Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maanlicht schreef:Ahh beterschap!
Nee, niet specifiek. Op veel dagen probeer ik wel mijn koolhydraten in de gaten te houden, maar ik merk dat het de laatste tijd eigenlijk wel lekker gaat op deze manier. IF gaat me goed af, en ik moet dan opletten dat ik niet te weinig eet. Dan zijn koolhydraten soms wel makkelijk om het aantal calorieën wat op te krikken.
linoleum schreef:Maanlicht schreef:Ahh beterschap!
Nee, niet specifiek. Op veel dagen probeer ik wel mijn koolhydraten in de gaten te houden, maar ik merk dat het de laatste tijd eigenlijk wel lekker gaat op deze manier. IF gaat me goed af, en ik moet dan opletten dat ik niet te weinig eet. Dan zijn koolhydraten soms wel makkelijk om het aantal calorieën wat op te krikken.
Krijg het idee van wat je hier post dat je wat betreft eten iets prettiger voelt. Dat is fijn om te zien!
raket schreef:Ik ben gisteren bij de diëtiste geweest. Ik moet meer eiwitten eten, met name rondom de sportmomenten. Maar ja, ik vind dat een beetje jammer van de hoeveelheid calorieën. Ik kan niet tegen lactose en de vervangers vind ik hoor en ik word er misselijk van. Dat maakt het niet makkelijker. Maar goed bij de jumbo in het nootjes van lag een bonenmix met veel eiwitten. Dus ga ik die maar meenemen en salades met feta.
Ik kom volgens haar ook aan te weinig jodium. Volgens mij valt dat wel mee want ik eet vrij vaak vis enzo alleen bijna geen brood.
Ik m0et nu gewoon eten en niet op calorieën letten/ tellen. Dat laat ik dan ook maar los, maar ik ga ook niet los op allerlei vette hap enzo.
Ik ben trouwens niet gewogen. Ik val wel af, maar langzaam.
linoleum schreef:Laibadji, welkom! Waarom heb je gekozen voor dit dieet?
Ik sluit zelf geen voedingsgroepen uit. Doe niet aan cheatmeals. Let alleen op kcal. Ik kan alles eten wat ik wil, alleen misschien niet altijd hoeveel als ik wil (blokje chocola in plaats van de hele reep).
Ga op zoek naar een levensstijl (geen dieet, geen voedsel uitsluiten) die bij jou past. Waar jij je goed bij voelt en die jij kan volhouden. Want het zou echt niet zoveel moeite hoeven kosten als jij nu hebt.
Laibadji schreef:Ik ben met brood, pasta en aardappelen heel bewust gestopt. Ik was lichamelijk uitgeput, constant moe, geen energie... Door dit te schrappen leef ik letterlijk op. Mijn lichaam voelt zich duidelijk stukken beter. Meer energie, niet meer opgeblazen en ik kan net wel makkelijker naar toilet. Dus ja het heeft zijn positieve uitwerking. Is het makkelijk? Neen.
Ik ben een nul in de keuken en er dus enkel sla. Ik durf eigenlijk bijna niet afwijken. Mijn leven is ook zo druk dat ik niet in staat ben om calorieën te beginnen tellen.
Ik eet wel genoeg en ik heb echt geen hongergevoel. Enkel vind ik het zwaar. Ik kan zo hunkeren naar iets vet of een koek... En dat maakt het heel lastig. Ik durf ook niet toegeven omdat ik nu al niet afslank.
IMANDRA schreef:Laibadji schreef:Ik ben met brood, pasta en aardappelen heel bewust gestopt. Ik was lichamelijk uitgeput, constant moe, geen energie... Door dit te schrappen leef ik letterlijk op. Mijn lichaam voelt zich duidelijk stukken beter. Meer energie, niet meer opgeblazen en ik kan net wel makkelijker naar toilet. Dus ja het heeft zijn positieve uitwerking. Is het makkelijk? Neen.
Ik ben een nul in de keuken en er dus enkel sla. Ik durf eigenlijk bijna niet afwijken. Mijn leven is ook zo druk dat ik niet in staat ben om calorieën te beginnen tellen.
Ik eet wel genoeg en ik heb echt geen hongergevoel. Enkel vind ik het zwaar. Ik kan zo hunkeren naar iets vet of een koek... En dat maakt het heel lastig. Ik durf ook niet toegeven omdat ik nu al niet afslank.
Maar als je last hebt van die producten, zou je dan niet eerst erachteraan gaan wat precies de oorzaak is? Dan kan je precies naar ingrediënten gaan kijken en die schrappen.
@Karuna: Welkom! Wat is jouw doel?
Laibadji schreef:IMANDRA schreef:Maar als je last hebt van die producten, zou je dan niet eerst erachteraan gaan wat precies de oorzaak is? Dan kan je precies naar ingrediënten gaan kijken en die schrappen.
@Karuna: Welkom! Wat is jouw doel?
Imandra bedankt voor je tip. Kan dit eens toelichten. Bedoel je dan een allergie test of zo? Alle info is welkom!