De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:27

Wij wachten de memo op het werk nog af, maar ik verwacht niet dat er hier veel extra maatregelen genomen gaan worden. Thuiswerken is hier op kantoor totaal niet gebruikelijk. Hoogstens verwacht ik dat we verspreid over het pand gaan werken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:28

Mag ik even boos zijn op alle hamsteraars? Nu moet ik dus paracetamol en ibuprofen online gaan bestellen omdat het bij de Kruidvat, AH en DA Op is. Waarom mensen?
Beetje jammer voor diegene die vanwege een blessure het momenteel wél nodig hebben.

Net zoals houdbare melk die zowel bij de AH als Lidl hier niet meer te vinden is. Nu kan ik wel zonder melk daar niet van... Maar waarom mensen. -O-

Alleen maar ikke ikke ikke :roll:

Gelukkig had de groenteboer, slager en bakker nog genoeg en heb ik daar de rest kunnen halen. :+:
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 13-03-20 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:29

mariekeoo schreef:
elnienjo schreef:
5 patiënten overleden, 190 nieuwe patiënten, in totaal 804 positief geteste personen
Per vandaag zijn 190 nieuwe mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal positief geteste mensen op 804. Van de bevestigde personen werken er 179 in de zorg; zij worden vaker dan andere groepen getest.

Er zijn sinds gisteren 5 nieuwe patiënten overleden aan COVID-19. Dit betrof allen oudere patiënten met onderliggend lijden. In totaal zijn er nu 10 mensen gestorven aan de ziekte.

In totaal zijn 115 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.

Bron: topic op viva

Hier missen wel registraties van Groningen en Friesland zo te zien op de kaart.

Hoezo ? Op papier (ik geloof ook wel dat,dat hoger ligt) zijn dat er 5 in de provincie Groningen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:29

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:30

Nu bijna 200 erbij en dit zijn alleen de mensen die waarschijnlijk al heel ziek waren want er word blijkbaar zo min mogelijk getest, alleen wanneer het niet anders kan. Ik hoop dat ze vanavond echt de boel dichtgooien, beter kort en krachtig dan dit pappen en nathouden ( voor mijn gevoel dan) . Doordat verplegend personeel niet meer getest word vallen straks misschien ook hele afdelingen uit. En is de ellende helemaal niet meer te overzien.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:31

juval schreef:
nogmaals: http://www.findfarm.nl ... voor alle versproducten, rechtstreeks van de boer.

Toptip ! :D

Alles wat je nodig hebt aan voedsel, is bij de plaatselijke boeren te vinden !

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:31

Relaxed schreef:
Arabesk schreef:
De apen komen ook hamsteren! :+

T zijn net mensen :')

Of mensen zijn net apen :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:32

Dat thuis werken klinkt leuk, maar in heel veel branches is dat toch ook geen optie?

Fluttershy

bigone schreef:
Nu bijna 200 erbij en dit zijn alleen de mensen die waarschijnlijk al heel ziek waren want er word blijkbaar zo min mogelijk getest, alleen wanneer het niet anders kan. Ik hoop dat ze vanavond echt de boel dichtgooien, beter kort en krachtig dan dit pappen en nathouden ( voor mijn gevoel dan) . Doordat verplegend personeel niet meer getest word vallen straks misschien ook hele afdelingen uit. En is de ellende helemaal niet meer te overzien.

Kan het zijn dat er nog een persconferentie word gehouden dan? Doen ze dat zomaar? Of is dat een wekelijks update?

PSvanLot

bigone schreef:

Nier perse heel zieke mensen. Zie onderstaande bron.

https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-info ... oronavirus

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:33

magda_90 schreef:
Mag ik even boos zijn op alle hamsteraars? Nu moet ik dus paracetamol en ibuprofen online gaan bestellen omdat het bij de Kruidvat, AH en DA Op is. Waarom mensen?
Beetje jammer voor diegene die vanwege een blessure het momenteel wél nodig hebben.

Net zoals houdbare melk die zowel bij de AH als Lidl hier niet meer te vinden is. Nu kan ik wel zonder melk daar niet van... Maar waarom mensen. -O-

Alleen maar ikke ikke ikke :roll:

Gelukkig had de groenteboer, slager en bakker nog genoeg en heb ik daar de rest kunnen halen. :+:

Probeer het eens bij een wat afgelegen buurtsuper. Daar is in dit soort situaties vaak niemand te vinden. Mensen lopen heel onlogisch allemaal als makke schapen achter elkaar aan en gaan allemaal massaal naar dezelfde supermarkten.

magda_90

Ja klopt ik doe vaak ook een rondje. Nu dan even meer langs de bakker, slager en groenteboer. Maar vaak ook even een ritje buiten langs.

Sommige dingen zoals houdbare melk vind ik alleen wel net even fijner. Of andere dingetjes die in een kleinere hoeveelheid in winkels te verkrijgen zijn.

Maar dingen als maandverband... Heb je toch een winkel voor nodig. :=

Arabesk

Citaat:
1200 nieuwe coronagevallen in Spanje
Het Spaanse ministerie van Volksgezondheid zegt dat het aantal vastgestelde coronabesmettingen in een dag is gestegen van 3004 naar 4209. De ziekte verspreidt zich het meest in de regio's Madrid, Rioja en Baskenland. Het dodental als gevolg van het virus is opgelopen van 84 naar 120

nos.nl

hoe testen zij? Ook alleen de doodzieke gevallen zoals hier?

en

Citaat:
Drastische corona-maatregelen Oostenrijk

Judith vd Hulsbeek
@juhuls
Zo, heftige #coronamaatregelen in Oostenrijk: - paar gebieden Tirol (Paznauntal en Sankt Anton) gaan in quarantaine - restaurants, café's etc tot 15 uur open - winkels dicht, muv supermarkten, banken en apotheken - alle scholen dicht - vliegverkeer Italië en Spanje stilgelegd

Te laat....... maar in elk geval wél doorpakken.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 13-03-20 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Chocopasta

Fluttershy schreef:
bigone schreef:

Kan het zijn dat er nog een persconferentie word gehouden dan? Doen ze dat zomaar? Of is dat een wekelijks update?

Dit vraag ik me ook af inderdaad!

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:34

Collega van mij gaat ook straks naar de toko om daar boodschappen te doen. Grote kans dat hier nog alles te krijgen is, omdat dit niet zo mainstream is ;-)

Sansevieria

Juval, heel goede tip.
Waarbij ik bij een aantal ervan bij ons in de buurt al boodschappen ging halen.
Gewoon omdat ik het altijd al een prima idee vind de boeren te steunen, lokaal in te kopen, en groentes uit het seizoen te eten.

8nnemiek

juval schreef:
nogmaals: http://www.findfarm.nl ... voor alle versproducten, rechtstreeks van de boer.

De boer die er hier in de buurt bij staat heeft helaas 90% van de artikelen via de veilig of via de groothandel, en vaak uit het buitenland.

Muurp

moonsparkle schreef:
Dat thuis werken klinkt leuk, maar in heel veel branches is dat toch ook geen optie?

Ik werk in de buitendienst, nu ik verkouden ben mag ik geen winkels bezoeken.
En ik denk dat dat juist in deze periode nodig is (werk voor een supermarktketen) := Dus ja, mochten wij niet meer op pad mogen (Brabant mag al niet meer) dan hebben we wel een probleem in onze branche. Juist nu daar zoveel gebeurd.

DubbelFun

Citaat:
In totaal zijn 115 patiënten opgenomen in het ziekenhuis. Bijna een kwart van alle coronapatiënten zijn zorgmedewerkers.
En dat is extra verontrustend .

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:38

DubbelDun schreef:
Citaat:
In totaal zijn 115 patiënten opgenomen in het ziekenhuis. Bijna een kwart van alle coronapatiënten zijn zorgmedewerkers.

Of juist logisch en verder niet? Hopelijk herstellen ze snel en volledig.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:40

Disney heeft zijn deuren ook gesloten, en dan blijft de Efteling gewoon open. >;)

tylando

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Nee die is ook dicht nu

mag

DubbelDun schreef:
Citaat:

of komt dat omdat juist daar getest word (ookal hebben ze alleen lichte symptomen). Dus niet een kwart van de coronapatienten maar een kwart van de geteste coronapatienten.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:41

Movement schreef:
Disney heeft zijn deuren ook gesloten, en dan blijft de Efteling gewoon open. >;)

Nee hoor, ook dicht vanaf morgen. Toverland is ook dicht, plopsa ook.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:41

Was te verwachten dat idd een hoop zorgmedewerkers het ook onder de leden zouden krijgen. Maar verontrustend is het wel. Denk dat niemand dat kan ontkennen :(

Maar wat mag ook zegt; het kan ook komen omdat de test statistieken erg scheef zijn wat dat betreft.

In de jumbo net lange rijen en veel legen schappen, pff.