Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:51

The_Cat schreef:
als je gaat sporten: Peanut butter raw energy bites
2/3 kop pindakaas
1/2 kop rauwe cacao
1 kop havermout
1/2 kop lijnzaad
2 eetlepels honing

alles op een hoopje gooien, goed mengen. 30 minuten in de ijskast, dan rollen tot balletjes (je kan er ongeveer 12 maken). Houdbaar tot een week in de koelkast.

Of het lekker is geen idee :p iemand die meedeed met onze no sugar challenge had dit recept gedeeld. of het gezond is, het is nogal een hoop honing en pindakaas :p en das wel veel calorieën

edit: volgens het internet is het nog beter als je er nog 1 schepje chiazaadjes en wat vanille extract bij doet :p

Dit klinkt echt awesome _/-\o_

Cheetah, bij de Action heb je volgens mij vrij veel relatief goedkope producten. Waaronder chiazaad e.d. Vast ook wel wat van nootjes ofzo.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:54

Welkom Priscilla! :) Knap hoor, glutenvrij, suikervrij en vegan! Dat is best puzzelen of niet? :P
Ik merk ook heeeel veel verschil in mijn huid en energielevels sinds ik anders ben gaan eten hoor. :j

The Cat: Nee helaas, ben de enige thuis (gezin) die een beetje gezond eet en mijn huisgenoten eten nou ook niet bepaald gezond. :P

Jaa, me loves Action! Noten etc haal ik ook wel vaak gewoon op de markt of in de winkel hoor. Alleen weet nou niet zo goed wat ik van al die superfoods moet vinden. Heb ze een tijd gegeten (lijnzaad, chia), maar merkte nou niet echt verschil.

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:56

Als je iets zoets wilt maar niet een stuk fruit wilt pakken zijn raw brownies wel een optie. Ik maak dit de afgelopen maanden bijna elke week en dan neem ik savonds bij de thee een stuk.
Slechts 3 ingrediënten ideaal :D pecannoten, dadels en cacao poeder. Dadels even 10 minuutjes in water laten weken. Pecannoten in een keukenmachine fijn maken en dan de dadels en cacao poeder erbij. Bakpapier in een ovenschaal of bakvorm en uurtje in de vriezer en daarna in de koelkast bewaren.
nomnomnom
Recept van deliciously ella, weet je verhoudingen zo niet uit mn hoofd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:57

Cheetahfan schreef:
Welkom Priscilla! :) Knap hoor, glutenvrij, suikervrij en vegan! Dat is best puzzelen of niet? :P
Ik merk ook heeeel veel verschil in mijn huid en energielevels sinds ik anders ben gaan eten hoor. :j

The Cat: Nee helaas, ben de enige thuis (gezin) die een beetje gezond eet en mijn huisgenoten eten nou ook niet bepaald gezond. :P

Jaa, me loves Action! Noten etc haal ik ook wel vaak gewoon op de markt of in de winkel hoor. Alleen weet nou niet zo goed wat ik van al die superfoods moet vinden. Heb ze een tijd gegeten (lijnzaad, chia), maar merkte nou niet echt verschil.

Nouja, ik zie het verschil niet tussen iets van de Action of van de markt :P Ja, de verpakking misschien :P Al moet ik zeggen, dat er volgens mij niet alles aan noten bij de Action te krijgen is. Geeft ook niet...

En wat superfoods betreft, lijkt me ook niet de kern van het afvallen. Leuk dat het gezond is, meer moet je er ook niet van verwachten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:58

_Priscilla schreef:
Als je iets zoets wilt maar niet een stuk fruit wilt pakken zijn raw brownies wel een optie. Ik maak dit de afgelopen maanden bijna elke week en dan neem ik savonds bij de thee een stuk.
Slechts 3 ingrediënten ideaal :D pecannoten, dadels en cacao poeder. Dadels even 10 minuutjes in water laten weken. Pecannoten in een keukenmachine fijn maken en dan de dadels en cacao poeder erbij. Bakpapier in een ovenschaal of bakvorm en uurtje in de vriezer en daarna in de koelkast bewaren.
nomnomnom
Recept van deliciously ella, weet je verhoudingen zo niet uit mn hoofd.

Dadels is ook weer het suiker (en dus de khd) waar Cheetah nu voor wordt gewaarschuwd, of ben ik nu in de war?

Klinkt overigens heerlijk!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:00

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:02

Ooh klinkt wel lekker! Alleen vind ik dadels niet zo. :+ Proef je die erg?
Ik moet idd gewoon eens een lekkere gezonde snack bakken voor 's avonds. :j

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:03

Cheetahfan schreef:

Was wel even een omschakeling ja :+ Ik leefde de eerste 2 weken echt volgens een boek van deliciously ella, dat was wel een hele fijne leidraad in het begin. En inmiddels heb ik zo wel mn weg erin gevonden door veel dingen te proberen van internet ect. Maar kaas kan ik gewoon heel moeilijk laten staan dus dat sneak ik er soms nog wel is in hihi. Toen ik het bewust een week (veel) ging eten merkte ik eigenlijk weinig aan mn huid dus dat is postief en dan mag ik het van mezelf ook wel gewoon met mate eten.
En als ik uiteten ga eet ik wel gewoon vlees ook ( behalve varken).

_PriscillaJarig

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:05

Mijn reactie van brownies was niet specifiek bedoeld op de suikerarm/vrij discussie haha, meer gewoon zoetigheid optie :)

Dadels proef je niet echt, vind ze zo namelijk ook niet heel lekker.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:06

Ik denk dat onbewerkt eten altijd beter is en daarmee laat je al heel veel suiker staan. Maar inderdaad, of je nu honing of kristalsuiker in je thee gooit, voor je lichaam maakt het niet zoveel uit. Uiteindelijk denk ik dus wel dat zo'n challenge iets toevoegt (namelijk niet meer gedachteloos bewerkte meuk in je gezicht stoppen, al is het maar omdat je verpakkingen gaat lezen om te zien of er suiker in zit), maar voor je lichaam maakt het niet zoveel uit.
Honing bestaat overigens uit glucose, fructose, wat water en een beetje andere suikers. Dus voor een groot deel vergelijkbare structuur als rietsuiker of bietsuiker (kristalsuiker). In honing zitten nog wel wat vitamines en andere stoffen, zeker als je kiest voor een zo onbewerkt mogelijke honing. Maar dat is zo weinig dat je met die paar lepeltjes niet heel veel toevoegt.

Dus tja... Mijn insziens tof voor bewustwording op deze manier een challenge inrichten en een manier om mensen een onbewerktere voeding te laten eten. Maar fysiek levert het niks op. Maar ik denk dat volledig suikervrij leven sowieso weinig lichamelijke voordelen heeft.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:07

Is dat ook mogelijk? Helemaal suikervrij leven?

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:10

Als je suikervrij zo breed trekt dan doelde ik op geen toegevoegde suikers/zoetstoffen eten :)

Helemaal suikervrij eten kan denk ik ook niet, je lichaam heeft het toch ook nodig.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:12

Cheetahfan schreef:
Ja ik heb ook heel veel recepten voor gezonde snacks haha, maar lijnzaad, chiazaad, raw cacoa etc is toch wel weer erg duur... Als ik een keer geld over heb ik de maand kan ik body en fit bestellen, maar meeste moet ik nu toch wel gaan sparen voor mn vakantie en co-schappen. :))
Pindakaas haal ik niet in huis, again: geen portion control. Ik ga dat uit de pot lepelen. :')

Edit: Gribaldi, zie nu pas je berichtje, hoeveel gram is wat? De koolhydraten? Mijn doel volgens MFP is zo rond de 178g khd, 70g eiwit, en 40g vet. Ik zit vandaag dan op 250 gram koolhydraten :+ Maar normaal zit ik er eigenlijk altijd wel onder (zit meestal rond de 150 khd).

Haha ja je had het over % dus was benieuwd hoe je macro's waren :) ik heb best veel eiwit en dat is lastig om aan te komen, wil ook niet te veel poeders etc toevoegen. En eiwitrepen hoor ik ook niet veel goeds over :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:14

Cheetahfan schreef:
Ooh klinkt wel lekker! Alleen vind ik dadels niet zo. :+ Proef je die erg?
Ik moet idd gewoon eens een lekkere gezonde snack bakken voor 's avonds. :j

M'n moeder maakte het laatst ook, niet zoals Priscilla het aangaf... Maar wel met dadels... Heb geen dadel geproefd hoor! Hartstikke lekker!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:15

Vast wel, maar het lijkt me een behoorlijke uitdaging ;)
Dan zul je eerst voor jezelf moeten vaststellen wat je als suikervrij ziet. Laten we zeggen alle snelle koolhydraten, dus daarmee kom je op glucose, fructose, sacherose (tafelsuiker) en lactose.
Dus geen fruit, geen zuivel, geen honing, geen toegevoegde suikers. Dan loop je in je groentes nog een beetje vast, vaak zit daar nog wel wat snelle koolhydraten in, gecombineerd met langzame koolhydraten dus keur je die goed of niet?

Er zijn zelfs mensen die koolhydraatloos eten. Die leven dus alleen op eiwitten en vetten. Ik zou er niet blij van worden.

En priscilla, ik doelde dan wel weer op de suikervrij challenge haha ;)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:20

Gribaldi: van eiwitpoeder gaat mijn huid dramatisch. :P Ik neem wel eens de smart bars van Body en Fit. Die zijn lekker en ik heb er nog geen nadelen aan ondervonden, haha. :P
Veel gekookte eitjes? :+

God, helemaal koolhydraatloos zou ik dus aan dood gaan. Suikerloos ook, ik leef op zuivel en fruit. :P Al probeer ik wel steeds meer te vervangen door soya.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:28

Sinds we nu verder aan het denken zijn. Wat gebeurt er met je lichaam als je eerst koolhydraatarm/koolhydraatloos eet, en je gaat dan terug gewoon eten? Weet je lichaam dan terug wat doen met alles of gaat het dan even in een soort heropstartfase moeten gaan?

Ik denk ook niet dat ik blij zou worden van die dingen. Ik word ook niet echt blij van de manier waarop ik nu men no sugar challenge doe. Ik hou van men sojamelk, de gewone variant zonder iets erbij. Maar die mag ik nu niet nemen, want daar was 0,2g suiker aan toegevoegd. Teveel dus :') als de maand om is ga ik die toch terug kopen. Hij was lekker, en op dat beetje op een heel fles zal het niet steken denk ik

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:33

Mijn lichaam werd niet blij van kha, ik bleef klachten houden (moe, steeds het gevoel ieder moment ziek te kunnen worden, spierpijn, hoofdpijn). Daarnaast werd ik zelf niet blij van het schrappen van bepaalde voedingsmiddelen, zoals bijv fruit. En ik had moeite om voldoende te varieren.
Toen ik weer alles ging eten voelde ik me in no time veel beter :D

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:35

Zo heel wat bij lezen zeg! Vind het wel interessant om te lezen. Ik kwam vandaag een filmpje tegen op facebook met een recept om zelf een bloemkoolpizza bodem te maken maar kan hem zo snel niet meer terugvinden.

Gisteren avond echt gecheat, was alleen thuis en had zin in iets lekkers & dan is er niemand die me tegenhoudt. Heb 4 caramel blokjes op van Lonka & 1 mini bounty <3 Voor de rest was m'n dag wel oké, op de mayonaise na bij het avond eten..

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:40

Cheetahfan schreef:
Gribaldi: van eiwitpoeder gaat mijn huid dramatisch. :P Ik neem wel eens de smart bars van Body en Fit. Die zijn lekker en ik heb er nog geen nadelen aan ondervonden, haha. :P
Veel gekookte eitjes? :+

God, helemaal koolhydraatloos zou ik dus aan dood gaan. Suikerloos ook, ik leef op zuivel en fruit. :P Al probeer ik wel steeds meer te vervangen door soya.

Nou dat probleem heb ik ook, en het werkt laxerend als ik het met water aanmaak, en opgeblazen word ik er ook van. :+
Dus ik ben wel opzoek naar een oplossing :j
Ei haha ja tikt ook weer aan in vet en mag niet zo gek veel vet op een dag.
Ze zeggen dat de crunchy bars wel lekker zijn van B&F.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:44

Ik vind de smart bar coconut en de crunchy bar peunut caramel oid erg lekker, maar er zijn ook mensen die het verschrikkelijk vinden, dus is ff beetje zoeken wat je smaak is.
Ik eet ze nu heel soms, vooral als ik hele erge zoet craving heb en anders een snicker ga halen :+

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:02

Ik wil zo graag de Quest Bars proberen, maar ze zijn zo verschrikkelijk duur. :+
Maar als ik zie op al die fitgirl youtube channels hoe ze die even in de magnetron doen en dan eten als gebakje. :9

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:06

Laura82 schreef:
Ik vind de smart bar coconut en de crunchy bar peunut caramel oid erg lekker, maar er zijn ook mensen die het verschrikkelijk vinden, dus is ff beetje zoeken wat je smaak is.
Ik eet ze nu heel soms, vooral als ik hele erge zoet craving heb en anders een snicker ga halen :+

Ja over die 2e hoor ik heel veel mensen. Ik zal er eens over na gaan denken.
Krijg binnenkort een nieuw schema dus wil dat eerst even afwachten. :Y)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:16

The_Cat schreef:
Sinds we nu verder aan het denken zijn. Wat gebeurt er met je lichaam als je eerst koolhydraatarm/koolhydraatloos eet, en je gaat dan terug gewoon eten? Weet je lichaam dan terug wat doen met alles of gaat het dan even in een soort heropstartfase moeten gaan?

Ik denk ook niet dat ik blij zou worden van die dingen. Ik word ook niet echt blij van de manier waarop ik nu men no sugar challenge doe. Ik hou van men sojamelk, de gewone variant zonder iets erbij. Maar die mag ik nu niet nemen, want daar was 0,2g suiker aan toegevoegd. Teveel dus :') als de maand om is ga ik die toch terug kopen. Hij was lekker, en op dat beetje op een heel fles zal het niet steken denk ik

Je lichaam gaat normaal gesproken zsm over op koolhydraatverbranding. Dat is de pest aan dat dieet. 1x teveel khd en je bent weer terug in khdverbranding en moet weer door die omslag heen waarin je je meestal beroerd voelt.
Ik vond keto heerlijk, barstte van de energie. Maar onhandig als je graag buiten de deur eet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:43

Ik heb alweer heel wat verbrand, van woede...
Moet al drie weken mijn paspoort ophalen. Allereerst stuurt de gemeente mij niet het beloofde mailtje. Heb ik zelf maar besloten heen te gaan, neem ik er eerder vrij voor (want kan niet op andere dag). Kijk ik nog op de site, ivm voorjaarsvakantie hier... Niets aan de hand, geen gewijzigde openingstijden... Kom ik daar, alles dicht -O-
Kwaaier kan je me niet krijgen!