[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 09:44

Marrit13 schreef:
Je krijgt een TenT mailtje inderdaad :) wst heb je besteld? *D

Haha ik had nog 1 nachtje geduld moeten hebben, vannacht van de eerste bestelling de shipping mail gekregen :D

Ik heb besteld:
Brown sugar palette en blending brush als kerstkado voor m’n zusje
Wish me luck oogglitter (daar ben ik vooral heeel benieuwd naar)
Translucent poeder
En nog 2 kwasten (waarvan er 1 ineens free in mijn winkelmandje zat)

Dus nog niet echt hele spannende dingen maar had ook eigenlijk niks ‘nodig’... :D

Had trouwens vorige week een leuke goedkope verrassing! Had bij beautybay een Wet n Wild catsuit liquid lip gekocht in de kleur missy and fierce, met Black Friday voor €3.75. Om eens te proberen. Wauw wat een top aankoop! Super mooi rood en zit echt als een huis, droogt heel mooi op maar voel hem niet zitten.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 17:19

Brown Sugar heb ik ook in mijn mandje gehad maar toch niet gedaan. Lijkt me wel heel gaaf palette <3

Hmm de Wet’n Wild kan ik wel op mijn lijstje zetten dus :+

Pluisje1998

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 17:19

Ik heb vandaag maar even gebruik gemaakt van de 3 halen 30% korting bij ICI Paris. Eindelijk heb ik mijn eerste oogschaduw pallet gekocht. UD Cherry, ben echt verliefd op die kleuren <3 met de primer en een Vice lipstick in Rock Steady. Wilde een rode lipstick voor op t werk maar 9 uur lang een liquid lipstick op word ik niet gelukkig van. Ik kan niet wachten om wat te gaan proberen met de oogschaduw.

Dinsdag mag ik ook nog terug naar de ICI voor een make up lesje. Dat kreeg ik erbij omdat ik drie producten had *\o/*

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 17:30

Ik heb inmiddels al heel wat oogschaduw tutorials gezien maar ik vraag mij af hebven jullie een favoriet? Er zijn zoveel verschillende manieren. :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 18:58

Foolproof:

Primer, matte lichte kleur over je crease vrij ruim blenden, diepere matte kleur over je crease blenden, donkere matte kleur in je buitenooghoeken kloppen, shiny kleurtje op je lid met je vinger.

Donkere kleur op je onderste wimperrand blenden van buiten naar binnen tot ong halverwege. Eventueel nog een glimmer in je binnenste ooghoek.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 19:15

Iris82 schreef:
Foolproof:

Primer, matte lichte kleur over je crease vrij ruim blenden, diepere matte kleur over je crease blenden, donkere matte kleur in je buitenooghoeken kloppen, shiny kleurtje op je lid met je vinger.

Donkere kleur op je onderste wimperrand blenden van buiten naar binnen tot ong halverwege. Eventueel nog een glimmer in je binnenste ooghoek.

Thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 19:55

Marrit zal wel blij zijn om te zien wat ik net binnen heb gekregen. :))

Afbeelding
Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 21:01

Jaaaa zag al iets op IG voorbij komen :D Súpergaaf! Ik denk dat ik Brown Sugar nog doe, weer vette sale bij ze :')

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 21:54

Wauw die kleuren Shizzel <3 super om te hebben, ben heel benieuwd naar looks ermee!

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:53

Pluisje1998 schreef:
Dinsdag mag ik ook nog terug naar de ICI voor een make up lesje. Dat kreeg ik erbij omdat ik drie producten had *\o/*

Leuk! Ik werk voor Urban Decay in Nijmegen en ken de dames van UD rotterdam erg goed. Mein freunden! Krijg je het lesje van Anouk (lange meid met blonde haren) of van Zefanja (kleinere getinte edgy meid)? Allebei echt knappe geskillde meiden trouwens dus gaat goedkomen :)

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:14

wie had ooit gedacht dat ik dit zou vragen...

zou ik me ook mogen melden?

ik heb vandaag ook weer even ‘de basis’ ingeslagen wat betreft make up, ik had altijd al wel wat (lees concealer van hema) maar vind bijv highlighter ook erg leuk maar had t nooit eerder.

zelf vind ik t lastig om n goede concealer of foundation te vinden die niet zo heel erg doorschijnt dag ik n droge huid heb...

ik hoor wel of ik welkom ben :))

groetjes !

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:28

Welkom Trui!

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:38

velvetblack schreef:
Pluisje1998 schreef:

Leuk! Ik werk voor Urban Decay in Nijmegen en ken de dames van UD rotterdam erg goed. Mein freunden! Krijg je het lesje van Anouk (lange meid met blonde haren) of van Zefanja (kleinere getinte edgy meid)? Allebei echt knappe geskillde meiden trouwens dus gaat goedkomen :)

Volgens mij krijg ik het lesje van Zefanja, zij is ook degene die me super geholpen heeft met de lipstick en het pallette. Wat gaaf dat jij ook voor UD werkt!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:57

velvetblack schreef:

Oh vandaar dat je veel UD producten hebt. Ik vroeg het mezelf al af. Wel tof hoor. :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 17:06

Mijn CP pakje is nog steeds niet geleverd en status is nog steeds niet verzonden. Ik moest maar tot 20-12 wachten :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 17:15

Trui schreef:
wie had ooit gedacht dat ik dit zou vragen...

zou ik me ook mogen melden?

ik heb vandaag ook weer even ‘de basis’ ingeslagen wat betreft make up, ik had altijd al wel wat (lees concealer van hema) maar vind bijv highlighter ook erg leuk maar had t nooit eerder.

zelf vind ik t lastig om n goede concealer of foundation te vinden die niet zo heel erg doorschijnt dag ik n droge huid heb...

ik hoor wel of ik welkom ben :))

groetjes !

Tuulk ben je welkom. Ik denk dat het voor jou zaak is dat je eerst een goede gezichtscreme vind, zodat je je huid minder droog hebt. Dan maakt het niet zoveel uit welke foundation je hebt. ;) Want geen enkele foundation covert droogheid, tenzij je extreme full cover neemt, maar dat wil je niet :P

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 17:52

Pfff, ben de afgelopen dagen wat aan het rommelen geweest met dat oogschaduw pallet, maar wat is dat lastig zeg :'). Vind het wel leuk om te doen, maar tis echt heel erg wennen. Ook omdat ik anders eigenlijk alleen winged eyeliner heb met wat oogpotlood op mijn onderste wimpers en mascara. Dit ziet er zo anders uit en ik moet er echt aan wennen. Weet nog niet wat ik ervan vind. Ben ik de enige die hier last van heeft of zijn er meer die hier in het begin last van hadden.

Ik ben er ook achter dat ik geen lipsticks heb die bij dit pallet passen :') heb er genoeg, maar allemaal wat donkerder rood of paars :') Dinsdag maar eens kijken of ik wat kan vinden wat ee wat betee bij past.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 17:56

Ik heb dat ook maar meer omdat ik mij agvraag of het er goed uitziet of als een clown die dronken was.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:06

Nee ik vind mezelf er als een ander mens uitzien als ik geen oog make-up op heb. := Can't relate :+

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:06

Ik ook hoor :') ik leef ondertussen in wat ik normaal gesproken doe. Tis de oogschaduw waar ik aan moet wennen,want dat is anders dan wat ik normaal heb. Daarnaast vind ik t gewoon super raar om er geen lipstick bij op te hebben, want dat heb ik normaal dus altijd op.

Ben blij dat ik dinsdag iig dat lesje heb, word er nu een beetje onzeker van :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 09:03

Joolien schreef:
Tuulk ben je welkom. Ik denk dat het voor jou zaak is dat je eerst een goede gezichtscreme vind, zodat je je huid minder droog hebt. Dan maakt het niet zoveel uit welke foundation je hebt. ;) Want geen enkele foundation covert droogheid, tenzij je extreme full cover neemt, maar dat wil je niet :P

Oei, dit klopt toch niet helemaal...
Ja, een goede creme is heel belangrijk, maar dat betekend absoluut niet dat je dan maar elke willekeurige foundation kan pakken.
Alsnog is het belangrijk om een foundation te kiezen die bij jouw huidtype past, mijn ervaring is dat voor een erg droge huid, een foundation die hydraterend is, met een wat dewy finish het beste is.
Een hele matterende foundation droogt namelijk alsnog uit, ook al heb je een goede creme.

En juist als je een droge huid hebt, is een extreem full coverage foundation juist niet fijn, omdat die vaak extra de aandacht op de droge plekken vestigt en de meeste full coverage zijn matte.

Zelf vind ik de MAC Mineralize Moisture foundation en Nars Sheer Glow (die trouwens niet sheer is) heel fijn, maar mijn absolute favoriet is de Hourglass Hyaluronic skin tint.

Het is vooral een kwestie van proberen, proberen, proberen :D

Qua concealer vind ik de Maybelline age rewind heel fijn.
Dekt goed, maar niet te, droogt niet uit en trekt niet in de fijne lijntjes.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:51

Als je een heel droge huid hebt is het misschien ook een idee om naar een tinted moisturiser te kijken,of een cc cream.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:52

Goede hydraterende primer is ook belangrijk als je een droge huid hebt.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:56

Gebruiken jullie altijd primer? Ik merk dat het mijn acne triggert en heb nog niks gevonden wat wel fijn werkt.. Maybelline age rewind vind ik ook een fijne concealer, maar sloop wel altijd direct het sponsje er af :))

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:59

Ik gebruik wel altijd primer. Het blijft echt beter zitten en is gelijk vochtinbrengend.
Ik denk dat jou huid dan niet tegen siliconen kan Eight, zitten echt heel veel siliconen in de meeste primers en als je huid daar niet tegen kan is het inderdaad niet zo makkelijk.

Een primer zonder siliconen zou ik dan gaan uitproberen als ik jou was. :)