Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:Die 800m waren intervallen. Zo stond het in het schema. Ik had vorige week 30 minuten inlopen en dat deed ik eigenlijk zo. Langere stukken idd al tijdje niet meer gelopen ( voor de marathontraining wel).
Suliko schreef:germie schreef:Die 800m waren intervallen. Zo stond het in het schema. Ik had vorige week 30 minuten inlopen en dat deed ik eigenlijk zo. Langere stukken idd al tijdje niet meer gelopen ( voor de marathontraining wel).
Ik snap dat dat intervallen waren, maar die pakte ik als voorbeeld, omdat veel van je loopjes die je omschrijft na x meter/minuten bestaan uit wandelen of er in ieder geval veel gewandeld wordt tussendoor. Dat je 30 minuten wel aan één stuk kan lopen is dan toch een heel goed startpunt? Loop met regelmatig een halfuur, ga daar korte tempoblokjes aan toevoegen, versnel de laatste 5 minuten en breidt dat halfuur langzaam uit, maar zonder wandelpauzes. Als je merkt dat het niet gaat en je heel graag wil wandelen, push dan nog even door met rennen en stop erna de training. Ik denk dat je weinig vooruitgang gaat boeken door telkens kilometers aan een training vast te plakken, maar tussendoor telkens te wandelen, om per se 10+ te lopen. Je vasthouden aan de afstanden heeft je niet verder gebracht, dat is frustrerend, gooi het dan over een andere boeg en kijk later weer naar de afstanden. Voordeel is dat je er dan ook niet zoveel tijd aan kwijt bent waar je ook over klaagt.
-Namiro- schreef:Het intrigeert mij ook wel maar ik zou dan in de ochtend willen beginnen en dan 10 rondjes willen doen ofzo (is nog steeds 67km!!). Zou geen doelen van 24 uur hebben.Een backyard ultra vind ik stiekem ook wel interessant. Puur om te ervaren hoe het is.. steeds hetzelfde rondje.. uren achter elkaar.