Dus.. Ik werd nieuwsgierig en ging kijken op de site van body & fit en ik heb eiwitrepen en chocokoekjes besteld. Nou hopen dat ze lekker zijn, damn you

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Annikoe schreef:Jullie hebben het allemaal over lekkere dingen en chocolade enzo en ik moet nog eten en ik heb zo'n honger![]()
Dus.. Ik werd nieuwsgierig en ging kijken op de site van body & fit en ik heb eiwitrepen en chocokoekjes besteld. Nou hopen dat ze lekker zijn, damn you
Eske_B schreef:Haak een beetje laat in, maar volgens mij is koolhydraatloos eten ontzettend slecht. Koolhydraten worden omgezet naar glucose, een hele belangrijke voedingsstof voor het lichaam. Je hersenen kunnen enkel op glucose overleven, niet op bijvoorbeeld vet. Dus dat raadt ik heel sterk af.
Eulogy schreef:Janine, heb je niet het idee dat je het aantal calorieën in je dag een beetje onderschat? Je weegt niks af, toch?
Welkom karim18!
Emmaa_ schreef:Maar dingen als brood en boter zou je juist wel af moeten wegen. MFP geeft suggesties voor een portie, maar als een suggestie is dat jij 5gram boter op je brood smeert en dat is in feite 10 gram (ik zeg maar wat) eet je dus 2x meer kcal dan je denkt/invoert.
Ik weeg ook niet alles super nauwkeurig af hoor, maar ik denk dat het wel heel makkelijk is om te onderschatten wat je nou binnen krijgt op een dag, al helemaal als je je avondeten niet afweegt.
Eulogy schreef:Je kunt natuurlijk alles afwegen. Juist brood, boter en bakvet want dat is heel lastig in te schatten. Ik denk dat je vooral je tussendoortjes wel erg laag inschat, als je niet precies trackt dan onderschat je het aantal calorieën al erg snel. Volgens mij zit je wel wat hoger dan je denkt maar ik weet het natuurlijk ook niet, zo zonder hoeveelheden erbij.
Niet helemaal meegekregen, val je wel gewoon af? Omdat je er over dacht meer te gaan eten?
Janine1990 schreef:Emmaa_ schreef:Maar dingen als brood en boter zou je juist wel af moeten wegen. MFP geeft suggesties voor een portie, maar als een suggestie is dat jij 5gram boter op je brood smeert en dat is in feite 10 gram (ik zeg maar wat) eet je dus 2x meer kcal dan je denkt/invoert.
Ik weeg ook niet alles super nauwkeurig af hoor, maar ik denk dat het wel heel makkelijk is om te onderschatten wat je nou binnen krijgt op een dag, al helemaal als je je avondeten niet afweegt.
Nouja, ik weet hoe veel 10 gram boter is, omdat ik het wel eens af moet snijden als ik aan het bakken ben. Ik ga inderdaad niet uit van de porties op MFP. Ik weet bijvoorbeeld dat ik zelf heel zuinig ben met boter. En dat ik 10 gram echt veel te veel vind om smakelijk te zijn op brood.
Eske_B schreef:Haak een beetje laat in, maar volgens mij is koolhydraatloos eten ontzettend slecht. Koolhydraten worden omgezet naar glucose, een hele belangrijke voedingsstof voor het lichaam. Je hersenen kunnen enkel op glucose overleven, niet op bijvoorbeeld vet. Dus dat raadt ik heel sterk af.
secricible schreef:Eske_B schreef:Haak een beetje laat in, maar volgens mij is koolhydraatloos eten ontzettend slecht. Koolhydraten worden omgezet naar glucose, een hele belangrijke voedingsstof voor het lichaam. Je hersenen kunnen enkel op glucose overleven, niet op bijvoorbeeld vet. Dus dat raadt ik heel sterk af.
En omdat je hersenen alleen op glucose kunnen overleven heeft ons lichaam een fantastisch systeem ontwikkeld dat ketose heet waarmee het zelf glucose maakt van vetten. En daarmee is het een prima afvalmethode die zeker voor mensen met een kapotte glucosestofwisseling (insulineresistentie en diabetes en daarmee het gros vd mensen die fors te zwaar is) veel effectiever is dan alleen kcalrestrictie.
Janine1990 schreef:Annikoe schreef:Jullie hebben het allemaal over lekkere dingen en chocolade enzo en ik moet nog eten en ik heb zo'n honger![]()
Iedereen heeft het altijd over body & fit, maar eigenlijk heb ik er nog nooit wat van gehad. Is het echt zo lekker? Lijkt me zo duur, voor dingen die je zelf ook zou kunnen bakken bijvoorbeeld.
Emmaa_ schreef:In welke recepten moet jij 10 gram boter stoppen dan?10 gram is namelijk echt niet zo veel als broodbeleg. Maar goed, je moet het verder ook zelf weten natuurlijk.
Janine1990 schreef:Emmaa_ schreef:In welke recepten moet jij 10 gram boter stoppen dan?10 gram is namelijk echt niet zo veel als broodbeleg. Maar goed, je moet het verder ook zelf weten natuurlijk.
240 gram...![]()
Mijn pakjes boter zijn 250 gram... En ik kan je zeggen, 10 gram boter op je brood is echt goor...![]()