Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-21 09:49

bigone schreef:
ingedebruijn schreef:
Als het niet te controleren is, moet je er ook geen zware besluiten op nemen in mijn optiek. Kunt het nergens mee staven.

Zo’n twee weken na de uitbraak liepen in die regio de ziekenhuisopnames op. Er waren ook een aantal mensen op de ic beland. Niet veel maar toch. Je hebt uitbraken en twee a drie weken later volgen de ziekenhuizen met oplopende cijfers.

Over hoeveel spreken we dan?

Er is momenteel nergens iets aan de hand, cijfers blijven dalen, testlocaties en corona care worden gesloten, overheid praat over versoepelingen en 'Als we zo door gaan' zelfs over ander halve maand ALLE maatregelen eindelijk weg!

En dan krijg je weer een wappie zoals willeke Alberti die roept dat 'alles' de schuld is van de ongevaccineerden, dat mens begrijpt dus nog steeds niet dat t vaccin je niet immuun maakt of niet-besmettelijk, er zijn zelfs al gevaccineerden overleden.. maar, is weer een bekende kop en dus zitten alle angstvreters thuis weer 'OH Hansssss, we gaan allemaal dood want er is 1(één) nieuwe besmetting!'
NU.nl link

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 09:58

Dat er enkele gevaccineerden zijn overleden aan corona (geen idee of dat klopt maar ik ga er even vanuit dat je dat niet verzint) dan bewijst dat juist dat vaccineren werkt. Want van de niet-gevaccineerden zijn er honderdduizenden overleden aan corona.

Ik snap heel goed dat er mensen zijn die in de risicogroep vallen of met risicogroepen om gaan die niet te veel bij ongevaccineerden in de buurt willen komen, dat is heel verstandig.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 10:10

Selectief lezen is een kunst, die sommigen tot in de puntjes beheersen. Knap hoor _/-\o_

Ik stel de vraag nog maar eens: wie is Hans?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 10:38

Denk dat je dat aan Baudet moet vragen, die maakte deze opmerking in eerste instantie. Of had die het ook weer ergens vandaan?

https://www.gids.tv/video/352147/thierr ... jgen-video

Edit: blijkbaar heeft die het weer van Jensen, die het als fictieve (hysterische) kreet gebruikt. Een soort "Henk en Ingrid".

vienna1987

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 10:46

Ik geef niet de schuld aan niet gevaccineerde.Is ieders keuze en ik vind het een groot goed dat je zelf mag bepalen wel of niet!

Volgens mij heeft het RIVM nooit gezegd dat gevaccineerde het virus niet kunnen krijgen. Wel dat ze minder vatbaar zijn voor het virus en minder ziek ervan worden. Dat blijkt ook uit de cijfers, bovendien zijn ze korter besmettelijk en daardoor minder een risico voor andere. Ook dat blijkt uit cijfers. Ik zou zeggen ga eens Bron en Contact onderzoek doen.

Wat betreft de cijfers er is een lichte daling (bron RIVM) van zowel patiënten opgenomen in het ziekenhuis als Covid-19 positief getest echter is het ook zo dat het aantal mensen die testen is gedaald en de verhouding van mensen die positief zijn bij het testen hoger is. Men test minder.
Maar dat men wacht met verandering in beleid kan ik me voorstellen niet alle vakanties zijn over. Niet alle scholen zijn open. Er wordt nog een golf verwacht.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 10:50

vienna1987 schreef:
Ik geef niet de schuld aan niet gevaccineerde.Is ieders keuze en ik vind het een groot goed dat je zelf mag bepalen wel of niet!

Volgens mij heeft het RIVM nooit gezegd dat gevaccineerde het virus niet kunnen krijgen. Wel dat ze minder vatbaar zijn voor het virus en minder ziek ervan worden. Dat blijkt ook uit de cijfers, bovendien zijn ze korter besmettelijk en daardoor minder een risico voor andere. Ook dat blijkt uit cijfers. Ik zou zeggen ga eens Bron en Contact onderzoek doen.

Wat betreft de cijfers er is een lichte daling (bron RIVM) van zowel patiënten opgenomen in het ziekenhuis als Covid-19 positief getest echter is het ook zo dat het aantal mensen die testen is gedaald en de verhouding van mensen die positief zijn bij het testen hoger is. Men test minder bij de teststraten. Meer zelf test daarvan is de uitkomst niet bekend. Dus ook niet of men wel of niet positief is en het verloop. Ziekenhuis opname is vaak pas 2 weken later.
Maar dat men wacht met verandering in beleid kan ik me voorstellen niet alle vakanties zijn over. Niet alle scholen zijn open. Er wordt nog een golf verwacht.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 10:54

secricible schreef:
Denk dat je dat aan Baudet moet vragen, die maakte deze opmerking in eerste instantie. Of had die het ook weer ergens vandaan?

https://www.gids.tv/video/352147/thierr ... jgen-video

Edit: blijkbaar heeft die het weer van Jensen, die het als fictieve (hysterische) kreet gebruikt. Een soort "Henk en Ingrid".

Dank je Secricible. Ik prijs mijzelf een gelukkig mens dat ik dit niet allemaal weet :D .

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-21 21:10

Roodvos schreef:
Selectief lezen is een kunst, die sommigen tot in de puntjes beheersen. Knap hoor _/-\o_

Ik stel de vraag nog maar eens: wie is Hans?

Hans kan in deze ook kees, Piet, klaas, henk, ashwin, mohammed of hoe dan ook heten. Is dat selectief lezen, of alleen selectief onthouden/antwoorden, wat jij hier dan doet?

Vond deze nog wel mooi:

Afbeelding

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 21:18

Dank Dimphyl. Het is altijd belangrijk om belangrijke bronnen zoals Tisjeboy_Jay te citeren.

En over een jaar of 3 kunnen we misschien ook de cognitieve stap maken waarbij we kunnen redeneren met niet-absolute begrippen zoals 'minder' en 'meer'.

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 21:21

Dimphyl schreef:
Vond deze nog wel mooi:

[ [url=m/HXDaOx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh, ah, de schoonheid van het ongenuanceerde 8)7

Persoon zonder autogordel: kan frontale botsing krijgen --> ja
Persoon met autogordel: kan frontale botsing krijgen --> ja

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 21:44

Dimphyl, blijkbaar zit jij op de timeline van Tisjeboy_Jay, dus hopelijk kan jij hem dan het volgende uitleggen:

Gevax:
Kleinere kans om het virus te krijgen
Kleinere kans om het virus door te geven
Gevolg een lagere reproductie

Ongevax
Grotere kans om het virus te krijgen
Grotere kans om het virus door te geven
Gevolg een hoger reproductiegetal

Bij voldoende vaccinatie breng je het reproductiegetal onder de 1 en met een reproductiegetal dat kleiner dan 1 is, laat je een pandemie doodbloeden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 21:58

Ik vraag me af, sinds wanneer Tisjeboy, Jensen, Engel, Jorn Luka enz.
deskundig zijn geworden op het gebied van virussen, pandemieen, vaccins en zorg ?
Waarschijnlijk sinds het een verdienmodel is ;)
Net zoals Baudet op die manier stemmen probeert te krijgen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 22:08

Shadow0 schreef:
Dank Dimphyl. Het is altijd belangrijk om belangrijke bronnen zoals Tisjeboy_Jay te citeren.

En over een jaar of 3 kunnen we misschien ook de cognitieve stap maken waarbij we kunnen redeneren met niet-absolute begrippen zoals 'minder' en 'meer'.

Deze zwakzinnige woont in hetzelfde dorp als ik. Sorry Sorry. Sorry. Sorry. Sorry. Sorry. Sorry. Sorry. Sorry. Sorry. Sorry. Sorry. Sorry. Sorry. Sorry. Sorry. Sorry. Sorry. Sorry. Sorry.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 22:18

Sterkte Cowboy55! :knuffel:

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 22:21

Shadow0 schreef:
Sterkte Cowboy55! :knuffel:

<SNIK> Dank je Shadow! En sorry. Zei ik dat al?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 22:22

Zadel je paard, pak je lasso en sleep hem door het dorp :Y) _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 22:25

bigone schreef:

Peck en veren :j

:')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 22:26

Tisjenietgegund
Tiseenzwaarlot

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 22:46

Moderatoropmerking:
Bericht leeggehaald omdat het tegen de Boktregels is.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 18-08-21 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-21 22:49

Karl66 schreef:
Dimphyl, blijkbaar zit jij op de timeline van Tisjeboy_Jay, dus hopelijk kan jij hem dan het volgende uitleggen:

Gevax:

Ongevax

Bij voldoende vaccinatie breng je het reproductiegetal onder de 1 en met een reproductiegetal dat kleiner dan 1 is, laat je een pandemie doodbloeden.

Die groter/kleiner kans op krijgen/doorgeven is gewoon bullshit wat je nu verkondigt, dat is juist waar dat plaatje om gaat.
En nee, ik zeg nergens dat tisjeboyjay alles weet oid, ik zeg alleen dat het plaatje mooi is voor de 'oh hans' beweging die nu begint te gillen door oa Alberti.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-21 22:51

bigone schreef:

Hey fijn dat je er weer bent, heb je nog een link naar die enorm oplopende cijfers na een feestje en ook die corona patiënten die nog dagelijks moeten worden verplaatst naar andere regios ivm drukte ?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 22:55

Dimphyl schreef:
bigone schreef:

Hey fijn dat je er weer bent, heb je nog een link naar die enorm oplopende cijfers na een feestje en ook die corona patiënten die nog dagelijks moeten worden verplaatst naar andere regios ivm drukte ?

Het feestje? Zeg maar welke dat was, geen idee. Er zijn zoveel clusters geweest en wat betreft bovenregionale verplaatsingen , op volgende pagina vind je ze van dag tot dag :

https://lcps.nu/18-augustus-212-covid-p ... patienten/

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 22:56

Dimphyl schreef:
Karl66 schreef:

Gevax:

Ongevax

Die groter/kleiner kans op krijgen/doorgeven is gewoon bullshit wat je nu verkondigt, dat is juist waar dat plaatje om gaat.
En nee, ik zeg nergens dat tisjeboyjay alles weet oid, ik zeg alleen dat het plaatje mooi is voor de 'oh hans' beweging die nu begint te gillen door oa Alberti.

The results of this study also suggest that fully or partially vaccinated people who become infected with COVID-19 might be less likely to spread the virus to others. With fully or partially vaccinated study participants, the virus was 40% less detectable in their noses. It was also detected in six fewer days (i.e., viral shedding) as compared to those who weren’t vaccinated when they became infected.
In addition, people who were partially or fully vaccinated were 66 percent less likely to test positive for SARS-CoV-2 infection for more than one week compared to those who were unvaccinated

https://www.cdc.gov/media/releases/2021 ... risks.html

Veertig procent minder virusdeeltjes in de neus en zes dagen minder detecteerbaar en dus potentieel besmettelijk dan ongevaccineerde besmetting. Naast reeds 66% minder kans überhaupt besmet te raken.
Wie praat er nu bullshit?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 23:01

Dus jij beweert nu met droge ogen dat het risico om besmet te raken na vaccinatie net zo groot is als zonder vaccinatie? En dat het risico om anderen te besmetten ook net zo groot is als zonder vaccinatie?

Je realiseert je dat alle wetenschappelijke onderzoeken wat anders laten zien? Dat zijn gewoon harde cijfers, dat heeft niks met interpretatie of meningen van doen, dat zijn gewoon cijfers of wil je nu ook gaan ontkennen dat 1+1=2?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 00:24

Karl66 schreef:
Dus jij beweert nu met droge ogen dat het risico om besmet te raken na vaccinatie net zo groot is als zonder vaccinatie? En dat het risico om anderen te besmetten ook net zo groot is als zonder vaccinatie?

Je realiseert je dat alle wetenschappelijke onderzoeken wat anders laten zien? Dat zijn gewoon harde cijfers, dat heeft niks met interpretatie of meningen van doen, dat zijn gewoon cijfers of wil je nu ook gaan ontkennen dat 1+1=2?

Geen moeite voor doen. Dit is de categorie mensen die zo weinig van kansrekening hebben begrepen dat ze denken dat alles een kans van 50% heeft.

De kans dat je corona krijgt is 50%, want je kunt het of wel, of niet krijgen.
De kans dat het morgen gaat regenen is 50%, want het kan of wel, of niet gaan regenen.
De kans dat je 6 gooit met een dobbelsteen is 50%, want je kunt of wel, of niet een 6 gooien.
De kans dat je de Staatsloterij wint is 50%, want de jackpot kan of wel, of niet op jouw lot vallen.

Denk je echt dat je zulke gevallen met argumenten kunt bereiken? Daar helpt toch geen enkele uitleg aan?