Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

HappyBuddha

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 13:54

Hoi! ik wil zeker geen discussie starten, maar ik kan het momenteel niet echt ergens anders kwijt en ben vooral benieuwd naar de mening van anderen (dit mag natuurlijk ook in pb). Ik twijfel namelijk erg of ik het vaccin moet nemen. Ik ben jong en gezond, maar werk ook in de zorg. Daarnaast wil ik eigenlijk gewoon geen risico zijn voor mijn cliënten en familie. Toen er nog AZ werd geprikt wist ik zeker dat ik het niet wilde, nu het Pfizer is weet ik eigenlijk haast zeker dat ik het wel wil. Echter zijn er veel mensen in mijn omgeving tegen het vaccin.
Wat mij voor nu vooral tegenhoud zijn de wilde verhalen over vruchtbaarheid. Kan iemand mij hier meer over vertellen? En de persoonlijke ervaringen zijn natuurlijk ook erg welkom.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 13:57

Daar kunnen we heel kort over zijn: er zijn geen issues met vruchtbaarheid :j
Edit: nu.nl heeft het uitgelegd: https://www.nu.nl/nucheckt/6117440/nuch ... -niet.html
Er gaan veel wilde verhalen de ronde, maar je kan er eigenlijk vanuit gaan dat 999/1000 onzin zijn :)

Mijn vader heeft net Pfizer gehad, geen last van enige bijwerkingen!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 14:06

Die complotverhalen over elite etc. vergeten dat zulke mensen meer volgelingen, aanbidders, etc. willen ipv minder, onvruchtbaarheid past dus niet in die logica. Dat er minder kinderen geboren worden is een combi vrouwenonderwijs en verstedelijking, dus bewuste keuze ipv achter de schermen middelen toevoegen aan vaccin/drinkwater/lucht/etc.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 14:47

Wanneer jij vaccineren wil laat je dan inderdaad niet tegenhouden door spookverhalen, goed dat je het vraagt en er over nadenkt. Mijn dochters willen ook maar wel met Pfizer .

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 17:31

De eerste prik heb ik binnen. :list: zelfs een kaartje gekregen.
Zo balen dat de tweede zolang duurt.
Eind juli pas.

Manlief heeft maandag Pfizer gekregen.
Had een dikke plek op zijn arm en was wat misselijk en draaierig.
Kan ook komen omdat we dinsdag de paden van de PP hadden laten uitscheppen en nieuw zand erin.
En dus geen rustig dagje.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 17:33

Pff, als het nu pas eind juli is de tweede afspraak, denk ik dat ik het voor Portugal niet meer haal :(

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 17:35

sureido schreef:
Pff, als het nu pas eind juli is de tweede afspraak, denk ik dat ik het voor Portugal niet meer haal :(

Mijn man krijgt de 1ste 23 mei en de 2de op 28 juni (in Heerenveen).
Laatst bijgewerkt door Brainless op 12-05-21 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

cam

sureido schreef:

28 juli krijg ik de tweede.
Vind het ook lang duren.

sureido

Oh das beter :+

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 17:36

Brainless schreef:
sureido schreef:

Mijn man krijgt de 1ste 23 mei en de 2de op 28 juni (in Heerenveen).

Is dat AstraZeneca of Pfizer?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 17:39

cam schreef:

Pfizer of Moderna staat er in de mail.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 17:39

Mijn bazin (risicogroep) heeft de uitnodiging ook binnen. Weer een persoon in mijn omgeving waarbij de kans kleiner is dat ik diegene het zkh in kan besmetten. :):)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 17:40

Brainless schreef:
cam schreef:

Pfizer of Moderna staat er in de mail.

Ja dat zit korter op elkaar.
Maar AstraZeneca 10-12 weken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:03

Ik heb vanmiddag mijn eerste met Pfizer gehad.Erg vriendelijke mensen op de grote priklocatie en alles verliep vlot.Tot nu toe merk ik nog niet veel bijzonders ervan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:15

Ik heb helaas geen uitnodiging. Anderen bij dezelfde huisarts wel vandaag binnen en al afspraak kunnen maken, dus ik zal moeten wachten op leeftijd. Jammer...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:36

Vanmiddag had ik kopers voor mijn huis waaronder een hele oude man die erbij was. Hij droeg geen masker en na mijn opmerking daarover een flutteltje. NEEN hij liet zich niet vaccineren. Hij had een goed immuunsysteem. Ik heb hem een goede gezondheid gewenst, en verteld dat ik begrijp dat hij zich niet laat vaccineren . MAAR dat wij het wel hebben gedaan daar wij gezonde vriend3en zijn verloren en teveel mensen kennen die enorm ziek waren. Tevens dat ik hem een goede gezondheid wens in de hoop dat hij geen covid krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:39

Ik verwacht mijn brief ergens eind dit jaar (bouwjaar 1987) met dit tempo :') En welke prik, maakt mij echt niks uit. Bijwerkingen zijn zo zeldzaam. Met beetje geluk valt de reactie sowieso mee, omdat ik het waarschijnlijk toch al wel gehad heb.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:47

Ik kreeg toevallig net mijn oproep vanwege mijn gezondheid.

Over twijfel: ik ben nog nooit zo bang geweest als toen ik besmet was, ik was zo bang kwetsbare patiënten te besmetten en ze zo het laatste zetje te geven.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:52

Paar pagina's terug was er nog een discussie over iemand die zich had aangemeld voor een andere leeftijd.. Zo denken blijkbaar meer mensen :=
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... f-huisarts

Dagelijks honderden telefoontjes, dat neemt natuurlijk ook allemaal tijd in beslag die ze beter zouden kunnen besteden. Pff.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 21:29

IMANDRA schreef:
Paar pagina's terug was er nog een discussie over iemand die zich had aangemeld voor een andere leeftijd.. Zo denken blijkbaar meer mensen :=
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... f-huisarts

Dagelijks honderden telefoontjes, dat neemt natuurlijk ook allemaal tijd in beslag die ze beter zouden kunnen besteden. Pff.

Dat was in het algemene topic idd iemand, maar wat een werk hebben ze er dus van. Ik vind wel dat, als de risicogroepen tijd hebben gehad om hun afspraken te maken, ze eens van het uitnodigen af mogen stappen en het opengooien voor grotere groepen. Straks bijvoorbeeld alle 50+ers, dan heb je ook geen lege prikhallen meer. Ze maken het nu zo bureaucratisch dat het juist enorm ophoudt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 21:55

Hoop mensen met een uitnodiging en anderen met een prik, mooi!
Hier nog niet maar in mijn kennissenkring (zelfde regio) ook nog niet. Risico groep collega’s (andere regio) ook nog niet. Nou goed week is nog niet om.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 21:56

Ja, dat is inderdaad zo. Ik denk ook dat het veel efficienter kan.

Vandaag helaas geen post en morgen hebben we (ruim) een week vakantie en proberen we op pad te gaan. Ik ben maar zo brutaal geweest om de mail van de huisarts (die heb ik ondertussen nog wel gehad, nl. de bevestiging dat ik op de lijst sta) als een soort van bevestiging te zien. 2e pinksterdag heb ik een date. En dan gok ik er maar op dat de post binnen is. Zo niet...... nou ja, wie dan leeft, wie dan zorgt. Ga het gewoon zo doen want anders loopt alles in de soep met kuren, operatie etc.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 21:58

Vervelend Oscar! Hopelijk is je brief toch snel binnen maar daar zit ook een week tussen dus dat zal vast wel!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 22:03

Oh jawel, dat komt vast wel goed. Er zijn nog wat dagen te gaan en PostNL neemt ook altijd ruimschoots de tijd. Dan vraag ik volgende week wel even of iemand in de brievenbus wil kijken. Ben al lang blij dat ik een soort van geschikt moment heb gevonden tussen kuren, afspraken, onderzoeken en operatie in. Is wel 40 km. rijden enkele reis maar dat maakt niet uit. 't Is voor het goede doel :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 22:07

Is online nu wel of niet mogelijk? Ik heb nog steeds geen brief, morgen komt niks vanwege hemelvaart. Wel bevestiging van ha dat ik op de lijst sta. En het advies om net als Oscar vast de afspraak te maken. Maar afspraak maken online lukt niet eens. :n Bij invullen van geboortedatum komt doodleuk u kunt geen afspraak maken vanwege uw leefijd. Terwijl op de vraag griepprik en huisarts ja is geantwoord. -O- en telefonisch zonder die rottige briefcode kan niet.