Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:55

Een vriendin van mij begint meestal een onzinnig verhaal over dat ze als 16 jarige geboren is :+
Je wordt raar aangekeken maar ze beginnen wel ergens anders over

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 01:05

Sonja_vR schreef:
O maar als ze in Die situatie Die opmerking maken is het wel heel makkelijk af te maken

“ ja , en Mij werd toen gewoon netjes geleerd hoe ik me in het openbaar hoorde te gedragen “

Deze heb ik wel eens gezegd ja. Want zo is het namelijk ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 07:12

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 09:25

Just. Wauw. Ik ga deze zomer met mijn man een road trip maken door oa Mississippi en Texas. Echt heel fijn dat je zo'n trip op het laatste moment kunt plannen, zowel qua financiën als praktisch. Had het met kinderen een gecompliceerder gemaakt, al dan niet onmogelijk.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:04

idinn schreef:
https://youtu.be/4NNpkv3Us1I

Blijft een bizar land...

Jezus, ik wist dat Amerika "problemen" heeft. Maar dit slaat echt wel alles 8)7

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:15

Laurora schreef:
idinn schreef:
https://youtu.be/4NNpkv3Us1I

Blijft een bizar land...

Jezus, ik wist dat Amerika "problemen" heeft. Maar dit slaat echt wel alles 8)7

Echt, mijn hemel. :+ En dan te bedenken dat mijn vriend graag in de USA wil gaan wonen later :o? lijkt hem leuk

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:44

Dat snap ik persoonlijk wel...
Ik heb zelf een lichte obsessie voor alles wat Amerikaans is. De reden dat ik er niet wil/ga wonen zijn inderdaad zaken zoals dit.
Vind ik best jammer, als Amerika iets meer op Nederland had geleken kwa gezondheidszorg en sociale vabgnetten dan was ik vandaag nog vertrokken :Y)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 17:04

Als we het toch over abortus hebben _O-
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 19:32

Klopt mijn idee van een baby wel. Het is echt gewoon enkel een groot hoofd :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 19:34

idinn schreef:
Klopt mijn idee van een baby wel. Het is echt gewoon enkel een groot hoofd :+

:') :') :')

Ik sloeg vandaag mijn anatomieboek open, kind met een waterhoofd. Gezellig -O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 19:46

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 21:44

Interessant onderwerp!
Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat de wens naar een kind zó groot is dat je een draagmoeder of donor ei of sperma cellen gebruikt. Het "leuke" van kinderen krijgen lijkt me dat je stukjes van jezelf en je partner terug ziet, een echte mix van elkaar. Zonder dat gegeven zou het van mij echt niet hoeven (naast dat ik het sowieso niet wil)
Ik vind het wel oneerlijk verdeeld... Hoeveel van ons kinderlozen zouden prima kinderen kunnen krijgen, terwijl we echt absoluut niet willen? Daar tegenover staan een heleboel ongewild kinderlozen die een extreme kinderwens hebben die ze voelen tot in de topjes van hun tenen. Kan me zo voorstellen dat dat heel naar moet zijn.
En dan de lui die fokken als konijnen maar er eigenlijk geen geld voor hebben, of er niet voor kunnen zorgen, of drugs gebruiken, of wat dan ook. Dat moet pas oneerlijk aanvoelen als ongewild kinderloze.
Vind het wel een goede zaak dat dit debat geopend word. Om heel eerlijk te zijn wist ik ook niet echt van misstanden in de baby industrie, maar ja als je erover nadenkt is dat niet zo gek. Waar men geld ruikt onstaan grove fouten.
Ben benieuwd naar het programma, die ga ik van de week eens even terugzien :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 23:15

Jep, daar denk ik ook wel eens aan...
Maar aan de andere kant heeft List wel echt gelijk: het lijkt wel alsof er echt geen moment aan het kind wordt gedacht. Al die argumenten over waarom iemand toch heus recht heeft op dat kind komen allemaal vanuit de persoon zelf, niet omdat dat kind het zo leuk vind om geboren te worden. (En inderdaad soms dagen ligt te wachten op de ouders.. goed voor de binding :j )

Edit: En waar ik dan ook wel benieuwd naar ben is hoe het dan over een aantal jaar met die ouders is, en met die kinderen. Als je er zoveel moeite in hebt gestoken gaat natuurlijk niemand zeggen dat ze achteraf denken dat het het eigenlijk niet waar was, dat het toch wel heel zwaar was, dat het niet zo romantisch was als ze zich hadden voorgehouden, dat een kindje van een ander toch niet hetzelfde is en dat dat het moeilijk maakt... Terwijl het me zeker voor die kinderen echt niet leuk lijkt als je wil weten wie je biologische ouders zijn maar dat dat gewoon niet te achterhalen is
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 13-04-18 23:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 23:17

Ik ken 2 mensen die vrij ver gegaan zijn en wat ik daar nog het boeienste aan vond is dat ze het een wonder noemde toen ze zwanger waren. Gewoon keiharde wetenschap en techniek bedoel je :+

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 09:48

wat een leuk topic hier ook geen kinderwens ben happy met mijn dieren.. wel pas ik regelmatig op mijn neefje en nichtje wat ik dan wel weer super leuk vind

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 16:02

Ik heb jarenlang gezegd dat áls ik kinderen krijg, het via adoptie is. Alle standaard, naïeve standpunten riep ik dan: overbevolking, zo veel kinderen zonder goed huis, liefde kunnen bieden. Maar inmiddels weet ik ook dat adoptie zo veel met het kind doet en hoe belangrijk het is om te weten waar je 'roots' liggen. Dat veel adoptie kinderen zich toch verloren voelen omdat ze eigenijk een andere cultuur hebben. Vind het dus iets egoïstischer geworden (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk). Nu denk ik dat we, zeker in het buitenland, juist meer kunnen doen om kinderen bij hun ouders te houden. Of minstens in hun eigen land. Er wordt zo vaak gedacht aan wat de ouders leuk vinden en waar zij gelukkig van worden, dat het
kind uit het oog wordt verloren.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 17:10

Ik vraag me dan toch af of er dan nooit kinderen ter adoptie worden afgestaan in Nederland? Waar gaan die dan heen? (Overigens verschilt het per kind hoor, ik ken ook geadopteerde kinderen wiens ouders er nooit een geheim van hebben gemaakt dat ze geadopteerd zijn en die uitgebreid kennis hebben gemaakt met de cultuur van hun land. Ik denk dat dat echt helpt.)

Vandaag was het weer raak hoor 8)7 er zit hier vlakbij het universitair sportcentrum, met onder andere een terrein waar de survivalsportvereniging traint. Hun terrein is een stuk kleiner geworden afgelopen jaar ivm verbouwingen dus een deel van hun parcours staat nu tijdelijk voor het centrum. Staan natuurlijk bordjes op dat het niet de bedoeling is dat je erop gaat klimmen oid, zeker niet als je niet geoefend bent, dat de vereniging nergens voor aansprakelijk is en als je iets sloopt is het voor jouw kosten (als dat nog te achterhalen is maar goed). En ja hoor, stopt er een gezinnetje naast om leuk in de speeltuin te spelen 8)7 pff, idioten, echt. Wat leer je daar je kind nou mee? Dat bordjes met "geen toegang" niet voor jou gelden? Dat als iets potentieel gevaarlijk is (al die materialen zijn tamelijk oud en dat weet de vereniging ook) je het toch gewoon mag doen? :n Echt wow.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 17:22

Ik las vandaag een column in de NRC over bewust kinderloze vrouwen. Dat draaide uiteindelijk alleen maar om de vraag of die vrouwen gelukkig werden van een kind, en dat was volgens de schrijfster (zwanger van de tweede ;) ) een trieste vraag. Alsof dat de enige reden is om geen kinderen te nemen. Tussen de regels door werd kinderloosheid weer eens veroordeeld. En dat vind ik dan weer... triest.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 17:23

Berdien schreef:
Ik las vandaag een column in de NRC over bewust kinderloze vrouwen. Dat draaide uiteindelijk alleen maar om de vraag of die vrouwen gelukkig werden van een kind, en dat was volgens de schrijfster (zwanger van de tweede ;) ) een trieste vraag. Alsof dat de enige reden is om geen kinderen te nemen. Tussen de regels door werd kinderloosheid weer eens veroordeeld. En dat vind ik dan weer... triest.

Ik denk altijd maar zo: Die mensen weten niet beter.
Als geluk in je leven moet afhangen van een kind, ben je verkeerd bezig :)

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 17:24

Ik snap dat nooit zo goed.. Niet iedereen word toch ook gelukkig van paardrijden? Waarom zou dan wel iedereen gelukkig worden van kinderen?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 17:25

Nee het ging er meer om dat kinderloze vrouwen kinderloos waren/bleven omdat ze niet gelukkig zouden worden van een kind. Dat vond ze triest/egoïstisch. Terwijl er ontelbaar andere redenen zijn om geen kind te willen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 17:29

Berdien schreef:
Nee het ging er meer om dat kinderloze vrouwen kinderloos waren/bleven omdat ze niet gelukkig zouden worden van een kind. Dat vond ze triest/egoïstisch. Terwijl er ontelbaar andere redenen zijn om geen kind te willen.

Okee....

Dus andermans geluk staat boven je eigen geluk? Het geluk van een ongeboren persoon staat toch niet boven jouw geluk?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 17:45

Verdorie, net de column gevonden, heb ik teveel artikelen aangeklikt in mijn zoektocht ernaar en kan ik hem niet lezen :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:35

Magrathea, er worden wel eens kinderen ter adoptive afgestaan in NL maar dat is echt uitzonderlijk
zeker echt directe adoptie
Vanuit pleegkind situatie iets vaker maar veel word binnen families Opgelost

Ik ken toevallig 1 voorbeeld van adoptie van een NL geboren kind en die mensen hadden als een Meisje uit het buitenland geadopteerd

Drx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:13

ik ben een stille meelezer, maar vind t zo een geweldig topic dat ik toch ga reageren/melden.
Herken veel berichtjes, en zo voelt t niet dat je de enige bent. (want dat gevoel heb ik nu soms wel) :+

geen kinderen, geen kinderwens, maar wel helemaal beestjes gek samen met vriendlief.
Bewust geen kinderwens (en nee die gaat niet komen) omdat we vrij willen blijven, en willen genieten van een leven samen en met de beestjes (beide een zware jeugd hebben gehad), het er niet voor over hebben om onze hobbies en leuke dingen aan de kant te zetten, en wij vinden dat je er 100% voor moet gaan. Buitenom dat t "medisch" voor mij niet makkelijk en vanzelfsprekend zal kunnen worden

Maar de meeste vriendinnen hebben wel kind(eren), zijn zwanger, of heftige kinderwensen.

Ook mijn beste vriendin is nu zwanger van de 2e. Haar eerste is echt een stik leuk ventje van 3. Doe regelmatig wat fotoshootjes van m maken, en hij komt ontzettend graag bij ons. Is ook altijd gek op mij, en ik vind hem echt wel leuk hoor.
Maar hij is ook de enige van alle kinderen die ik ken, wie ik leuk vind. En ben altijd blij dat ik m weer met zn mama kan meegeven.. haha :Y)

Maar nu had ik laatst een babyshower voor/van haar, stik leuk voor dr. Maar echt mn ding niet.
Ik ging mee omdat ik weet dat ze dat ontzettend leuk vind, en wanneer wij afspreken gaat t niet alleen maar over dr kindjes.
Maar god wat heb ik me zitten vervelen zeg. We waren met 5 in totaal.. Buitenom dat t me een hoop geld kostte (want t moest zo luxe mogelijk natuurlijk), en er een hoop stiekem achter mijn rug om was geregeld en ik niet mee telde vanaf t regelen af aan.. (voor haar was t een verrassing)
Is het van half 4 tot 23u alleeeen maar over kinderen gegaan...
Ik heb amper wat gezegd, want ja ik heb dr niks mee.. nu scheelt t ook dat hun lekker allemaal huisvrouwen zijn, dus over werk kan je t ook niet hebben. (let op, huivrouwen met schoonmaakster... echte netflixende huisvrouwen)
Een hoop geld voor een hele avond frustratie en buitengesloten voelen.. Voor mij de laatste keer..

Ik heb het ook niet tegen haar willen zeggen, de situatie tussen haar en derest ligt een beetje apart en ik wil dr niet kwetsen. Ze heeft een super avond gehad en das t belangrijkste.
Maar verjaardagen en ect proberen we zo te doen dat we er niet heel lang hoeven te zitten tussen t babiepraatgezeldschap..
De mannen onderling zijn er niet zo erg in als de vrouwen.. Vriendlief snapt gelukkig dat ik t soms echt moeilijk vind, dus een paar blikken zijn genoeg om samen huiswaars te keren *\o/*

ik merk dat mijn vriend en ik ons er zo aan kunnen irriteren, andermans vaak slecht opgevoede kinderen.. Ook het honden en paardenverhaal herkennen wij.
En het grote onbegrip dat je t prima vind met zn 2e, niet iedereen snapt dat.
We kunnen er ontzettend grapjes over maken met zn 2e, maar soms is t dus ook frustrerend..

Gelukkig heb ik dan wel een leuke moeder die zegt.
Ik hoef echt geen oma te worden hoor, en als ik dat wel word en ik moet oppassen ga ik ze ze verpesten met snoep.. :Y) :+
Ja ze heeft ook best een hekel aan dat gejengel en gedoe, het zit m in de gene denk ik :D :')

Ik moest t even van mij afschrijven denk ik...
Bij mensen die t wel kunnen begrijpen hoop ik.

Groetjes Lott.