Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 09:56

Wanneer is die boktrun nu?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 10:24

germie schreef:

Die staat nu op 7 september.

Ik zag nog 2 pb's met telefoonnummers, zal jullie straks even toevoegen +:)+

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 10:28

Samantha, zo lekker bezig 3 dagen achter elkaar!
Veel plezier op de foute party!

Leonie, weer zoveel gedaan! En leuk dat je in Amsterdam mag pacen! Hopelijk is het dan minder warm.

Lies-sparkle, wat knap van je vrienden!
Zijn dat toevallig Marije en Olav? Dat zijn degene doe ik volg!

Ik heb nu tabletten zonder suiker gevonden, alleen met mineralen en elektrolyten, die vind ik wel fijn voor de zomer.

Leuk de nieuwe bokt trail kan ik ook!
Ik stuur je even een p.b goof!

Namiro, leuke schapen!

Gister tempo's gelopen, 12x200 meter en nog wat uitgelopen, in totaal 20km gemaakt.
Ga zo naar de sport masseur, ben benieuwd!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 10:53

Dank voor het aanbod SV! Ik laat het je weten, maar misschien bestel ik ook gewoon een proefpakket. Mijn maag is meestal het probleem ;)

Ik neem eigenlijk bijna altijd wel elektrolyten als het warmer is, omdat ik best veel zweet. Suikers als ik langer dan een uur bezig ben. Als je het zelf maakt moet je trouwens wel goed op de verhouding letten, want die maakt of je drankje isotoon is of niet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 10:54

Goof schreef:
germie schreef:

Die staat nu op 7 september.

Ik zag nog 2 pb's met telefoonnummers, zal jullie straks even toevoegen +:)+

Ok. Ik haak alleen aan als ik niets anders heb. Ik moet in september nog wat plannen en ben dan al 2 weekenden weg.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 12:17

Welke tabletten zonder suiker zijn dat ieris? Dat zou ik dan ook kunnen proberen. En druivensuiker met wat zout kan ik ook zelf maken. Eens uitproberen wat het beste bevalt, krijg van SV een proefzakje Tailwind.

Wat foto's van de drakenbootrace. Heb zelf 2 heats als trommelaar meegedaan en de laatste heat als roeier. We waren 3x tweede in de race. Echt aan te bevelen om een keer te gaan doen als je de mogelijkheid krijgt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik voelde me nog niet echt fit vanochtend, maar met een ibuprofen erin toch maar naar de les met mijn jonkie. Helaas schrok ze ergens van en viel ze door de benen omdat ze haar balans verloor, ik heb daardoor een enorme smakker opzij gemaakt en ben met mijn hoofd op de grond beland. Toen was ik voor een aantal minuten buiten bewustzijn.
Gelukkig airvest aan en mips cap op (die is gedeukt en gescheurd nu). Maar ben nu in het ziekenhuis. Ze willen nog even een ct scan maken, dan mag ik daarna weer naar huis. Ik voel me prima, maar wel goed dat ze alles even goed checken hier.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 13:16

Jeetje, schrikken!
Hoop dat alles meevalt, beterschap voor je.

Wat is het trouwens weer belachelijk benauwd. Ik heb vanmorgen rond 9 uur een rondje gelopen, maar ik kwam nauwelijks vooruit, mijn hartslag was sky high vergeleken met het tempo dat ik liep en ik ben gewoon gaan wandelen tussendoor.
Maar goed, wel lekker 5,5 km in de benen voordat ik naar werk ging.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 13:37

Jeetje Busy, wat eng. Houd je ons op de hoogte? Hopelijk valt het mee.

Ja het is erg benauwd hè Goof, ik liep vanochtend om kwart voor 8 al naar zweette me te pletter.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 13:41

Nou, het zweet liep echt in straaltjes van me af. Bah.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 13:56

Balen van die val. Daar heb je een cap voor op neem ik aan.

Maar hoe heb je je aangemeld voor zo'n drakenbootrace dan? Kun je je als individu aanmelden?
Ik heb zo jaren geleden eens meegedaan aan het NK slik sleeën. Ook een aanrader. Dit jaar zag ik te laat wanneer het was.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 14:17

Busymissy, wat heftig, je val! Beterschap :(:)

Goof, het is zeker benauwd!

Ik liep vanochtend vroeg 23 km, maar het was zelfs voor mij buffelen. Geen droge draad meer aan mn lijf aan het eind. :')

Afbeelding
Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 14:23

Jeetje BM, wat een schrik! Hopelijk niks aan de hand en kun je zo lekker naar huis om bij te komen.
Was je paard oké?

Wat lekker gelopen weer! 23 km om 6:10u, wow _/-\o_

Helaas heb ik niet meer gelopen sinds zondagavond. Het komt er weer even niet van. Ik had ook vroeg de wekker gezet vanmorgen maar helaas maakte dochter mij voor die wekker al wakker en toen kon ik niet meer weg :+

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 14:24

Oei BM! Dat is schrikken zeg! Gelukkig voel je je goed. Hopelijk komt er niets uit de onderzoeken en mag je weer naar huis.
Dat zal de komende dagen wel spierpijn geven!

Ik heb jaren geleden ook meegedaan aan zo’n drakenbootrace. Ik vond het best pittig hoor! Om als groep in een goed ritme te komen.. en je peddelt de longen uit je lijf! Maar wel heel leuk!

Volgens mij moet je een team opgeven Germie. Dat was in ieder geval bij ons toen.

Sherivey, lekker gelopen hoor! _/-\o_

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 14:46

Echt knap gedaan Sherivey :j

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 14:58

Knap gelopen Sherivey!
Ik mag nu voor vanavond niet gaan lopen van mijn man, flauw -O- :D
Scan was goed dus ik mag naar huis. Wat duurt het wachten lang daar.

Paard is ok, die is alleen uitgegleden en daarna over mij heen gerold, maar toen was mijn airvest gelukkig al afgegaan.
Nu enkel wat zere tussenribspieren, een schaafwond op mijn bovenbeen en mijn hoofd is iets duf door de klap.
Ben blij dat ik de bescherming allemaal aanhad, anders had ik nu niet zo gezeten hier.

Voor de drakenbootrace moet je je inderdaad als team opgeven. Wij hadden dat met "ons" bedrijf waar wij een partnerschap mee hebben.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 15:10

Oh dat is schrikken BM!
De tabletten die Ieris bedoelt zijn misschien die van Nuun (variant sport).

Ik vond het tijdens m’n lunchwandelingetje al mega benauwd!

Ik wil het weekend van 7 september misschien de singelloop in Gouda doen, maar zal wel naar Goof m’n nummer pb’en. Zou leuk zijn als er meer spreekwoordelijke huisvrouwen meelopen :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 15:19

Jeetje Busymissy wat schrikken! Gelukkig hebben ze je goed nagekeken in het ziekenhuis. Dan ben je idd blij met zulke goede bescherming zeg, jeetje!
Echt heel tof dat je hebt mee kunnen doen aan die drakenbootrace!

Allemaal bikkels hier die in de warmte lopen. Ik hou met jullie berichten mijn hart vast voor straks :')

Jeetje Sherivey wat een afstand toch weer zo vroeg, respect!

Tiggs je zou evt de Singelloop nog op de 8e kunnen doen als je 2 dagen achter elkaar kunt lopen? O:)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 16:21

Wauw wat knap Sherivey!

Gelukkig weer naar huis Busy. Balen zo’n ongelukje!

Ik loop de dag voor de boktrun Bunniks mooiste, ‘s avonds haha. Maar dat is maar 6 km dat kan wel toch. Zal niet vol gas gaan en de benen sparen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-25 17:54

Knap gelopen Sherivey!

Wat een schrik BM en wat goed dat je bescherming droeg. Zal nog wel een paar dagen flink spierpijn worden. Wat een geluk ook dat je paard ok is.

Wat tof die drakenbootrace!

Na alle rapportgesprekken vond ik dat ik vanmiddag iets eerder mocht stoppen met werken. Hardloopkleding meegenomen en even mijn hoofd leeggemaakt. Slechts twee minuten van school af heb ik dit. Lucky me. Lekker rondje getraild.

Morgen ga ik naar Linkin Park in het Gelre Dome, dus dat wordt morgen niet te hard en ver rennen. Heb nog wat energie nodig voor de avond. En om vrijdag de hele dag te werken en om 6 uur op te staan :=.

Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-25 20:17

En... het wereldrecord voor de backyard ultra is verbroken!! Hoe dan!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 22:31

Ik lees al een behoorlijke tijd met enige jaloerse gevoelens mee met iedereens super coole avonturen en runs. Jullie zijn allemaal echt super lekker bezig!

Ik ben zelf begin april geblesseerd geraakt, een beknelde zenuw in mijn onderrug, en ben daar nog steeds herstellende van. Dat gaat met zenuwen echt super langzaam en hoewel er een begin is, ben ik ongeveer anderhalve minuut per km trager dan dat ik in maart nog was. De frustratie is behoorlijk aanwezig maar via jullie geniet ik absoluut mee

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 22:36

Dat klinkt inderdaad frustrerend Imay. Maar het begin is er!

Ik heb vanavond of Muppetmayo aangemoedigd of een willekeurige Marjolein :')

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 22:48

Supervixen schreef:
En... het wereldrecord voor de backyard ultra is verbroken!! Hoe dan!

Echt he!! Niet normaal! :wow:
Zo onwijs knap!

Wat een fijne manier om even af te schakelen SV! Mooie plek.

Imay, dat is een nare blessure. Fijn dat je weer aan de slag kunt, maar ik snap dat het enigszins frustreert. Rustig aan.. voor je het weet zitten weer op je oude tempo.

Tiggs, als het een andere Marjolein was vond ze het vast fijn om aangemoedigd te worden! Ben benieuwd of het Muppetmayo was en natuurlijk naar hoe het gegaan is!!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 09:22

jaaa Tiggs ik was het! Ik moest zo lachen, ik liep het bochtje om daar en toen dacht ik, oh fiets dat was Tiggs! *\o/* :')
Eerst maar het verslag dan :D
We kwamen bij de Kuip aan en het vriendinnetje waar ik mee was, werd echt enorm zenuwachtig ineens. In haar hoofd had ze op de 1 of andere manier een kleiner loopje verwacht, en ineens dacht ze, fiets, al die mensen, ik moet rennen! :') Op dat moment besloten om met haar mee te lopen in plaats van zelf. Ze was helemaal een soort van overdonderd. Voor mij een heeeeeeeeeeeeel langzame loop, ik had even niet ingecalculeerd dat zij zo veel langzamer was, maar ik vond het niet zo netjes om haar dan maar achter te laten en zelf te gaan lopen. Dat hield wel in dat ik bij alle dj's onderweg even lekker kon dansen en doen, erg leuk! Sfeer was echt super goed. Voor volgend jaar staat hij zeker weer op de planning :D Wel besloten dat ik dan wel voor mijn eigen rondje ga, we liepen nu overal een beetje achteraan te hangen met meer mensen die niet de 5 km konden hardlopen. Maar verder dus wel super super gezellig ondanks dat het voor mij eigenlijk totaal geen prestatie was nu. Ik heb nu wel besloten dat ik even wil gaan kijken voor een evenement in de buurt binnenkort om toch echt te kijken of ik die 5 met een evenement een beetje sneller kan lopen.
Uiteraard wel een mooie medaille :D

Afbeelding

Supervixen heerlijk dat je zo dichtbij je werk zo mooi kunt lopen zeg <3 Veel plezier bij Linkin Park!

Ieris hoe was de sportmasseur?

Super knap ook dat wereldrecord backyard ultra :wow:

Imay1990 super vervelend dat je geblesseerd bent geraakt, ik kan me de frustratie heel goed voorstellen. Maar net wat Tiggs zegt, het begin is er weer!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 10:09

Jaaa wat goed muppetMayo. Wel jammer dat je niet je eigen rondje hebt kunnen doen maar je vriendin is denk ik wel heel blij met jou <3 . En wat leuk dat Tiggs jou is komen aanmoedigen haha.
Er zijn ook door heel Nederland wel wat parkruns. Gratis run (Zonder mediale) met tijdsregistratie. Iedere zaterdag ochtend. Misschien is er 1 bij je in de buurt.

Samantha_ schreef:
Aaah nee Leonie kan je niet ruilen met iemand en pacen op 2:00? Dan loop ik met je mee haha.
O wel een kort nachtje weer dus. En pittig om zo na lopen nog te spinnen en pilates te doen zeg.

Nee helaas. Buiten dat je niet kan ruilen mag ik de 02:00 niet pacen. Dat heeft te maken met de marge die je moet hebben op je PR. Het zal mijn langzaamste halve marathon ooit gaan worden :')
Waarom ga je met pacers van 02:00 mee? Je doel voor de hele was 3:45 zonder blessure of heb ik dat verkeerd onthouden?

ieris hoe was het bij de sport masseur? En 20km met 12x 200jes is nog best een flink stukkie :+ Op welke snelheid pak je die 200jes?

Ziet er heel tof uit BusyMissy.
Wow jeetje! Gelukkig lijk je oké. Hoe voel je je vandaag? Wel een hersenschudding of zelfs dat niet? Als je echt even buiten bewustzijn bent geweest moet het toch wel echt een flinke klap zijn geweest!

Sherivey, om 6 uur in de ochtend vertrekken voor 23km... Respect hoor. Daarna nog gewoon gaan werken? Ik zou echt compleet instorten later op de dag. Hoe houd je dat vol?!

Ah Lisitano even beetje "rust". Het is gewoon een soort van taper voor de Choufre trail :Y)

Oe wat een toffe plek zo dicht bij je werk SV. Heerlijk. Fijn dat het ook gewoon even kon nu met al de drukte. Geeft zoveel rust dan ook!

Ow wat onwijs vervelend IMAY1990! Zenuwpijn is echt de ergste die er is en niet grappig. Heel veel sterkte. Het kost veel tijd maar hersteld vaal gelukkig wel volledig.

Nou na weer een meermaals onderbroken nacht was ik gister de hele dag met mijn dochter op pad. Eenmaal weer thuis stortte ik echt even in. Gelukkig kon mijn man even overnemen zodat ik even kon afschalen.
Echt getwijfeld weer om te gaan. Uiteindelijk met de fiets erheen en daar 1km warm-up gelopen en om te kijken hoe mijn lijf voelde. Toen echt getwijfeld om mezelf alsnog af te melden of en niveautje lager te gaan. Iemand die op dinsdag altijd bij mij spint, traint soms ook mee in deze groep en die zei heel vrolijk, ik ben nog niet echt hersteld :') . Dat maakte het weer wat lichter dat ik dacht, nou we zien wel...

En het was me toch een zware training! Niet normaal :wow: Maar eigenlijk tijdens de training voelde ik me wel goed. Heel gek hoe dat dan toch zo kan omslaan. Na ontelbaar veel burpees en mountainclimbers gingen we tegen het einde van de training afwisselend rennen, statische squat, rennen, walking lunge, rennen, statische squat enzv. Dat een km lang. En dat rennen was op flink hoog tempo (04:00 ong). En daarna 6x voluit sprinten in team verband als ener laatste oefening (de training duurt 1:15). Toen heb ik gewoon nog 2 van de 6 x de 2:35 aangetikt :wow: Hoe dan? Na de 3de sprint merkte ik wel dat mijn ademhaling wederom erg hoog kwam. Moest mezelf echt focussen in die 25/30 seconde die ik had om hem toch weer onder controle te krijgen. Ik was redelijk af na deze training en heel blij dat ik op het fietsje naar huis kon.
Garmin, die normaal totaal niet onder de indruk is van deze trainingen, vond dat ik 40 uur moest herstellen. Dat is meestal 8 tot 12 uur :+
Voor wie het leuk vind, de statjes:

Afbeelding

Afbeelding

Vanmorgen bij de fysio geweest die mijn rug en nek bijhoud. Dat was heel hard nodig. Ze was op vakantie geweest. Dat vind mijn lijf nooit zo leuk maar we zijn weer wat rechter.
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 26-06-25 10:52, in het totaal 2 keer bewerkt