3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

raket

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 11:54

Maanlicht, het is goed voor je spieren om binnen een half uur na het sporten eiwitten te eten.
Ik zal even de afbeelding proberen te plaatsen die ze hier in het revalidatiecentrum elke 5 meter hebben hangen.

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:01

Daar ga ik dus op fout. -O- Lactose en koemelk allergie, idem soya waardoor deel van peulvruchten ook wegvalt. En geen fan van veel vlees. Eet nu meer vlees en vis dan me lief is maar kom nog te kort :n zeker nu ik weer kan sporten. Voorheen was het net krap aan genoeg/te weinig. Nu met sporten kom ik best wat te kort. En die niet zo smakelijke peperdure eiwitpoeders zijn alleen weg te krijgen door muesli wat ik niet iedere dag eet/kan eten ivm de eenzijdig en darmen die veel vezels ook niet fijn vinden.
Is dus altijd balanceren in waar ik wat van binnenkrijg.

Afvallen is daarom ook geen must. Liever stabiel blijven ook al is het 10 kilo te veel dan voedingsstoffen te kort komen. Maar alles wat er af wil is meegenomen. Moet de 2000 kcal per dag halen maar kom daar soms domweg niet aan. Zeker niet als darmen dwars ligggen dan is eetlust niet echt aanwezig.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:21

raket schreef:
Maanlicht, het is goed voor je spieren om binnen een half uur na het sporten eiwitten te eten.
Ik zal even de afbeelding proberen te plaatsen die ze hier in het revalidatiecentrum elke 5 meter hebben hangen.

[ [url=m/ZNCIgF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja, dat begrijp ik. Maar hoe weten ze of je een tekort hebt?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:23

Ik krijg daar onderzoek in zkh voor. Moet altijd bloed en urine afstaan. Wat ze waar uit onderzoeken geen idee. Dat in combinatie met voedingspatroon berekenen geeft een uitslag

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:39

Ik moet mijn eetmeter van het voedingscentrum invullen. Dan zien ze wat je qua eiwitten binnenkrijgt en dat bekijken ze in combinatie met de sportmomenten.
Ik eet nooit voor of na sporten.
Ze zeggen dat ze dat ook op de calscan gaan zien.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 13:30

Pfoe Karuna het klinkt alsof je een beetje een pechvogel bent (bij gebrek aan een betere term), als ik zo je comments en topics lees over wat je allemaal mankeert en meemaakt :(:). Heftig!

@maanlicht klinkt goed dat Indonesisch!

Mijn lijstje gister:

O:/
M: body en fit pannekoeken (100gr) met nutella (60gr)
A: risotto met buffelmozzarella (vegetarisch) 480gr
T: aardbeien skyr (300gr) met Kelloggs (45gr) en hagelslag (15gr)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:57

Hoi dames mag ik mij ook hier komen melden :wave: ,

Zeker nu na de feestdagen (en het skiën) moet en wil ik echt weer op mijn voeding letten!
Daarnaast heb ik de neiging makkelijk veel te snoepen aangezien ik er toch niet snel van aankom. Maar goed voor je is het natuurlijk niet. Dus nu weer even balansen. Door de weeks "strenger" opletten en in het weekend iets losser haha. Scheelt dat ik er ook vrij veel bij beweeg (Yoga, voetbal en paardrijden).

Ik ben trouwens 1,74 en weeg nu 61,5 kg(morgen weer weegmomentje). Met een vetpercentage van 23%.

Mijn lijstje gister was:
O: havermout met Alpro melk halve appel en handje rozijnen
T: 2 rijst wafels met pindakaas
L: 2 rijst wafels met Philadelphia light en kipfilet en 250 gr magere kwark
T: /
A: Mexicaanse bonenschotel met vega gehakt en 2 gebakken eieren.

Vandaag wordt hij als volgt:
O: havermout met Alpro melk halve appel en handje rozijnen
T1: gekookt ei
T2: appel
L: 200 gr magere kwark + salade (klein beetje kip, sla, komkommer, paprika en tomaatjes)
T: gekookt ei
A: wraps met kip en sla en groente er naast

Ik heb niet echt een afval doel, zou graag rond de 60kg zitten dat is een beetje mijn vaste/normale gewicht. Verder dus vooral gezond eten om mezelf fitter en sterker te voelen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 15:42

Welkom Evony :wave:

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 16:23

@maanlicht: Amaai dank je wel voor de tips! Ik PB jou zeker eens! Ik ben echt waardeloos wat koken betreft. Dit maakt het ook wel zwaar want ik voel mij stilaan een konijn -O-
Nu wel gezien dat ik sinds dat ik gestart ben nl 4 weken terug nu toch 2 kg afgevallen ben! Joepie! *\o/* Maar ik heb wel honger. Gisteren zelfs een boterham met choco gegeten. Het ging even niet meer en dat heeft mij zo gesmaakt!! |o

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:07

Vervelend van je darmen Marlinde, ondertussen al wat beter?

Mooi dat je je gezonder voelt en meer energie hebt Emma!

Bedankt Linoleum! Balen van je migraine.. Heel veel beterschap!

Je avondeten van gisteren klinkt weer heerlijk Maanlicht. Ook heel goed dat je je weer wat beter voelt!

Welkom Laibadji!

Jij ook Karuna!

Lekker avondeten heb je op de planning staan Imandra!

En nog meer nieuwe gezichten, jij ook welkom Evony!

--

Gisteren een prima dagje gehad overdag. Was wat chagrijnig na mijn tentamen dus heb een lekker broodje carpaccio gemaakt voor mezelf als lunch. S'avonds naar mijn vriend zijn ouders voor de verjaardag van zijn broertje. Niet echt avondgegeten, maar ze hadden allemaal lekker broodjes en croissiantjes met smeerseltjes. Dus een croissiantje gehad, wat stukjes stokbrood met kipsaté salade, wat stukjes droge worst en ook een klein stukje taart. Erg genoten en de schade viel mee. Vanochtend weer 200 gram lichter.
Vandaag:
O: twee volkoren boterhammen met in totaal 27 gram pindakaas + koffie
L: één volkoren boterham met twee gebakken eieren en 45 gram ontbijtspek
T: Lu olijf oregano crackertjes
A: 2 pita broodjes met sla, shoarmavlees en wat knoflooksaus
Zit buiten het avondeten rond de 1000 kcal dus prima dagje weer.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:17

Lekker lijstje Sanne! :D
Welkom Evony! Ben jij niet al hartstikke slank met deze lengte en gewicht?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:22

Mijn lijstje:

O: havermout, eiwitpoeder, lijnzaad, amandeldrink, frambozen en pindakaas
T: alpro go on met kersen
L: 4 boterhammen met quorn slices
T: appel en banaan, later een speltbroodje waarvan 1 helft met appelstroop, 1 helft met pindakaas en wat vlokken. Later nog 2 paaseitjes puur/amaretto :9 :o
A: ovenschotel van krieltjes, groentenmix, vegakip en vegagehakt en gedroogde tomaten. Als toetje een vegan magnum
T: alpro go on met frambozen

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:50

Sannee klinkt heerlijk en als je er maar van genoten hebt!
Het is zo zonde om te cheaten en er dan alleen maar van te balen.

Mijn avondeten is wraps met kip, pesto, spinazie en paprika geworden <3 was wel een geslaagd experiment.

Mag straks klein stukje chocola bij mijn avondthee als tussendoortje. Net nog yoga gedaan dus zit aan al mijn bewegingsdoelen (Apple watch)

Planning voor morgen wordt:
O: mijn gewoonlijke havermout + rozijnen + halve appel ontbijt
T: / dan zit ik op het paard
L: 4 rijstewafels met zelf gemaakte guacamole
T: paprika, komkommer, tomaatjes en een appel
A: nog geen idee. Heb savonds verjaardag bij een vriendin dus dat wordt lekker cheaten. Zij heeft altijd van die insane taarten <3

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:51

Maanlicht schreef:
Lekker lijstje Sanne! :D
Welkom Evony! Ben jij niet al hartstikke slank met deze lengte en gewicht?

Ik ben vrij slank idd. daarom wat ik zei ik zoek meer motivatie om gezond te eten. En nu weer beetje balans te zoeken na de gekke decembermaand en het skiën in januari (met bijbehorende mega lunches met friet, worst en apfelstrudel met slagroom en saus :+ )

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:15

De diëtiste heeft donderdag afgezegd, wegens persoonlijke redenen. Ik baalde maar zoiets kan gebeuren. Nu heb ik dinsdag een nieuwe afspraak.

Ik ben net terug van een proefles pound bij de sportschool. Echt super leuk! Ik raad het aan haha. In 45 minuten iets meer dan 400 calorieën verbrand. Nu even een warme douche en hopen dat de spierpijn meevalt.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:40

Goed bezig Jasmijn! :j

Mijn avondtussendoortje van gisteravond heb ik niet genomen. Zat best vol en had geen zin in kwark :')

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:51

Oooh wat jammer jasmijn van de diëtiste. Dan “kijk je er zo naar uit” omdat je er mee bezig wilt en dan wordt er afgezegd.

Wel goede sportsessie zeg +:)+

Ik heb vanochtend al hardgelopen (voor het eerst in 1,5 jaar :7 ).
Net lekker ontbeten en straks de paarden/stallen etc doen.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:34

Heel hard gestruggeld deze week. Vandaag op weegschaal en 67,8! *\%/* (Ik kom van 70.3 4 weken terug)

Had ik toch even heel hard nodig.

Deze week ook ondervonden dat als het echt lastig is, het niet erg is om ook even iets lekkers te eten. Zolang het binnen de perken blijft.

Sinds ik aardappelen en dergelijke geschrapt heb werken mijn darmen zo veel beter. Hier ben ik echt blij mee.

Dinsdag naar de diëtiste. Ik kijk er eigenlijk naar uit. De afspraak helpt ook om vol te houden.

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:39

Ik heb ook echt zin om weer hard te lopen! Maar ik wacht nog even tot het wat warmer wordt. Heb voorlopig toch voldoende cardio op mijn programma staan :D Jasmijn wat goed zeg, dat je zo'n sportprogramma volgt terwijl de diëtiste afgezegd heeft. Je kan trots op jezelf zijn!

Ik ben gelukkig weer opgeknapt. Heb sinds gisteren mijn stretch routine weer opgepakt en dat ging minder slecht dan ik verwacht had. Zijn er hier meer mensen die dat regelmatig doen? Qua eten verwacht ik geen topdag omdat mijn nichtje gisteren 1 is geworden, maar we proberen er het beste van te maken.

Het beeld is natuurlijk een beetje vertekend doordat ik ziek was deze week, maar ik sta nu op -4kg in 5 weken tijd!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 13:31

@Jasmijn: goed dat je toch ging sporten!
@Laibadji: netjessss!

YAAAAAAASSS! Vandaag eindelijk weer afgevallen na 3 weken :D.
Zit nu op 85,5kg (vorige week 86,8) dus zal wel iets van vocht vast hebben gehouden of zo, of net verkeerd moment gewogen. Stom lichaam!

Gister weer prima gegeten:

M: 2 tijgerbroodsneetjes met 2 eitjes en een beetje fritessaus 5%
A: Wok met garnalen :9
T: Skyr met Kelloggs en hagelslag

Vandaag soort treatday: ik let wel een beetje op wat ik eet maar ga bij ons mam langs (aan de andere kant van het land haha) en zij eten op zaterdag standaard frietjes, heb er zin in!

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 14:04

@Imandra: goed bezig. Ja dat vochtverhaal ken ik. Eerst bijna niets afgevallen en danvde dag nadien plots boem min 1kg.

Daarnet 2 bereidingen met kip gemaakt. Helemaal vetvrij! Zo fier op mezelf. Het is zelfs lekker! Heel bizar te ervaren dat het koken mij lukt.

Ik heb geprobeerd van wafeltjes te bakken op basis van banaan maar dat mislukt altijd. Ze blijven plakken en ik krijg ze echt niet los. Lekker zijn ze ook niet.

Wat at ik al:

Deze ochtend, 1 yoghurt met muesli.
Deze middag, sla met komkommer, augurk, 1 ei en 50g vlees en een mespunt cocktailsaus.

Was lekker!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 14:37

Knappe resultaten dames *\o/*

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 15:35

Mijn lijstje is wat apart vandaag :')

O: havermout, kersen, eiwitpoeder, lijnzaad, een lepeltje pindakaas en een klein beetje vlokken
T: twee paaseitjes puur met amaretto vulling
L: appel + eiwitreep
T: tosti met 2 plakjes vegan kaas, 2 kleine bonbons
A: groentenfriet met vega bamihap uit de airfryer
T: nog geen idee :+

B: 70 minuten paardgereden waarvan 50 minuten op tempo gereden :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 16:39

Goed bezig allemaal! Ik was vanmorgen weer 0,5 kilo kwijt, dus heel blij! :D Zit nu op 64.
Vanmorgen ook weer naar de sportschool geweest, 4,5 km hardgelopen en krachttraining gedaan. Verder een lui dagje, het is zulk slecht weer en ook nog eens heel slecht geslapen vannacht. Dus net even een middagdutje gedaan. Moet kunnen af en toe toch?

Lijstje:
L: twee maiswafels met Slankie smeerkaas, pide (Turks brood) met een klein beetje truffelmayonaise, carpaccio en rucola
T: cup-a-soup champignon, cappuccino
A: zalm teriyaki uit de oven met broccoli en woknoodles, glas witte wijn

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:21

Goedemorgen slanke dennen *D
Sorry heb een paar dagen gemist en heb het scannend een beetje teruggelezen, maar zie wel dat veel mensen lager zitten in de kilo's! Wat heerlijk, gefeliiiii +:)+

Dilan ik zie eiwitrepen bij je langskomen; haal jij ze bij de Body&Fitshop? Ik heb ze daar een tijd besteld en dat beviel altijd heel goed, heb het alleen de laatste tijd niet meer gedaan. Maar je brengt me op een idee <<)

Denk sowieso dat ik maar eens een weegschaal aan moet schaffen. Heb er geen maar kan dus ook niet goed bekijken of ik wat ben afgevallen.
Hier gaat het qua eten matig; niet bar slecht maar kan altijd wel beter. Vanavond komt een klasgenootje uit Amsterdam bij me eten en slapen, dus dat zal ook wel weer niet heel gezond worden. Probeer tot ze er is zo gezond mogelijk te eten :))