Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:39

Cer schreef:
vienna1987 schreef:
In het theater of alles wat binnen is weet ik wel een goed argument omdat dit binnen in en er altijd minder ventilatie is als buiten. Grote besmettingen kunnen plaats vinden op moment dat de ventilatie niet goed is en er veel wordt gezongen/gelachen/ gefeest wordt. 1 iemand met covid kan echt grote aantallen dan besmetten

Nou als dat zo is, dan denk ik dat mensen die buiten aan het hossen zijn (of half overdekt) en in elkaars nek hangen, ook best een risico kunnen zijn, en als dat niet zo is, dat het dan met buitenfestivals ook wel meevalt, voor meer dan 750 aanwezigen..
En net wat een aantal cabaretiers aangeven.. hun publiek host, zingt en feest niet perse... maar het mag toch niet.. althans, niet met genoeg mensen..

Als Formule 1 meerdaags is, dan mag dat toch eigenlijk niet, want ... meerdaags?

Ik denk dat met meerdaags bedoeld wordt dat je blijft overnachten. Festivalcamping dat soort spul.

Bij de F1 gaat iedereen aan het eind van de dag naar huis of naar een hotel of whatever. Mensen blijven niet op het circuit. De volgende dag komen sommigen terug en anderen niet.

Cer

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:44

Ik denk dat ze dat inderdaad zo zien, maar ik zie het verschil dan niet perse... want het had toch te maken met de toegangstesten en de geldigheid ofzoiets? Mensen gaan voor de Formule 1 denk ik ook niet 3 dagen achter elkaar testen.. maar misschien wel hoor, ik weet niet wat de regels voor Formule 1 zijn..

Niet iedereen gaat meerdere dagen naar een meerdaags festival (de meesten waarschijnlijk wel) maar er worden ook dagtickets gekocht. Dan hadden ze misschien alleen het festival campingterrein moeten weglaten.. maar goed, dat zal logistiek ook wel een toestand zijn..

Enfin, ik snap heel goed dat een entertainer moeite heeft met de hossende voetbalfans en de formule 1..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:48

Cer schreef:
Ik denk dat ze dat inderdaad zo zien, maar ik zie het verschil dan niet perse... want het had toch te maken met de toegangstesten en de geldigheid ofzoiets? Mensen gaan voor de Formule 1 denk ik ook niet 3 dagen achter elkaar testen.. maar misschien wel hoor, ik weet niet wat de regels voor Formule 1 zijn..

Niet iedereen gaat meerdere dagen naar een meerdaags festival (de meesten waarschijnlijk wel) maar er worden ook dagtickets gekocht. Dan hadden ze misschien alleen het festival campingterrein moeten weglaten.. maar goed, dat zal logistiek ook wel een toestand zijn..

Enfin, ik snap heel goed dat een entertainer moeite heeft met de hossende voetbalfans en de formule 1..

Dat snap ik ook. Helemaal eens.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:51

Volgens mij zijn er vaste tribunes in de openlucht, met afstand. Dus niet zoals vroeger gewoon een kleedje in de duinen.

Je koopt normaal bij f1 een ticket voor 1 dag, dus grote kans dat je gewoon iedere keer een geldig bewijs moet laten zien bij binnenkomst. Als je voor 3 dagen tickets koopt is het dus je eigen probleem om voor iedere dag een geldig bewijs te hebben.

Maar ik snap idd ook het dubbele gevoel wel. Dat houd je denk ik toch met algemene regels.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:56

secricible schreef:
Volgens mij zijn er vaste tribunes in de openlucht, met afstand. Dus niet zoals vroeger gewoon een kleedje in de duinen.

Je koopt normaal bij f1 een ticket voor 1 dag, dus grote kans dat je gewoon iedere keer een geldig bewijs moet laten zien bij binnenkomst. Als je voor 3 dagen tickets koopt is het dus je eigen probleem om voor iedere dag een geldig bewijs te hebben.

Maar ik snap idd ook het dubbele gevoel wel. Dat houd je denk ik toch met algemene regels.

Tuurlijk. En je kunt tientallen pagina's vol schrijven waarbij je vooraf elke denkbare uitzondering en situatie verzint.....en gegarandeerd dat je binnen een week handenvol nieuwe grensgevallen hebt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:13

Dimphyl schreef:
Ander staartje virus waanzin:
Hoe kan het dat een formule 1 wél doorgaat (met 65% bezoekers, nog steeds kneiterveel dus, uit het hele land) net als de voetbal etc, maar een avondje uit, of zelfs een zeilwedstrijd (sks kampioenschap) niet door kan ?

Ik vind het belachelijk dat dat door gaat. Vanuit een zorgvuldige omgang kan ik dat niet beredeneren.
Extra fun, leerlingenvervoer is door de F1 in de regio niet mogelijk. Al die ouders en scholen die onder druk gezet worden om open te gaan want het is zo belangrijk voor de kids (en waar quarantaine bv ook niet moest kunnen vorig jaar na de vakantie, want dan mis je een deel van de eerste week en dat is echt heel slecht voor kinderen...), een belangrijker feestje en het is allemaal niet meer relevant. :\

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:34

gelukkig hebben we ook niet te maken met stikstof uitstoot in dat gebied ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:42

Kinke schreef:
gelukkig hebben we ook niet te maken met stikstof uitstoot in dat gebied ;)

Dat komt toch door de boeren? :')

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:48

Cer schreef:
vienna1987 schreef:
In het theater of alles wat binnen is weet ik wel een goed argument omdat dit binnen in en er altijd minder ventilatie is als buiten. Grote besmettingen kunnen plaats vinden op moment dat de ventilatie niet goed is en er veel wordt gezongen/gelachen/ gefeest wordt. 1 iemand met covid kan echt grote aantallen dan besmetten

Nou als dat zo is, dan denk ik dat mensen die buiten aan het hossen zijn (of half overdekt) en in elkaars nek hangen, ook best een risico kunnen zijn, en als dat niet zo is, dat het dan met buitenfestivals ook wel meevalt, voor meer dan 750 aanwezigen..
En net wat een aantal cabaretiers aangeven.. hun publiek host, zingt en feest niet perse... maar het mag toch niet.. althans, niet met genoeg mensen..

Als Formule 1 meerdaags is, dan mag dat toch eigenlijk niet, want ... meerdaags?

Dat is zeker ook wel een risico. Ik snap dan ook niet dat het voetbal wel mag met publiek. Al is dat wel buiten en dus meer lucht/ventilatie daardoor lopen alleen de direct naasten na een covid patiënt een gevaar en geen 200 man die in zaal zitten. De lucht kan binnen echt veel makkelijker verspreiden en andere besmetten.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 16:01

verootjoo schreef:
Dat komt toch door de boeren? :')

Uiteraard }:0 :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 16:01

Citaat:
Dat is zeker ook wel een risico. Ik snap dan ook niet dat het voetbal wel mag met publiek. Al is dat wel buiten en dus meer lucht/ventilatie daardoor lopen alleen de direct naasten na een covid patiënt een gevaar en geen 200 man die in zaal zitten. De lucht kan binnen echt veel makkelijker verspreiden en andere besmetten.

Dan doen ze toch testen voor toegang?

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 16:29

Ik weet niet of je van de discotheek in Enschede hebt gehoord daar was 1 iemand positief. Had zich netjes getest. Alleen daarna of daar tussen (was toen nog 40 uur van te voren is inmiddels 24 uur van tevoren testen).
De discotheek had een heel nieuw afzuigsysteem. Helaas zaten daar nog kinder ziektes in daardoor echt een mega uitbraak geweest

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 16:52

Cer schreef:

Probleem is dat de festivals overal voor open stonden maar ze hebben geen enkele kans gehad. Echt triest.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 17:41

Net even op de website van de gp gekeken maar het lijkt erop dat je daar gewoon een tentje kan huren, op het terrein … _O- hoe dan?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 17:42

vienna1987 schreef:
Ik weet niet of je van de discotheek in Enschede hebt gehoord daar was 1 iemand positief. Had zich netjes getest. Alleen daarna of daar tussen (was toen nog 40 uur van te voren is inmiddels 24 uur van tevoren testen).
De discotheek had een heel nieuw afzuigsysteem. Helaas zaten daar nog kinder ziektes in daardoor echt een mega uitbraak geweest

Ben wel benieuwd hoeveel mensen er op de ic terecht gekomen zijn, of ernstig ziek zijn geworden … met het merendeel ondertussen gevaccineerd moet er toch iets mogelijk zijn …?

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:55

In deze groep waren heel veel nog niet of niet volledig gevaccineerd of te kort geleden gevaccineerd. Ernstig ziek weet ik niet van deze regio.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:04

Ik heb nergens gelezen dat ze ernstig ziek zijn geworden of klachten hebben overgehouden. Gezien de media ontzettend houdt van slechte berichtgeving zal het dus wel meevallen. Maar hé lekker blind blijven staren op besmettingen. Dan komen we er wel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:20

Het probleem is dat die jongeren het kunnen doorgeven aan oude of zieke familie/vrienden/collega's. Dat die mensen zelf niet ernstig ziek zijn geworden wil niet direct zeggen dat er geen mensen in het ziekenhuis zijn beland door dat feest, indirect. Dat is heel lastig te controleren.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:21

8nnemiek schreef:
Het probleem is dat die jongeren het kunnen doorgeven aan oude of zieke familie/vrienden/collega's. Dat die mensen zelf niet ernstig ziek zijn geworden wil niet direct zeggen dat er geen mensen in het ziekenhuis zijn beland door dat feest, indirect. Dat is heel lastig te controleren.

Als het niet te controleren is, moet je er ook geen zware besluiten op nemen in mijn optiek. Kunt het nergens mee staven.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 20:21

Ik ben BCO'er maar niet van deze regio daarom weet ik het niet. Ga ik ook geen uitspraak over doen. Via de Delta versie mensen wel degelijk erg ziek geworden. Ook jongeren en deze versie is besmettelijker. Mensen die zich laten enten zie we ook wel degelijk minder heftige klachten en snel herstel dat betekent ook minder kans dat ze andere besmetten. Wel zijn er natuurlijk uitzonderingen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 22:25

ingedebruijn schreef:
8nnemiek schreef:

Als het niet te controleren is, moet je er ook geen zware besluiten op nemen in mijn optiek. Kunt het nergens mee staven.

Zo’n twee weken na de uitbraak liepen in die regio de ziekenhuisopnames op. Er waren ook een aantal mensen op de ic beland. Niet veel maar toch. Je hebt uitbraken en twee a drie weken later volgen de ziekenhuizen met oplopende cijfers.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 07:30

Maar hoe lang moet je daar nog rekening mee gaan houden?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 09:10

Zodra de reguliere zorg gewoon door kan gaan is Corona geen probleem meer maar gezien de 1.500.000 die niet gevaccineerd zijn of willen worden kan dat nog wel even duren. Ook nu worden dagelijks Corona patiënten verplaatst tussen regio’s .

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-21 09:38

bigone schreef:
Zodra de reguliere zorg gewoon door kan gaan is Corona geen probleem meer maar gezien de 1.500.000 die niet gevaccineerd zijn of willen worden kan dat nog wel even duren. Ook nu worden dagelijks Corona patiënten verplaatst tussen regio’s .

Heb je daar een link van? Hier zijn er al 3 maanden niet meer dan 2 coronapatienten tegelijk opgenomen.
En 1.5 miljoen op 17 miljoen, tja..
Laatst bijgewerkt door Dimphyl op 18-08-21 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 09:47

Ik ben ook wel benieuwd idd. Lees hier ook amper over opnames en corona afdelingen zijn opgeheven.