Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
chimello schreef:Mijn CP pakje is nog steeds niet geleverd en status is nog steeds niet verzonden. Ik moest maar tot 20-12 wachten
Leys schreef:Joolien schreef:Tuulk ben je welkom. Ik denk dat het voor jou zaak is dat je eerst een goede gezichtscreme vind, zodat je je huid minder droog hebt. Dan maakt het niet zoveel uit welke foundation je hebt.Want geen enkele foundation covert droogheid, tenzij je extreme full cover neemt, maar dat wil je niet
Oei, dit klopt toch niet helemaal...
Ja, een goede creme is heel belangrijk, maar dat betekend absoluut niet dat je dan maar elke willekeurige foundation kan pakken.
Alsnog is het belangrijk om een foundation te kiezen die bij jouw huidtype past, mijn ervaring is dat voor een erg droge huid, een foundation die hydraterend is, met een wat dewy finish het beste is.
Een hele matterende foundation droogt namelijk alsnog uit, ook al heb je een goede creme.
En juist als je een droge huid hebt, is een extreem full coverage foundation juist niet fijn, omdat die vaak extra de aandacht op de droge plekken vestigt en de meeste full coverage zijn matte.
Zelf vind ik de MAC Mineralize Moisture foundation en Nars Sheer Glow (die trouwens niet sheer is) heel fijn, maar mijn absolute favoriet is de Hourglass Hyaluronic skin tint.
Het is vooral een kwestie van proberen, proberen, proberen
Qua concealer vind ik de Maybelline age rewind heel fijn.
Dekt goed, maar niet te, droogt niet uit en trekt niet in de fijne lijntjes.
chimello schreef:Mijn CP pakje is nog steeds niet geleverd en status is nog steeds niet verzonden. Ik moest maar tot 20-12 wachten
En het ene pakket waar ik na een maand nog niets van binnen had heb ik een refund voor gehad. Geen zorgen dus, gewoon even wachten. 
Trui schreef:ik smeer echt al super kan s ochtend en s avonds crème :/
dus niet heel erge cover
Hema heeft meerdere. Ik heb het over de Skin Protecting Illuminating. Die is zo dewy als wat.
https://www.hema.nl/mooi-gezond/make-up ... 91201.html
Mijn huid word gedurende de dag dewy zat haha
dewy is een beetje een glow. Sommige vinden dewy er wat gezonder en minder masker achtig uit zien. Ik houd persoonlijk weer meer van mat, maar dat kan ook komen doordat ik van mijzelf al vrij snel ga glimmen.
Heb ‘m ook sinds een weekje binnen en kan niet wachten om er wat moois mee te gaan maken.Cinnepin schreef:Ik voel me heel stom, en lees vaak alleen mee en post af en toe eens wat hier, maar wat bedoelen jullie met dewy?
Met mijn drogere huid geef ik vaak de voorkeur aan een lichte dewy finish. lemanthia schreef:Ik werk nu nog met 1 kleur oogschaduw tegelijk maar wil dus graag met meerdere kleuren werken. En dan blenden denk ik hoe pak ik dat aan?
Zorg dat je een fijn blend kwastje hebt die soepel blend. Oh en belangrijk om goed en wat langer te blenden.Shaggy09 schreef:Je hebt een matte finish en een dewy finish. Mat is dus gewoon matdewy is een beetje een glow. Sommige vinden dewy er wat gezonder en minder masker achtig uit zien. Ik houd persoonlijk weer meer van mat, maar dat kan ook komen doordat ik van mijzelf al vrij snel ga glimmen.
Niniane schreef:Is het misschien een leuk idee om het einde van het jaar af te sluiten met onze persoonlijke favorieten in de categorieën die relevant zijn voor jezelf? Dit kunnen nieuwkomers zijn of oldies but goodies.