Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 23:31

welshfan97 schreef:
MISTRAL94 schreef:
Goed bezig geweest supervixen!
Je scheen goed in de gaten houden, ik geloof eigenlijk niet zo in zooltjes. Dacht dat er nog iemand was die ook zooltjes in de schoenen heeft?

Hiero! :P ik heb ook zooltjes in mijn schoenen en ze zorgen er tot nu toe (3 maanden) voor dat ik geen enkele keer meer last heb gehad van m'n shinsplint. Je moet het (bij mij) meer zien als een versterking van de antipronatie die in hardloopschoenen (kan) zitten. Er zijn we schoenen die genoeg antipronatie hebben voor mij maar omdat ik een hele smalle voet heb kan ik daar niet mee hardlopen. Ik heb nu dus een vrij neutrale smalle schoen en dan een antipronatie zooltje.
Jij gelooft niet zo in zooltjes, maar mag ik eens vragen wat jij een oplossing zou vinden voor shinsplint? Ik ben namelijk ook niet zo erg voor het frutselen met zooltjes en hulpdingetjes maar na 6 maanden niets kunnen hardlopen/rennen(ook geen gym op school)/lange wandelingen, ben ik blij dat iemand bij deze oplossing wees.

Ik denk als je de juiste schoenen aangemeten krijgt. Al dan niet in combinatie met spierversterkende oefeningen dat dat voldoende moet wezen. Als je ondanks aangemeten schoenen toch last hebt van bijvoorbeeld overpronatie dan doen die schoenen naar mijn idee toch niet voldoende voor je. Wat niet hoeft te betekenen dat het slechte schoenen zijn. Maar niet voldoende voor jou situatie. Ik denk dat zooltjes ten koste van oa demping en comfort gaat. Maar ik heb natuurlijk niet alle wijsheid in pacht ;-)Ik ben ook nog steeds geen steek verder met mijn schoenen |o

Wilde vanavond met 1 van de honden lopen. Maar ben niet verder dan 2.7 km gekomen. Was nog behoorlijk warm had last van hartkloppingen, valt nog niet mee met warm weer lopen, balen! Komende dagen maar niet lopen iig!

welshfan97

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 23:43

Mistral94, dat mijn schoenen niet voldoende corrigeren klopt helemaal! Helaas zijn er niet zo'n smalle schoenen te krijgen die ook nog voldoende corrigeren (daar is gewoon een te kleine markt voor dus die worden niet geproduceerd).
Dat het zooltje demping en comfort zou verminderen ben ik niet met je eens. In dit zooltje zit ook demping verwerkt en de vaste zool van de schoen zegmaar doet ook veel voor de demping. Comfort zou ik dan als loper moeten voelen en ik heb idd een paar keer blaren gehad omdat het inlegzooltje niet 100% aansluit in de schoen en er dus een soort van randje ontstaat. Ik weet niet waarom maar ik heb niets veranderd maar de laatste paar trainingen heb ik geen blaren meer gekregen.

Klinkt eng met je hartkloppingen, kan dat geen kwaad? Komende dagen wordt het echt niet normaal warm dus misschien is het ook in het algemeen al beter om rustiger aan te doen of niet te lopen (persoonlijk vind ik de temperaturen die er aan komen echt niet uit te houden).

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 00:00

Dat je een smalle voet hebt maakt het lastig. Wat betreft het zooltje een fabrikant van schoenen maakt een bepaald type schoen met een bepaalde mate van demping comfort correctie of wat dan ook. De schoen is dan niet berekend op een zooltje waarbij je voet toch anders in een schoen komt te zitten. Ik geloof zeker dat het in sommige gevallen effectief kan wezen. Maar ik geloof niet dat het tekortkomingen van een schoen kan verhelpen.

Ik sta onder controle van de cardioloog en sporten is gezond zegt hij altijd. Maar prettig is anders. Ik loop niet graag alleen maar dat zit vast en zeker tussen mijn oren ;-) Iedereen loopt uiteindelijk het risico. Afgelopen weekend is er volgens mij ook tijdens een evenement iemand overleden.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:03

MISTRAL94 schreef:
Ik sta onder controle van de cardioloog en sporten is gezond zegt hij altijd. Maar prettig is anders. Ik loop niet graag alleen maar dat zit vast en zeker tussen mijn oren ;-) Iedereen loopt uiteindelijk het risico. Afgelopen weekend is er volgens mij ook tijdens een evenement iemand overleden.

Nog een reden dat het jammer is dat ik te ver van je vandaan woon. Konden we samen lopen en kon ik af en toe mee naar je paardjes en de groom uithangen :D
Wat betreft overlijden, zijn dat niet meestal de gevallen die zonder training opeens meedoen?
Heb je geen hartmeter die je in de gaten kunt houden en even kunt minderen als je hart oploopt?

welshfan97 schreef:
Comfort zou ik dan als loper moeten voelen en ik heb idd een paar keer blaren gehad omdat het inlegzooltje niet 100% aansluit in de schoen en er dus een soort van randje ontstaat. Ik weet niet waarom maar ik heb niets veranderd maar de laatste paar trainingen heb ik geen blaren meer gekregen.

De hardste randjes zijn van je zolen af en de huid op de irriteerpuntjes is wat meer gewend. Ik heb dat met zomerschoenen, ik moet er eerst een blaar op lopen en daarna nergens meer last van.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:08

Mistral, laat je wel iemand weten waar je gaat lopen als je alleen bent?
Kan me voorstellen dat je het fijner vind om met zijn 2en op pad te gaan als je soms last van je hart hebt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:15

F_Orumster schreef:
MISTRAL94 schreef:

Nog een reden dat het jammer is dat ik te ver van je vandaan woon. Konden we samen lopen en kon ik af en toe mee naar je paardjes en de groom uithangen :D
Wat betreft overlijden, zijn dat niet meestal de gevallen die zonder training opeens meedoen?
Heb je geen hartmeter die je in de gaten kunt houden en even kunt minderen als je hart oploopt?

welshfan97 schreef:
Comfort zou ik dan als loper moeten voelen en ik heb idd een paar keer blaren gehad omdat het inlegzooltje niet 100% aansluit in de schoen en er dus een soort van randje ontstaat. Ik weet niet waarom maar ik heb niets veranderd maar de laatste paar trainingen heb ik geen blaren meer gekregen.

De hardste randjes zijn van je zolen af en de huid op de irriteerpuntjes is wat meer gewend. Ik heb dat met zomerschoenen, ik moet er eerst een blaar op lopen en daarna nergens meer last van.

Dat zou wel heel leuk geweest zijn! Maar niet om te groomen hoor, maar om lekker te rijden ;)
Met een hartslagmeter kun je het juist ook tegenwerken als je je hartslag omhoog ziet schieten. Aldi heeft deze week 1 in de aanbieding, twijfel erg of ik dat moet doen. Je raakt er erg getraind in hoe je hartritme/hartslag is. Ik heb ook vaak een stuk tijdens het lopen dat ik heel onregelmatig ben, de fysio dacht dat het te maken had met de gewenning aan inspanning, zodra je ademhaling en hartslag gewend zijn aan de inspanning dan kom je in het cadans en herstel van je hartritme. Gisteravond ben ik rond half 11 gaan lopen maar het was nog erg warm. Daarnaast had ik de hond mee, daar loop je ook weer anders mee dan dat je alleen of met een ander persoon loopt.

Volgens mij is die persoon overleden tijdens een halve marathon, dan moet je toch wel redelijk getraind zijn lijkt mij? Tenminste zoals gisteravond hou ik het nog niet eens 3 km vol :')

Mirriezz: Ja dat laat ik zeker weten, al vertel ik nooit een route dus wat dat betreft is dat ook niet erg handig. Heb wel altijd mijn telefoon mee, maar goed ook dat zegt niet zoveel natuurlijk.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:35

Ik kom hier nog even om mijn laatste bericht te plaatsen. Mijn scheenbeenklachten zijn dus niet over.
In overleg met de fysio e.d. is besloten om te stoppen met hardlopen en een sport te zoeken die voor mij minder belastend is. Ik ging door de pijn in mijn scheenbenen namelijk ook anders lopen, wat weer gevolgen had voor mijn knie en heup aan de rechter kant. Kortom doorlopen is mezelf de vernieling in lopen. Jammer want ik vind het namelijk wel echt leuk om te doen.

Omdat ik toch een zittend beroep heb wil ik wel graag iets blijven doen en heb ik besloten een fiets te kopen en te gaan wielrennen. Ik ben hier nog niet mee begonnen omdat ik nog geen geschikte fiets ben tegen gekomen, maar ik heb wel wat op het oog.

Ik ga het topic verlaten en wil jullie heel erg veel succes wensen met alle evenementen die nog gaan komen en bedanken voor alle tips e.d. die ik hier heb gekregen. Want daar heb ik echt wel wat aan gehad.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:42

Jammer dat je moet stoppen Sakkia.
Super goed dat je ondanks de tegenslagen toch blijft zoeken naar een manier om te bewegen/sporten. Veel plezier met het wielrennen!

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:03

SAKKIA schreef:
Ik kom hier nog even om mijn laatste bericht te plaatsen. Mijn scheenbeenklachten zijn dus niet over.
In overleg met de fysio e.d. is besloten om te stoppen met hardlopen en een sport te zoeken die voor mij minder belastend is. Ik ging door de pijn in mijn scheenbenen namelijk ook anders lopen, wat weer gevolgen had voor mijn knie en heup aan de rechter kant. Kortom doorlopen is mezelf de vernieling in lopen. Jammer want ik vind het namelijk wel echt leuk om te doen.

Omdat ik toch een zittend beroep heb wil ik wel graag iets blijven doen en heb ik besloten een fiets te kopen en te gaan wielrennen. Ik ben hier nog niet mee begonnen omdat ik nog geen geschikte fiets ben tegen gekomen, maar ik heb wel wat op het oog.

Ik ga het topic verlaten en wil jullie heel erg veel succes wensen met alle evenementen die nog gaan komen en bedanken voor alle tips e.d. die ik hier heb gekregen. Want daar heb ik echt wel wat aan gehad.

Dat is geen leuk nieuws... sterkte en veel succes met wielrennen/fiets . Ook heel erg lekker! :(:)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:04

SAKKIA schreef:

Jeetje dat is wel heel definitief! sterkte

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:11

Wat jammer Sakkia!

Mistral, ik heb gister om half 10 gelopen en ik vond het wel meevallen, had zelfs de trui nog om de nek omdat ik snel afkoel na mijn krachttraining en dan last heb. Maar bij ons is het vaak 2-3 graden koeler door het IJsselmeer. Komende dagen zal het lastig worden! Mijn zolder was al wel klef - daar fitness ik.

Wat betreft dichterbij je wonen sluit ik momenteel niks uit O:)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:28

F_Orumster schreef:
Wat jammer Sakkia!

Mistral, ik heb gister om half 10 gelopen en ik vond het wel meevallen, had zelfs de trui nog om de nek omdat ik snel afkoel na mijn krachttraining en dan last heb. Maar bij ons is het vaak 2-3 graden koeler door het IJsselmeer. Komende dagen zal het lastig worden! Mijn zolder was al wel klef - daar fitness ik.

Wat betreft dichterbij je wonen sluit ik momenteel niks uit O:)

Oeps..

Rond het ijselmeer heb je idd vaak ook meer wind, dan is het denk ik net wat aangenamer. Ach misschien had ik mijn dag ook wel niet gister :') Komende dagen ben ik niets van plan, denk ik. Volgende week maar weer eens zien.

Zijn hier ook mensen die aan canicross doen?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:53

Oh ja maar ik loop er al wel zeker 3 jaar mee hoor, bijna alles al geprobeerd om er af te komen en dat lukt dus niet. Ik kom nooit verder dan een 5 km loopje en als ik dat eenmaal heb dan is er een grote kans dat ik alweer pijn heb en ik dus weer moet stoppen. Zo kom ik nooit verder en blijf ik eeuwig opbouwen naar een 5 of 10 km en dat is dus niet wat ik wil. Sowieso is pijn natuurlijk niet goed en al helemaal als het niet meer overgaat :D

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:06

SAKKIA schreef:
Oh ja maar ik loop er al wel zeker 3 jaar mee hoor, bijna alles al geprobeerd om er af te komen en dat lukt dus niet. Ik kom nooit verder dan een 5 km loopje en als ik dat eenmaal heb dan is er een grote kans dat ik alweer pijn heb en ik dus weer moet stoppen. Zo kom ik nooit verder en blijf ik eeuwig opbouwen naar een 5 of 10 km en dat is dus niet wat ik wil. Sowieso is pijn natuurlijk niet goed en al helemaal als het niet meer overgaat :D

Begrijpelijk! wel erg jammer. Hopelijk kun je je voldoening uit het fietsen halen :j

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:13

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:35

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:54

Hoe lopen jullie met dit weer?
Ik vind het met 22 graden echt al veel te warm..
Wil wel graag blijven lopen uiteraard en hardloop spullen gaan ook mee naar Italië vrijdag.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:08

Maanlicht schreef:
Hoe lopen jullie met dit weer?
Ik vind het met 22 graden echt al veel te warm..
Wil wel graag blijven lopen uiteraard en hardloop spullen gaan ook mee naar Italië vrijdag.

Ik pas mijn schema wel wat aan.. zo moest ik eigenlijk 25 minuten aan 1 stuk als volgende les maar heb een andere les gepakt waarin ik ook stukken kan wandelen. Anders vind ik het niet echt verantwoord!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:48

Ik heb nog niet met zulke hitte gelopen, maar bij warmer weer ga ik vroeg. Loop vaak in de ochtend een rondje voor de kinderen uit bed moeten. Het opstaan is minder, maar de wereld wakker zien worden is heerlijk en ik vind het fijn om met een lege maag te rennen ivm kramp.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:23

Het gaat mij de komende dagen ook niet lukken. Moet vroeg op om te werken en 's avonds vind ik het te warm. In het weekend gaat mijn paard 's morgens voor. Ach, mijn scheen heeft nog even rust nodig.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:19

batje schreef:
Ik heb nog niet met zulke hitte gelopen, maar bij warmer weer ga ik vroeg. Loop vaak in de ochtend een rondje voor de kinderen uit bed moeten. Het opstaan is minder, maar de wereld wakker zien worden is heerlijk en ik vind het fijn om met een lege maag te rennen ivm kramp.

Ja, ik vind hardlopen op een lege maag ook erg fijn 's ochtends.
Alleen ga ik het komende paar dagen niet meer redden om te lopen 's ochtends omdat ik vroeg naar school moet. Ben afgelopen weekend samen gaan wonen met mijn vriend, dus moet 's ochtends een stuk langer reizen naar school.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:55

Hoe gaat het fietsen SAKKIA?

Morgenvroeg weer een rondje lopen. Om 7:20 op stal, ik twijfel of ik eerst mn paard ga doen. (daar stap ik alleen mee circa 30 min in het bos) of eerst een rondje alleen in het bos ga hardlopen.

Ik vindt het heerlijk om in het bos hard te lopen, maar alleen is wel weer alleen in het bos... poos terug is er nog een lijk gevonden... Maar ik heb niemand die mee wil zo vroeg. (was liever nog vroeger gegaan ivm hitte, maarja de bus gaat niet eerder)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:59

Een lijk? Waar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 23:01

In het bos bij onze manege. Noordbargerbos. Poosje terug alweer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 23:05

Vanaf welke tijd morgenochtend lopen jullie niet meer hard? Ik wil morgenochtend dus graag een rondje lopen, maar ik wil eerst met paardlief op buitenrit tegen half 8. Circa 30 min en daarna verzorgen. Dus tegen half 9 een rondje lopen. Is het dan te warm?