[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:21

Vanmiddag de baarmoeder van de binnenkant gezien met een camera.
Best interessant....

Zat een kleine vleesboom maar verder zag het er netjes uit.

Gelijk maar spiraal gezet en nu hopen dat ik weer een mindere of geen menstruatie krijg.
Dat ik weer van een grote soepkom naar een theelepel ga...

Dat is voor mij de reden om er een te nemen
Heb er 3 jaar lang 1 gehad. Ideaal.
Maar blijkbaar werd hij eruit geduwd dus laten verwijderen en nu dus weer 1.

Ach joh je voelt er bijna niets van.
Even 5 seconde dat je denkt... auw en dan is het over
Goed kuchen op het moment van plaatsen haha.
En uurtje voor het plaatsten even een naproxan nemen.

petitparis

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:08

waarom keuze voor een mirena? Ik neem nu mijn pil continu door, al vergeet ik ze wel eens wat me toch een stopweek oplevert. Eigenlijk zou ik me op dit moment liever laten steriliseren, maar dat is mss toch een brug te ver. Dus minder hormonen en kans op het uitblijven van een cyclus leek me wel het proberen waard als tussenstap.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:46

Zijn er hier jonge vrouwen die een spiraaltje hebben laten plaatsen?

Ik kom net van de gynaecoloog, maar die zei me dat hij geen spiraaltje wil plaatsen bij vrouwen die nog geen kinderen hebben gehad. Ik heb echt enorm veel last van de pil, dus ik wil eigenlijk het liefste helemaal geen hormonen meer in mijn lijf.
Maar aan kinderen ben ik ook nog niet toe :') Dus een koperspiraaltje is zo ongeveer mijn enige hoop, maar blijkbaar willen niet alle artsen ze plaatsen.

Hij stelde me een andere pil voor, maar ik kan me niet voorstellen dat dat veel effect zal hebben. Uiteindelijk is het principe telkens hetzelfde, dus ik ben bang dat de bijwerkingen ook dezelfde zullen zijn.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:51

Ga jij maar eens naar een andere gyn. Er bestaat ook een koperspiraaltje dat echt niet meer is dan een klein staafje. Uitermate geschikt voor jonge vrouwen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:51

Mijn vorige huisarts wou zelfs geen mirena bij me zetten zolang ik geen kinderen had := Bij koperspiraal hoor ik het wel vaker, maar het lijkt me dat het gewoon moet kunnen. Misschien een afspraak maken bij een andere huisarts of een doorverwijzing vragen naar een gynaecoloog?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:57

Palmera schreef:
Ga jij maar eens naar een andere gyn. Er bestaat ook een koperspiraaltje dat echt niet meer is dan een klein staafje. Uitermate geschikt voor jonge vrouwen. ;)

Die heb ik inderdaad. Ik was 21 bij het plaatsen. Dus kan prima.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:05

De gynaecoloog bij wie ik geweest ben was nu ook niet de meest aangename persoon, hij wou niet eens luisteren naar wat ik te zeggen had. Ik ben misschien 2 minuten bij hem binnen geweest, hij hoefde zelfs niet te weten waarom ik het liefste geen hormonen meer wil nemen. Ik zei hem dat ik er echt veel last van had, maar het kon toch zo erg niet zijn :\

Ik heb net een afspraak gemaakt met mijn huisarts, misschien weet zij een oplossing.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:20

Mijn eerste Mirena spiraal kreeg ik op mijn 23ste en ook zonder dat ik ooit een kind gehad heb hoor. Gewoon door de HA gezet.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:26

Als een gyno geen spiraaltjes kan zetten bij vrouwen die nog nooit een kind hebben gehad vind ik het niet bepaald een goede gyno. :=
Zelfs veel huisartsen doen het. Kwam er bij mij helaas niet doorheen dus toch doorgestuurd naar de gyno, die kreeg het er moeiteloos in (op de pijn na dan hahaha). Die van mij is afgelopen donderdag geplaatst en heb nu nog wel regelmatig wat buikpijn, maar dat is schijnbaar normaal.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:30

Ik heb ook een mirena spiraaltje en heb ook nog geen kinderen gehad. (Ik was overigens 24).

Net naar de huisarts terug geweest i.v.m. dagelijkste spottingen/en zo nu en dan bloedingen. Ze gaf aan dat sommige vrouwen pech hebben maar toch uitstrijkje en soa test gedaan om uit te sluiten dat er iets is. Mocht er niets uit komen en ik blijf aanmodderen dan toch maar weer over op de pil denk ik. Beetje bloedingen vind ik niet erg, maar wel gewoon regelmatig en voorspelbaar en niet elke 1 a 2 dagen.

Ik denk het eerste wat ik doe als ik geen kinderen meer hoef is een knoop erin bij vriendlief haha

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:48

andere gyn.

Mijn HA heeft in haar bestand meerdere meisje/vrouwen van rond de 20 zonder kinderen die al een spiraaltje hebben laten plaatsen.

Ik laat morgen een mirena plaatsen, volgens mijn nicht is bevallen 100x erger. MAar dat heb ik nog niet ervaren dus vind het best spannend :o
Als dat "niks" wordt mss dat ik dan toh maar in ga op het voorstel van mijn HA om me te laten steriliseren. Na jaren pil doorslikken hoop ik echt dat met de mirena da maandelijkse bloedingen ook uitblijven...

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:49

Simoonzel schreef:
Als een gyno geen spiraaltjes kan zetten bij vrouwen die nog nooit een kind hebben gehad vind ik het niet bepaald een goede gyno. :=

Dat is hij volgens mij ook niet, en ik vond hem eigenlijk echt een gestampte boer :o Echt zo'n dokter van de oude stempel, die vindt dat vrouwen aan de haard horen met kinderen.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:26

Hier ook een koperspiraal zonder zwanger te zijn geweest, ik was 20. Zou heel hard doorrennen naar een andere gyno :=

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:46

Hier ook een koperspiraal, 23, geen kinderen. :Y)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:29

Ik ben deze namiddag al bij de HA geweest, en heb de gegevens gekregen van een andere gynaecoloog. De HA gaf onmiddellijk aan dat ze verschillende jonge vrouwen kent met een spiraaltje, en dat er best gynaecologen zijn die ze willen plaatsen :) Dat maar eens proberen dan :D

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:11

Best bijzonder dat artsen zo van mening wisselen over plaatsen van spiraal als je nog geen kinderen hebt gehad...mogelijk door de nog onbekende lange termijn effecten?

Heeft iemand hier met spiraal plaatsen ervaring met artrotec voor die tijd?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:19

ChantalSmook schreef:
Zucht ik word eigenlijk weer een beetje moedeloos van mijn Mirena. Afgelopen veel onregelmatig drupjes bloedverlies. Te weinig om iets te gebruiken maar eigenlijk te veel om niets te doen. Ook met mijn vriend is het niet handig natuurlijk. Ik ben een maand op vakantie geweest en heb een maand de pil er bovenop geslikt omdat ik geen zin had in bloedingen. Het werkte perfect en ik hoopte bij terugkomst dat het misschien gewoon normaal zou worden. Nu een maand geleden gestopt en was toen ook echt ongesteld. Sindsdien ook elke week wel 2 dagen bloedingen. Ik snap er echt geen bal van. Het alternatief, terug aan de pil wil ik eigenlijk niet aangezien ik dan meer hormonen heb. Maar zoals nu. Ik ben het toch maar even aan het turven en dan een afspraak maken met de dokter. Zou het kunnen zijn dat hij bv niet goed zit? Bij het zetten zat alles na echo ook perfect dus lijkt me dat het niet zo snel zou veranderen.

Wil je niet een beetje te snel? Zeker met de pil die je erbij hebt geslikt, dat duurt even voor het uit je lijf is hè.
Ik heb een half jaar spotting gehad en daarna alleen elke maand een dag of 2.
Geef je lijf een beetje tijd.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:33

Tibamar schreef:
Heeft iemand hier met spiraal plaatsen ervaring met artrotec voor die tijd?

Arthrotec is diclofenac met maagbescherming.
Ik zou persoonlijk voor naproxen gaan omdat dat altijd eerste keus is bij baarmoederpijn.
Als je snel last van je maag hebt, neem dan nog omeprazol/pantoprazol erbij.

Arthrotec/diclofenac is meer ontstekingsremmend en echt voor reumatoïde artritis en artrose bedoeld.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:40

Ik moest het nemen van de huisarts dat baarmoedermond open gaat staan. Echter na tien minuten na innemen pil zoveel buikpijn dat was allemaal niet grappig...zou het ook niet aanraden en neem het nooit weer.. was wel benieuwd of het vaker gegeven wordt

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:46

Hmm dat is wel raar.
Ik heb hier ook nog nooit van gehoord. Je zou dan eerder denken aan spierverslappende middelen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:13

Ik heb de laatste keer geen pijnstilling ingenomen alleen naderhand paracetamol, ik mag geen ontstekingsremmers etc helaas. Maar was alsnog wel aardig uit te houden hoor.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:42

Vanmorgen mijn mirena laten plaatsen. Kan eigenlijk niet zeggen dat het echt "pijn" deed, kan het ook niet omschrijven. De HA zei "prikken", maar zat eerder tussen branderige naaldenprikjes.
Mijn brein zegt vnl ongemakkelijk, maar goed te doen. Mijn lichaam zegt iets anders. Het zweet brak me onmiddellijk uit en had buikkrampen zoals ik al 18j niet meer gehad heb. Gelukkig is het intussen al beter, heb ook nog niks genomen. Paracetamol werkt wrschlk toch niet en iets sterkers verdraag ik niet met mijn maag.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:33

Ik nam op voorhand zo'n feminax ofzo
Werkte prima.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:17

Aleve feminax is ook naproxen :j
Fijn dat het meeviel petitparis!
Je kunt beter een kleine dosis NSAID (naproxen, ibuprofen) nemen dan pcm. Pcm werkt niet optimaal op glad spierweefsel. Maar als je ook dat niet verdraagt dan maar rustig blijven doorademen. (Ik heb geleerd om je krampen weg te puffen :') en dat helpt echt. Niet je adem vasthouden, dan verkramp je nog meer)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:18

Fijn dat het meeviel! Ik vond het bij mij echt niet meevallen hehe.. hoelang hielden jullie last na het plaatsen van een mirena? Bij mij is het nu een week geleden en nog steeds af en toe krampen. Geen pijnstilling nodig maar voel het wel.