op advies van de huisarts...
maar ik kan nu gelukkig zeggen dat ik helemaal medicijnvrij ben...al blijf ik de eerste 2 jaar in ieder geval wel een recept houden voor de imigran neusspray voor het geval ik toch nog een keer een aanval krijg...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:50

Wel fijn zeg! Maar je kunt idd maar beter wat achter de hand houden... Mn ma heeft ook heel vaak migraine gehad, maar is er nu zo goed als vanaf! Nu heb ik het van haar overgenomen ;)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:58

ja inderdaad fijn en ik heb ook altijd wel wat op voorraad maar hoef het gelukkig (tot nu toe dan) nooit te gebruiken...

wel balen dat jij het dan van je moeder hebt overgenomen ;)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 07:46

joyce2 schreef:
Wel fijn zeg! Maar je kunt idd maar beter wat achter de hand houden... Mn ma heeft ook heel vaak migraine gehad, maar is er nu zo goed als vanaf! Nu heb ik het van haar overgenomen ;)

Dat klinkt bekend, zo hebben wij het ook gedaan, van moeder op dochter.

Ik zorg ook altijd dat ik een voorraadje heb. Het is zo verschillend, soms een paar weken achter elkaar iedere week wel een een aanval en dan zit er soms weer zomaar 4 of 5 weken tussen. Geen peil op te trekken.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 10:12

Mijn moeder had het vroeger ook wel eens , maar bij haar stelde het weinig voor. Nu heeft ze eigenlijk nooit meer last. Mijn tante heeft er wel meer last van en gebruikt ook die injecties van imigran. Maar die heeft er met de tijd ook minder last van gekregen. Zou je er dan een soort van overheen kunnen groeien , of iig dat het met de jaren minder wordt??

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:29

Volgens mij is er hoop voor als we in de overgang raken, dan hoor ik mensen die er minder last van krijgen. Maar ja, dat duurt voor de een nog iets langer dan voor de ander.

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:33

Ja inderdaad na de overgang schijnt het minder te worden, evenals je zwanger bent. Maar ja om nu je hele leven grotendeels zwanger door te brengen?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:34

:=
Ik heb het pas na mijn 2e zwangerschap gekregen, dus daar heb ik al niet van mee kunnen profiteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:36

Ik heb niet het hele topic doorgelezen hoor maar ik krijg ontzettende van hoofdpijn van bijc. chocola. Heel zware parfums (o.a deo`s van Vogue, parfum van joop, zware after shave). Weersverschillen, van heel koud opeens naar heel warm en andersom.
heb ook imigran gehad maar dat vond ik enge pillen. Werd er duf van en beleefde alles van een afstandje. Ook moet ik echt voldoende slapen anders zit er geheid weer een aanval aan te komen..

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:37

oh oke, dat is weer minder dan!
Bij mij gaat het momenteel nog steeds goed met de hoofdpijn, ik ben 3 weken geleden gestopt met de depakine en pas 1 keer hoofdpijn gehad en die is zonder medicatie weggegaan! Hopelijk blijft het zo goed gaan.....

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:41

Dat zijn goede berichten Carolaa.

Welkom Blingh. Die zware luchten enzo daar kan ik ook niet tegen als ik hoofdpijn heb en op andere dagen ben ik er ook niet zo'n fan van.
Dat alles van een afstand beleven heb ik ook, maar ik heb het idee dat dat gewoon ook samenhangt met de migraine aanval zelf, je lichaam schakelt gewoon in een ander standje omdat het alle energie nodig heeft om die aanval te verwerken. En ik moet zeggen, liever de wereld van een afstandje en duf, dan koppijn, want da's helemaal een ellende.

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:43

Welkom Cimmy!
Ik heb inderdaad ook mijn slaap nodig, echter als ik smorgens te lang uitslaap, kan ik juist met hoofdpijn / migraine opstaan.
En tegen zware luchtjes kan ik ook niet. ( sigaretten / zware parfum / zweetlucht )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:44

Laurabram schreef:
Dat zijn goede berichten Carolaa.

Welkom Blingh. Die zware luchten enzo daar kan ik ook niet tegen als ik hoofdpijn heb en op andere dagen ben ik er ook niet zo'n fan van.
Dat alles van een afstand beleven heb ik ook, maar ik heb het idee dat dat gewoon ook samenhangt met de migraine aanval zelf, je lichaam schakelt gewoon in een ander standje omdat het alle energie nodig heeft om die aanval te verwerken. En ik moet zeggen, liever de wereld van een afstandje en duf, dan koppijn, want da's helemaal een ellende.

Ik heb dus een tijdje in een drogist gewerkt, nou dat is drama met vaderdag enzo. Die zware luchtjes ik wordt er gewoon heel missleijk van en dan loop ik de hele dag met hoofdpijn. Meestal als ik een aanval voel opkomen loop ik naar d ekraan om flink te drinken en water in mijn gezicht te spetteren. Dan kan ik het *ophouden* totdat ik thuis ben..
Maar geen chocola kunnen eten is dramatisch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:46

Carolaa schreef:
Welkom Cimmy!
Ik heb inderdaad ook mijn slaap nodig, echter als ik smorgens te lang uitslaap, kan ik juist met hoofdpijn / migraine opstaan.
En tegen zware luchtjes kan ik ook niet. ( sigaretten / zware parfum / zweetlucht )

Ohja uitslapen kan ik ook niet. Tot ergernis van vriendlief. Zelfs blijven liggen gaat niet

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:53

Dat heb ik dus ook!! Als ik blijf liggen dat ik daar hoofdpijn of migraine van krijg. Mn vriend heeft dat nu al een paar keer meegemaakt met mij, dus hij stuurt me altijd uit bed, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:24

ik denk dat je wel immuun voor kan worden, ik merk het ook met de tabletten, neussprays helpen bij mij niet, 2 paracetamollen en een tablet werken als ik het voel aankomen, maar dan moet ik er wel op tijd bij zijn.
mijn moeder heeft ook migraine, dus ik heb het ook van haar denk ik.. uitslapen moet ik ook niet doen, ik moet op vaste tijden gaan slapen anders heb ik het als ik wakker word..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:25

joyce2 schreef:
Dat heb ik dus ook!! Als ik blijf liggen dat ik daar hoofdpijn of migraine van krijg. Mn vriend heeft dat nu al een paar keer meegemaakt met mij, dus hij stuurt me altijd uit bed, haha.

Maar ook als ik toch laat naar bed ben geweest kan ik niet uitslapen. Soms wordt ik wel eens per ongeluk laat wakker, hop gelijk hoofdpijn!

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:14

ja dat is inderdaad altijd erg vervelend! wil je een keer lekker uitslapen met vriend / manlief krijg je er weer hoofdpijn van.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:29

Laurabram schreef:
Het is helaas echt niet alleen die vervelende hoofdpijn. Die is wel draagbaar na een pilletje, maar de rest van de verschijnselen maken je niet echt gelukkig.

Daar heb ik dan weer niet zo'n last van gelukkig. Ben ook niet misselijk of zo, vaak in het begin alleen wat last van mijn darmen, en aura's heb ik ook niet vaak ... ik zie alleen niet zo scherp en denk niet zo snel, maar ja ... daar is dan wel mee te leven! ;) Bij mij is het gewoon echt die verlammende koppijn waar ik het meeste last van heb. Ik denk dan echt dat als er toch eens geen medicijnen zouden zijn, waar blijf je dan ...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:31

joyce2 schreef:
Trouwens, herkennen jullie dit: Ik neem nu al een tijdje Imigran en vooral in het begin werd ik hier heel erg duf van, maar de laatste tijd heb ik daar niet meer zo'n last van en het lijkt ook minder snel te werken, is dat bij jullie ook zo? zou ik "immuun" aan het worden zijn?

Ik slik ook al jaren imigran, neem het alleen als ik hoofdpijn heb dus niet al bij voorbaat. En soms te laat, als het al heel erg is. Eigenlijk werkt het altijd, maar de ene keer idd wel sneller dan de andere keer. Ik heb tabletten om met water in de te nemen, 100 mg, en het duurt ongeveer een uur voordat een tablet echt werkt. Na zo'n 8 uur is het uitgewerkt.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:33

eroslover schreef:
Zou je er dan een soort van overheen kunnen groeien , of iig dat het met de jaren minder wordt??

Schijnt dat het met de overgang minder wordt .... ;)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 08:39

Dom dom dom..... gisteravond last van m'n hoofd en naar bed gegaan zònder iets in te nemen. Slecht geslapen en nu doet het nog véél meer pijn. Ik had beter moeten weten, nu zit ik met de gebakken peren. Snel iets ingenomen, hopelijk zakt het strakjes.