[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 13:04

Ik gebruik hetwel maar heb denk ik geen goede. Als ik de primer teveel uit smeer begint die te schilferen.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 13:05

ik smeer echt al super kan s ochtend en s avonds crème :/

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:46

chimello schreef:
Mijn CP pakje is nog steeds niet geleverd en status is nog steeds niet verzonden. Ik moest maar tot 20-12 wachten :(

Ze gaven bij mij aan dat er meer pakjes onderweg waren waar geen status-update had plaatsgevonden, maar dat die we onderweg zouden zijn. Ik wacht ook nog maar braaf af.

Gisteren voor mijn verjaardag het Raver Girl palette van MAC gekregen en een mini Mehr lipstick. Tof! De lipstick in full size had ik al, maar dat is ook ondoenlijk bij mij :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:32

Leys schreef:
Joolien schreef:
Tuulk ben je welkom. Ik denk dat het voor jou zaak is dat je eerst een goede gezichtscreme vind, zodat je je huid minder droog hebt. Dan maakt het niet zoveel uit welke foundation je hebt. ;) Want geen enkele foundation covert droogheid, tenzij je extreme full cover neemt, maar dat wil je niet :P

Oei, dit klopt toch niet helemaal...
Ja, een goede creme is heel belangrijk, maar dat betekend absoluut niet dat je dan maar elke willekeurige foundation kan pakken.
Alsnog is het belangrijk om een foundation te kiezen die bij jouw huidtype past, mijn ervaring is dat voor een erg droge huid, een foundation die hydraterend is, met een wat dewy finish het beste is.
Een hele matterende foundation droogt namelijk alsnog uit, ook al heb je een goede creme.

En juist als je een droge huid hebt, is een extreem full coverage foundation juist niet fijn, omdat die vaak extra de aandacht op de droge plekken vestigt en de meeste full coverage zijn matte.

Zelf vind ik de MAC Mineralize Moisture foundation en Nars Sheer Glow (die trouwens niet sheer is) heel fijn, maar mijn absolute favoriet is de Hourglass Hyaluronic skin tint.

Het is vooral een kwestie van proberen, proberen, proberen :D

Qua concealer vind ik de Maybelline age rewind heel fijn.
Dekt goed, maar niet te, droogt niet uit en trekt niet in de fijne lijntjes.

JA dat bedoel ik ook niet, ik doel er meer op dat het niet zo zinvol is om nu een speciale foundation te zoeken die droge plekken niet laat zien. Dus eerst je huid op orde krijgen en dan pas een geschikte fd erbij zoeken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:32

chimello schreef:
Mijn CP pakje is nog steeds niet geleverd en status is nog steeds niet verzonden. Ik moest maar tot 20-12 wachten :(

Aantal van mijn pakketjes is de USPS t&t bij mij niet geupdate maar ze zijn deze week wel binnen gekomen. :) En het ene pakket waar ik na een maand nog niets van binnen had heb ik een refund voor gehad. Geen zorgen dus, gewoon even wachten. :)

Supergave cadeau's Djil! En nogmaals gefeliciteerd!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 23:14

Mijn pakketje uit Amerika (ook USPS) staat nu nog steeds dat ie een transfervliegveld in Duitsland heeft verlaten maar wel vandaag bij mij thuis afgeleverd. Zou het ook nog even rustig afwachten en niet teveel kijken naar de status update.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 11:35

Trui schreef:
ik smeer echt al super kan s ochtend en s avonds crème :/

Als je het wil aanpakken, kijk eens naar een serum met hyaluronzuur (deze is geweldig en heel betaalbaar) en een goede dag- en nachtcreme. Ik kan bijvoorbeeld Embryolisse lait-concentre aanraden, die is echt heel voedend maar gedraagt zich wel goed onder foundation. Eventueel kan je 's avonds na het serum en voor je creme een gezichtsolie gebruiken, the Ordinary heeft deze die echt heel goed werkt voor droge huid.
In jouw geval zou ik 's morgens en 's avonds hyaluronzuur en creme gebruiken na het goede reinigen, en 's avonds daar tussenin nog een olie.

En nee, geen aandelen bij Deciem maar The Ordinary heeft wel extreem goede en effectieve skincare voor heel weinig. Ik heb eigenlijk al mijn huidproblemen (heel vettig, grote poriën en gevoelig voor puistjes) ondertussen onder controle en dat is echt een fijn gevoel.

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:33

Hebben jullie ervaring met de foundation van de Hema?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:34

prima hoor, maar ik zie dus wel alles er doorheen :) dus niet heel erge cover

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:58

Vind hem heel fijn, met twee laagjes prima dekking alleen énorm dewy. Ik hou van dewy maar dit was zoveel dat ik hem flink heb afgepoederd. :')

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:16

oh nee vind ik niet. ik heb na gebruik (zonder poeder!) echt n afgepoederd idee. echt heel droog. vind t helemaal geen ‘natte’ foundation! heel matt en best droog zonder poeder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 21:07

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 21:08

o k had t gewoon over de meest basic die hema heeft

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 23:32

Ik wil altijd alles behalve dewy :P Mijn huid word gedurende de dag dewy zat haha

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 07:41

Mijn oogleden zijn zo vet dat als ik geen primer op doe, dan smelt 't er gewoon af. Vreselijk. :')

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 09:39

Alleen bij de matte en satin SSS van Colourpop heb ik geen primer eronder, maar anders gebruik ik die als primer of een andere primer idd. Anders gaat oogschaduw bij mij ook creasen, vooral mijn linkeroog.

Nou, na weken dubben of ik Cherry zou bestellen gisteren gezwicht. Had 20% verjaardagskorting op alles en ging nog 10% extra af, dus bijna 30% korting op de palette. En een Charlotte Tilbury lipstick meebesteld.

Gisteren heerlijk met oogschaduws gespeeld. Smorgens al gedaan en voor ik naar de bioscoop ging wat zwaarder gemaakt en met MAC Cranberry een vleugje kleur erbij. Was er tevreden over :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:38

Ik voel me heel stom, en lees vaak alleen mee en post af en toe eens wat hier, maar wat bedoelen jullie met dewy?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 22:58

Je hebt een matte finish en een dewy finish. Mat is dus gewoon mat :P dewy is een beetje een glow. Sommige vinden dewy er wat gezonder en minder masker achtig uit zien. Ik houd persoonlijk weer meer van mat, maar dat kan ook komen doordat ik van mijzelf al vrij snel ga glimmen.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 22:59

ik wil proberen echt wat leuks te doen morgen met makeup! alleen k heb maar n uurtje en k denk dat ik morgen geen zin ga hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 23:01

Djil, Cherry is zo mooi he? <3 Heb ‘m ook sinds een weekje binnen en kan niet wachten om er wat moois mee te gaan maken.

Cinnepin schreef:
Ik voel me heel stom, en lees vaak alleen mee en post af en toe eens wat hier, maar wat bedoelen jullie met dewy?

Dewy is het tegenovergestelde van een matte finish. Daar heeft de huid een natuurlijke “shine/glow” door de foundation en is hij (vaak) niet afgepoederd om dit effect zo te houden. :) Met mijn drogere huid geef ik vaak de voorkeur aan een lichte dewy finish.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-12-18 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 23:01

Ik werk nu nog met 1 kleur oogschaduw tegelijk maar wil dus graag met meerdere kleuren werken. En dan blenden denk ik hoe pak ik dat aan?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 23:07

lemanthia schreef:
Ik werk nu nog met 1 kleur oogschaduw tegelijk maar wil dus graag met meerdere kleuren werken. En dan blenden denk ik hoe pak ik dat aan?

Het mooiste is meestal om de lichte kleur oogschaduw op het bewegend ooglid aan te brengen en de donkere kleur in de arcadeboog. :) Zorg dat je een fijn blend kwastje hebt die soepel blend. Oh en belangrijk om goed en wat langer te blenden.

Op YouTube staan ook veel duidelijke tutorials.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:33

Shaggy09 schreef:
Je hebt een matte finish en een dewy finish. Mat is dus gewoon mat :P dewy is een beetje een glow. Sommige vinden dewy er wat gezonder en minder masker achtig uit zien. Ik houd persoonlijk weer meer van mat, maar dat kan ook komen doordat ik van mijzelf al vrij snel ga glimmen.

ok thanks *\o/*

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 14:37

Is het misschien een leuk idee om het einde van het jaar af te sluiten met onze persoonlijke favorieten in de categorieën die relevant zijn voor jezelf? Dit kunnen nieuwkomers zijn of oldies but goodies. <|-

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 15:35

Niniane schreef:
Is het misschien een leuk idee om het einde van het jaar af te sluiten met onze persoonlijke favorieten in de categorieën die relevant zijn voor jezelf? Dit kunnen nieuwkomers zijn of oldies but goodies. <|-

Producten bedoel je? Denk dat wel zelfde blijft als de paar lijstjes van laatst. Maar leuk idee!

En ik zeg: ook je favoriete look van jezelf dit jaar met foto!