Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annikoe

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:52

Jullie hebben het allemaal over lekkere dingen en chocolade enzo en ik moet nog eten en ik heb zo'n honger 8)7
Dus.. Ik werd nieuwsgierig en ging kijken op de site van body & fit en ik heb eiwitrepen en chocokoekjes besteld. Nou hopen dat ze lekker zijn, damn you :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:15

Annikoe schreef:
Jullie hebben het allemaal over lekkere dingen en chocolade enzo en ik moet nog eten en ik heb zo'n honger 8)7
Dus.. Ik werd nieuwsgierig en ging kijken op de site van body & fit en ik heb eiwitrepen en chocokoekjes besteld. Nou hopen dat ze lekker zijn, damn you :')

Iedereen heeft het altijd over body & fit, maar eigenlijk heb ik er nog nooit wat van gehad. Is het echt zo lekker? Lijkt me zo duur, voor dingen die je zelf ook zou kunnen bakken bijvoorbeeld.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:31

Ik gebruik vooral de eiwitrepen, en die kan ik niet zelf maken iig. Maar ik ben sowieso niet zo'n bakker. Koop nu overigens niets meer, die repen zijn uit de tijd dat ik kha at, nu eet ik er soms 1 omdat t op moet maar zijn er genoeg alternatieven.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:41

Nya ik heb het nog nooit gehad, maar ik ging kijken en toen waren de eiwitrepen toevallig in de aanbieding bij hun. Ik vind die wel handig omdat ik het vaak lastig vind om aan mijn eiwitten te komen. En dit is dan gewoon een handig lekker extraatje die ik dan mag hebben zegmaar :)

karim18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:43

Hoi allemaal, ik ben nieuw, dus ik dacht, ik stel me even voor :)

Ik wil weer bewuster en gezonder gaan eten, en daardoor, in combinatie met meer sporten, meer afvallen. Dus volgens mij zit ik hier wel goed! Heb de afgelopen dagen beetje meegelezen, wat posten jullie goede en lekkere ideetjes zeg :)

Mijn situatie nu: Ik ben 22, studeer office management en loop stage. Ik werkte hiervoor er ook bij, maar dat werd teveel. Dus ik heb nu twee dagen weekend voor het eerst! Ik sport niet, behalve 1 keer in de week paardrijden op een manege. Ik hou ontzettend van eten, vooral hartig (kaas, chips etc) maar weet me nog redelijk in te houden over het algemeen. Maar doordat ik praktisch niet sport of uberhaupt beweeg, ben ik toch net wat te zwaar, en sowieso gewoon niet fit. Maar dat gaat dus veranderen!

Mijn doel: Ik ga in juli naar Disneyland Parijs, voor het eerst in m'n leven, en ik wilde het al zooooo lang. Dus, ik heb er onwijs veel zin in. Mijn doel is om leuke jurkjes aan te kunnen/durven naar Disney, en op happy op foto's te kunnen staan, zonder dat ik denk: 'pfoeh...' Dus geen streefgewicht of wat dan ook. Maar happy zijn met mezelf. En me fit voelen. Ik wil dus bewuster eten, gezonde(re) keuzes maken, én vooral meer sporten. Dat vind ik nog wel lastig, aangezien ik sporten haat... en 5 dagen om 5 uur thuiskom... Maar, ik ga het gewoon doen! *\o/*

Nou, blabla, heel verhaal XD

Vandaag heb ik gegeten:

O: Vanille yoghurt met Cruesli (beide biologisch, beide met alleen rietsuiker, geen e-nummers etc)
T: Banaan
L: 2 Speltboterhammen met vegetarische smeerworst en lightroomkaas, een banaan en een appel
T: Pakje maiswafeltjes van de ah
D: Bruinebonenschotel (aardappels, bruine bonen, appeltjes, kaas, en een sausje)
T: Cappucino en snoeptomaatjes bij de film

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:49

Ik weet niet of je ze in Nederland ook ergens kunt krijgen maar de eiwitrepen van Nutramino zijn ook heel lekker :D Zitten wel ook relatief veel koolhydraten in dus ik eet ze meestal na het sporten. Die dingen smaken gewoon naar een reep chocolade.
Oh en de Impact Whey van My Protein in chocolate brownie is de eerste poeder die ik heb geprobeerd die niet chemisch en echt naar chocola smaakt.
Tot zover mijn tips haha, ik zweer echt bij die 2 :')

Janine, heb je niet het idee dat je het aantal calorieën in je dag een beetje onderschat? Je weegt niks af, toch?

Welkom karim18!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:51

Haak een beetje laat in, maar volgens mij is koolhydraatloos eten ontzettend slecht. Koolhydraten worden omgezet naar glucose, een hele belangrijke voedingsstof voor het lichaam. Je hersenen kunnen enkel op glucose overleven, niet op bijvoorbeeld vet. Dus dat raadt ik heel sterk af.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:01

Eske_B schreef:
Haak een beetje laat in, maar volgens mij is koolhydraatloos eten ontzettend slecht. Koolhydraten worden omgezet naar glucose, een hele belangrijke voedingsstof voor het lichaam. Je hersenen kunnen enkel op glucose overleven, niet op bijvoorbeeld vet. Dus dat raadt ik heel sterk af.

Sowieso denk ik dat het het beste is om alles te eten (met uitzondering van allergieën en intoleranties natuurlijk). Alleen wel in de goede verhoudingen, en niet alles tegelijk
:D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:10

Eulogy schreef:
Janine, heb je niet het idee dat je het aantal calorieën in je dag een beetje onderschat? Je weegt niks af, toch?

Welkom karim18!

Nee dat idee heb ik niet echt... Er valt namelijk weinig te wegen. Alleen het ontbijt is serieus iets om af te wegen. (en dat heb ik vrij veel gedaan, die staat er in alleen neem ik tegenwoordig vaak minder) Als ik niet zeker ben, dan zorg ik dat ik sowieso te veel invul. Gisteren bijvoorbeeld de gerookte kipfilet, dat waren flinterdunne plakjes, dus heb ik maar voor de zekerheid 50 gram gerekend voor 3 plakjes. Eén van de vele voorbeelden...

Wat betreft het avondeten, op maandag en dinsdag eet ik echt gewoon heel erg weinig. Ik heb gisteren mijn kipfilet afgewogen en dat was gewoon echt maar 70 gram.
Natuurlijk zal er een beetje afwijking in zitten, maar meer dan 250 kcal zal dit niet zijn. Daarnaast reken ik sommige dingen apart en heel ruim.

Maar waar denk jij dat ik misschien te weinig heb gerekend?

Overigens vanmiddag een boterhammetje met kaas light, waarvan ik de verpakking kon scannen. 30 gram daarvan was 88 kcal. Zelfde met de kipsate, kleine portiebakjes met barcode, 130 kcal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:19

Maar dingen als brood en boter zou je juist wel af moeten wegen. MFP geeft suggesties voor een portie, maar als een suggestie is dat jij 5gram boter op je brood smeert en dat is in feite 10 gram (ik zeg maar wat) eet je dus 2x meer kcal dan je denkt/invoert.

Ik weeg ook niet alles super nauwkeurig af hoor, maar ik denk dat het wel heel makkelijk is om te onderschatten wat je nou binnen krijgt op een dag, al helemaal als je je avondeten niet afweegt.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:19

Je kunt natuurlijk alles afwegen :P. Juist brood, boter en bakvet want dat is heel lastig in te schatten. Ik denk dat je vooral je tussendoortjes wel erg laag inschat, als je niet precies trackt dan onderschat je het aantal calorieën al erg snel. Volgens mij zit je wel wat hoger dan je denkt maar ik weet het natuurlijk ook niet, zo zonder hoeveelheden erbij.
Niet helemaal meegekregen, val je wel gewoon af? Omdat je er over dacht meer te gaan eten?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:23

Emmaa_ schreef:
Maar dingen als brood en boter zou je juist wel af moeten wegen. MFP geeft suggesties voor een portie, maar als een suggestie is dat jij 5gram boter op je brood smeert en dat is in feite 10 gram (ik zeg maar wat) eet je dus 2x meer kcal dan je denkt/invoert.

Ik weeg ook niet alles super nauwkeurig af hoor, maar ik denk dat het wel heel makkelijk is om te onderschatten wat je nou binnen krijgt op een dag, al helemaal als je je avondeten niet afweegt.

Nouja, ik weet hoe veel 10 gram boter is, omdat ik het wel eens af moet snijden als ik aan het bakken ben. Ik ga inderdaad niet uit van de porties op MFP. Ik weet bijvoorbeeld dat ik zelf heel zuinig ben met boter. En dat ik 10 gram echt veel te veel vind om smakelijk te zijn op brood.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:25

Eulogy schreef:
Je kunt natuurlijk alles afwegen :P. Juist brood, boter en bakvet want dat is heel lastig in te schatten. Ik denk dat je vooral je tussendoortjes wel erg laag inschat, als je niet precies trackt dan onderschat je het aantal calorieën al erg snel. Volgens mij zit je wel wat hoger dan je denkt maar ik weet het natuurlijk ook niet, zo zonder hoeveelheden erbij.
Niet helemaal meegekregen, val je wel gewoon af? Omdat je er over dacht meer te gaan eten?

Fruit is wat lastig inschatten natuurlijk, maar de snack a jacks zijn een eitje, die staan gewoon op MFP.

Dropjes, tsjah, 2 of 3 stuks is natuurlijk geen 50 gram ;) Maar ik reken het wel vaak, omdat er wel wat meer is.

Ik was juist 2 kilo aangekomen, maar gisteravond stond er weer hetzelfde als gistermorgen :') Zal morgen nog eens kijken... Maar aangezien ik zo ga schaatsen zal het wel weer tegenvallen ;)
Als ik in de spiegel kijk en naar mijn kleding, heb ik wél de indruk af te vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:28

Mijn lijstje voor vandaag is echt rommelig trouwens. Moest om kwart over 6 de deur uit en ik neem m'n medicatie dan zo vroeg dat ik de hele dag eigenlijk geen honger heb, tot ik uit m'n bek begin te meuren omdat ik niet gegeten heb en ik ineens koppijn krijg en misselijk word. Normaal splurge ik dan gigantisch en ga ik alles vreten wat los en vast zit, vandaag eens een keertje niet gedaan maar daardoor echt te weinig gegeten. Maar goed:

O: Breaker high protein vanille (is echt m'n standaard ontbijt tegenwoordig := ) (168)
L: Farmhouse yoghurt and cereal (157)
T: Triple choco koekje (200)
A: Curry met mini runderbraadworstjes, zoete aardappel, kokosmelk en 2 pitabroodjes (636)
T: Mini Tony reepje melk-nougat (252)

Zit hiermee pas op 1413.. BMR is 1800 en ik heb ook nog eens mega veel bewogen vandaag. Misschien dat ik vanavond wat popcorn pak ofzo, ligt er een beetje aan hoe veel honger ik nog heb na m'n reepje chocola zo :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:29

Janine1990 schreef:
Emmaa_ schreef:

Nouja, ik weet hoe veel 10 gram boter is, omdat ik het wel eens af moet snijden als ik aan het bakken ben. Ik ga inderdaad niet uit van de porties op MFP. Ik weet bijvoorbeeld dat ik zelf heel zuinig ben met boter. En dat ik 10 gram echt veel te veel vind om smakelijk te zijn op brood.

In welke recepten moet jij 10 gram boter stoppen dan? :Y) 10 gram is namelijk echt niet zo veel als broodbeleg. Maar goed, je moet het verder ook zelf weten natuurlijk.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:59

Eske_B schreef:

En omdat je hersenen alleen op glucose kunnen overleven heeft ons lichaam een fantastisch systeem ontwikkeld dat ketose heet waarmee het zelf glucose maakt van vetten. En daarmee is het een prima afvalmethode die zeker voor mensen met een kapotte glucosestofwisseling (insulineresistentie en diabetes en daarmee het gros vd mensen die fors te zwaar is) veel effectiever is dan alleen kcalrestrictie.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:04

Ik ga morgen even alles bijlezen, maar het was een hectische dag.

Mijn lijstje van vandaag:

O: een magnetron pannenkoek met een half plakje kaas en cup a soup
M: sultana hartig en een banaan
A: kapsalon (om kwart voor 9 's avonds ivm verhuizing paard)

B: zware spullen verplaatsen (minstens 5 keer heen en weer), stal leegscheppen, paddock leegscheppen/harken/vegen, heel veel lopen
D: water, Spa&Fruit light

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:06

secricible schreef:
Eske_B schreef:

En omdat je hersenen alleen op glucose kunnen overleven heeft ons lichaam een fantastisch systeem ontwikkeld dat ketose heet waarmee het zelf glucose maakt van vetten. En daarmee is het een prima afvalmethode die zeker voor mensen met een kapotte glucosestofwisseling (insulineresistentie en diabetes en daarmee het gros vd mensen die fors te zwaar is) veel effectiever is dan alleen kcalrestrictie.

Ik heb geleerd dat ketose voor bijvoorbeeld de spieren is. De lever kan glucagon (of glycogen, een van de 2 :') ) omzetten in glucose. Het vet en ketose wordt voor het hele lichaam gebruikt, behalve de hersenen, in geval van bijvoorbeeld hongersnood. Dat heb ik een maans geleden nog bij m'n studie. Dat was alleen neuropsychologie, dus dit deel iets minder uitgebreid.

Maar feit blijft dat glucose en dus koolhydraten belangrijk zijn voor het lichaam. Minderen kan dus, maar compleet vrij lijkt mijn niet gezond.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:13

Hier ook maar weer eens een lijstje dan. Ik heb MFP voorlopig de deur uit gebonjourt, ik was het beu.

O: koffie met volle melk, een sneetje zelfgebakken krentenbrood met roomboter
L: salade met couscous, rauwkost, een ei, krentjes, zongedroogde tomaatjes
T: 1 belvita koekje
A: kommetje macaroni
T: 1 belvitakoekje en een kop koffie met melk
T (na sport): appel met kaneel en handje muesli met volle griekse yoghurt en walnootjes

En zojuist een uurtje crossfit gedaan. Verder weinig beweging, zelfs maar 5200stappen :+

En elske, dat hebben ze je verkeerd geleerd (of verkeerd onthouden ;) ) ketose is juist bedoeld voor de hersenen. De rest van ons lichaam kan functioneren op vetten en eiwitten, ook je spieren. Vetzuren zijn een prima energiebron. Alleen je hersenen moeten glucose hebben, en daarvoor is ketose. Vetzuren kunnen namelijk niet van het bloed de hersenen in, ketonen kunnen dat wel.
Het enige waardoor veel mensen denken dat ketose gevaarlijk is, is omdat je als diabeet ook ketoacidose kan krijgen: een toestand waarin de restproducten van ketose niet verwerkt kunnen worden en opstapelen in het lichaam met vergiftiging als gevolg. Dit kan echter alleen gebeuren bij een diabeet met diabetes type 1 die geen insuline slikt. Voor andere mensen is dit onmogelijk.

Compleet vrij als in 0 lijkt mij ook niet gezond, dan krijg je namelijk tekorten in je micronutrienten tenzij je multivitamines zou slikken. En zelfs dan is het erg eenzijdig. Maar minderen tot in ketose (20-40gr per dag) is prima veilig en zelfs aan te raden voor mensen met een glucosestofwisselingsprobleem (nogmaals: diabeten en insulineresistente mensen, wat het gros vd mensen met fors overgewicht is). Daarnaast is het voor veel epileptische kinderen de uitkomst om geen aanvallen meer te hebben door de nieuwe brandstof voor de hersenen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:17

@secricible
Aha op die manier, weer wat nieuws geleerd :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:56

Ik heb net weer lekker gesport, werd bedankt voor mijn positieve recensie op fb met een pittige workout waarbij ik even flink gepusht werd :+ had geschreven dat ik t zo fijn vond dat de personal coaches je helpen het beste uit jezelf te halen, dat heb ik geweten :')

Verder best trots op mezelf, want heb voor de kinderen en mn man voor vrijdag pizza gehaald, maar voor mezelf een maaltijdsalade :D
Zaterdag naar de sauna, dan mag ik wel wat lekkers nemen van mezelf, dus voor de rest netjes eten.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:16

Janine1990 schreef:
Annikoe schreef:

Iedereen heeft het altijd over body & fit, maar eigenlijk heb ik er nog nooit wat van gehad. Is het echt zo lekker? Lijkt me zo duur, voor dingen die je zelf ook zou kunnen bakken bijvoorbeeld.

Ik heb geen idee van de koeken, maar ik vind de prijs van body&fit voor sommige dingen echt super goed meevallen. Heb 3kg havermout gekocht voor nog geen 4euro. In mijn plaatselijke supermarkt was het 1.25 per 500 gram :) dus bespaar ik wel wat. Van de koekjes heb ik nu nog niets besteld, maar de gewone dingen vind ik wel goed meevallen :)

mijn lijstje vandaag:

O: Overnight oats + thee
T: Kiwi (men appelsienen zijn op en het is niet meer de periode ervoor blijkbaar :( )
L: Salade
T: Appel
A: Kakloen met groentjes in de wok
T: Nog iets met ei denk ik en nog wat fruit

S: 1u crossfit + 1u gymnastiek crossfit

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:27

Emmaa_ schreef:
In welke recepten moet jij 10 gram boter stoppen dan? :Y) 10 gram is namelijk echt niet zo veel als broodbeleg. Maar goed, je moet het verder ook zelf weten natuurlijk.

240 gram... :+
Mijn pakjes boter zijn 250 gram... En ik kan je zeggen, 10 gram boter op je brood is echt goor... :r

Maar goed, kennelijk weet jij beter dan ik hoeveel boter ik op mijn brood doe ;)

Overigens, vanochtend even gemeten hoeveel mosterdsaus ik op mijn brood doe... Ook 10 gram... En dat is echt veeeeeeel... Maar i love mosterd. En ik noteerde telkens 20ml... Dus tsjah... Weet niet of ik van 10 gram 10 ml mag maken hiermee... Maar ik gok dat 20ml meer is dan 10 gram.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:01

Janine1990 schreef:
Emmaa_ schreef:

240 gram... :+
Mijn pakjes boter zijn 250 gram... En ik kan je zeggen, 10 gram boter op je brood is echt goor... :r

:') :') Ik moest wel even hardop lachen

The Cat: Ik schrok van de week ook van de prijs van sinaasappels! :oo

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:08

En nu, niet op mobiel :+, mijn lijstje voor vandaag. Was vanochtend 72,6 kg *\o/* Waarom nu wel ineens, geeeen idee, maar ik klaag niet. :)) Had gister tijdens het sporten ook super veel energie, heel fijn. :)
En ik ben er ook achter waarom mijn macro's gister zo uit verhouding waren... Had een banaan ingevoerd waar 300 gram koolhydraten bij stonden ipv 30. Ja, dat tikt aardig aan. :Y) Dus ze waren achteraf dik in orde! Zat zelfs onder mijn koolhydraat doel (zat op 153 gram).

O: 200 gram optimel griekse kwark vanille met 30 gram zonnatura roasties muesli
T: kiwi
L: havermout banaan ei pannenkoekjes (banaan, 1 ei, 2 eiwit, 3 el havermout, scheut ongezoete amandelmelk, kaneel)
T: appel
A: Springrolls (rijstpapier, avocado, wortel, paprika, komkommer, kip en wat soyasaus)
T: halve smart protein bar, ??

B: 4 km hardlopen, half uur fitness
D: thee, slimpie ranja
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 23-02-17 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt