Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mariekeoo schreef:elnienjo schreef:5 patiënten overleden, 190 nieuwe patiënten, in totaal 804 positief geteste personen
Per vandaag zijn 190 nieuwe mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal positief geteste mensen op 804. Van de bevestigde personen werken er 179 in de zorg; zij worden vaker dan andere groepen getest.
Er zijn sinds gisteren 5 nieuwe patiënten overleden aan COVID-19. Dit betrof allen oudere patiënten met onderliggend lijden. In totaal zijn er nu 10 mensen gestorven aan de ziekte.
In totaal zijn 115 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.
Bron: topic op viva
Hier missen wel registraties van Groningen en Friesland zo te zien op de kaart.
juval schreef:nogmaals: http://www.findfarm.nl ... voor alle versproducten, rechtstreeks van de boer.
bigone schreef:Nu bijna 200 erbij en dit zijn alleen de mensen die waarschijnlijk al heel ziek waren want er word blijkbaar zo min mogelijk getest, alleen wanneer het niet anders kan. Ik hoop dat ze vanavond echt de boel dichtgooien, beter kort en krachtig dan dit pappen en nathouden ( voor mijn gevoel dan) . Doordat verplegend personeel niet meer getest word vallen straks misschien ook hele afdelingen uit. En is de ellende helemaal niet meer te overzien.
bigone schreef:Nu bijna 200 erbij en dit zijn alleen de mensen die waarschijnlijk al heel ziek waren want er word blijkbaar zo min mogelijk getest, alleen wanneer het niet anders kan. Ik hoop dat ze vanavond echt de boel dichtgooien, beter kort en krachtig dan dit pappen en nathouden ( voor mijn gevoel dan) . Doordat verplegend personeel niet meer getest word vallen straks misschien ook hele afdelingen uit. En is de ellende helemaal niet meer te overzien.
magda_90 schreef:Mag ik even boos zijn op alle hamsteraars? Nu moet ik dus paracetamol en ibuprofen online gaan bestellen omdat het bij de Kruidvat, AH en DA Op is. Waarom mensen?
Beetje jammer voor diegene die vanwege een blessure het momenteel wél nodig hebben.
Net zoals houdbare melk die zowel bij de AH als Lidl hier niet meer te vinden is. Nu kan ik wel zonder melk daar niet van... Maar waarom mensen.![]()
Alleen maar ikke ikke ikke![]()
Gelukkig had de groenteboer, slager en bakker nog genoeg en heb ik daar de rest kunnen halen.
Citaat:1200 nieuwe coronagevallen in Spanje
Het Spaanse ministerie van Volksgezondheid zegt dat het aantal vastgestelde coronabesmettingen in een dag is gestegen van 3004 naar 4209. De ziekte verspreidt zich het meest in de regio's Madrid, Rioja en Baskenland. Het dodental als gevolg van het virus is opgelopen van 84 naar 120
Citaat:Drastische corona-maatregelen Oostenrijk
Judith vd Hulsbeek
@juhuls
Zo, heftige #coronamaatregelen in Oostenrijk: - paar gebieden Tirol (Paznauntal en Sankt Anton) gaan in quarantaine - restaurants, café's etc tot 15 uur open - winkels dicht, muv supermarkten, banken en apotheken - alle scholen dicht - vliegverkeer Italië en Spanje stilgelegd
Fluttershy schreef:bigone schreef:Nu bijna 200 erbij en dit zijn alleen de mensen die waarschijnlijk al heel ziek waren want er word blijkbaar zo min mogelijk getest, alleen wanneer het niet anders kan. Ik hoop dat ze vanavond echt de boel dichtgooien, beter kort en krachtig dan dit pappen en nathouden ( voor mijn gevoel dan) . Doordat verplegend personeel niet meer getest word vallen straks misschien ook hele afdelingen uit. En is de ellende helemaal niet meer te overzien.
Kan het zijn dat er nog een persconferentie word gehouden dan? Doen ze dat zomaar? Of is dat een wekelijks update?
juval schreef:nogmaals: http://www.findfarm.nl ... voor alle versproducten, rechtstreeks van de boer.
moonsparkle schreef:Dat thuis werken klinkt leuk, maar in heel veel branches is dat toch ook geen optie?
DubbelDun schreef:En dat is extra verontrustend .Citaat:In totaal zijn 115 patiënten opgenomen in het ziekenhuis. Bijna een kwart van alle coronapatiënten zijn zorgmedewerkers.