Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Oscar
Forumcoördinator

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 22:08

Klopt, dat heb ik ook een paar keer gehad. Even via een privevenster opnieuw beginnen en even geduld hebben. Na een paar keer pakt ie dan wel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 22:10

Ok dan ga ik dat proberen. Dank je

Dan lukt het wel met privevenster. maar ik kan kiezen nu vrijdag ochtend of zaterdag ochtend. Dat is te vroeg. De kans dat de brief er is is te klein. Dan heeft het geen zin nog. -O-

Het gaat best hard hier zo te lezen maar mijn regio :n ze krijgen de afspraken gewoon niet vol maar bijplannen doen ze ook niet. Van de mensen waarvan ik weet dat ze de "risico" oproep hebben gehad is best een deel verbaasd dat ze hem gekregen hebben ivm geen huisarts zien of ziek zijn, maar ook niet onder de groep geent door de huisarts valt nu, en de mensen die de oproep nog niet hebben gehad zijn juist diegene die hem hard nodig hebben.

Blijft vreemd geregeld

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 22:35

Ik heb me echt zo druk gemaakt om niks :')
Mijn grootste bijwerking was ik echt zelf..

Maandag geprikt, in de avond dus echt heel erg suf en wat last van mijn arm maar stond gister gewoon weer alles te doen, wel wat suf nog.. vandaag wat misselijk maar ook dat is weer over..

Als ik er bij de 2e prik ook zo doorheen fiets heb ik mooi mazzel met mijn vakantie :):)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 22:39

idinn schreef:
Ik verwacht mijn brief ergens eind dit jaar (bouwjaar 1987) met dit tempo :') En welke prik, maakt mij echt niks uit. Bijwerkingen zijn zo zeldzaam. Met beetje geluk valt de reactie sowieso mee, omdat ik het waarschijnlijk toch al wel gehad heb.

In dit tempo?
Meer dan 160 vaccinaties per minuut.. Nederland doet best leuk mee hoor momenteel.
Laatst bijgewerkt door IMJ op 12-05-21 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 22:47

Lotus83 schreef:
Ik heb me echt zo druk gemaakt om niks :')
Mijn grootste bijwerking was ik echt zelf..

Maandag geprikt, in de avond dus echt heel erg suf en wat last van mijn arm maar stond gister gewoon weer alles te doen, wel wat suf nog.. vandaag wat misselijk maar ook dat is weer over..

Als ik er bij de 2e prik ook zo doorheen fiets heb ik mooi mazzel met mijn vakantie :):)

Leuk om te lezen dat het zo meeviel bij de mensen die er zo tegenop zagen!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 22:51

Mijn vader (50) heeft ook een uitnodiging gekregen omdat hij risicogroep is. Eind mei gaat hij heen *\o/*

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 22:52

karuna schreef:
Is online nu wel of niet mogelijk? Ik heb nog steeds geen brief, morgen komt niks vanwege hemelvaart. Wel bevestiging van ha dat ik op de lijst sta. En het advies om net als Oscar vast de afspraak te maken. Maar afspraak maken online lukt niet eens. :n Bij invullen van geboortedatum komt doodleuk u kunt geen afspraak maken vanwege uw leefijd. Terwijl op de vraag griepprik en huisarts ja is geantwoord. -O- en telefonisch zonder die rottige briefcode kan niet.

Wat gek. Ik heb zonder brief en code een afspraak gemaakt (wel in overleg met de ggd en huisarts). Nu 1 week na het maken van de afspraak de brief.

Mijn vader en man konden ook zonder brief een afspraak maken, toen ze wisten dat de brief onderweg was.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 22:53

Ik blijk in een risicogroep te zitten, dus de uitnodigingsbrief was een verrassing :D Ik kan volgende week voor de eerste, overweeg nog om te bellen of ik as vrijdag al in Utrecht kan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 23:32

Bo y de ggd regio doet gewoon heel erg moeilijk hier. -:(- zelfs de huisartsen komen er niet doorheen. :n Niet voor niks dat er zoveel plekken vrijblijven kwa tijden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 23:38

karuna schreef:
Bo y de ggd regio doet gewoon heel erg moeilijk hier. -:(- zelfs de huisartsen komen er niet doorheen. :n Niet voor niks dat er zoveel plekken vrijblijven kwa tijden.

Dan maak je een afspraak in een andere regio :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 23:38

Iedereen kan bellen voor een afspraak dus niks moeilijk, brieven zijn er in de vakantietijd uitgegaan, 500.000 waarvan 180.000 een afspraak hebben gemaakt. Dan zou de ggd overal dus moeilijk doen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 23:43

karuna schreef:

Wacht dan gewoon op je brief.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 23:49

Abiola schreef:
karuna schreef:

Wacht dan gewoon op je brief.

Dat maakt het maken van een afspraak verder niet heel anders nu stond hier een artikel in de krant dat de wachtlijsten etc. Hierdoor hier wel langer waren omdat ggd aangaf dat, dat massaal gebeurde. Vriendin gaf ook aan dat afspraken geannuleerd moesten worden

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 23:49

Lukt het via de site dan niet? Ik ben uit 1984 en kon zonder problemen een afspraak plannen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 23:51

Tiggs schreef:
Lukt het via de site dan niet? Ik ben uit 1984 en kom zonder problemen een afspraak plannen.

Meer mensen hebben dat. Even geschiedenis van je browser verwijderen helpt en het eerder aangegeven privé scherm ook

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 23:57

Toch wel apart, toen eind vorige week een bokker de afspraak maakte met de brief in aantocht stonden enkelen op de achterste benen en nu niemand die het een van rossumpje vind. Mij maakt het niets uit, hoe eerder iedereen geprikt word hoe beter. Maar valt wel op.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 00:01

bigone schreef:
Toch wel apart, toen eind vorige week een bokker de afspraak maakte met de brief in aantocht stonden enkelen op de achterste benen en nu niemand die het een van rossumpje vind. Mij maakt het niets uit, hoe eerder iedereen geprikt word hoe beter. Maar valt wel op.

Ik doe het nog steeds niet :) ken ook persoonlijk niemand die het doet. Lees het hier wel.
Nu kijk ik wel en zie ik dat in mijn woonplaats ik pas ingeënt zou kunnen worden na 5 juni.
Bij mijn werk zondag al. Nu is de berichtgeving van annuleren ook in mijn woonplaats.
En nee nog steeds geen afspraak gemaakt alleen gekeken.
Ik snap mensen wel als huisartsen dat aangeven. Zeker Oscar die anders vast loopt in andere medische zorg. Zonder dat heb je wat mij betreft geen excuus om je eerder aan te melden.
Al moet ik zeggen dat ik het momenteel pittig heb. Zijn meer leerlingen op school en de afstand is lastig. Met een prednison stootkuur voel ik mij toch wat vatbaarder. Al is dat misschien wel onzin. 3 drukke dagen werken vond ik daardoor heftig.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 00:09

Ik denk dat het niet rustiger wordt bij de GGD als mensen die nog geen uitnodiging hebben gekregen, de hele tijd op F5 duwen of de huisarts lastig vallen. Vertrouw op het systeem, je beurt komt als ie komt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 00:11

Abiola schreef:
Ik denk dat het niet rustiger wordt bij de GGD als mensen die nog geen uitnodiging hebben gekregen, de hele tijd op F5 duwen of de huisarts lastig vallen. Vertrouw op het systeem, je beurt komt als ie komt.

Dat heeft niks met op f5 drukken te maken. Als jij geen afspraak maakt online. Gebeurd er helemaal niks. En als huisartsen dit aanraden vind ik dat vooral vanuit hun kant een hele slechte zaak.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 00:15

Steeds bellen of F5’ en is een beetje hetzelfde he. Wacht op die stomme brief en bel dan, dat overbelast je het systeem niet en werkt het tien keer efficiënter. Geen rocket science verders..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 00:16

Abiola schreef:
Steeds bellen of F5’ en is een beetje hetzelfde he. Wacht op die stomme brief en bel dan, dat overbelast je het systeem niet en werkt het tien keer efficiënter. Geen rocket science verders..

Hoezo? Het systeem online is totaal niet overbelast dus dat is gewoon een kul argument.

De reden dat ik kijk is voor mij puur logistiek. De komende weken hebben wij examens waar ik in mijn functie geen verlof kan aanvragen voor een vaccin. Dus ja ik kijk en ik maak geen afspraak en dat overbelast echt helemaal niks.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 00:17

Volgens iemand hier kom je er niet doorheen, dat zit ik niet te verzinnen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 00:19

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeg gehaald omdat het in strijd is met de Bokt regels.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 13-05-21 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 00:20

Ik zou ook wel willen weten wanneer ik aan de beurt ben, ik ben van 1970, en ik ga er vanuit dat ik over een maand wel een brief in de bus heb. Eerder heeft het geen zin om op de site van de GGD te zijn, die zijn bij bouwjaar 1963.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 00:20

Abiola schreef:
Ik zou ook wel willen weten wanneer ik aan de beurt ben, ik ben van 1970, en ik ga er vanuit dat ik over een maand wel een brief in de bus heb. Eerder heeft het geen zin om op de site van de GGD te zijn, die zijn bij bouwjaar 1963.

Dat is anders in afwachting van een risicogroep uitnodiging:)