[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 22:30

Iemand tips om een smiley piercing los te krijgen? Nouja, de balletjes dan. Al geprobeerd met nitril handschoenen maar ze zitten muur en muurvast |o

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 22:54

Als het niet makkelijk loskomt, zou ik toch een bezoekje aan de piercer brengen en niet zelf gaan prutsen, met mogelijke irritatie tot gevolg... :j

Mondy

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 23:13

Inderdaad ff langsgaan. Met die handige tangetjes hebben ze zo los

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 10:29

Heb voor mijn verjaardag een bon voor 2 piercings gekregen en gisteren de eerste daarvan laten zetten.
Twijfelde tussen daith en conch maar uiteindelijk haalde de piercer me over voor de conch. En nu al erg blij mee, nu mezelf nog even beheersen om niet meteen een ander sieraad te zoeken voor als ie gewisseld kan <3
Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 11:03

Mondy schreef:
Heb voor mijn verjaardag een bon voor 2 piercings gekregen en gisteren de eerste daarvan laten zetten.
Twijfelde tussen daith en conch maar uiteindelijk haalde de piercer me over voor de conch. En nu al erg blij mee, nu mezelf nog even beheersen om niet meteen een ander sieraad te zoeken voor als ie gewisseld kan <3
[ Afbeelding ]

Past er mooi bij :j

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 18:18

Heel mooi!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 21:49

Ik heb ook een afspraak staan, ik twijfel ook tussen een daith en conch.
Ik denk dat ik een daith persoonlijk mooier vind, maar ik vroeg me af hoe goed dat samengaat met oortjes?

Ik heb ook een tragus en ondanks ik er een labret in heb zitten, blijft dat irritant bij oortjes of een stethoscoop (moet ik af en toe gebruiken voor mijn werk) Dus als daar nog een piercing zou bij zitten die irriteert, kies ik liever een andere optie...
Dus iemand die me advies kan geven hierin? Mensen met een daith/conch en oortjes?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 22:16

Ik heb wel moeite met een daith en een stethoscoop. Meer dan met de tragus. Misschien dat het met een kleiner sieraad beter word, maar nu is het nog wel lastig.

Ik klap hem naar voren en stop er dan oortjes / de stethoscoop in, maar dat is niet altijd handig en wil nog wel eens zeer doen. Maar ik hoef hem niet dagelijks te gebruiken, dus ik neem het voor lief :)

Oortjes draag ik niet zoveel, maar dat gaat wel redelijk. Dat heb ik ook rond gevraagd voor ik hem nam. Maar daar kan ik iets meer moeite doen om ze er netjes in de stoppen, en de stethoscoop ben ik vaak alleen nodig als het allemaal wat sneller moet.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 08:43

Farjen schreef:
Ik heb ook een afspraak staan, ik twijfel ook tussen een daith en conch.
Ik denk dat ik een daith persoonlijk mooier vind, maar ik vroeg me af hoe goed dat samengaat met oortjes?

Ik heb ook een tragus en ondanks ik er een labret in heb zitten, blijft dat irritant bij oortjes of een stethoscoop (moet ik af en toe gebruiken voor mijn werk) Dus als daar nog een piercing zou bij zitten die irriteert, kies ik liever een andere optie...
Dus iemand die me advies kan geven hierin? Mensen met een daith/conch en oortjes?

Hier een conch en veel oortjes gebruik. Conch zit er nu 2 maanden in en kan nu pas weer voorzichtig een oortje in. Daarvoor deed het echt nog teveel zeer :')
Maar dat zal natuurlijk heel erg af hangen van wat voor oortjes en wat voor sieraad je erin hebt. Ik heb een vrij groot balletje erop zitten dus dan zit mn oortje er natuurlijk sneller tegenaan als met een klein balletje. Denk dat het echt een kwestie is van doen en proberen. Heb ook wel eens een oortje ondersteboven in gehad in het begin _O-

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 12:01

Ik heb rechts een daith, en daar kan ik echt geen oortjes in. Ook geen oordopjes meer ter bescherming op festivals etc. Maar hij is nog niet helemaal geheeld.

Links heb ik een conch, en daar past wel gewoon nog een oortje in zolang het geen loops zijn.

Ik vind persoonlijk de daith wel mooier en specialer dan een conch, dus mocht je toch kiezen voor de daith, zet hem dan in het oor waar je ook de tragus hebt. Dan kun je alsnog in je andere oor wél een oordopje dragen :+

-------------------------

Ik ben gisteren bij de piercingshop geweest om te downsizen zodat het minder snel irriteert. Ik wilde eigenlijk mn helix, conch, tragus en flat allemaal laten downsizen maar de piercer zei dat alleen mn helix er al klaar voor was (de rest waarschijnlijk over een maandje ofzo).
Mn helix was een paar keer flink open gegaan toen ik per ongeluk met de haarborstel/mijn haar achter bleef haken waarna het heel erg ging bloeden. Om deze reden heb ik nu dus gekozen voor een ringetje, want ik las dat je dan minder snel blijft haken. Hebben jullie die ervaring ook met ringetjes tov labrets? Vind het alleen wel wat minder mooi eigenlijk dan de labret die erin zat, maar goed alles voor een goed helingsproces :Y)

Heb wel via Etsy een heel mooi ringetje besteld en gevraagd of ze hem in 6mm kunnen maken zodat het een wat strakkere fit heeft. Hij is van echt goud. Deze komt hopelijk snel binnen!

Afbeelding

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 12:16

Het blijkt maar weer dat het voor iedereen persoonlijk is, want mijn Airpods Pro raken mijn conch wel aan. Loop oordopjes komen dan weer niet in de buurt. Dus het zal echt van je anatomie en sieraad afhangen denk ik. :+

Mooi sieraad, Emita! Ik was gisteren bij de kapster en die zei dat je in haar ervaring eerder achter een ringetje blijft haken dan achter een labret. Ik ben sowieso nog nergens ooit achter blijven haken, je kunt toch vrij makkelijk je haar borstelen zonder je oor aan te raken? Ik gebruik in ieder geval een tangle teezer, die heeft hele zachte, flexibele tanden dus misschien kun je dat ook nog eens proberen. :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 12:24

Ik kan met mijn daith redelijk oordopjes in, maar als ik al een wat lagere weerstand heb oid dan is hij daarna vrijwel altijd licht geïrriteerd. Het zit ook niet heel erg fijn.

De mijne zit sinds mei dit jaar en heb er gelukkig weinig last meer van en kan er gelukkig ook goed op slapen. Ik zou er wel tzt graag een ander sieraad in willen, maar ben een beetje bang dat hij dan weer gaat irriteren. Of is dat ongegrond?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 12:37

Ik kan me niet voorstellen dat je in een ringetje minder snel blijft hangen dan in een labret... ik heb een muzieknootje van Juniper in mijn tragus en daar blijft regelmaat mijn (extreem lange, dikke, krullende) haar in hangen als ik het los heb. En ik blijf voorzichtig met mutsen op en af doen enzo. Maar geen last met borstelen ofzo.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 12:40

Hier een conch, oordopjes gaan altijd goed :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 12:41

Grappig, ik heb met zowel mijn daith als conch geen probleem met oordopjes, maar met mijn tragus wel! Zal inderdaad ook van je juweel en anatomie afhangen.

Herkenbaar van het blijven haken achter je helix. Mijn twee helixen zijn gedownsized en geheeld, maar ik blijf nog regelmatig hangen met mijn haar en dan is het weer even kort geïrriteerd.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 12:51

Zo blijkt dus maar weer dat het voor iedereen anders is inderdaad! Ik bleef juist steeds met mijn (dunne, krullende) haar haken achter de flatback van de labret.. Nu met dit ringetje erin nog geen 1x blijven haken, maar goed die heb ik er dus ook pas sinds gisteren in zitten. Zal over een tijdje wel een update geven hoe het gaat :+

Het ringetje dat ze erin heeft gedaan vind ik wel wat te groot, dus ik vind mn oor nu niet zo mooi. Maar ik wacht even tot mn echt gouden sieraad op het plaatje in mn vorige post binnen is en dan laat ik hem wel weer opnieuw verwisselen. Het is zoals het is.

Oh ja dat spul van arnica en kamille werkt echt fantastisch, sinds ik dat gebruik heb ik geen ontstekingen meer, geen crusties meer en geen irritaties meer. Ze zijn nu allemaal volledig pijnloos!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 12:59

Ik heb momenteel een gaatje dat echt zwaar aan het bitchen is. Als ik het sierraad eruit haal, zit er echt een gigantische bult in. Aan de buitenkant zie je weinig, behalve dat het wat dikkig is. Heb het sierraad zojuist vervangen voor een solid gold labret, met de hoop dat het goed gaat komen :j maar ik heb wel vrees -O-

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 14:29

Bedankt iedereen voor de tips en advies! :)

Ik zou de piercing inderdaad in het oor doen waar ik al een tragus heb, dan ben ik in evenwicht :') (andere kant helix en 2de gaatje) En eigenlijk draag ik heel erg weinig oortjes dus het is niet het grote probleem. Enkel die stethoscoop is vervelend maar hoef ik ook niet zo vaak te gebruiken.
Mijn voorkeur gaat voor de Daith maar ik ga met de piercer wel even overleggen wat het mooiste zal passen bij mijn oor :)

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 22:48

Britt schreef:
Ik kan met mijn daith redelijk oordopjes in, maar als ik al een wat lagere weerstand heb oid dan is hij daarna vrijwel altijd licht geïrriteerd. Het zit ook niet heel erg fijn.

De mijne zit sinds mei dit jaar en heb er gelukkig weinig last meer van en kan er gelukkig ook goed op slapen. Ik zou er wel tzt graag een ander sieraad in willen, maar ben een beetje bang dat hij dan weer gaat irriteren. Of is dat ongegrond?

Ik heb mijn Daith sinds februari. Hij irriteert soms nog steeds
moet zeggen: in september verwisseld, toen werden de bultjes kleiner.
3 weken geleden kan eindelijk mijn mooie sieraad erin, en het gaat goed.
Gister zat er aan de bovenkant weer een bult. Ik heb er met een wattenstaafje op geduwd, :+ de pus kwam eruit en de bult is weg. Dus het gaat nu denk ik wel de goede kant op
Maar ik heb qua genezing echt problemen gehad.

grappig die verschillende meningen over oordopjes. Het enige wat mijn Daith tot nu toe goed verdraagd, is mijn JBL koptelefoon. Maar met deze ligt de piercing wel vrij van druk
de koptelefoon van mijn werk gaan echt niet goed
oordopjes durf ik (nog) niet
over een maand op wintersport... ik hoop dat ie rustig blijft met mn helm

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 14:21

Wisselen van het sierraad naar solid gold heeft heel erg geholpen. Hij is gelijk een stuk rustiger en er zit ook direct meer ruimte op (terwijl het staafje iets korter is). Heb ook dat kamille spul nog onderweg hier naartoe. Wie weet geeft dat net het laatste zetje om volledig te helen :)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 12:29

Verjaardagscadeautje voor mezelf.. een Hidden Helix! Stond al een tijdje op mijn wish list :D Twijfelde eerst of ik het wel moest doen omdat ik wat irritaties had bij de andere piercings, maar ik gebruik sinds een maand dat Arnica/kamille spul en sindsdien gaat het echt super goed en heb ik nergens meer last van. De piercer zei dus dat het wel kon, eentje erbij *\o/*
De hidden helix was echt m’n minst pijnlijke van alle piercings die ik heb. Had nauwelijks door dat er een naald doorheen ging!

De combinatie met alles ben ik nog niet helemaal over uit. Maar zodra m’n sieraad voor m’n gewone helix binnen is (zie post met foto eerder op deze pagina) denk ik dat het geheel al een stuk mooier staat bij elkaar.

In m’n conch wil ik uiteindelijk een strak ringetje maar daar is die nog lang niet klaar voor.

Afbeelding

Van veraf:

Afbeelding

En m’n andere kant, die echt super goed gaat momenteel:

Afbeelding

Ik wil eigenlijk zeggen dat ik nu wel klaar ben, maar volgens mij heb ik dat al eens eerder gezegd :+

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 12:43

Wat een prachtige combinaties zo !!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 14:47

Staat je heel goed zo! :j

Ik ben ondertussen zoveel mogelijk aan het vervangen voor (wit)goud. Stukje bij beetje. Het zijn er namelijk nogal wat :')

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 16:49

Wauw heel gaaf!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 22:35

Iemand nog goede tips voor kwalitatief knappe witgouden sierraden voor in het oor? :)